TIPP: Izgalmas SEO-kísérletet végzünk a hűtőgépszerelő szóval. Ha érdekelnek a részletek, nézz el az oldalra és látogass el a hutogepszerelo.info oldalra gyakran!
Bence felhívását olvashatjátok alant. Jellemző hazánk ifjaira, hogy egyszerűen nem tudják megbecsülni azt ami van. Soha nem fogom megérteni miért poén a rongálás, ahogyan azt sem, hogy miért ne lehetne jobban figyelni, vigyázni arra, ami jó. Nincs polgárőr, vasútőr, rendőr, aki naponta elmenne oda ellenőrizni?
Kedves Megint Állunk Vazze blog olvasók!
A budapesti elővárosi 40a számú (Budapest-Pusztaszabolcs) vasútvonal Barosstelep elnevezésű megállóhelye ügye miatt döntöttem úgy, hogy írok.
Ismeretes, hogy a megállóhely a 2006-2007-es elővárosi vasútfejlesztesi projekt keretében épült, a közeli Bartók Béla lakótelep lakói közelekedési gondjainak egyhítése céljából. "Korszerű magas peronnal, perontetővel, aluljáróval, és audiovizuális utastájékoztató rendszerrel épült meg Barosstelep megálló." - írt a MÁV ZRt. weboldalán az eseményről.
Valóban a kor igényeinek megfelelő, szép, modern megállóhelyről volt szó, amely utasforgalmi szempontból jó helyre is épült. A forgalom folyamatosan növekedett, csúcsidőben kifejezetten nagy lett a belvárosba igyekvők és a hazafelé tartók száma.
Azonban a megállóhelyet hamarosan rongálni kezdték, és szépen lassan elérte a mai állapotát. Kivétel nélkül minden (aluljáró, padok, zajvédőfal, perontető, stb.) össze van festve, a hirdetőtáblák, a lámpák össze vannak törve, a táblák elhajlítva, a kukák behorpasztva, a szemét szétdobálva, az aluljáró összevizelve. A fenntartó, a MÁV sem tesz meg mindent, hiszen a vizuális utastájékoztatást a rongalások miatt - az egyszerűség kedvéért - leszerelték, hangos utastájékoztatás, valamint menetrend nincs, a lámpák sötétedés után nem minden esetben égnek, a peron burkolatának réseiből nő a gyom, a peronokon kívül már most is embermagasságú, a kukákat is ritkán ürítik, és az aluljárót is ritkán takarítják.
Tehát az állapotok kritikán aluliak, nem megengedhetően egy EU-tagországban, főleg nem egy olyan megállóban, amit 2-3 éve építettek, nem kevés pénzért.
Szeretném megkérdezni a blog olvasóit is, mi a véleményük erről? Kik használják rendszeresen vagy kevésbé rendszeresen a megállót? Szerintetek mi lenne a megoldás a megállóhellyel kapcsolatban? Tudtok még hasonló kritikus helyzetben lévő, de nemrég felújított megállókat (pl. Érd felső, Érdliget)?
A problémáról külön értesítettem a MÁV és a MÁV-START ZRt-t, a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztériumot, a MÁV Ingatlankezelő Kft-t, illetve Budapest XXII. kerület Önkormányzatát. A megállóban felhívásokat helyeztem el a civil összefogás érdekében, menetrendi lapokat a jobb tájékoztatás céljából, amelyeket folyamatosan pótolni szeretnék, valamint hamarosan weboldalt indítok ugyanebből a célból a barosstelep.sytes.net címen.
Fogjunk össze, hogy Barosstelep újra egy szép, kulturált, európai megállóhely lehessen!
Pőcze Bence