MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

A vonaton nincs és soha nem is volt kerékpárszállító kocsi

2009. május 11. - georgejr

Az más kérdés, hogy az elvira szerint pedig van. De ha ne adj isten lekerül, akkor miert nem lehet felszallni az utolso kocsi peronjara? 

 Tisztelt MÁV-START ZRT.!

 
Rendkívül csalódott vagyok Önökben a 2009. május 7-én történt eset miatt. Ugyanis történt, hogy kerékpárral szerettünk volna utazni az Önök IC508-as Szinva InterCity járatán barátommal együtt. Előre megnéztem a Közforgalmú Menetrendet, hogy továbbít-e a vonat kerékpárszállító kocsit, és örömmel láttam, hogy a fejlécben ott van a kis kerékpár piktogram. Előző nap május 6-án elővételben megvettem a BME pénztárában a 2 db helyjegyfoglalást, mely a 10-es kocsi 12-es és 21-es helyére szóltak. Láttam, hogy az ilyenkor szokásos 21-es előtagot megkapta a vonatszám, így péntek este mit sem sejtve teljes nyugodtsággal mentünk ki a Keleti pályaudvarra a Szinva IC-hez. A vonat a 9. vágányról indult és kerestük rajta a 10-es számú (kerékpárszállító) kocsit (tudtuk, hogy a halberstadt-i vezérlőkocsit kell keresni), mely nem volt a vonaton. Megkerestük a vonat jegyvizsgálóját, megmutattuk neki a vonatra szóló helyjegyünket és kerékpárjegyünket, aki mogorván közölte, hogy ezen a vonaton nincs és soha nem is volt kerékpárszállító kocsi, és őt nem érdekli, hogy mi szeretnénk ezzel a vonattal utazni, mert ő nem enged minket fel a vonatra, annak ellenére, hogy érvényes helyjegy foglalással rendelkeztünk. Barátommal nem is mertünk felszállni a vonatra a 2 kerékpárral, így a közelben lévő Ügyeletes Tiszti Irodába mentem. Itt egy rendkívül kedves hölgy segített nekünk visszaváltani a pótjegyünket, és így az 5008-as számú vonattal mentünk, mellyel így 1 órával később értünk haza. Otthon ellenőriztem, és mind az Elvira, mind az internetes pdf-es menetrend tartalmazza, hogy kerékpárszállító kocsit továbbít a Szinva IC. Várom magyarázatukat miért nem volt kerékpárszállító kocsi a Szinva InterCity-n és miért adnak rá el helyjegyet, és ha vmiért is nem sikerül rá olyan kocsit tenni a jegyvizsgáló miért nem enged fel az első másodosztályú kocsi elejébe, mint a gyorsvonatokon.
 
Mellékletben csatolom a már visszaváltott helyjegyeket az eset igazolásául.
 
Tisztelettel:
Zoltán

 

(Szerk: jövő héten 250 km távolságról biciklit hozok fel a feleségemnek, megpróbálok lájv lenni, és tudósítani a kalandtúráról)

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr271114265

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rickyramirez 2009.05.11. 11:59:17

Na ez szerintem végre egy olyan észrevétel, amelyben teljesen igaza van az illetőnek. Nagy kérdés, hogy ha a menetrend jelzi a kerékpárszállítási lehetőséget, akkor miért nem engedte a jegyvizsgáló felszállni, továbbá miért nem volt neki információja arról, hogy miért nincs a valóságban kerékpárszállító kocsi. Szerintem itt még kártérítést is kellene adni az utasnak, nem elég egyszerűen a pótjegyet visszafizetni. Én a helyében felszálltam volna, nem érdekelt volna, mit mond a jegyvizsgáló!
Sok gond van egyébként a kerékpárszállítási lehetőséggel a gyakorlatban, hiába hirdetik, hogy vegyük igénybe. Ez egy jó lehetőség, magam is sokszor igénybe veszem, de ebben a blogban is volt már észrevétel amiatt pl., hogy nem fért fel a kerékpár a vonatra, és ott maradt az utas. Én jártam már úgy is, hogy csak egyetlen Bz motorvonat alkotta a teljes vonatot, és arra kb. tíz kerékpárt raktak fel (egyet én is). Tavaly közlekedett pl. a Balaton IC, hirdetik, hogy túrázzon, menjen a Balatonhoz, stb..., de hogy erre miért nem lehetett egy kerékpárszállító kocsit rakni, azt nem értem. Emiatt háromszori átszállással kellett tavaly hazamennem.

Ákibard! 2009.05.11. 14:06:13

"akkor miért nem engedte a jegyvizsgáló felszállni,"

Mert sajna a pótjegyes vonatokon csak az arra kijelölt kocsiban lehet kerékpárt szállítani.

"Szerintem itt még kártérítést is kellene adni az utasnak, nem elég egyszerűen a pótjegyet visszafizetni."
Szerencsére nem csak Szerinted, hanem az Üzletszabályzat szerint is! :)) A postoló remélem nem hagyta megát lekenyerezni a pótjegy visszaváltásával, ugyanis a SZÜSZ értelmében 5x-ös díj jár vissza. (Ugyan nem nagy összeg, de mégis valami)

SZÜSZ I.
Elégtelen helybiztosítás
21. §
200. KF.
b/ Az igazolás alapján a pót- és helyjegy, helyjegy bevonása mellett a vasút bár-mely személypénztára kifizeti a helybiztosítási díj ötszörösének megfelelő összeget. Az összeg átvételét az utasnak neve, lakcíme és személyazonosítás-ra alkalmas igazolvány száma megadásával kell elismernie.

Tavaly voltak gondok, mert nem volt kerékpárkocsi, idén 5 vagy 6 kerékpárkocsit vizsgázatattak tavasz elején, remélem idén nem lesznek gondok.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.05.11. 19:03:01

@Ákibard!: Továbbá nem az első másodosztályú kocsi peronján, hanem az egész vonat első és utolsó peronján lehet biciklit szállítani. Akkor is, ha első osztályú kocsi van a vonat elején vagy végén. Ezt a szösszenetet a helyjegy nélküli vonatokra értettem.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.05.11. 19:04:24

Mondjuk a csilivili 3G-s IC kocsikra én se engednék föl kerékpárt. Mondjuk amikor én mentem vele, volt rajta kerékpárszállító, viszont a büfékocsi hiányzott.

Ákibard! 2009.05.11. 19:29:53

@Peti817172M:
"Akkor is, ha első osztályú kocsi van a vonat elején vagy végén. Ezt a szösszenetet a helyjegy nélküli vonatokra értettem. "
Hát sajnos nem nyertél piros hangszórót :-)
Kerékpár csak 2.o kocsiban szállítható.

rickyramirez 2009.05.11. 22:53:37

@Ákibard!:
Rendben van, hogy csak az arra kijelölt kocsiban lehet kerékpárt szállítani, de akkor előző nap miért tudott kerékpárjegyet venni? Miért adtak el neki, ha ilyen kocsi nem volt a vonat kocsijai között? Továbbá ha a jegyvizsgáló tudta, hogy ilyen kocsi nincs és nem is volt (ő mondta), akkor miért szerepel a menetrendben mégis? Én erre írtam, hogy miért nem engedte felszállni.
Egyébként azt is rossznak tartom, hogy a MÁV megtagadhatja a kerékpárszállítást, hogy ha egy vonatra nem fér fel a kerékpárja valakinek. Na most ez nem fair, mert valaki megtervezi az utazását (kerékpárral persze), aztán ilyen miatt nem tud hazajutni. A MÁV meg minden felelősséget elhárít.

Ákibard! 2009.05.12. 06:21:16

@rickyramirez:
A forda szerint van benne egy halberstadti vezérlő kerékpárszállításra. A Zindexen többen is írták, hogy amiben 5 nap alatt megfordul, abban szokott lenni. Így az, hogy soha nincsen nem állja meg a helyét... Gondolom ezzel próbálta igazáól meggyőzni az utast. A MÁV nem hárít, beadta a panaszát, meg volt hirdetva a kocsi magkapja a kártérítését...
süti beállítások módosítása