Olvasónk több utastársával együtt sietett az átszállással, a kalauz meg beszólt, mert bliccelőnek nézte őket, pedig csak a vonatot akarták elérni...
Tisztelt Blog!
Történt velem egy érdekes esemény szeptember 21.-én hétfőn, az Amicus nemzetközi gyorsvonaton. Azért most írok mert melóztam, most jutottam gépközelbe. Győrben szálltunk fel egy kisebb csoporttal. (kb. 15 ember) Ez a csoport Szőnybe tartott, egy 4 napos fejtágítás miatt utaztunk aznap utoljára oda. A gyorsvonat pontos volt és kiszámítható, mint mindig. Felszálltunk Győrben, Komáromig utaztunk, ahol az onnan 07:10-kor induló Délis személlyel mentünk tovább 1 megállót.
Az Amicus nemzetközi gyorson, mint mindig hétfőn, eszement tömeg volt. A kalauzt nem is láttuk Komáromig. Eddigi napokon igen, és mindig nagyon kedves volt a kísérőszemélyzet, egy rossz szavunk sem lehetett. Viszont amikor hétfőn Komáromba érkezés előtt a leszálláshoz készülődtünk, ott állt mögöttünk a kalauz, és éppen egy nőt büntetett meg, mert 15.-ei, azaz lejárt menetjeggyel utazott. Ez teljesen jogos eljárás volt az ő részéről. Abban a pillanatban megállt a vonatunk Komárom pályaudvarán, ahol a szomszéd vágányon már várt minket a MÁV Flirt motorvonata. Ekkor a kalauz, látva, hogy mi éppen a vonatról szállunk le, fennhangon kijelentette: "Nézd a sok köcsög bliccelő most meg menekül!" Mivel siettünk, nem volt kedvünk vitatkozni vele, annyit azonban elmorogtunk a bajszunk alatt, hogy 4 napja gazdagítjuk napi 1430 Ft-tal fejenként a MÁV-ot. Arról meg nem én tehetek, ha eddig neadjisten nem a munkájával foglalkozott, és az út közepén jutott neki eszébe, hogy hoppá, ellenőrizni kell a menetjegyeket, illetve a bérleteket. Viszont én úgy tudom, hogy a kalauz már ilyen esetben nem állíthat meg, mert ad 1. az Amicus kb 60 másodpercet áll Komáromban, ad2. ha én nem érem el a délis személyt, akkor engem úgy kirúgnak, mint a sicc! Álló vonaton ne akarjon tőlem semmit sem. Ha meg mégis, elindul közben a vonat, én lekésem a személyt, és akkor vége az éppen most elinduló karrieremnek. Soha nem blicceltem vonaton. Sajnos kénytelenek voltunk vonattal menni, mert a buszközlekedés sem egy leányálom. Ha meg a kalauz így áll hozzá az utasokhoz, akkor ne kalauzkodjon. Ebben a négy napban csak normális, segítőkész és vidám kalauzokkal találkoztunk, le a kalappal előttük, hogy hajnalban, illetve x óra szolgálat után is úgy állnak hozzá az utasokhoz, ahogyan az elő van nekik írva. Őrajtuk látszik, hogy szeretik a munkájukat. De ha felröppen egy hír az ilyen bunkó kalauzról, akkor ezzel a saját kollégái megítélését is rontja. Márpedig kivétel mindig van, és ebben a 4 napban őt leszámítva maximálisan meg voltunk elégedve a kollégái munkájával. Az egyikük még kedvesen érdeklődött is, hogy miért nőtt meg a Szőnybe utazók száma.
Konklúzió: A kalauz vagy legyen normális, vagy tartsa meg a megjegyzéseit magának, mert ezzel is utasokat veszíthet az amúgy is veszteséges társaság. Nem tudom a kalauz nevét, de remélem elküldik egy illemtanfolyamra. A többieket, akikkel az elmúlt 4 napban találkoztam, meg megilleti egy dicséret.
Üdvözlettel:
Tamás
Győr