MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Még mindig az a fránya hóhelyzet

2010. január 04. - georgejr

A téma kifogyhatatlan. Olvasónk a legdrágább és egyben leghosszabb vonatos utazását írja le. Nem fűzök hozzá semmit, de tanulságos, hogy szinte mindegyik levél, amit kaptam két dolgot kifogásol: 
A MÁV-Direkt, illetve az információ töketlenkedését, illetve, ha karbantartják a váltófűtést, akkor hogy lehet, hogy egyszerre romlik el az összes?

A MÁV-ról szeretnék írni. Én édesanyámmal vasárnap (december 20.-án) délután, a 17.23-kor (érkezési idő Budapestre 20.24), Pécsről Budapestre közlekedő Sophiane IC választottuk utazásunkhoz. A jegypénztárban a hölgy közölte velünk, hogy a vonat előreláthatólag késéssel fog indulni, ezért a helyjegyért nem kell fizetni.


A vonat valóban késéssel indult. 17.58-kor indultunk el Pécsről. Az úton Százhalombattáig semmi gond nem volt. Százhalombattán megállt a vonat (21 óra előtt néhány percel), majd néhány percel később a jegyvizsgáló tájékoztatta az utasokat, hogy forgalmi ok miatt bizonytalan ideig nem tudunk tovább indulni. A dolgot mindenki nyugalommal fogadta. Szinte már meg sem lepett.

Aztán úgy egy órás várakozás után, már mindenki kezdett nyugtalankodni, telefonálni. Valaki kiderítette, hogy 22.15-kor indul egy busz a pályaudvar mellől Kelenföldre. Sokan leszálltak és elmentek a busszal, sok emberhez el sem jutott ez az információ, vagy ha el is, akkor már a buszt lekéste. Bár úgy gondolom, hogy túl nagy jelentősége nem volt, hiszen a vonat összes utasa úgy sem fért volna fel rá.

Ennek ellenére többen leszálltak. Volt aki stoppolt, voltak akik összeálltak és taxit hívtak, vagy rokonuk jött érte. A jegyvizsgáló később sem tudott érdemi információval szolgálni.

Éjfélkor egy utastársunk jelezte, hogy jöttek érte autóval és még van két hely az autójukban. Így kapva az alkalmon elindultunk velük Budapestre. A körút üllői út csomópontban szálltunk ki 0.45 körül. Itt taxit fogtunk és azzal mentünk egészen hazáig.
 

Másnap telefonálásba kezdtem a MÁV-Start felé. Szerettem volna hangot adni az elöző estének. Az ügyfélszolgálatos megadta az e-mail címet, ahová írhatok. A kérdésre, hogy a vonat mikor ért fel Budapestre, nem tudott válaszolni. Mikor kártérítés felöl érdeklődtem, akkor azt mondta, hogy a jelentős várakozás nem a társaság hibája.

Azt is elmondta, hogy a késéseket a váltók okozták. Ekkor megkérdeztem tőle, hogy ha működik a váltófűtés, akkor is lefagy a váltó. A váltófűtés elromlott, mondta a hölgy. Ebbe úgy éreztem, hogy be lehet kapaszkodni. Megkérdeztem tőle, hogy ha rendesen karbanvan tartva a váltófűtés, akkor az nem romlik el. Így az, hogy elromlott úgy gondolom, hogy a MÁV hibája és nem az időjárásé.

Ok. Tisztában vagyok vele, hogy nem a közel 120 kitérő összes váltófűtése romlott el. Így ez nem lehet nagy alap. De azt a társaság elismerte (RTL híradó), hogy a váltók és a biztosítási rendszer, kialakítása miatt semmilyen megelőzést nem tudnak alakalmazni a fagy ellen, csak a seprűt.

 
Úgy gondolom, hogy a sok talicskázás helyett, amivel a pénzt hordják ki a társaságból, ahelyett talicskával lehetne behozni az olyan váltókat, amelyek ellen állnak a hónak és a fagynak. Nagyon rossz dolog bizonytalanságban ülni a vonaton, hogy mi lesz, főleg közel három órát. Nem beszélve arról, hogy másnap iskola, munka, így jó lenne időben hazaérni.

Nem beszélve arról, hogy a jegyárak lassan már annyira magasak, hogy inkább az otthon maradást választom az utazás helyett. A színvonal pedig fordítottan arányos a jegyárakkal. Ahogy az utóbbi emelkedik, az első úgy csökken. Egy teljes árú menetjegy 3380 forint Budapest és Pécs között. Erre jön még rá a pótjegy/helyjegy díja.

Elmondhatom, hogy ez volt a leghosszabb és legdrágább utam a két város között.

 

Üdvözlettel: SZ.B.

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr871644278

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Blackmore 2010.01.04. 09:44:47

Hát igen, a MÁV még mindig nem jött rá, h télen bizony néha hideg szokott lenni.
Off: a Bp-Újszász-Szolnok vonalon járnak a vonatok? Ha igen, mennyit késnek? (A Mávinform meg az Elvira mindig hazudik erről.)

Manyizga (törölt) 2010.01.04. 10:56:44

Nekem úgy tűnik, hogy nagyon alaposan seggberúgtak pár embert a múltkori balhé miatt, legalábbis más okát nem láttam annak, amit ma tapasztaltam:

1, a vonat 5 perces késését előre bemondták és tényleg csak annyit késett!
2, az általam látott összes állomáson takarították a havat a peronokról! Volt ahol a szemem láttára!

Ilyet még nem tapasztaltam tizenéves vonatozás alatt. :-O

Kopi3.14 2010.01.04. 21:13:42

Ejj de unalmas már a dolog. George, nem lehetne megkímélni minket több hófrászos történettől?

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.01.04. 22:38:40

@Kopi3.14:
Nincs új post, most ez megy még 3 hétig mire jönnek új levelek...

vonat blog · http://szazvasutat.blog.hu 2010.01.05. 22:24:29

Kedves posztíró!
A kártérítésre vonatkozó szabályozás: 271/2009 (XII. 1.) korm. rendeletben.

Kedves Georgejr!
Minden ilyen poszthoz a fenti jogszabályt beírhatnád, mert nagyon sokan érdeklődnek a blogon a kártérítés iránt.

tibortelep 2010.01.07. 14:24:19

A vonat másnap reggel 5:45.kor állt meg a legjobb tudomásom szerint Keletiben. Éjjel már a mozdonyvezető megengedett vezetési idejei is le telt Kelenföldön, ahova hajnalban ért be.