A MÁV válasza. Kedvenc mondatom:
"InterCity vonataink nagyon kedveltek a kulturált, kényelmes utazás és a gyors eljutási idő miatt"
De őszintén most ki hiszi ezt el? Az elvira szerint a menetidő ugyanannyi Mezőberény-Budapest között IC-vel és gyorsvonattal. A helybiztosítás nélküli pótjegynek értelme nincs, csak lehúzás... Nem is kicsi.... Nevetséges. Nem emelünk árat, csak a vonatok felére fizess 390 forintos felárat....
Tisztelt Megint Állunk Vazze!
Megígértem, hogy a MÁV válaszát elküldöm. Az IC-nek álcázott gyorsvonat címmel a blogon megjelent írásomra a MÁV ügyfélszolgálat a következő levelet küldte, amivel kapcsolatban csak az a problémám, hogy nem válaszoltak minden kérdésemre:
Tisztelt Utasunk!
Rendkívül fontos számunkra, minden olyan megkeresés, bejelentés, amely utasainktól érkezik és azáltal a szolgáltatásunk minősége javulhat, ezért köszönettel vettük megkeresését. Bejegyzésében leírtakkal kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatjuk:
Pénztárosaink a helyfoglalást nyilvántartó program alapján dolgoznak, mely nyomon követi a telefonon lefoglalt, és a személyesen megvásárolt helyek alakulását. Erre szükség is van, hiszen a pót- és helyjegyköteles vonataink felárának indoka a biztosított ülőhely, a pótjegyköteles vonatoknál pedig a minőségi szolgáltatás miatt kötelező a pótjegy váltása.
Amikor a pénztáros közli, hogy nincs már szabad pótjegy a vonatra, az azt jelenti, hogy a hely-nyilvántartás alapján minden pótjegyet eladtak. Ha Ön ennek ellenére szabad helyet lát a vonaton, az abból adódik, hogy a foglalt vagy megvásárolt jegyeket nem feltétlenül használja fel a tulajdonosa (pl. lemond az utazásról, ám a jegyet nem váltja vissza, elalszik stb). Ha ezt nem jelzi irányunkba, sajnos akkor sem adhatjuk el a helyét, ha amúgy kárba veszik (kivéve a rendelt jegyeket, mert ha azokat legkésőbb 24 órával indulás előtt nem veszik át, akkor felszabadulnak, és újra eladhatóvá válnak). Egyébiránt azok a helyek is üresen maradnak, melyek tulajdonosai későbbi állomáson szállnak fel. Szeretnénk tájékoztatni, hogy jegypénztáraink országos hálózatba vannak kötve, az utasok így bárhol visszaválthatják pótjegyeiket, ekkor előfordulhat, hogy a vásárlás pillanatában már teljes foglaltságot jelez a rendszer, azonban egy kis idő elteltével (miután a rendszer frissíti önmagát) a visszaváltott jegyek megjelennek, s eladhatóvá válnak.
InterCity vonataink nagyon kedveltek a kulturált, kényelmes utazás és a gyors eljutási idő miatt, ennél fogva sokan igénybe veszik azokat, így az IC jegyek hamar elfogynak. Sajnálatosan Társaságunknak nem áll rendelkezésére korlátlan számban IC kocsi, melyekkel a megnövekedett utas igényeket ki tudnánk elégíteni, jelenleg is már valamennyi rendelkezésünkre álló kocsit közlekedetjük.
Ha Önök IC pótjegy nélkül vették igénybe szolgáltatásunkat akkor a vonaton a jegyvizsgáló a pótjegy díján felül 500. Ft pótdíjat felszámolni köteles. A jegyvizsgáló munkatársunk rendelkezéseinknek megfelelően járt el amikor a pótjegy árát és a pótdíjat felszámította Önöknek.
A hasonló helyzetek elkerülése érdekében, szíves figyelmébe ajánljuk a MÁVDIREKT szolgáltatásunkat, melyet helyi tarifával, a 06 40 49 49 49-es kék számon hívhat, hol IC pótjegyét és menetjegyét a tervezett utazás előtt már 2 héttel is megrendelheti. Az állomási pénztáraknál erre már 2 hónappal korábban is van lehetőség.
Köszönjük megkeresését, s reméljük, hogy a megélt problémák ellenére is megtiszteli Társaságunkat bizalmával, és a jövőben is utasaink között üdvözölhetjük.
Üdvözlettel:
XY
ügyfélszolgálati szakértő