MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Felforrt a hűtővíz

2009. május 12. - georgejr

Vasárnap 5 napos kényszer szabadság után (hivatalnál voltam ellenőrzésen) utaztam vissza Békés megyéből Piliscsabára. Az út nagy része a megszokott módon telt. Villanyvonattal a Keletibe. Az ablak persze nem tudott egy helyen megállni, így vagy sarkig nyitva volt vagy csukva. Lévén gatyarohasztó meleg volt így próbáltam egyensúly találni, sikertelen. Így 5 percenként lehúztam kicsit az ablakot, hogy túl sok pollent stb-t ne nyeljek. No ennyi volt az összes kaland, élmény egészen Budapestig. Ott szépen átbattyogtam a Margit hídhoz, majd felszálltam a kedves kis piros desirora. Viszonylag normális hőmérséklet mellett elindultunk. Már Szabadságliget után voltunk, amikor feltűnt, hogy kissé lassan haladunk, de nem gyanakodtam. Majd amikor az alagút  előtt kb 400 méterrel megálltunk már kezdtem gyanakodni (Piliscsaba és Pilisvörösvár között van Magyarország leghosszabb vasúti alagútja). Pár perc után a fiatal mozdonyvezető leszállt, hátrament, majd pár perc után visszajött. Az egyik utasnak mondott valamit, majd eltűnt a vezetőfülkében. Még tett egy-két diszkrét kísérletet az indulásra, de csak kísérleti szinten maradt a dolog. Már legalább 5-10 perce álltunk, amikor megint előkerült a srác, megint hátrament, ekkor valami célszerszámmal a kezében, majd néhány perc múlva ismét fülkébe be. A vonaton az utasokat nem tájékoztatta senki, hogy mégis miért állunk, kivéve egy utast, akinek elmondta a vezér, hogy már a visszaúton is csak egy motor működött és most a szellőzőt eltömítette a nyárfa termése (asszem ez a megfelelő, annyit értek a növényekhez mint egy hintaló, de arra a fehér trutyira gondolok, ami ilyenkor a nyárfáról hullik). A szellőző eltömődése miatt a hűtővíz felforrt így meg kellett várni, amíg újra lehűl. Végülis nagyjából 20-30 percet álltunk a semmi közepén, mire elindultunk. A tájékoztatás annyi volt, hogy elnézést kérünk utasainktól, a technika megtréfált, de végre folytathatjuk utunkat. Két dolog zavart igazán:

1. 20-30 perc alatt nem volt utastájékoztatás a vonaton.
Nyilván a vezér próbálta mielőbb megoldani a helyzetet, hogy senki ne kapjon hőgutát és ne kelljen a pályán dekkolni túl sokáig, ezzel is borítva a menetrendet. Biztos tájékoztathatott volna (de nem hibáztatom azért mert nem tette; volt elég dolga anélkül is), viszont volt egy jv is a vonaton, akit az egész incidens alatt nem láttunk. Ő is tájékoztathatott volna. Nem nagy dolog, de sokat jelentett volna, annak az 1-200 utasnak, aki ott csücsült a semmi közepén...

2. Ha már Budapest felé nem működött megfelelően a vonat, ki engedélyezte, hogy közlekedjen?
Gondolom a vezér jelentette, hogy gondok vannak, de akkor miért nem sorolták ki a szerelvényt és cserélték? Ha nagyobb gond lett volna, akkor is engedik közlekedni?

Végül persze elértem Klotildliget állomást. A slussz poén, amin már szinte mindenki röhögött az volt, hogy a vezér bemondta:
"Elnézést kérünk, az első kocsi lépcsői, szintén a technika ördöge miatt nem működnek, tessék leszálláskor nagyot lépni"

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr231117191

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2009.05.12. 19:16:49

Hát ha a Margit hídtól indult, akkor az azért van, mert le volt zárva a vasúti híd, tehát a Nyugatiból nem tudtak másik vonatot kirendelni. Ilyenkor valahol Esztergom/Komárom környékére ki van telepítve a szükséges Desiro-adag rideg tartásban. :)Tehát 1: nem maradhatott ott, mert elfoglalja az egyetlen kihúzóvágányt a Margit-hídnál, legalább Óbudáig mindenképp vissza kellett vinni a döglött gépet hogy ott félreállítsák. 2: Ha nem indul vissza, akkor az a járat kimarad (mivel mint említettem ott nem lehet másik vonatot szerezni), úgy döntöttek próbálkoznak, nem jött össze, ez van. A diszpécser helyében én is visszaküldtem volna, lesz ami lesz. A kalauz mindezektől függetlenül tényleg szarjon sünt, de az más kérdés, a MÁV-nál az utastájékoztatás nem túl elterjedt tevékenység, ideje lenne változtatniuk rajta...

petya.bacsi 2009.05.12. 20:15:41

Most megint a rosszindulat szólt belőlem, de csak Magyarországon virágzik a nyárfa, és ontja magából ezt az idegesítő trutyit direkte műszaki hibát okozva a MÁV-nak?

Az utastájékoztatás hiánya szerintem senkit sem lep meg - utas zavaró tényező...

Ákibard! 2009.05.12. 21:43:17

@petya.bacsi:
Azt ne felejtsd el, hogy mindenhol vannak ilyen problémák. Mondjuk arról tudtál-e, hogy most télem az osztrákoknál simán megálltak a motorvonatok nyílt vonalon, mert hát... gondok voltak a gázolajjal? Fogadjunk nem is hallottál róla... És még sorolhatnám. Ne hidd, hogy mindenhol máshol fenékig tejfel az élet, csak azért mert a híradó nem számol be róla...

Az utastájékoztatáson lovagolni meg már kezd nevettséges lenni.
Mire vártatok? Mit mondanak be? Bocs fiúk, valamiért megálltunk nem tudjuk miért keressük az okát. Ezt magadról is tudod nem? Bocs utasok, megvan a hiba, rajta vagyunk az elhárításon. Ezt magadtól is észrevetted nem?
Azt, hogy mennyi ideig tart majd előre ugysem tudja megmondani, ő mozdonyvezető nem pedig szerelő.
Vagy mondja azt, hogy hiba van, keressük. Megvan a hiba, javítjuk. Hát elhúzódik a hibajavítás. Feladtuk a hibajavítást. Mivel lennél előrébb? Milyen extrát tudtál volna meg, amit amúgy nem vettél észre? Az, hogy megddig tart javítani, és elindulni nyilván ő sem tudta. Feltételezem legjobb szakértelmével próbálta a hibát vonalon kb 0 szerszámmal javítani, de végül nem sikerült.
A jegyvizsgálótól is kommentárt vártál?

Ideje lenne már gondolkodni, és leszállni erről a gyerekes utastájék témáról. Lehet rajta lovagolni pl akkor, amikor nem mondják mennyit késik a vonat vagy baleset van. De az ilyen előre nem látható dolgokról tájékoztatást kérni, hát mit ne mondjak...

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2009.05.13. 09:07:16

@Ákibard!:
Azért mégha semmivel nincs is előrébb az utas, ha ugyanúgy ott ül, akkor is egy gesztus, hogy az egyenruhás-tányérsapkás végigmegy, és elnézést kér a műszaki hiba miatt, dolgoznak a kijavításán. Az, hogy semmi, az olyan, mintha a krumpliszállító IFA rohadt volna le, a zsák krumplik meg úgyis elvannak a platón. Máshol sem fenékig tejfel az élet, tudom, de a lehetőségekhez képest meg kell próbálni jó benyomást kelteni, mivel a cég egy szolgáltatást nyújt, amit az utas vagy igénybe vesz, vagy ha nem jön be neki akkor nem. A kalauznak talán nem törik le a lába, ha egyszer végigsétál azon az 1-2-3-szor 2 kocsin, az utas meg úgy lesz vele, hogy ááá szar a MÁV, megszoktuk, de legalább törődnek velem, egész jó arc ez a vasutas. Ez valljuk be, egy fokkal azért jobb annál, minthogy fél órát kórusban hörögnek, hogy megint mi a f@sz van....

petya.bacsi 2009.05.13. 09:30:59

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs: a MÁV-ról van szó, ne felejtsük el :)

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.05.13. 09:44:27

@Ákibard!: SZÜSZ 88 KF: A vasút - a lehetőségek figyelembevételével - az utasokat a vonat közlekedésére vonatkozó tudnivalókról menetközben is tájékoztatja.

De szeretnénk lovagolni az utastájékoztatáson. Ugyanis ha a vonat megáll a pusztában, és senki nem mond semmit az utasnak, akkor az utasok elkezdenek nyűglődni mivel semmit nem tudnak a késés okáról, sem a várható érkezésről. Alapvető követelmény, hogy a szolgáltató -jelen esetben a MÁV-Start- tájékoztassa az ügyfeleket, ha a szolgáltatásban fennakadás történik. Sajnos ez a MÁV csoporton belül még mindig nem természetes. Nyilván kevésbé lázonganának az utasok, ha értesítenék őket ilyen helyzetekben... Erről már többször is írtunk, beszélgettünk itt a blogon. De ha nem tájékoztatom az utasokat, mert nem akarom, vagy mert éppen piros hó esik, akkor az utasok lázongani fognak természetesen. Az ilyen esetek miatt is olyan a vasút megítélése amilyen. Pedig egy-két szó nem kerül semmibe...

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.05.13. 13:58:48

@georgejr:

Igy van. Az utastájékoztatás egy marhára fontos _gesztus_ lenne. Hogy nem hagyom ott a szerencsétlent 20 percig úgy, hogy fingja nincs, hogy mi van és mi várható.
Hanem veszem a fáradságot, és rászánok 15 másodpercet a tájékoztatásra.

Az ehhez való hozzáálláson pontosan lemérhető, hogy az egész bagázsnak mennyire fontos az utas.

lurkó 2009.05.14. 13:02:39

@georgejr: És abban az esetben te mit mondanál ha egyszerüen nem rendelkezel semmi információval? De ha mégis akkor neked esik néhány ember hogy te vagy a szemét meg rohadt mávos vagy és válogatott szavakkal küldenek melegebb éghajlatra édesanyáddal együtt pedig te csak abban vagy hibás hogy akkor és ott vagy és próbálod továbbadni az információt.

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.05.14. 13:15:00

@lurkó: Egy olyan vonatról beszélünk, ami áll két vagonból... Amit az utastársam megtett, azt megtehette volna a jv is, lévén megkérdezi a legfőbb információforrást a mozdonyvezetőt, majd egyszerűen elmondja mi a helyzet. Azt nem hiszem el, hogy nem rendelkezik semmilyen információval. Igen előfordulhat, hogy neki esik egy-két utas, de a stílus maga az ember. Azzal, ha nem tájékoztat, mert majd két-három ember csúnyán néz rám, azt fogja elérni, hogy az egész vonat csúnyán nézzen rá, és beszóljanak neki. Hidd el, ha informalja az utasokat, akkor nem lesz akkor a zúgolódás, és talán még meg is koszonik...

lurkó 2009.05.14. 14:02:10

@georgejr: Nagyrészben igazad van!! Sajnos a konkrét jv.-t nem ismerem. De ha vagonokból állt akkor tehervonat volt tehát mit kerestek rajta utasok? Ez volt a vicc része. De konkrét esetben mit tett a jv. ? És az ismerősöd irt hivatalos panaszt a nemtájékoztatásról? Elővárosi vonatokon ha csak a munkám próbálom végezni akkor is csúnyán néznek rám. Nagyjából 15% akkor is ha nincs semmi gond tiszta a Flirt mint a patyolat nem késünk udvariasan köszönök és kérem a jegyeket. Igazad van kezelni kell az ilyen helyzeteket is de sajnos nem minden kollégám rendelkezik anyi tapasztalattal mint én. Sok érzékeny ember is van köztünk legtöbbször nem a jó szándék hiányzik csak a tapasztalat.

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.05.14. 14:17:08

@lurkó: én voltam a vonaton, nem az ismerősöm:) Tudom, hogy sajnos sokszor nem megfelelően viselkednek Veletek szemben, de ha Te példát mutatsz, akkor a bunkó utas előbb utóbb cikinek fogja érezni a köcsögséget...

lurkó 2009.05.14. 14:53:04

@georgejr: :) Ha jól tudom arra Desirok járnak. Azokon pedig sajna sokszor a számitogép mondja azt hogy stopp. A legnagyobb jószándékkal sem megy tovább de a gép már csak ilyen! Érzésektől és érzelmektől mentes. A jv.-t viszont ilyen esetben figyelmezteti a cég hogy az utasokat kell tájékoztatni. Mondjuk ha Bp-i telephelyü akkor nem biztos. Ott örülnek ha egyáltalán hajlandó jegyetvizsgálni, nagyon kevesen vannak.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.05.15. 13:24:55

@lurkó:

"Mondjuk ha Bp-i telephelyü akkor nem biztos. Ott örülnek ha egyáltalán hajlandó jegyetvizsgálni"

Na most hogy kicsit felduzzadt a munkaerőpiac kínálati oldala, van lehetőség 'minőségi cserére'.

rp_bubu 2009.05.16. 15:19:46

@georgejr: Azt írtad nem láttad a jegyvizsgálót... ha egy egység Desiro volt, nem egy akkora hodáj, hogy ne botlottál volna bele, ha meg kettő nem képzelhető el, hogy a másikban volt? Vagy épp hátul segített a mozdonyvezetőnek? Előre rohangált a vezér volt mód kérdést feltenni, hátul ott volt a jegyvizsgáló volt mód kérdést fel tenni mi ezzel a gond. Okosabb senki nem lett tőle.

lurkó 2009.05.17. 07:42:48

@Comandante en Jefe: Örülnék ha igy lenne! De az igazság az hogy aki enyi pénzért elválalná nem megy át a vizsgákon. És mivel a tanfolyam csak elméleti amikor gyakorlatban tapasztalják hogy miről van szó akkor lépnek le. Egyébként várják a jelentkezőket!
süti beállítások módosítása