MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Bogaras online vásárlás

2009. április 14. - georgejr

 Olvasónkat megtréfálta az online értékesítési rendszer. Nem kicsit nagyon, ugyanis a bank kétszer vonta le a pénzt. Nyilván valami gixer történt, feltételezem mindkét oldalon. Ötletem: levél a MÁV-nak a bizonylatok másolatával, plusz a banknak is egy ejnye-bejnye. Nem hinném, hogy nagyon szőröznének. Szerintetek? Olvassátok Ádám levelét:

Üdvözletem.

Arra lennék kíváncsi, hogy ha nekem kétszer számlázták le az interneten megrendelt jegyemet, akkor hogyan tudom visszatéríttetni az egyik tranzakciónak az árát?

Ja és az internetes jegyrendelő rendszer szerintem nem a legjobb, ugyanis többször volt már, hogy az OTP Direkt terheltsége miatt nem ment át egy tranzakció elsőre. Most viszont sajnos 2-szer is.

Inkább leírom a teljes esetet, az a biztos.

Tehát éppen rendeltem két jegyet Budapest-Debrecen viszonylatban intercity pótjeggyel. Miután szépen kitöltöttem minden mezőt, elküldtem a tranzakciót. Azt a hibaüzenetet kaptam vissza, hogy "az ön által lefoglalt pótjegyek foglalási ideje (20 perc elvileg) lejárt, kérjük, foglalja újra a helyeket". Na már most, ez azért nem stimmel, mert én kb. 8-9 perc alatt végeztem a teljes tranzakcióval, tehát nem járt le a 20 perc. Sebaj, újra végigmentem a procedúrán, ezúttal 2 perc alatt. Sikeres, megkapom a jegyátvételi kódom, hurrá. Megyek fel a bankom internetes portáljára, csakhogy leellenőrizzem, hogy nincs gond a tranzakcióval. Erre látom, hogy 2 perc különbséggel két zárolt tételem van, mindkettő MÁV-Start Zrt. néven ugyanarról az összegről. Szóval szépen duplán lett elszámolva a jegyem (az első sikertelen alkalom is ugyebár). Most nem tudom, miként és hogyan téríttessem vissza a jegy árát.

A segítséget előre is köszönöm.

Üdv: Ádám

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr711058649

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

timla 2009.04.14. 10:06:11

Udv mindenkinek!

Az internetes vasarlas meneterol par szoban: Amikor az ELVIRA-n megveszed a jegyet, akkor az elobb lefoglalodik neked, majd atiranyit az OTP rendszerebe, ami a MAV-etol teljesen fuggetlen. Az OTP oldalan fizetsz, majd az visszairanyit teged a MAV-hoz. A fenti indokolatlan penz zarolas, nem pedig fizetes, akkor lehetseges, ha az OTP-ben lefut a tranzakcio, de valamiert az igazolas nem jut vissza a MAV-hoz. Ekkor nincs semmi gond, mert ilyenkor meg nem kerul a penz a bolt szamlajara, csak zarolodik az, amiert majd a bolt kesobb ujra be kell hogy jelentse igenyet, igazolva a vasarlas lefutasat. Na ez utobbit viszont nem fogja tudni megtenni, hiszen o nem kapott valaszt az OTP-tol a penz levonasarol. Ilyenkor a vevo penze zarolas alatt tolt - ha jol emlekszem - 15 napot, aztan, mivel senki nem jelentkezik erte, visszakerul a szamlara.

Roviden, es pongyolan ennyi az atlagos sztori.

A penz visszkeruleset meg lehet surgetni a bolt oldalarol, aki egy a banknak kuldott fax-al tudja igazolni, hogy a penzre nem tart igenyt.

Amit en tennek: telefon a MAV-Start ugyfelszolgalatara, ahol le tudjak checkkolni a tranzakciokat, es meg tudjak erositeni, hogy a penz vissza fog kerulni a feladohoz.

petya.bacsi 2009.04.14. 11:09:56

@timla: igen, internetes vásárlásoknál előfordul, hogy zárolják a pénzt, és még egyszer megtörténik a zárolás, de a tévesen zárolt összeget pár napon belül feloldják, és visszakapod a pénzt.

Mindenesetre ha Ákibard! erre jár, akkor majd ő megmagyarázza ezt,ő ért ehhez a rendszerhez, én csak a netes vásárlási tapasztalatom írtam le.

timla 2009.04.14. 11:54:15

@petya.bacsi: Szorol szora azt irtam, hogy zaroljak, majd adott ido utan visszakerul a penz, es a posztolo is zarolast emleget a leveleben.

Ákibard! 2009.04.14. 12:09:55

@petya.bacsi:
"Mindenesetre ha Ákibard! erre jár, akkor majd ő megmagyarázza ezt,ő ért ehhez a rendszerhez, én csak a netes vásárlási tapasztalatom írtam le. "

Gyorsan végigfutva úgy látom helyes a leírás, valóban ez történik.
A netes fizetés kétlépcsős, első körben zárolják a fizetéshez szükséges pénzösszeget, majd miután a pénz zárolva van, és a kód megjelenik nálad, a rendszer küldi az OTP-nek, hogy az utas a kódot (ezáltal a jegyét) megkapta, a pénz átkerülhet a Starthoz.

Ha csak az egyik lépcső vaslósul meg, nevezetesen a zárolás, de utána valami hiba folytán nem kap az ember kódot, a pénz biztonsági okokból zárolva marad, de az banktól függő idő után feloldásra kerül, és ismételten megjelenik a számlán.

Ez sajnos nem eTicket jellegzetesség, ez bármilyen más netes vásárlásnál így van, azért zárolják közben a pénzt, hogy ne tudd azt megcsinálni, hogy elindítod a tranzakciót, ám közben leemeled a pénzt a számládról. Ez biztonság mindkét félnek, először zárolják a pénzed, és csak akkor vonódik le, amikor már megkaptad a "terméket"

Kis türelem, hamarosan elérhető lesz a pénz a számlán.

petya.bacsi 2009.04.14. 13:15:08

@timla: igen, bocs, pont a lényeget hagytam ki a mondanivalómból: külföldi vásárlásokra akartam hivatkozni, hogy ott is előfordul az ilyen, csak valamiért elfelejtettem :)

@Ákibard!: külföldi vásárlásnál mikor ez történt - zárolták az összeget, majd zároltak és levontak egy másik összeget - én is csak lestem, így teljesen együtt tudok érezni a levélíróval :)

Zsolt_ 2009.04.14. 13:31:57

A fent leírtakat megerősíteni tudom csak. Nekem is zároltak már így tévesen a MÁV-nál online jegyvásárlás esetén. A gond az, hogy hiába telefonáltam és mondták az ügyfélszolgálaton, hogy szólnak a banknak, hogy engedjék el, semmit nem csináltak (máv szindróma). A bankom végül 2 hét után elengedte a pénzt. Persze ez előfordul, de akkor is dögöljön meg a máv, hogy nem képes szólni egyből a banknak és így én nem használhatom a pénzem két hétig!

petya.bacsi 2009.04.14. 14:46:56

@Zsolty: ez nem a MÁV hibája, a bank zárolja, és a bank oldja fel. szerintem hiába szól a MÁV, nem oldják fel, gondolom erre is van egyfajta eljárás.

Ákibard! 2009.04.14. 14:58:29

@petya.bacsi:
Pontosan, ahogy mondod. Azért ez nem a szemét MÁV esete...

Ákibard! 2009.04.14. 15:00:04

@petya.bacsi:
Nekem ilyen esetem még nem volt, csak a tesztrendszeren.
De nemrég láttam, hogy miután fizettem kártáyval, rá 10 perccel zárolva volt az összeg a számlán, legalábbis a direkt ezt mondta :-D Tehát a bolti kártyás fizetés sem vonódik le azonnal, csak zárolva lesz.

innda (törölt) 2009.04.16. 08:58:55

Sziasztok jó napot!

Ez már nem a bank reszortja?

Ákibard! 2009.04.16. 11:08:24

@innda:
De, ahogyan már sokadszorra írjuk, a pénzt a bank zárolta, banktól függő idő után majd feloldják.

Sanz 2009.04.16. 22:29:42

Én lennék a "szerencsés" postoló. Természetesen felhívtam a MÁV-Startot a dologgal kapcsolatban, és egy kedves ügyintéző hölgy meg is erősített arról, hogy vissza fog kerülni a pénz a számlámra. Viszont hogy a tranzakciót meggyorsítsa, felvette az adataimat meg a tranzakció adatait, és elvileg továbbküldte az illetékeseknek. Szóval az ügy rendezése tényleg korrekt volt a részükről. Ettől függetlenül azért még lehetne csiszolni az internetes rendszeren... de persze jobb, az "elfogyott a pótjegy, vegyen +500Ft-ért a vonaton egyet" szövegek hallgatásánál.

Ákibard! 2009.04.19. 08:28:43

@Sanz:
" Ettől függetlenül azért még lehetne csiszolni az internetes rendszeren..."
Ha vannak konkrét javaslataid a fejlesztésre, örömmel veszem, ma megírod! Vagy, hogy mivel nem vagy elégedett, min kell még csiszolni!
süti beállítások módosítása