MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Re: Botrány az InterCity-n: rendőrt hívott a kalauz

2009. április 28. - georgejr

Íme a MÁV válasz a botrányos kaposvári incidensre:

 

Kedves Gyuri!

Az említett esettel kapcsolatban a következőkről tudlak tájékoztatni:

Hétfőn, (április 20-án) a 11. 31-kor Kaposvárról induló, 7824 számú Kaposvár-Kecskemét között közlekedő személyszállító vonat, késéssel érkezett Dombóvár állomásra, így az utasok nem érték el az IC 805 számú MISINA InterCity-t, amely Pécs- Budapest Keleti pályaudvar viszonylatban közlekedett, Dombóvárról menetrend szerint 12.13-kor indult.

A MÁV-START Zrt. Üzletszabályzata tartalmazza azokat a rendelkezéseket, amelyek a helyjegyek, pótjegyek, valamint a pót-és helyjegyek visszatérítésével kapcsolatosak.

Az Üzletszabályzat (az általános szerződési feltételekkel) a Polgári Törvénykönyv, a vasúti személyszállítási szerződésekről szóló 10/1997-es Kormányrendelet, valamint a személyszállítási tevékenységre vonatkozó hatályos jogszabályok rendelkezései alapján került meghatározásra.

Az Üzletszabályzat előírásai szerint csatlakozás elmulasztás esetén csak azokban az esetekben van lehetőség kezelési költség levonása nélküli helyjegy, pótjegy, valamint pót-és helyjegy visszatérítésére, amikor a vonatoknál a csatlakozási idő (az érkező vonat menetrend szerinti érkezési és az induló vonat menetrend szerinti indulási ideje közötti időkülönbség) 7 percnél több. A közforgalmú menetrendkönyvben az InterCity vonatoknál a csatlakozó állomásoknál szerepel a „Csatlakozásra nem vár” jel.

A hétfőn történt esetben, a személyszállító gyorsvonat késve érkezett meg Dombóvárra, de az előírások értelmében az IC vonat nem várhatta meg. Ilyen esetekben sajnos nincs mód és lehetőség a helyjegyek kezelési költség nélküli visszaváltására, hiszen az utazás megkezdése előtt, azon utasaink, akik „Csatlakozásra nem vár” jellel megjelölt vonatot választanak a menetrendből, csatlakozás elmulasztása esetén sem jogosultak visszatérítésre.

Üdvözlettel:

Balogh-Fazekas Anita

szóvivő

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr671088813

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ákibard! 2009.04.28. 12:14:48

:-)
Most a Start kommunikáció is elmondta ugyanazt, amit itt egy páran elmondtunk a post megjelenése után egy órával...

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2009.04.28. 12:19:10

Köszönjük, hogy pénzüket ezúton is hasznavehetetlen papírdarabokra (=menetjegy) áldozták. Mi jól megélünk Önökből.

Üdvözlettel:
MÁV

timla 2009.04.28. 17:31:30

Ez akkor egy korrekt eljaras? Na ne mar.

Adani 2009.04.28. 20:08:24

Naná, h nem az, és arra megint nem érkezett válasz, h ez miért van, h nem váltják vissza? Hiszen semmibe sem kerülne, nekik káruk nem származna belőle ( most tekintsünk el attól ,h az utas új helyjegyet kell vegyen és az plusz bevétel). Ennyit nyernek rajta, de az amúgy sem túl jó hírnevet rontja egy ilyen dolog. Ha pedig visszaadnák akkor semmibe sem kerülne, és az utasnak is jó véleménye lenne a MÁV-ról.

rickyramirez 2009.04.29. 00:29:41

Alapvetően igaza van a MÁV-Start illetékesének, a saját kockázatukra választották a 7824-es számú vonatot a korábbi helyett az utasok. Csak abban lehet némi igazuk (mármint az utasoknak), hogy miért van így összeállítva a menetrend? Nem lehet abban valami szándékosság, hogy öt perc az érkezés-indulás közötti idő, és nem mondjuk nyolc?

lurkó 2009.04.29. 00:30:51

Nem fogják külön leirni mert bent található az üzletszabályzatban.

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2009.04.29. 11:58:44

Ez az egész eljárás arra emlékeztet, amit kátyuügyben egy hete Pécsett tapasztaltam.
Pécsett nem javítják ki a kátyukat, hogyisne. Az ( egyébként szamovár nagyságú ) lyukakba egy bólyát (!) tesznek.
Így ha a lyukat akkor is kerülgetni kell, ha esetleg két kerék közé lehetett volna venni.

A menetredet is úgy kell megszerkeszteni, hogy a csatlakozásokat mintegy "isteni ajándékként2, nem pedig a menetrend szerves részeként kell beleilleszteni.

Bravó.

Adani 2009.04.29. 12:13:54

Nem semmi Pécsen is tudnak valamit. Bezzeg Demszkáj mester nagy ötlete az volt, h tegyünk rá vaslemezt. A lyukas kazánra meg biztosan aszfaltot kell szerinte tenni. :)

lurkó 2009.04.29. 13:25:34

@Scaramella va alla guerra: Akkor te még nem olvastad hogy van más lehetőség eljutni. Akkor harmadszor is: minden gyors elött van egy személy ami 30 percel az IC-k indulása elött Dombóvárra ér.

timla 2009.04.29. 15:12:08

@lurkó: Sot, van egy vonat, ami meg az IC indulasa elotti napon adaer. Es? Nem erdekel mi van a menetrendben. Ebben az esetben csak a mav hibazott, senki mas.

lurkó 2009.04.29. 19:22:37

@timla: Egyértelmű! Én pedig egy vérszomjas vámpir vagyok úgy ellenőrzöm a jegyeket hogy akinél valami hibát vélek felfedezni annak már harapom is át a nyaki ütőerét. Miután minden csepp vére elfogyott a holttestét begyűröm a jegyvizsgálótáskámba hogy le tudjak számolni vele.

lurkó 2009.04.29. 19:29:31

Komolyan pedig: aki utazni akar az tervezze meg az utazását. Kaposvár- Buzipest nem egy tipikus napi ingázó utvonal tehát duplán érdemes megtervezni. Nekem 15 éve megy ez a nehéz művelet és még néhány kisebb késést leszámitva ott voltam és akkor amikorra kellett. Tehát az utasok hibáztak senki más!

timla 2009.04.30. 10:18:19

@lurkó: Tenyleg az utas hibazott. Nezzuk az www.elvira.hu-t.

Idezet a www.elvira.hu-rol:

Kaposvar - Budapest, 2009.04.30.

...
Indulas 11:31-kor a fent emlitett gyorssal, erkezes 14:14 a fent emlitett IC-vel.
...

Sehol egy figyelmeztetes, hogy ez igy a MAV uzletszabanyzata szerint nem teljesen oke, es erdemes elindulni hamarabb, majd rostokolni Dombovaron 10-20-30 perceket. Mert is tenne? A leggyorsabb eljutas az elvira ajanlata. Az utas had ne keszitsen mar hatastanulmanyt, had ne tanulmanyozzon mar szabalyzatokat egy 3 oras utazashoz. Ebben az ugyben a mav rendszere a vetkes, de persze az aprobetus resz szerint mar az utas...

No comment.

garizim 2009.05.01. 13:40:37

Szerintem a szóvivő asszony (és fönökei) nincsenek tisztában avval, hogy ők vannak az utasokért, és nem fordítva.

petya.bacsi 2009.05.01. 14:43:54

@garizim: fordítva ülünk/ülnek azon a bizonyos pacin már nagyon rég óta...

Ákibard! 2009.05.01. 17:51:04

Látom sokak számára nehéz a gondolkodás, így most kérdezek valamit.

A MÁV-nál az van, hogy biztosít egy szolgáltatást azaz elvisz A-ból B-be. Teszi ezt menetrend szerint vagy kevésbé menetrend szerint. Van egy szabály, hogy 7 perc csatlakozás alatt nem adják vissza a pótjegyed, erről te tudsz, bármikor utánaolvashatsz, tehát a saját felelősségedre veszel pótjegyet.
Erre most mindenki anyáz.

DE! ÉS itt jön amiért írok:

Mindenkinek van otthon internete, valahonnan ír ide. Akkor monst gondoljátok el, hogy az internetszolgáltató is azt mondja, hogy ez egy 8 megás internet ha minden jól megy. (MÁV menetrend) HA nem jól megy, akkor ez csak a minimálisan szolgáltatott sávszélességet éri el, de ha eléri akkor csendben kell maradnod, nem kaptad meg amiért fizettél, valami minimális szolgáltatást kaptál, de visszatérítés nem jár. (MÁV: 7 perc csatlakozási idő alatt nem jár vissza a pótjegy ára.) Az internetnél ha a minimális sávszélsességet sem kapod meg, akkor jár visszatérítés, mert nem volt meg a szerződéses feltétel. (MÁV: 7 perc felett visszajár a pótjegy.)

TEhát más szolgáltatónál is megvan az, hogy fizetsz egy szolgáltatásért de olykor mégis hoppon maradsz.
Ideje gondolkodni...

petya.bacsi 2009.05.01. 20:17:45

@Ákibard!: azért nem jó a hasonlat, mert az internetszolgáltató nem az adófizetőkön élősködik, illetve ha nem vagy megelégedve, válthatsz. Ha meg nagyon botrányos a szolgáltató, vagy technikai nehézségük van, akkor vagy kedvezményt ad a következő hónap díjából, vagy máshogy kárpótol. A MÁV-nál ilyen nincs: kimarad a személyvonatod agyvérzésen kívül mást nem kapsz.

Sokan váltanának közlekedési módot, de nem tudnak, mivel nincs.

Mondjuk itt a 7 perc az le van írva.

Ákibard! 2009.05.01. 20:27:31

@petya.bacsi:
Az adófizetős lapot megint sikeresen kijátszottad erre nagyon nem lehet mit mondani....
Kedvezményt ad?? Hehe :D Jószolgáltató lehet. Azt tudom, hogy amikor hónapokig szarakodott a netem, akkor csak ezerrel hivatkoztak a minimális sávszálre. Kb úgy mint a MÁYV a 7 percre. ÉS válthatsz. a MÁV helyett is mehetsz kocsivl, volánnal, taxival gyalog, szomszéddal, ismerőssel, stoppal. Igenis válthatsz, ha nem tetszik.

petya.bacsi 2009.05.01. 23:21:36

@Ákibard!: valóban, jó szolgáltató, akiknek fontos az ügyfél. Ha hibáznak, elismerik.

(OK, itt ugye van az a bizonyos 7 perces szabály, de a MÁV amúgy sosem ismeri el, hogy hibázik, mert ők sosem tesznek ilyet).
süti beállítások módosítása