Levélírónk jogos kérdést feszeget, hogy egy forgalmas budapesti állomáson miért nincs bankkártyás fizetés? Netán túl drága? Vagy egyszerűen nem lenne rá szükség? Nem tudom, de megkérdezem. Viszont Zugló állomás 100 méteres körzetében van kb 3 bankautomata, amit érdemes használni, már ha engedi az idő. Ez persze, ha dugó van és koppra ér ki az utas lehetetlen...
Ma (2009. 05. 06.) délelőtt a barátnőm Szegedre szeretett volna eljutni vonattal. Úgy gondolta, igénybe veszi a MÁV 10:43-kor induló személyszállítási szolgáltatását, amelyre Budapest-Zugló vasútállomáson szeretett volna felszállni. Azonban erre nem volt módja, mert mint kiderült, Budapest-Zugló vasútállomáson nincs lehetőség bankkártyával történő fizetésre (nem volt nála készpénz, de arra gondolt, ahogyan sokan mások is tennék, hogy majd fizet kártyával).
Külön említést érdemel, hogy ezen a vonalon különösen üdvözölt volt az ütemes menetrend, kimutathatóan nőtt az utasok száma a bevezetés óta. Na nem lett sokkal gyorsabb, de tervezhetőbb lett az út. Sokkal. Azonban a 11:43-as szolgáltatás valamiért mostohagyerek lehetett, mert törölték. Ezt az egyet.
Vagyis amiatt, hogy nincs kártyaolvasó terminál Budapest-Zugló vasútállomáson, valamint amiatt, hogy Budapest Nyugati pályaudvarról Szegedre minden óra 43. percében indul vonat, kivéve 11:43-kor (valamely rejtélyes oknál fogva - gyanítom, hogy az ún. teljesítményvolumen-korlát a ludas), 2 órát kellett volna várnia, hogy felszállhasson a következő volnatra Szeged felé. Amely út 2 óra 33 percet vesz igénybe (191km-es szakasz ~ 2 és fél óra = szánalomra (sem) méltó szolgáltatás).
Így barátnőm kénytelen volt autóval menni, amit szeretett volna elkerülni. Mindez azért, mert 2009-ben Budapest egyik legforgalmasabb helyén található vasútállomáson nincs lehetőség bankkártyával fizetni.