MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Keleten a helyzet

2009. június 05. - georgejr

Még régen mondta sokszor Édesanyám, hogy felénk (keleti országrész), mindig azok a vonatok jönnek, amiket a "fejlettebb" régiókból kisorolnak. Nem nagyon akartam elhinni, de sajnos lassan beigazolódik. Nyilván máshol is vannak lepukkant vonatok, de felénk, illetve még keletebbre sokkal nagyobb az arányuk. Aztán az évek során bevezették, hogy az eddig gyorsvonatként közlekedő vonatokat elnevezték IC-nek, amire helyjegyet ugyan nem lehet venni, de IC.... Persze ezek a vonatok nincsenek annyira borzalmas állapotban (nem magyar kocsik), de a többi tényleg katasztrófa: se hely, se normális körülmények, se pontosság....

 

Tisztelt Georgejr!

Ha jól tudom, te is ezen a vonalon utazol, szóval ismerős lesz a helyzet?

Problémám a következő: már két éve minden egyes vasárnap (Békéscsaba-Budapest vonal) többedmagammal kénytelenek vagyunk a folyosón végigállni a 2-2,5 órás utat. Legalább annyian állnak, mint amennyien ülnek, általában állóhely is alig van már. Akik már ott szállnak fel, ahol én (Mezőtúr), esélyük sincs az ülésre, hiszen már a vonaton odaérkezésekor is állnak. Idáig tűrtem, de most már borzalmasan elegem van, ezért írok most. Fontos megemlítenem, hogy térdeimet nem rég műtötték, nincsenek olyan állapotban, hogy hatalmas fájdalmak nélkül végig tudjam állni az utat. Ezzel nyilván nem vagyok egyedül, sok az idős ember is. 
Nem beszélve arról, hogy mindig fél órát késik a vonat, és hogy ezen a vonalon a legjobb vonat olyan állapotú, mint ami máshol a legrosszabb (koszos, büdös, lassan már magázni kell). Most már csak egyszerűen ülni akarok, ha már heti 3000 forintot költök diákként. Miért fizessek annyit, mint aki ül? Miért fizessek annyit, mint egy dunántúli, aki Flirt-ön és egyéb finomságokon ÜL késés nélkül, léggondival etc.? (tisztelet a kivételnek)
Egyszerűen elegem van, hogy havonta 12 ezer forintot költök diákként vonatozásra, és a legalapvetőbb szolgáltatást nem kapom meg ezért
Mit lehetne tenni, hogy ennek érdekében elérhessünk valamit?.(média, aláírásgyűjtés, bojkott, panaszáradat....bármi) 

Tisztelettel:

T.Á.

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr1001164849

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Isaak_Asimov 2009.06.05. 08:33:54

Sajnos a levélírónak nagyon igaza van! Tény, hogy a szerelvények vasárnap megerősítve közlekednek és az is tény hogy nem eléggé. Békéscsaba véleményem szerint az egyik, hanem a legjobban elhanyagolt megyeszékhely. (állomásépület, utastájékoztatás, vágányok megközelíthetősége és sorolhatnám) Mivel e viharsarki környék kevesebb külföldi látógatóval bír, így -a többi leányvállalattal együtt- a MÁV-Start sem tartja fontosnak szolgáltatási színvonalának emelését. Bármilyen jobbító szándék elé akadályt gördít a tizen éve beígért átépítés. "Majd akkor minden meglesz" -mondják, de hát az nem mostanában fog Békéscsabán bekövetkezni! :-)
A levél írójának kitartást kívánok addig, míg személyszállítással foglalkozó egyéb magánvasutak is hozzájutnak a féltve őrzött menetvonalakhoz! Bár addigra úgyhiszem Ő már nem lesz diák!

annapeti 2009.06.05. 09:18:25

Sziasztok,
én is sokszor megfordulok Csabán is, Pesten is, azonban én annyival jobb helyzetben vagyok, hogy a Sárrét közepén élek. Így mivel Gyomáról Pest felé tulajdonképpen lehetetlen eljutni (mert nem vagyok hajlandó IC-vel menni és többet fizetni a MÁV bénasága miatt), inkább Püspökladány felé megyek...
De a fővonalon, amikor nagyon ritkán éppen van gyorsvonat (reggel hét után a következő délután egykor?), akkor nekem is hasonló élményekben van részem... (éppen ezért már inkább Ladány felé megyek). - avagy hogyan veszítsünk utasokat a Szeghalom - Gyoma viszonylaton, aztán majd szüntessük meg alacsony kihasználtságra való tekintettel...

rickyramirez 2009.06.05. 11:21:47

Azért ne gondolja T. Á., hogy csak arra járnak olyan lepukkant vonatok. Pl. Győr és Veszprém között egyrészt teljesen lepukkant, pocsék utazási élményt nyújtó Bhv-k (vagy Bh-k, tudom is én, a lényeg, hogy a hagyományos kék kocsi) közlekednek, másrészt meg Bz-k. Ez utóbbi sem felel meg a mai kor követelményeinek, és én, mivel imádok vonatozni, még ezeken is élvezem az utazást, de meg kell vallani, azért ezt nem teszi ki sem a MÁV, sem az ország a "kirakatába".
Azt is elárulom a posztírónak, hogy a Flirt és Talent vonatok ugyan tényleg jobbak, de nagyon sokszor szólóban közlekednek, és munkaidő után teljesen tele vannak, hiába jobb, leülni nem nagyon lehet rajtuk (én nem munkába járáshoz használom, de attól még szeretnék normálisan utazni). Az a felvetés, hogy miért kell ugyanannyit fizetni, ha állni kényszerül valaki utazás közben, mintha kulturált módon utazhatna, már többször felvetődött itt is. A megoldás jelentős részben a 65 év felettiek ingyenes utazási lehetőségének eltörlésében rejlik, na meg persze abban, hogy képesek legyenek a tényleges igényeknek megfelelő számú személykocsit közlekedtetni. Ez utóbbi is több dologtól függ nyilván, de látni kell, hogy a MÁV nem egyszerűen olyan szolgáltató, mint mondjuk egy étterem, hiszen ez közszolgáltatást végez, ezen a színvonalon csak állami pénzekből működtethető (hiszen ne feledjük: az utasok a tényleges költségeknek csak a nagyon kis hányadát fizetik ki, míg egy étteremben az ott fogyasztó az összes költséget megtéríti, sőt, annál többet is), és eljutottunk oda ismét, hogy a Magyar Köztársaság nevű tőkés állam nem az elvárható szinten látja el a közfeladatait (nemcsak ezt persze), vagyis ettől a társadalmi-gazdasági berendezkedéstől ezt lehet várni (ez bebizonyosodott az emlúlt húsz év alatt), ha többet akarunk, meg kell azt változtatni.
Egyébkén megjegyezném, hogy az illető elkölt 12000 forintot egy hónapban vasúti utazásra, ez rendben van, de miért ennyit? Mert hosszú távon utazik, ezt is hozzá kell tenni! És ő ilyen távra kifizet 12 ezret, én meg, akit teljesárú jegy vásárlására kényszerítenek, kifizetnék - ha ugyanott utaznék - százezer feletti összeget. Akkor kinek van (lenne) több joga követelni a komfortos utazási körülményeket? Szerintem a százezret fizetőnek.

Killyourself 2009.06.05. 11:38:47

Én írtam, és tudom, hogy máshol is vannak rossz állapotú vonatok (ezért írtam, hogy tisztelet a kivételnek), de itt csak olyanok vannak. Őszintén szólva az idejét sem tudom már, hogy mikor ültem vasárnap vagy hazafele csüt/péntek a vonaton. És nem a sok 65 év felettivel van a gond, hanem hogy egyszerűen baromi kevés a kocsi, sok a diák.
És egy diáknak havonta igen is sok a 12ezer, de mindegy, hogy ki mennyit fizet, úgy gondolom, jár neki az alapvető szolgáltatás. Baromi idegesítő tud lenni az, hogy minden héten 5 órát állok a vonaton.
És én is szeretek vonatozni, csak azt sajnálom, hogy minden egyes utazásom azzal telik, hogy felmegy bennem a pumpa amiatt, hogy megint állni kell.
(egyszer próbáltam IC-vel hazamenni, hogy végre ülhessek a térdeim miatt, az eredményt lásd "a megújult a blog" bejegyzés kommentjei között, bosszantó utazás lett az is. Lehet, hogy én vagyok stresszes, vagy hirtelen haragú, de számomra idegesítő azt látni hetente kétszer, hogy a folyosón már állóhely is alig van. És szeretnék ez ellen valamit tenni, tudom, hogy eredményt elérni szinte esélyem sincs, de ezt valahogy már nem bírom tétlenül.

Killyourself 2009.06.05. 11:42:36

Azt is megértem, hogy az, hogy csüt/péntek illetve vasárnap több kocsit csatoljanak a szerelvényhez több munka, meg aztán a többi napra le kell szedni, hogy menjen teljesen üresen több kocsi, de úgy gondolom, hogy egy 21. századi szolgáltatónak ezt szó nélkül meg kellene tennie. (ha nem lenne mondjuk monopol helyzetben).
Azért abban viszont minden elismerésem a MÁV-nak, hogy ugyanannyi idő alatt teszem meg az utamat az otthonom és Bp. között, mintha kocsival mennék, már csak ülni kellene:)
Illetve, hogy én még nem találkoztam nem kedves kalauzzal. A pénztárosokról inkább nem beszélek, de azt ki tudom kerülni: neten veszem a jegyet:)

dontals 2009.06.05. 12:02:13

A máv évtizedekkel le van maradva a járműbeszerzéssel, arra, hogy normális gyorsvonati kocsikat mikor szereznek be még tervek sincsenek. Az elővárosi közlekedés egy bődületesen nagy katasztrófa, a flirtek 2 kiválasztott vonalon közlekednek, a többin a személykocsik általában még rosszabb állapotban vannak, mint a gyorsvonatokon. 6, ismétlem 6 db 3. generációs IC kocsival villognak, ami egyszerűen szánalmas, egy vonatra elegendő. Arról nem beszélve, hogy ezek sem új kocsik, csak átépítették őket.

Hogy van-e értelme ennek érdekében tenni valamit? Azt talán el lehetne intézni, hogy több kocsival közlekedjen, így nagyobb legyen az esély ülőhelyre (bár efelől is vannak kétségeim...), a normális körülményeket a vasúttól viszont ebben az országban várni totálisan felesleges. Ha a mávból indulok ki, akkor a Németországból leselejtezett (hozzáteszem légkondi nélküli) személykocsik még 20-25 évet szolgálnak a Dunántúlon, ezt követően kerülhetnek majd a Békéscsabai vonalra, ahol még további 10-15 évet szolgálnak majd. Ezt kjövetően a máv jól fizetett derék urai a százmilliós fizetéssel a zsebükben, vonatokat még messziről se nagyon ismerve vagy döntenek a kocsik felújításáról, vagy pedig elhatározzák, hogy normális vonatok nélkül nem lehet normális vasúti szolgáltatásról beszélni és újakat vásárolnak. Megjegyzem, hogy a legideálisabb szcenáriót feltételezve is legalább 40 évet kell várnod normális , új járművekre. Vagyis kedves diák-utas, majd ha nyugdíjas leszel... És ismétlem: ez a legideálisabb esetben várható.

rickyramirez 2009.06.05. 12:29:13

@Killyourself:
"még nem találkoztam nem kedves kalauzzal"
Ez értelemzavaró hiba, mert a pénztárosokkal kapcsolatos megjegyzésből az derül ki, hogy ők nem nagyon kedvesek, barátságosak, ezért kerülöd őket. Namármost ha valaki nem találkozott nem kedves kalauzzal, az másképpen megfogalmazva azt jelenti, hogy csak olyannal találkozott, aki kedves, barátságos, figyelmes, stb... Ez viszont ellentomondásban áll a következő mondattal.

Killyourself 2009.06.05. 17:12:18

Igen, kicsit rosszul fogalmaztam, de a lényeg, hogy pozitívum, hogy a kalauzokkal teljesen elégedett vagyok, a pénztárosokkal kevésbé, de azt könnyen ki lehet kerülni:)

Dontals: nekem sem az kell, hogy modern vonatok legyenek, egyszerűen csak ülni akarok:)
Boldog és elégedett lennék, ha valahogy tényleg el lehetne érni, hogy több kocsi legyen:
érdekes jelenség egyébként vasárnap délután a mezőtúri állomás: a Pest felé közlekedő vonat kb 4-6 kocsival rendelkezik (ezért állunk), a Békéscsaba felé pedig sokkal többel, pedig azon jóval kevesebb az utas...nem kell kifejtenem, hogy miért.
Valahogy az ilyet kellene megcserélni, és minden szép és jó lenne!

vonat blog · http://szazvasutat.blog.hu 2009.06.05. 21:41:51

Szeretném megjegyezni, hogy azt, hogy hány vonat közlekedik egy vonalon, azt a szakminisztérium rendeli meg. A vasútnál legfeljebb terveznek, javasolnak, de a döntés a minisztériumé.
A kocsik számáért viszont már tényleg lehet a vasutasokat okolni.
Békéscsaba és Budapest között kétóránként jár IC, amely azért nem tekinthető rossz minőségűnek minden esetlegesen felsorolható hiba ellenére sem.
A menetrend miatt lehet fordulni a MÁV-START-hoz, a szegedi Regionális Közlekedésszervező Irodához, a kocsik ügyében pedig leszállás után írj egy panaszt. Minden állomáson van panaszkönyv, minden bejegyzéssel a kocsikért felelős embert nyaggatják. Másképp nem megy (sajnos).

Killyourself 2009.06.05. 23:51:28

@vonat blog:
A vonatok számával nincsen is baj, a kocsikéval annál inkább...a panaszkönyv módszer pedig nem működik, jónéhányszor próbáltam már.

5341 008-0 flirt 2009.06.07. 10:53:47

Na egy szóra stop. Mi az hogy nincs kocsi hétvégén? Hatvanba flirt-ek rohangálnak, és a kerítés is felújított Bhv-ból, és friss fővizsgás hagyományos Bhv-ból áll(t). Tegnap is nemtudom hány vágányon álltak szépen sorbarendezve, mert flirt szaladgált. Mondjuk ezek egy részét felhúznának a Keletibe, hétvégén lehetne őket járatni Békéscsaba fele.

Killyourself 2009.06.07. 11:16:40

@5341 008-0 flirt:
gondolom, azt nem lenne egyszerű megoldani, vagy nem tudom...

lurkó 2009.06.07. 21:22:46

Ma ledöglött Dunaujvárosban a 010-es Flirt. Én meg pont azon dolgoztam volna. A mozdonyvezető mindent megtett de a számitogép szava volt az erősebb. Sajnálom! Mi szerettünk volna menni de a Flirt nem!
süti beállítások módosítása