Aki tanítási időszakban pénteken helyjegyes IC-re akar szállni, jobban teszi, ha elővételben napokkal korábban megvásárolja a jegyet, mert 100%, hogy nem lesz már pénteken. De a kedvencem, amikor maga a pénztáros buzdítja az utast, hogy szálljon fel, és igaz 900 forint sarcot fog fizetni, de azért szálljon fel. Megint más kérdés az, amikor több helyjegyet adnak el, ergo nem tudnak szolgáltatni és a helyjegyesek is állnak, illetve amikor tátong a vonat, de a gép szerint nincs már hely. Nem lehetne erre valamit kitalálni? Nem lehetne, hogy ha elfogyott a helyjegy akkor még kiadnak mondjuk kocsinként 20 pótjegyet?
Hello!
Ez már sokadik ilyen eset, és kicsit elgondolkodtam, hogy ez-e a normális. Budapest- Pécs viszonylat, péntek délutáni IC. 14:50-kor már nem volt helyjegy a 15:45-ös IC-re, de a 17:45-ösre sem. A kedves pénztáros hölgy felajánlotta, hogy szálljak fel a vonatra, 900Ft lesz a büntetés, 400 lett volna a helyjegy.
Csak az a kérdés, hogy miért is büntetnek meg? Azért a szolgáltatásért (helybiztosítás), amit azért nem veszek igénybe, mert nem képesek szolgáltatni, és nem is fizetek érte. Egy jobbik eset lenne, ha csak simán kifizettetnék a helyjegy árát, és nem kapnék érte széket.
Nyilvánvalóan jogosan járnak el, csak félelmetesen etikátlanul. Valahogy nem hiszem el, hogy ne lenne jobb megoldás.
Üdv
Ferlin