Íme a MÁV válasz a botrányos kaposvári incidensre:
Kedves Gyuri!
Az említett esettel kapcsolatban a következőkről tudlak tájékoztatni:
Hétfőn, (április 20-án) a 11. 31-kor Kaposvárról induló, 7824 számú Kaposvár-Kecskemét között közlekedő személyszállító vonat, késéssel érkezett Dombóvár állomásra, így az utasok nem érték el az IC 805 számú MISINA InterCity-t, amely Pécs- Budapest Keleti pályaudvar viszonylatban közlekedett, Dombóvárról menetrend szerint 12.13-kor indult.
A MÁV-START Zrt. Üzletszabályzata tartalmazza azokat a rendelkezéseket, amelyek a helyjegyek, pótjegyek, valamint a pót-és helyjegyek visszatérítésével kapcsolatosak.
Az Üzletszabályzat (az általános szerződési feltételekkel) a Polgári Törvénykönyv, a vasúti személyszállítási szerződésekről szóló 10/1997-es Kormányrendelet, valamint a személyszállítási tevékenységre vonatkozó hatályos jogszabályok rendelkezései alapján került meghatározásra.
Az Üzletszabályzat előírásai szerint csatlakozás elmulasztás esetén csak azokban az esetekben van lehetőség kezelési költség levonása nélküli helyjegy, pótjegy, valamint pót-és helyjegy visszatérítésére, amikor a vonatoknál a csatlakozási idő (az érkező vonat menetrend szerinti érkezési és az induló vonat menetrend szerinti indulási ideje közötti időkülönbség) 7 percnél több. A közforgalmú menetrendkönyvben az InterCity vonatoknál a csatlakozó állomásoknál szerepel a „Csatlakozásra nem vár” jel.
A hétfőn történt esetben, a személyszállító gyorsvonat késve érkezett meg Dombóvárra, de az előírások értelmében az IC vonat nem várhatta meg. Ilyen esetekben sajnos nincs mód és lehetőség a helyjegyek kezelési költség nélküli visszaváltására, hiszen az utazás megkezdése előtt, azon utasaink, akik „Csatlakozásra nem vár” jellel megjelölt vonatot választanak a menetrendből, csatlakozás elmulasztása esetén sem jogosultak visszatérítésre.
Üdvözlettel:
Balogh-Fazekas Anita
szóvivő