MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Havas vonat 2

2009. december 22. - georgejr

Kaptam mégegy videót egy havas vonatról. Egykor új post!

Hahó!

 
A havas IC-ről jutott eszembe, ezt a videót tegnap este rakta fel FB-ra az egyik ismerősöm :)
 
Üdv
Marietta

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr371615327

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petya.bacsi 2009.12.22. 11:02:18

Itt megint azt tudom írni, amit tegnap a másik posztnál. Ez nem csak a MÁV hibája, hanem azon kedves paraszt utastársainké is, akik maguk után nem zárják be az ajtót. A kalauz szaladjon végig a vonat mellett, hogy vajon minden utas bezárta-e az ajtót? Tényleg ennyire birkák vagyunk, mi utasok is??

Azt lehet már írtam, de mikor többször mentem haza az első vonatok egyikével, volt olyan, hogy pont ilyen, régebbi típusú vonat belső ajtajának volt kitörve az üvege, több napon, talán héten keresztül, és befújt a hideg szél az utasok közé, az ülés havas volt stb. Ez már inkább a MÁV hibája, hogy nem csináltatta meg, de ugye, ahány emberen keresztül megy egy ilyen javíttattás, hatványozva a költségeket... :S

petya.bacsi 2009.12.22. 11:13:52

Mikor sokan a belső ajtókat sem csukják be maguk után... gondolom sokan láttunk már ilyet a vonaton, mikor végigvonulnak a kedves utastársak, és az ajtó nyitva marad utánunk...

qdiace 2009.12.22. 12:58:38

@petya.bacsi: Na ja, hát a barlanglakók...

Ööö... Ha ez most Henrik IC lenne, akkor ez lenne a "Havas Henrik"? ;)

Adani 2009.12.22. 13:34:10

@qdiace:

Bezony sok utas barlangban lakik. Hányszor látni olyat, h nagy sebességgel halad a vonat közben ajtó nyitva, mert egyesek barlangban laknak. Ha észreveszem,h nyitva hagyták megpróbálom becsukni, de nagy sebességnél ez lehetetlen.

2009.12.22. 19:35:52

Na, gyönyörű... A kedves utasok ilyenkor a legnagyobb foshalmazok! Azt hiszem, a személykocsik ajtajai kurvára nem fotocellásak, úgyhogy talán BE KÉNE CSUKNI őket! Igen, kézzel (!), nem gondolattal, vagy a faszunkkal, hanem meg kell fogni a kilincset, még ha retkes is. Ajtók, úgy tudom, már az őskor vége óta léteznek, de az emberi balfaszság, az időtálló!

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2009.12.22. 21:16:15

Ez csak szegenysegi bizonyitvany a vasuton utazokrol.

Sok olyan ember utazik a vonaton aki:
- barlangban lakik.
- szerecsen rabszolga csukogatja utana az ajtokat.
- otthon az ajto helyett tepozar van.

Nem is olyan regen raszoltam az egyik utastarsra, hogy:"Be kene csukni az ajtot!".
Ugy nezett ram, mint a veres rongyra.

Gondolom naluk otthon lengoajto van.

A masik kedvencem, hogy nem becsukja az ajtot, hanem bebassza, de ugy, hogy majd kiesik a tokjabol.

Adani 2009.12.22. 21:24:53

@twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX:

Osztom. én is elképedek, h majdnem mindenki gödörben lakik.

Volt már, h rászóltam én is emberekre, h barlangban laksz? Nem értette mire gondolok, ezért odamentem és becsuktam az ajtót.

Volt koleszos szobatársam az alábbi mondatot használta, mert bizony a koleszszobába is jött be úgy pár ember, h ajtót nyitva hagyta:
-Seggedben van a kezed?

gcsabi 2009.12.23. 06:52:53

Hát igen, ez egy korszerű 30-35 éves kocsi kiváló ajtószigeteléssel.
Azérta becsukott ajtók kapcsán csendben magjegyzem, a kaller nem menesztheti nyitott ajtóval a vonatot. A jólnevelt utas meg néha tényleg becsukhatná maga után.
Persze így is lehet szivatni a jegyvizsgálót, szaladgáljon az utasok után ajtótcsukn.

Adani 2009.12.23. 08:04:52

@gcsabi:

Igen elvileg nem meneszthetné, sőt be kéne csuknia, be is mondják a hangosba, h a vonat nyitott ajtókkal nem indul, meg, h kérjük csukják be az ajtókat mert balesetet okozhat a nyitott ajtó. De sokan szarnak rá. Így meg a kaller sem tud mit kezdeni. Nem mehet végig minden állomáson a vonaton és csukhatja be az összes ajtót ,mert egy hosszú vonatnál sosem érne a végére. Sokszor nem is látja a vonat végét, h nyitva van-e vagy sem. Pláne ha ívben van a megálló vagy az állomás.

gcsabi 2009.12.23. 10:15:29

@Adani:
Persze egy 5-6 kocsis szerelvénynél szépen végigballaghatna minden megállóban a vonat mellett és csukogathatná az ajtókat, mert úgy szabályos. Azért érdekes lenne a kedves utasok reakciója-akik nyitva hagyták-amikor egy személyvonat ezért késne fél órát! :)

tanita · http://ingyenholmik.blog.hu 2009.12.28. 20:36:43

hát ez "gyönyörű"
január elsején meg hányással lesz tele a vonat?!

Egyenruhapiroskarszalagajárműuratutiraazvagy 2010.01.01. 15:11:01

Lassan a testtel emberek!
EZ A VONAT MOZOG! (azt nem tudom, hogy jó irányba vagy sem)
DE halad, nincs ok a panaszra!
És legalább a 40 fokra felfűtött vagonokat kicsit hűti.
"A masik kedvencem, hogy nem becsukja az ajtot, hanem bebassza, de ugy, hogy majd kiesik a tokjabol." Ehhez annyit hozzáfűznék, bár nem tudom IC-n hogy van, de a hagyományos vonatokon amikkel én járok be nap mint nap, csak úgy lehet becsukni az ajtót ha iszonyatos lendülettel nekifeszülsz. És igen hallottam már olyanról hogy kilincs, meg is próbáltam, sőt mindig reménykedek, nem jött össze...

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.01.02. 10:48:18

@Egyenruhapiroskarszalagajárműuratutiraazvagy:
Érdekes, én ugyanazokkal a régi kocsikkal járok, de ha lenyomom a kilincset, mindig sikerült bezárni. Hmm hmm... Lehet csak akarat kérdése.

Persze sokkal stílusosabb jól bekúrni, ahogy a csíkos posta-Bhv-ken Szolnok felé szokás, csak az utastársak nem szeretik annyira...

Egyenruhapiroskarszalagajárműuratutiraazvagy 2010.01.02. 12:30:57

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Hmmm hmmm... ezeket a kilincseket általában lenyomni sem lehet, de igazad van néha működnek.
Egyébként, legtöbbször igazából az zavarja az utasokat, hogy kinyitni is elég nehéz az ajtókat. Először megpróbálják jó irányba, befelé, de mivel be van ragadva az ajtó (nem biztos, hogy azért mert valaki csapkodta, lehet, hogy azért, mert x éve nem javították/cserélték őket)megpróbálják a másik irányba végül elkeseredésükben már rángatják össze vissza és szinte be esnek az utastérbe,
ami miatt a sok idegbeteg kapucsínó beöntéstől túlpörögött utas elkezd anyázni, hogy milyen állatok vannak... Ne érts félre, én még soha nem jártam így, mivel tapasztalatból meg sem próbálok leülni, de már láttam egyszer-kétszer.

(Ja és az x elég sok évet jelenthet nem akarok hülyeséget mondani, ezek azok a vonatok amiről ha le akarsz szállni akkor befelé kell húznod az ajtót, és ha jó nagy tömeg van akkor nem tudsz hátralépni és nem tudod kinyitni és megint csak csuklik anyukád, mert a többi ember nem veszi észre, hogy saját maguk miatt nem tudnak leszállni.)

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2011.12.14. 21:08:49

Első ránézésre a megboldogult MDmot jutott eszembe, azon volt ilyen pazar klíma a fedélközben telente. Jobb helyeken (pl. Bzmot :P ) az ajtó a vonat indulásakor magától becsukódik. A kallantyús kohószökevények egy része pedig 70 kilónál kisebb honpolgárok számára valóban csak nekifutással nyílnak. Becsapás után meg legalább csukva marad (mondjuk menet közben is csuktam már be ajtót lábbal :P ).
süti beállítások módosítása