MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Bankkártyás fizetés miért nincs minden Budapesti állomáson?

2009. május 07. - georgejr

Levélírónk jogos kérdést feszeget, hogy egy forgalmas budapesti állomáson miért nincs bankkártyás fizetés? Netán túl drága? Vagy egyszerűen nem lenne rá szükség? Nem tudom, de megkérdezem. Viszont Zugló állomás 100 méteres körzetében van kb 3 bankautomata, amit érdemes használni, már ha engedi az idő. Ez persze, ha dugó van és koppra ér ki az utas lehetetlen...

Ma (2009. 05. 06.) délelőtt a barátnőm Szegedre szeretett volna eljutni vonattal. Úgy gondolta, igénybe veszi a MÁV 10:43-kor induló személyszállítási szolgáltatását, amelyre Budapest-Zugló vasútállomáson szeretett volna felszállni. Azonban erre nem volt módja, mert mint kiderült, Budapest-Zugló vasútállomáson nincs lehetőség bankkártyával történő fizetésre (nem volt nála készpénz, de arra gondolt, ahogyan sokan mások is tennék, hogy majd fizet kártyával).

 
Külön említést érdemel, hogy ezen a vonalon különösen üdvözölt volt az ütemes menetrend, kimutathatóan nőtt az utasok száma a bevezetés óta. Na nem lett sokkal gyorsabb, de tervezhetőbb lett az út. Sokkal. Azonban a 11:43-as szolgáltatás valamiért mostohagyerek lehetett, mert törölték. Ezt az egyet.

Vagyis amiatt, hogy nincs kártyaolvasó terminál Budapest-Zugló vasútállomáson, valamint amiatt, hogy Budapest Nyugati pályaudvarról Szegedre minden óra 43. percében indul vonat, kivéve 11:43-kor (valamely rejtélyes oknál fogva - gyanítom, hogy az ún. teljesítményvolumen-korlát a ludas),  2 órát kellett volna várnia, hogy felszállhasson a következő volnatra Szeged felé. Amely út 2 óra 33 percet vesz igénybe (191km-es szakasz ~ 2 és fél óra = szánalomra (sem) méltó szolgáltatás).

Így barátnőm kénytelen volt autóval menni, amit szeretett volna elkerülni. Mindez azért, mert 2009-ben Budapest egyik legforgalmasabb helyén található vasútállomáson nincs lehetőség bankkártyával fizetni.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr131107450

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ákibard! 2009.05.07. 08:10:08

Zuglóból valóban nagyon hiányzik a kártyás fizetés lehetősége, a pénztáros szerint hamarosan lesz. Kérdés mennyi a hamarosan. Állítólag műszaki akadálya van, tudtommal vonalas telefon sincs ott, csak üzemi... A kioszkhoz is úgy lett külön kiépítve a net.

Azért mondjuk a helyében nem vártam volna, 3 perc sétára van ATM az állomástól. Ettől független szívesen látnék ott terminált. (De nem tartom indokoltnak minden Bp-i llomást felszerelni)

Hargita 2009.05.07. 10:40:47

Kicsit offként a bevezetőhöz szeretném hozzáfűzni, hogy igen, 3 ATM is van ott a közelben, de az elmúlt 6 hónapban kétszer fordult elő velem, hogy a háromból egy sem működött!

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.05.07. 14:52:07

@Ákibard!: A kioszk netkpcsolatát nem lehet "megcsapolni"?

Net nélkül hogy tudnak helyjegyet adni a pénztárban?

Ákibard! 2009.05.07. 16:14:32

@Peti817172M:
A kioszk és a helyjegy is helyi hálózaton megy, nem interneten.

hfnuser · http://www.offdesign.uw.hu 2009.05.07. 23:24:46

Megértem, hogy nincs terminál, nem lehet bankkártyával fizetni.
Megértem, hogy nem lehet helyjegyet venni, mert nincs elektronikus kommunikációs csatorna.

Na de miért nem lehet egy 12 ezres város vasútállomásán üdülési csekkel fizetni??? Ahhoz nem kell semmi, csupán egy kinyomtatott tiltólista, amiről leellenőrzik, hogy rendben van-e.

Érthetetlen!!!!

rickyramirez 2009.05.08. 00:14:23

Jogos a levélíró felvetése, hogy egy ilyen forgalmas pályaudvaron legyen bankkártyás fizetési lehetőség. De hát sajnos a vasúttársaságnak kevés a pénze a fejlesztésekre, és ez lehet a magyarázat erre a helyzetre is. Mindenesetre elég sok helyen van, és pl. 1998-ban Budapest-Keleti pu.-on még olyan rendszer volt, hogy csak egy-két kijelölt ablaknál és csak korlátozott ideig lehetett bankkártyával fizetni (úgy emlékszem, 18 óráig). Nekem akkor egy alkalommal 17.30-kor külön kinyitottak egy ablakot, mert jeleztem, hogy így szeretnék fizetni, és még nincs 18 óra. Ez már szerencsére a múlt (Zuglón persze még ez sem valósult meg).

Szomorú egyébként, hogy a bankkártyahasználatot illetően ennyire elmaradunk Nyugat-Európától, én mindig mindent azzal fizettem (a vonatjegyet meg már interneten persze), nem értem, miért ilyen bődületesen magas Magyarországon a készpénzforgalom. A barátnőnek is lett volna lehetősége interneten jegyet venni, hiszen e-ticket kioszk van az állomáson, tessék azt használni! Arról is tájékozódhatott volna, ha már nem használta, hogy van-e ott ilyen fizetési lehetőség, rajta van a MÁV-Start honlapján. Csak magát okolhatja, és a vonatra sem két perccel az indulás előtt kell kimenni, és ez esetben lett volna ideje (vészmegoldásként) elmenni a közeli ATM-ek valamelyikéhez.

Még egy megjegyzét nem tudok kihagyni: azt írják, hogy 191 km két és fél óra alatt: szánalomra sem méltó szolgáltatás. Igen? Akkor még nem utaztak pl. Győr és Veszprém között (én elég sokszor): 79 km 120 perc alatt! Nincs meg a 40 km/h-s átlag sem, akkor ez milyen szolgáltatás? De tudok jobbat: Kaposvár-Siófok, 100 km, több mint 3 óra alatt tiszta menetidővel számolva! Rendben, hogy ezek mellékvonalak, de hát akkor is...

laci759 2009.05.08. 06:40:42

Üdv!

A problémát nem igazán értem.

Sajnos kis hazánk nincs még olyan szinten, hogy elvárható legyen a kártyás fizetés mindenütt.

Az biztos, hogy a technikai feltételek megvannak. (Van hálózat amire a terminált rá lehetne rakni). Viszont meg kell vizsgálni, hogy ez mennyibe kerül a START-nak. Rengeteg helyen mondják, hogy azért nincs kártyás fizetési lehetőség, mert az adott bank akkora tételt emelne le az összegből, hogy így nem érné meg.

A másik dolog a "csak üzemi telefon van" megjegyzés. Ugyanis "üzemi" telefonra is lehet olyan jogot kérni, hogy azzal "nyilvános" telefont lehessen hívni. Tehát ez nem igazán utal az állomás fejlettségére.

Ákibard! 2009.05.08. 11:40:11

@laci759:
Az üzemi vonalra nem kell semmilyen jogot kérni, a 06/1-51x-xx-xx formátumban bármelyik MÁV üzemi szám hívható vonalasról, mobilról.
A csak üzemi nem is a fejletlenséget fémjelzi, hanem azt mondtam, hogy arra nem kapcsolhatsz rá POS-t mert addig foglalt lenne a vonal. Vicces lenne ha a vonatról azért nem érkezne jelentés, mert épp kártyával fizet valaki...

laci759 2009.05.08. 16:11:30

@Ákibard!: Ja vágom! Viszont kártyaleolvasót nem csak telefonvonalra lehet rakni. De nem kötözködöm tovább!

1116001 2009.05.08. 20:14:00

Szerintem a vasút ebből a szempontból viszonylag jól áll. (automaták, forgalmasabb pénztárak, net) BKV-nál lenne már ideje:) De ugye az másik blog:)

Manyizga (törölt) 2009.05.14. 11:09:30

Mobiltelefonon is működik az e-ticket szolgáltatás, azon keresztül lehet kártyával fizetni, és a kioszktól átvenni a jegyet, Zuglóban. ;) Ennyi.

rickyramirez 2009.05.14. 12:23:58

@Manyizga:
Azt azért tegyük hozzá, hogy nem minden mobiltelefonról, csak internetképesről!
Lehet, hogy neki ilyen nincs. Egyébként az e-ticketes megoldást én is említettem úgy egy hete, semmi újat nem írtál.
süti beállítások módosítása