MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Úti beszámoló Dunakeszi-Gyártelep és Budapest között.

2009. október 28. - georgejr

Olvasónk lepett meg bennünket ezzel a beszámolóval. Az elmúlt két nap sajnos nem győzte meg, hogy érdemes használni a vasutat; Szellemvonat, nem nyíló ajtók, nem megfelelő tájékoztatás. 

Kedves Máv-blog!
A hét elején elhatároztam, hogy 2 napig kipróbálom és megírom tapasztalataimat a vonatközlekedésről Dunakeszi-Gyártelep és Budapest között. Íme az eredmény: 
Indulás: 6:53-as vonattal. 

Kényelem: *
Tisztaság: ***
Pontosság: *

Jól kezdődik: a hangosbemondó bemondja ugyan, hogy 10 percet késik majd a vonat, ez egy apró piros pont, amit rögtön törölni is kell, hiszen majdnem 20-at késett… Az állomáson elhelyezett elektromos utas tájékoztató tábla gyakorlatilag mindenre alkalmatlan. Hol ezt mutatja, hol azt mutatja, 3 sor fér ki mindösszesen és automatikusan lépteti tovább a vonatokat. Úgy képzelem ezt, ha már nagyon elcsúsznak a vonatokkal, akkor egyszerűen lekapcsolják az egészet. 

Na de, hogy miért volt a késés? Megérkezik a vonat (a késett időszak alatt már 2 vonatnak is el kellett volna mennie, így 2 vonatnyi utas várakozik a peronon, 150-200 ember). Megáll a vonat, az ajtó azonban nem nyílik. A kalauz kiabál torkaszakadtából, hogy menjen mindenki az első kocsikhoz. A vonat 6-7 vagonjából mindössze kettőnek nyitható az ajtaja. Elképesztő. Meg az is, hogy ezt a hangosban nem lehetett közölni. Na mindegy.
 
A leszállás során végig az ajtó vésznyitókkal nyílnak az ajtók (csak mellékesen jegyzem meg, hogy igencsak nehéz a vésznyitókat használni, valahol két ember tartotta az ajtót, hogy rá ne záródjon az éppen le/felszállóra. Még elképzelni is szörnyű, hogyan működne ez valódi vészhelyzetben…)

Befelé a Nyugati előtt 3-4 perces várakozás, míg vágányt találnak a vonatnak a végére annyit késik a vonat, ami jó esetben a menetidő lenne.

A leszállás a Nyugatiban egy kínszenvedés, egyik utas tartja a másiknak a visszacsukódni igyekvő, sípoló ajtókat. Sehol egy MÁV alkalmazott, akiből ilyen esetben minimum egy kellene minden egyes kocsira, hogy legalább a vonatról való biztonságos leszállást biztosítsák. Pedig lenne belőlük, én is láttam 2 szerelőnek kinéző alakot röhögcsélni a vonat mellett. Azért bizony eszembe jutott, hogy ezek az emberek sztrájkoltak és sztrájkolnak 250.000 nettóért…

17:42

Kényelem: *
Tisztaság: *
Pontosság: ****

A jó öreg leharcolt vonat. Koszos, büdös, de a miénk. Sokszor 2-3 vagonon is végig kell mennem, míg olyan helyet találok, ahova van gusztusom leülni és a szagoktól sem fordul ki a gyomrom. Indulásra teljesen megtelik a vonat, az ülőhelyek elfogynak. Beindítják a fűtést is ami jelen vonat esetében az ülések felforrósítását jelenti. Mire Dunakeszire érünk, már annyira bepárásodik az ablak, hogy csak tippelni lehet melyik megálló következik, mert nem lehet kilátni. Különösen furcsáltam, hogy gyorsuláskor a vonat világítása már-már csak pislákolt, gondolom a kocsi elektronikája nem bírja a 60 W-os izzókat kiszolgálni, miközben még gyorsul is. Több ez, mint retro-feeling, ez az igazi pusztulat.

KEDD: 6:53

Kényelem: **
Tisztaság: ***
Pontosság: *

A vonat ma nagyjából pontosan érkezett, működött az ajtó és hely is volt rajta. Szinte csoda. Bár ez utóbbi leginkább annak köszönhető, hogy a mára déltől meghirdetett sztrájk miatt szerintem sokan máshogy oldották meg a beutazást, ezeknek már ugye semmit nem lehet hinni, miért azt hinnék el sokan, hogy csak déltől lesz sztrájk? Bár az érezhető volt, hogy ezúttal nem csak a szellemileg csökkent képességűek hirdettek sztrájkot, mert igyekeztek nem elrontani sok százezer munkába, iskolába igyekvő utas napját a saját nyomoruk miatt, így valóban nem reggeltől kezdték a cirkuszolást.
A másik oka annak, hogy volt hely a vonaton az, hogy az előző vonat viszont késett és az összeszedte az utasok többségét, a mi vonatunk meg emiatt hosszú perceket ácsorgott több helyen is. A Nyugati előtt a szokásos 3-4 perces várakozással a végére mintegy 10 perces késést szedett össze a vonat. Azon gondolkoztam, hogy ha egyszer sikerülne úgy összehangolni mindent, hogy a vonat ne ácsorogjon a nyílt pályán hosszú perceket, akkor még a MÁV infrastruktúrájával is egészen dicséretes menetidőt lehetne teljesíteni. 
A vonat a 9.vágányra állt be, ez csak azért lényeges, mert a 9. és 10. vágány közti peron utas ráccsal van felszerelve, így egy viszonylag szűk (kb. 2-3 méter széles) „folyosón” kell végigmennie a sok száz utasnak. Ez azért kellemetlen, mert amíg több száz ember végigvonul egy ilyen szűk keresztmetszeten, az igencsak hosszú idő, sokan a vonat másik oldalán szállnak le, az meg ugye életveszély… De ki szeretne sok-sok percet végigállni, míg kifáradhat a MÁV ketrecéből? A végén persze jegyellenőr sehol (ha van, akkor is minek, mert hogy ennyi ember jegyét nem tudja megnézni 2-3 ember, annyi fix),.

17:42

Kényelem: *
Tisztaság: *
Pontosság: *

A fejetlenség netovábbja… Gondolom a sztrájknak tudható be. Kár, hogy egyes (a MÁV-tól amúgy úgy hallani, milliós fizetést is zsebre rakó) illetők azt élik meg sikerként, ha sikerül totális káoszba dönteniük az amúgy is botrányos vasúti közlekedést. Az ember irigyli arcukról azt a gyönyört amivel ilyenkor a kameráknak nyilatkoznak. „Siker volt a sztrájk, mert káoszt okoztunk a vasúti közlekedésben”. Bárcsak egyszer a másik véglettel próbálkozna meg mindenki a vasútnál, kijelölnének egy napot, amikor mindenki belead apait-anyait…

De végül néhány szó az utazásról…
A 7. és 8. vágányon állt két „vonat”, az egyiknek állítólag 1 órája el kellett volna indulnia, így aztán megértettem miért ordibál néhány utas. Tájékoztatás nem volt arról, hogy melyik vonat fog végül korábban elindulni. Semmi. 

A helyzet a következő volt: a 8. vágányra semmi nem volt kiírva, teljesen sötét volt a vonaton (megjegyzem a legrégebbi fajta, így talán nem működött az elektronikája, nem tudom, de hogy semmilyen fény nem volt a kocsiban az 100%). Ennek ellenére sokan voltak a vonaton, elvégre már régóta el kellett volna mennie.

A 7. vágányon álló, hasonlóan „roncs” állapotú vonathoz legalább kiírták az indulást 17:42-re és valami halvány pislákolás is volt világítás gyanánt.

Mivel semmiféle tájékoztatás nem volt a MÁV részéről, hogy melyik vonat indul korábban, ezért sokan ide-oda futkostak a két vonat között, vagy a peronon állva várták startra készen, hogy melyik vonat indul el korábban. Máv, 2009.

Végül a két vonat fél, azaz fél perces különbséggel indult el egymás mellől, először a régóta bent álló vonat (tök sötétben, figyelem!!! EGYETLEN LÁMPA SEM VILÁGÍTOTT A VONATON, AMIKOR ELINDULT, nem tudom, hogy az út közben ez változott-e; a vonat hátsó vezérlő kocsija sem, így hátul sem világított semmi a vonaton. Egyedül a fémtárcsát láttam, ami kicsit visszaverte a fényt, nem tudom ez mennyire szabályos, de én életveszélyesnek találom, hogy egy vonat sötétedés után hátsó világítás nélkül elinduljon, és amúgy az utastérben se legyen semmilyen fény...).

A mi vonatunk tehát fél perccel az előbbi után indult, így láttam a vonat végét, hogy nem világít semmilyen lámpa. Aztán alighogy elhagytuk a peronokat megálltunk és megvártuk, míg elmegy előlünk az előbbi „szellemvonat”. Igaz, nálunk sem volt vakító fény, a kezdetben az egész vagonban 3, azaz 3 db kb. 60 W-os izzó üzemelt. A helyzet kicsit javult a vonat gyorsulásakor, ekkor ugyanis megszámoltam, az így keletkező elektronikus tér a MÁV-os technikai csodának köszönhetően további 10 db izzónak adott életet, amik kialudtak, amikor a vonat fékezett. 

Az ablakokról ezúttal hiányzott a romantikus páralecsapódás, a farfűtés ugyanis ma kimaradt, az ablakokon azonban a graffitiknek hála ezúttal is nehezen lehetett kilátni. A karfákon, üléseken látható fél centis mocsokra ezúttal nem térek ki.
MÁV-os kalandjaimból egy időre elég volt.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr651480594

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Manyizga (törölt) 2009.10.28. 08:37:55

A MÁV-által közölt késés-adatokat alapból meg kell szorozni kettővel, hogy a valósághoz közelebbi eredményt kapjunk. Tizenéves napi vonatozási tapasztalat. Egyszerűen nem tudják és nem akarják bevallani az igazságot.
Csak az a gond, hogy a gyakorlati tapasztalatokat (amikor kiderül, hogy az általuk közölt 20 perc valójában 45 perces késés lett) nem használják fel a következő alkalommal. Nem hiszik el, hogy akkor is 45 perc lesz...

Dick Sand 2009.10.28. 09:24:30

Sajnos itt tart a vasut, és nem hiszik el most sem, hogy ezt a vasutat nem tovább rombolni, hanem építeni kell.
Ezekról nem a Jegyvizsgáló, Forgalmista, vagy a Mozdonyvezető tehet.
Ők azok akik miatt még egyáltalán müködik ez a vasut, mert a vezetőség szarik az utasokra, és ezt meg is mondják.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.10.28. 17:14:04

Le kell húzni résnyire az ablakot, és akkor nem párásodik. Sajnos a fizikának a MÁV se tud ellent mondani.

Utazgatóó 2009.10.28. 20:00:57

A sztrájknak köze nincs most a bérhez.A koncepció nélküli vonalbezárás,vasútgyilkosság ellen szól.250 ezer nettó? Az jó lenne nekik is. Még a mozdonyvezető sem visz haza annyit.Legkevesebbet a pénztáros,jegyvizsgáló keresi.Ismerősöm pótlékokkal+levonásokkal 90eFt-ot vitt haza (túlóra is volt ebben) Nem a végrehajtószolgálatban dolgozóktól,hanem a vezetőktől kéne pénzeket levonni,meg a sok semmitmondó tanácsadásokat megszüntetni.Vasutasok közt élek,és a nagy többségük próbálja lelkiismeretesen végezni munkáját.

Utazgatóó 2009.10.28. 20:07:33

A Bhv kocsik fűtése meg valóban alulról jön,ott vannak a villany hőleadók.Szerintem a világ legkényelmesebb ülései!!!!Csak hasonlítsuk pl az új hiperszuper motorvonatok "fapadjaihoz".
Persze,lehetnének szebbek,jobbak,de a kopott felületet hiába súrolják,az bizony koszosnak fog tűnni továbbra is.Főleg ha az értelmiségiek felteszik a koszos lábukat az ülésekre.
GySEV-éknél szépen megcsinálták őket.Új üléshuzat,de maga az ülés az EREDETI.WC felújított teljesen.

Ákibard! 2009.10.28. 21:41:57

KEdves postoló jobban járt volna ha csendben marad.
Caak ezt a szösszenetet emelem ki ezen röhögtem a legjobban:

"Különösen furcsáltam, hogy gyorsuláskor a vonat világítása már-már csak pislákolt, gondolom a kocsi elektronikája nem bírja a 60 W-os izzókat kiszolgálni, miközben még gyorsul is."

A kocsi világítása egy bizonyos sebesség alatt akksiról, afelett tengelyvég-generátorról történik. A kettő közötti váltást egy feszültségminimum-relé végzi. Érzékeli, ahogy elért egy bizonyos feszültségszintet, és átkapcsol generátorra. Akksiról rövid ideig sokkal fényesebb a világás ugyanis az akksi rövid ideig nagy áramfelvétel elviselésére almalmas, majd parabola görbe mentén csökken ezen képsessége. Ezért a váltáskor valóban kisebb lesz a világítás fényereje, amely a lassulással - gyorsulással változik.

"de én életveszélyesnek találom"

Szerencsére csak te találod annak. Az utasítás szerint szabályos. Amúgy a tárcsa 10x jobban látható mint a lámpa elé tett vörös üvegen át...

"MÁV-os kalandjaimból egy időre elég volt."
Nekünk is... :)

_Totty_ 2009.10.29. 08:35:34

ha 20 percet késett,akkor 3 vonatnyi ember várt(6:53,7:03,7:13)amúgy szerintem nem sok midneknit érdekel hogy hogy müködik a lámpa, de a disco fények annál idegesítőbbek ovlasás közbe, vagy akár ha csak nézel ki az ablakon... fejed is megfájdul tőle

Kocsivizsgáló80 2009.10.29. 20:49:19

Háááát elég sok megkérdőjelezhető dolog van a kedves levélben.

Én nem tudom, hogy ti esetleg egy másfajta céggel esetleg más országban utaztok, de azt azért nem hiszem el, hogy amint írtad a dolgozók nézték az ablakon az utasokat és röhögtek. Attól, hogy valakin vasutas ruha van az nem biztos, hogy vasutas is.
Arról nem beszélve, hogy ez a történet hol is játszódik? Milyen kocsikkal? IC? Vagy személy? A kocsi típusa?

Az ajtó nyitása. Ha a vésznyitót használod, akkor azt tuti, nem fog vissza záródni, mert ki iktatod a levegőt az ajtóból. Ergo nem lesz, ami visszazárja.

A vonat vége. A vonat végén ZÁRTÁRCSÁNAK kell lennie az, jelzi a vonat végét. Attól, hogy nem világít a lámpa még nem fog belemenni a következő vonat. Ez nem közút!!!!

Egyszóval ez a levél nekem nagyon gáz. Nagyon sok megkérdőjelezhető dolog van benne. Nagyon sok dolog arról szól, hogy lejárassa az amúgy is sz*r hírnevű vasutunkat.

dontals 2009.10.29. 21:16:08

@Ákibard!: Azt mit röhögsz rajta te szerencsétlen, kit érdekel milyen elven működik a világítás, ha úgy vibrál a fény, mint a falusi discóban?

dontals 2009.10.29. 21:23:05

@Kocsivizsgáló80: Hát kedves kocsivizsgáló úr valószínűleg nem a logikájáról, híres, a levélben egyértelműen említve van, hogy "Nyugati előtt 3-4 perces várakozás", ergo nagyon nagy valószínűséggel állítható, hogy a Nyugatiban játszódik a történet, bár lehet, hogy a vonat kikanyarodott a Körútra is, mert ebben az esetben valóban nem meghatározható az állomás.

Dunakesziről meg nem tudom mióta járnának IC kocsik...

Na mindegy. Az ajtó vésznyitókról írt okfejtés sem igaz, hiszen már évekkel ezelőtt is előfordult, hogy így lehet nyitni a kocsinak az ajtaját a vonalon, ezt követően sípol, mint az állat, amíg nem engedik, hogy visszazárjon.

Kocsivizsgáló80 2009.10.29. 21:42:21

@dontals: Elnézést tényleg oda van írva. Elnéztem, de attól még nem érek kevesebbet vagy igen. Te lehet, hogy fűtött irodában dolgozol, napi 8 órát. Én mint logikátlan hülye vasutas reggel 4:45kor kelek és este 19:45-kor érek haza. Arról nem beszélve, hogy ma a cipőmbe belekerült jó pár 10 kilométer. Tudom írjátok, hogy el lehet menni máshová, de ezzel a szakmával nem igazán vesznek fel csak a vasúthoz, vagy menjek a te helyedre?

Az ajtó ha a vésznyitót haszálod akkor nem szabad vissza zárnia, de ha nem vetted volna észre akkor van fent egy olyan kar, hogy VÉSZNYITÓ kar. Na ezzel tuti ki iktatod az ajtót. Tehát még mindig nem értem a problémádat.

Az, hogy nem IC kocsik járnak arra én azt honnan tudjam? Talán azért kellene tudnom mert a ti (és az én) adó forintokból megvásárolt arcképesemből állandóan utazgathatok ingyen az országban. Voltam is már mindenhol elhiheted!

Tallus 2009.10.29. 22:42:58

dontals
"@Ákibard!: Azt mit röhögsz rajta te"
1. Az "azt" szó egy mutató névmás te szerencsétlen, nem pedig kötőszó.Ha az anyanyelvedet nem tudod helyesen használni, milyen jogon bírálsz - vasút - egy olyan dolgot, amihez valószínűleg nem is értesz.
Én, mint bennfentes aránylag képben vagyok. Ha használod a vésznyitót- ergó kinyomatod belőle az összes levegőt - az tuti, hogy nem csukódik vissza. Nem csak az ajtók működésével kapcsolatban vagyok képben,hanem a fennt említett levél első részével is. A jegyvizsgálónak konkrétan a menetírányító rendelte el, hogy vigye be, szám szerint a 2117. sz vonatot Szob állomásról, holott jelezte felé, hogy a 7 kocsiból csak 2 kocsiban jó az ajtóvezérlés.Ez utasítás-ellenes munkavégzés.De mivel el lett neki rendelve, nem tehet róla, nem tehet ellene semmit.
2."a "szellemileg csökkent" képességűek hirdettek sztrájkot"-én, mint jv, munkám során nem egy, nem is kettő, hanem megszámlálhatatlan sok szellemi fogyatékossal találkozom.A vasúthoz nem értők csak azt látják, hogy jön a kaller, köszön, jegyet elvesz, majd ráír valami számot, és visszaadja. El sem tudják képzelni, hogy mi mindent kell, jelen esetben egy jegyvizsgálónak a munkája végzéséhez elsajátítania. Számtalan utasítás. F1, F2, F2 függelékei, ÜSZ 1 része, majd a 2.-dik... Sorolhatnám.
És akkor jönnek az ilyen "osztosok" , és még ők bírálnak minket?

Nem a tényleges dolgozó - az, akit látsz egyenruhában - tehet róla, hogy ilyen a vasút...

Nem ők lopkodják szarrá az egész országot.

Tallus 2009.10.29. 23:00:30

Ja még valami. A forgalmi szolgálattevőknek, kocsivizsgálóknak, tolatásvezetőknek... a forgali utasításokat oda-vissza kell tudniuk.Megspékelve fékutasítással, meg E1-gyel, E2-vel.Sorolhatnám............

Peace

_Totty_ 2009.10.30. 08:33:39

télleg olyan vonat jár erre aminek 2. és 3. kocsijának az ajtaját CSAK vésznyitoval lehet nyitni... lehuzod kinyilik aki akar leszáll azán visszazárják.nem több idö mitha rendesen nyilna-záródna.

Ákibard! 2009.10.30. 09:50:31

@dontals:
Csak az ostobaságán röhögtem mint most a tiéden...

Ákibard! 2009.10.30. 09:51:55

@dontals:
"Dunakesziről meg nem tudom mióta járnának IC kocsik..."

Ebből is látszik hogy ostoba vagy.
Kocsivizsgáló nem írta, hogy nem tudja eldöntreni személyvonati vagy IC kocsik voltak-e.

Most hirtelen belegondolva minimum 4 típusú kocsi közlekedik arra, ami személyvonatban fut.

Lesbőltámadószárítókötél 2009.10.30. 16:37:33

14 éves korom óta (khm...19 éve már..te Úristen!) járok minden munkanap Sződligetről Pestre vonattal.
Szar az egész.
Tegnap a 17.12-es a Nyugatiból kb. 15 percet késett, de szinte ez már fel sem tűnik.
Ma reggel: 7.25-kor kellett volna lenni egy vonatnak Sződligeten. De nem volt. Vártunk, várakozgattunk.
7.40-kor bemondják, hogy 10-15 percet késik. Muhahahahahahaha :)
Majd 8.01-kor érkezett egy vonat. Felszálltunk, megnyugodtunk.
Jön a kaller kislány, az egyik utas:
-+!%+!%!% hát mér késik 40 percet ez a vonat?? stb, stb.
kaller:
-Nem is késik. Kimaradt az előző.

Ja, köszi! Így már tényleg sokkal jobban érezzük magunkat...

Szóval tényleg szar az egész.

rp-bubu 2009.11.01. 18:13:26

Zsúfoltság:

Nem akarok bunkónak tűnni, de többet mennek emberek metrón időben mint az aki Dunakesziről jár be, és fel se merül benne, hogy leüljön, csúcsidőre nem lehet ülőhely kapacitást tervezni...

Késés:

10 percenként szaladgálnak a vonatok! Érted? Szó szerint 10 percenként!!!, hétvégén a metró is ilyen sűrűn jár.

Komfort:

Ide ez való, úgy is szétbarmolják. Minek puccos vonat, ha még a régit se tudják használni. Sehol máshol nem tapasztaltam még ilyet, és ráadásul ennyire általánosan:
Felszáll a vonatra az utas, eszébe se jut becsukni az ajtót, majd didereg odabent a huzatban és a vasutat szidja. Leszáll a Nyugatiban, már az utastér ajtaját se csukja be, mikor meg ő száll fel egy ilyen kihűlt kocsiban visszaúton, morog.

Aki a váci oldalban panaszkodik, az egy sznob és járjon kocsival, meglátja mennyit késik úgy a dugóban. Sehova nem jár ennyi vonat, de tényleg! Elővárosban csak ez lehet mérce, a sűrűség, itt ömlesztve kell vinni a népet, mert mindenki ugyanakkor akar indulni.

_Totty_ 2009.11.01. 19:12:56

a gyorsított jön 10 percenként, a személy 20... hétvégén a metro 5 percenként megy :D csak hogy pontosítsunk.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.11.05. 12:05:52

Hozzászólok, mert régen (kb 10 éve) használtam én is az említett vonalat. Bár akkoriban talán 2-3 jött óránként csúcsidőben.

Számomra az ülésfűtéses vonat megfelelőbb volt, mert télen többször ment rajta fűtés, illetőleg többet is ért. Nyáron nyíltak az ablakai és mindig fel lehetett annál az ajtónál szállnom ahol gondoltam.

Olyan burzsuj dolgokra mint olvasási lehetőség este illetve hangosbemondó tényleg csak IC kategóriánál volt lehetséges.

Pontosság: általában 5 percen belül volt, tájékoztatás persze sohasem volt, de ha már egy fél órája nem jött általában szóltak és mentünk busszal. Sohasem próbáltam a buszjegyemet visszavásároltatni, egy évben max 2-3 alkalommal kellett csak + a sztrájkok.

Amúgy szerettem vonatozni, s lám igazán nem voltak nagy igényeim. Remélem egyszer még fogok vonatozni, bár kicsi esélyét látom

Vimi 2009.11.05. 12:14:50

Hasonlo cipoben jarok, es hasonlo elmenyekkel, mint a post iroja.

Bar latom paran jol lehurrogjak, hogy ostoba, de a tapasztalatai helytalloak.

A heten a (2359 sz. vonat ) aminek 7.42-kor kellene erkeznie Dkeszi Gytelepre, EGYSZERSEM jott idoben minimum 7 perc keses, de tegnap 15/20 perc...Ez nem szolgaltatas, hanem egy rakas sz...r.

Mi a faxnak van menetrend, ha nem megy hagyni kene...

Amikor az ember szova teszi, akkor mindegyik azt szajkozza, hogy o nem tehet rola...

Uraim/holgyeim, ha nem megy nem kell eroltetni, irany a Tesco....

Meg egy eszrevetel :

Egy masik post is foglalkozik vle, hogy a helyzet tarthatatalan a Nyugati jegyautomatajanal, erre is mindig azt mondjak, hogy oknem tehetnek rola, de annyi eszuk amr nincs, hogy odaallitsanak egy embert, hanem ha van keses ha nem az utazokozonseget ellernorzik...