MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Könyörgöm egy koppintás olyan nehéz lett volna?

2009. március 25. - georgejr

Sorozatos balszerencse, műszaki hibák miatt olvasónk potom 3 órás késéssel ért Pécsre. Számomra csak az a kérdés, hogy kinek a felelőssége ilyen állapotú vagonokat indítani, illetve miért olyan nehéz koppintani?

Üdv

Ma reggel Pécsre kellet utaznom s mivel nem volt kedvem buszozni a Mávot választottam Reggel menetrend ellenőrzés: Pusztaszabolcsnál műszaki hiba késés várható.
Pff... Nagy kaland. Szabadegyházán jegyvásárlás, majd a  forgalmista pénztáros szól, hogy jegyet ne erőltessem. Majd szól ha jön a vonat. 08:12 helyett 09:10 kor megjön a vonat. Forgalmistát kérdem:
-Ic- Sárbogárdon mekkora eséllyel érem el?
-Hát még el se indult.
Ok. Akkor személy. Pincehely vagy hol megállunk, várunk, várunk. Hatalmas füst az első vagonban. Állítólag a kerék vagy fék beállt. Nem gond lekapcsolják s mehetünk tovább; így lettünk 2 kocsisak. És amitől eldobtam az agyam, mit tippeltek mi előzött be?
Igen az intercity.
Számításaim szerint minimális késéssel Igy 10:35 helyett, majdnem 13:00 értem Pécsre.
Ami még érdekes, hogy Dombóvárig szinte minden állomáson a kalauz és a vonatvezetö együtt rugdosta az immár első kocsi egyik tengelyét, mert ott is gond volt.
Beérünk Dombóvárra, két kapalácsos illető a vágány mellett megbeszélik hogy biztos jó, csak az első kocsi volt szar...
Könyörgöm egy koppintás olyan nehéz lett volna?
Köszi Máv
És még van bör a képükön kommentálni miért lett kisebb a személyforgalom

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr511024070

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petya.bacsi 2009.03.25. 09:47:36

"ivel nem volt kedvem buszozni"

A levélíró rájött, hogy reggel rossz döntést hozott... :)

Hát igen, a MÁV-ot minden sújtja, rossz csillagzat, vagy nem tudom miért van ez. A rossz időjárás, a technika ördöge, a rinyáló fizető utas mind-mind hatalmas problémát jelent a cégnek.

Sebaj, ahogy olvastam a kalapácsos embereknek előnyugdíjat szeretne a VDSzSz.

www.vdszsz.hu/drupal/?q=node/327

lurkó 2009.03.26. 01:12:28

A történet sajnos ugyan az nap játszódott amikor a siklás történt Pusztaszabolcson. Rendkivüli esemény sajnos előfordul. Főleg ha még hagyjuk egyre jobban leromlani a pályák és a járművek állapotát. De ilyen hiba sajnos vadi új kocsinál is jelentkezhet viszont a siklás elkerülhető lenne. Az eset nagyon hasonlit a tavalyi Százhalombattai esethez szerintem az ok is ugyanaz volt. Vonatvezető nem volt a vonaton. A mozdonyvezető és a vezetőjegyvizsgáló volt ott. Tolnanémedi állomáson soroztak ki egy 21-55-ös "német" kocsit mert beszorult a fékje. Feloldani nem lehetett ezért muszály volt kisorozni. A kocsivizsgálók pedig a feladataikhoz és képességheikhez képest a starton bellül JÓL megvannak fizetve tehát nagyon remélem hogy értik és végzik a dolgukat. Főleg ha azt is figyelembe veszük hogy az összes szakszervezet csak és kizárólag velük foglalkozik.

RajZoL 2009.03.26. 10:24:07

Igen ez aznap volt amikor a kisiklas volt Szabolcson
Nem igazan ertek a Mavhoz, nem tudtam hogy kulonbseg van a vonat s mozdonyvezeto kozt :)
De mindegy akkor a mozdonyvezeto s a jegyvizsgalo rudgosta :)

Ákibard! 2009.03.26. 12:06:48

@RajZoL:
" nem tudtam hogy kulonbseg van a vonat s mozdonyvezeto kozt :)"

Mozdonyvezető az, aki a mozdonyt vezeti, indíja, fékezi, kapcsolgatja a fényszórót meg egyebek. Konyhanyelven :-)))
Vonatvezető az a mefgigyelésre kötelezett dolgozó volt régen, aki a mozdonyvezető MELLETT a vezetőálláson tartózkodva figyelte a mozdonyvezető munkáját, a szemaforok jelzéseit, ezt visszaolvasta a mozdonyvezetőnek, és ha nem a jelzéseknek megfelelően cselekedett, akkor közbeavatkozott. Amolyan élő éberségi berendezés volt, pl a mozdonyvezető rosszulléte esetén avatkozott közbe.
Őt ugye lényegében kiváltotta az EÉVB éberségi és vonatbefolyásoló berendezés.
Később ezt a tisztséget "rásózták" a jegyvizsgálóra, ő volt az, aki a sipkáján, táskáján stb akármijén egy vörös gumis szalagot viselt. Ezért lett ő vonatvezető-jegyvizsgáló alias vjv. Ő már nem a mozdony vezetőállásán tartózkodott, csak bizonyos esetekben kellett felmásznia, pl a biztosítóberendezés vagy az EÉVB működésképtelensége esetén. Feladata azonos volt, mivel a gépi berendezés üzemképtelen volt, neki kellett közbeavatkozni, ha valami cselekvőképtelen lett a mozdonyvezető.
Mostanában ez a tisztség is megszűnt lett helyette VVK vagyis vontatási vonatkísérő, feladata azonos. Ettől függetlenül az ablakos (személyszállító) vonatoknál a gépi berendezés meghibásodásakor ugyanúgy a jegyvágónak kell felmásznia a vezérállásra.

red-orange 2009.03.27. 18:32:01

hát igen. előfordul az ilyen, csak az a baj, hogy a mávnál szinte rendszeresek a műszaki hibák a nem megfelelő karbantartás miatt....

wannee/mayaa/du/ yaru (törölt) 2009.03.29. 08:17:10

Szégyen a mo.-i vasúti közlekedés.
Ami viszont számomra meglepő, hogy egy japán közösségi oldalon (Mixi)van MÁV klub  「ハンガリー国鉄(MAV)」...

sutyerák 2009.07.20. 17:36:58

@lurkó: Kocsivizsgáló nem mehet a vagonok közé,vagy alá ahol felsővezeték van,-kivéve a mozdony és lég-,villamos vezetéke ráakasztását,rákapcsolását.

lurkó 2009.07.22. 18:56:51

@sutyerák: ??? Micsoda? És hogy jön ez ide?