MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Új menetrend= káosz

2009. június 25. - georgejr

A nyári menetrend továbbra is komoly gondokat okoz, átszállások, csatlakozások borultak fel megkeserítve az utasok amúgysem felhőtlen életét. A minisztériumban ismét szakértők állították össze a menetrendet. Komolyan minek foglalkozik ilyesmivel, aki nem ért hozzá, vagy magasról sz@rik az egészre? Persze az utasok szemében a MÁV a genyó, pedig a menetrendet a minisztériumban írják....

 

 T. Máv-Start Zrt!

 
A társaságuk szolgáltatásának igénybevétele miatti növekvő frusztrációm az oka annak, hogy levélírásra határoztam el magam.
 
Nem kívánom az összes anomaliat felsorolni, amit mindennapos útjaim során tapasztalok, csak két dolgot emelnék ki.
 
Az, hogy én minden nap kb. 20-30 percet veszítek a rosszul megszerkeszett menetrend miatt átszálláskor/Üllő-Bp.-Nyugati--Bp.-Nyugati-Pázmáneum útvonalon utazom/ már említést sem érdemel, azonban ma hazafelé 11óra 45kor érkezett az esztergomi vonat Nyugatiba -természetesen késve- amivel lemaradtam a 11óra 38perckor Üllőre közlekedő vonatról. Gondoltam, ahogy eddig fél óra várakozás után indulok hazafelé a 12ó 08as vonattal, azonban meglepődve tapasztaltam, hogy ilyen járat nem közlekedik! Az nyilvánvaló, hogy ezzel nem nyernek pénzt, hogy üresen 'jegelnek' egy szerelvényt valamelyik pályaudvaron, azonban aki Vecsésre, Üllőre, stb. szeretne eljutni annak egy ilyen forgalmas vonalon 1 órát kell várakoznia. Kérem, hogy reinstallálják a 30 percenkénti vonatindulást személyvonatok esetében a 100a vonalon, illetve amenniyben ez nem lehetséges a Ceglédi 'zónázó' vonatot alakítsák át személyvonattá, amikor nem indul rendes személyvonat.
 
 
Másik problémám a túl sok Budapesti megálló. Nem városon belüli közlekedésre lett kitalálva ez a vonat, lasítja a bejutást. Külön szúrja sok ember szemét a teljesen értelmetlenül meghagyott Szemeretelepi megálló. Állítom, hogy a napi le/felszállók mennyisége nem haladja meg a 20-25 főt, és semmilyen fontos átszállási lehetőség sincs a környéken. Innen kb. 5-8 perc sétára 'található' a Ferihegyi megálló, emiatt úgy érzem indokolt lenne a megálló megszüntetése, vagy 'szüneteltetése'.
 
Válaszukat előre is köszönöm, és a mielőbbi megoldás reményében várom.
 
Üdvözlettel, ifj. Baranyi Péter

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr541207159

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tallus 2009.06.25. 14:05:01

Az esztergomi vonalon gyakran késnek a vonatok, sajnos.De még ha pontos is lett volna a fent említett vonat, esélytelen lett volna elérni a 11:38-as monori vonatot.Ugyanis menetrend szerint (!) az esztergomi 11:39-kor áll meg.

Ákibard! 2009.06.25. 15:21:44

Ha most genyó akarok lenni, akkor azt mondom, hogy mindenkinek az a felesleges megálló, ahol ő nem akar fel-le szállni. Ha én Hb-Péterire mennék, feleslegesnek tartom az üllői megállást, ugyanis csak lassítja a vonatot.
Szerintem ennyit erről...
A monori személkyvonatok azért személyek hogy mindenhol megálljanak, Főleg a közös bérlet idejében az a lényege, minél többen használják. Ez nyugaton is így működik, nálunk is egyre többen hazsnálják városon belül, még ha a levélírónak nem is tetszik.

Amúgy a szemeretelepi megállással nyerhető 1 perc. Komolyan ilyen sokat számít?

Kb olyan lehet a postíró lelkivilága, mint pilisi ismerősöm, aki 30 percen keresztül hőbölgött nekem, miszerint b.sszák meg a monoriak, mert az Ő (!!) gyorsítottjukra szállnak amikor nekik ott lenne a monori személyvonat meg bla-bla-bla.
Arra a kérdésre nem tudott választ adni, hogy:
1) Ha Ő lenne monori gondolná-e magában, hpogy jajj szegény pilisiek nem szállok a zónára ők hagy férjenek fel, vagy azt mondaná, basszameg megvettem a bérletet ugyanolyan jogon érek haza hamar mint a pilisi.
2) Mennyivelvan neki bérletesnek több joga a zónán utazni mint a monori bérletesnek, vagy épp jegyesnek?

Ezekre nem tudott választ adni, így sajnálattal bár, de lerekesztetem vele a magasröptű beszélgetést...

Kutuzov 2009.06.25. 16:08:14

Üdv Mki!
Ez már kicsit késő! Már akkor kezdődött, mikor elfogadták és kiadták az új menetrendet!
Egyébként arról miért nem ír senki, hogy hálózati szinten cstlakozó állomásonként külön-külön a forgalom és a start megállapodott a csatlakozási időkben? Van ahol 5', 10' vagy F2 szerinti. Ha korrek menetrend- és utastájékoztatásról beszélünk ez az anyag miért hiányzik a menetrendek mellől?

Ákibard! 2009.06.25. 16:52:05

@Kutuzov:
Ez újdonság? Pár éve így van legalább... Mindenhol meg van adva milyen időközben melyik vonat mennyit várhat...

Miért nincs kiadva? Szerintem azért mert az utas akkor számolna vele. Itt van 4 perc átszállni de a melléklet szerint 5 percret vár. Csak a melléklet nem szentírás, lehet egy forgalmi helyzet miatt nem vár csak 3-at rögtön bukó... Ez egy belső szabály szerintem nem az utasra tartozik.

combo 2009.06.26. 14:19:09

Én a levél bevezető részén botránkoztam meg... A minisztérium írja a menetrendet? Hát ez röhej.

Ákibard! 2009.06.26. 15:06:54

@combo:
Kár megbotránkoznod rajta. Átvitt értelemben írja, ugyanis hiába a MÁV írja a menetrendet (ez sem igaz a VPE) a minisztérium belepofázik, és a máv ugy írja át meg úgy húzza ki a vonatokat... Tehát lényegében a minisztérium irja és nem a máv a saját elképzelései, és utaszámai alapján.

Kutuzov 2009.06.26. 16:15:48

Ákibard!
Nem az utasra tartozik hol mennyit várnak a csatlakozó vonatok?! Lehet hogy az utas nem is utazik? Biztos széjjel vágna az ideg, ha a 10' késéssel közlekedő vonatomnak csak azért nincs csatlakozása, mert a meghirdetett helyett 5' a Gy.2009/......sz. által kiadoot utasítás szerint a várakozási idő én pedig számítok rá!
Ha a MÁV-Start ZRt. korrekt lenne, közölné a neten, vagy kiadványokon!

combo 2009.06.26. 16:45:37

Ákibárd! Ja OK, akkor jól tudtam. Azt tudom, hogy a közlekedési miniszternél szoktak rinyálni a helyi erős emberek, és aszerint alakulgat a menetrend...

Változatlanul az a véleményem, hogy regionális szintén szét kellene osztani a MÁV-ra fordított pénzeket, és a régióra bízni a finanszírozást, és ezzel együtt a szolgáltatás megrendelését. Akkor talán véget érne ez a kívánságműsor, hogy szellemvonatokat járatunk fölöslegesen. Lehet, hogy nem pont így kellene csinálni, de valahogy a _helyi_ megrendelőt érdekeltté kellene tenni abban, hogy ne rendeljen üres járatokat.

Ákibard! 2009.06.26. 19:14:42

@Kutuzov:
Nem, ez abszolút nem vonatkozik az utasra. Már csak azért sem, mert ez a forgalmi helyzettől függ. Nem szentírás, ott áll 10 perc de ha úgy adódik lehet nem vár annyit. Az utas ha tudná tervezne ezzel. Tervezne azzal, hogy áhh a 122. belső utasítás szerint várni kell, aztán ha nem vár hőbölögne...
Az plusz vitákat generálna, hogy bizonyos időközben 0 perc a várakozás van amikor 5. Hőbölögne, hogy ha 20 órakor 5 percet kell várni késéskor 8-kor a csúcsban miért 0-t.
Tartom magam ahhoz, hogy ezhhez utasnak semmi köze. Ő tervezzen a menetrenndel ami a kezében van. Ha megvárja a vonat az állomáson úgyis tud majd róla ha nem várta meg ne lérdekelje mennyit kellett annak várnia.

Ákibard! 2009.06.26. 19:17:55

@combo:
Persze. Járhatnának cserébe az önkormányzat szempontjából fontos kirakatvonatok, amiken szintén nem utazik senki. Lehetne megállítani az IC-t minden faluban mert a régió így büfögött, hogy kell. Mint Mezőkövesden 2 éve... Mondom sűrűn járok arra de arról az IC-ről ott csal én szálltam le a családdal. A pénztáros nyár közepén még nem adott el rá pótjegyet. Ott is az önkormányzat találta ki a megállást...

Kopi3.14 2009.06.27. 13:17:56

Átszállás nyugatiban. Valahol fel van tüntetve, hogy egyik zónázó csatlakozik az ergomi vonathoz? Amenyiben nincs, akkor sírása meddő, alap nélküli. A mgszűntetett vonatról. Esetleg nem votl kihasználva? Esetleg kellett máshova vonat, s csak így lehetett megoldani?
menetrendváltozáskor azért illene midnen tisztelt utasnak átnéznie, milyen változásokkal jár őrá nézve.

Kutuzov 2009.06.27. 13:41:49

Személyszállítási üzletszabályzat! Rémlik ugye!
Ott benne va, hogy pl.: a Bp-i fejállomások nem csatlakozó állomások, ergo nem vár egy vonat sem; mint az is benne van, hogy szerződés létrejöttekor a MÁV-Start Zrt. az üzletszabályzatban meghirdetett feltételekkel fuvaroz. Akkor?
A menetrend nem forgalmi helyzetekre készül! Az már a forgalom és a start pofátlansága, hogy bizonytalanságban hagyva fuvaroznak! Egy szerződést nem módosítunk fű alatt, ráadásul csak az egyik fél javára!
Nem tudom mit szólnál ahhoz, ha az APEH az adóvisszatérítésed csak novenberben utalná, mert az van náluk belső utasításként kiadva, hogy ha nem adod be jan. 31-ig akkor így jársz?!
(ott ahol 3' a menetrend szerinti idő átszálli, a várakozás késett szem.szállító vonatra 10' és csak azért módosítom 5-re, mert az a vasút vállalatoknak jó, de ezt nem hirdetem meg akkor is inkorrek a másik féllel szemben)
Erről nem vitatkozom tovább, látva nap mint nap a módszert,-annak lényegét, és a meggyőzés nem rendelkezik a spontán megvalósulás számozzevő lehetőségével!

Menetrend változásakor már mit nézzen a szerencsétlen? Hát jó-jó igazad van, de leghamarabb áprilisban módosítunk! Ha valami tervezet kiszivárog akkor az a legnagyobb probléma honnan!

RockStar 2009.06.28. 21:16:57

Végre egy igazán SÍNvonalas levél :). A Szemeretelep megállóval kapcsolatban absolut egyetértek, valamint sok esetben nem tartom érdekeltnek hogy zónázó vonat indítsanak személy vonat helyett.

Mkiki 2009.06.29. 12:04:19

@RockStar: Miért is? Azért, mert Ti teszem azt Üllőn vagy Vecsésen laktok és nektek az lenne a jó, hogy megálljon ott is. De nem tudom miért nem tudnak az emberek ilyenkor arra is tekintettel lenni, hogy az a vonat hova megy és teszem azt mennyi idő alatt jut el így is oda. Azért, mert azok az állomások amelyek a postban is említve vannak közelebb vannak az nem jelenti rögtön azt, hogy félóránként kellene járniuk oda vonatoknak. Engem meg például zavar az, hogy Monoron megáll a vonat nem csak az Ákibard! által említett ok miatt (a pilisi ismerőse aki fél órán át hőbörgött), bár az is elég idegesítő, hogy ha már 20 perccel indulás előtt érsz oda nincs ülőhely. De például lehetne azzal is időt nyerni, hiszen ha monori vonat ami Monorig közlekedik akkor miért kell még megállniuk a ceglédi, szolnoki vonatoknak is, mert lehetne menetidőt nyerni ezzel is.

siófoki35 2009.06.29. 21:00:37

@Khian: Talán azért kell megállnia a zónázónak is Monoron mert nem minden utas Budapestről indul!!! Aki mondjk Üllőről utazik Cserőre, az Monoron száll át! Ha nem állna meg Monoron a zónázó, akkor be kéne mennie pestre, na az tényleg szemétség lenne.

Közelebbi településekről azért megy több vonat, mert onnan valószínűleg többenválasztják az ingázó élatmódot mert keveset kell utazni.

Mkiki 2009.06.29. 21:23:55

@siófoki35: Én csak azt írtam, hogy engem meg ez zavar, persze igazad van (bár Monoron inkább lefelé szállnak mintsem felfelé).

"Közelebbi településekről azért megy több vonat, mert onnan valószínűleg többenválasztják az ingázó élatmódot mert keveset kell utazni."
A levélírónak pont az a baja, hogy csak óránként megy és nem félóránként Monorra személyvonat. Szerintem ez nem feltétlenül igaz, naponta ingázok én is Szolnok-Pest között (ilyenkor nyáron nem), a reggeli vonatokon a Pesttől távolabb eső állomásokon is van annyi felszálló (na jó Cserőn pont nem) mint a közelebbi településeken.
süti beállítások módosítása