MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Az internetes rendszer hibái

2009. március 23. - georgejr

A lassan egy éve elindított rendszert indulása óta több százezren használták, köztük jómagam is. De ezt a hibát nem vettem észre, lévén nem használok se Start kártyát, se bkszt, csak sima mezei 30 napos bérletet....

Szia Georgejr,

Érdekes hibákra bukkantam a MÁV hivatalos internetes jegyvásárló oldalán.

Ha a jegyvásárló oldalon (
http://elvira.mav-start.hu/) beállítom a következőket,

tehát Budapest-bérlettel és MÁV Start-kártyás kedvezménnyel vásárlom a jegyet, kiválasztom a járatot, a következő fog történni:



Igen, a jegy 0 Ft-ba kerül (és a kedvezmény legördülő menü is visszaáll "Teljesárú menetdíjra", a "Jegy a kosárba" gomb megnyomása előtt "50% kedv. START kártyához" volt a kedvezmény mezőnél kiválasztva).

Ha nem veszem igénybe a Budapest-bérlet által adott kedvezményt (tehát még egyszer kifizetem a közigazgatási határig történő vonatozást), akkor már működik:

.

Ezt nem igazán értem. Miért fizessem még egyszer ki a közigazgatási határig a viteldíjat, mikor már egyszer, a Budapest-bérlettel kifizettem?

Gyengéje a rendszernek, hogyha több jegyet veszek egyszerre, nincs olyan lehetőség, hogy csak 1 jegyet törlök, csak olyan opció van, hogy "Jegyek törlése", ami az összes jegyet kitakarítja a kosárból. Ha csak 1 db jegyet vesz az ember, akkor is csak "Jegyek törlése" gomb van, többesszámban... Írják inkább úgy, hogy Jegy(ek) törlése.

Azért valljuk be, 2009-ben ilyen buta vásárlói kosarat ciki használni...



A másik gyengéje, hogy ha rögtön a Jegyvásárlás gombra kattintunk, akkor a "Jegyek kiválasztása" oldalon (ahol be lehet pakolni a jegy(ek)et a kosárba, már nem lehet bepipálni a "Budapest-bérlettel" opciót. Ez is elég rossz megoldás szerintem.

Üdv.,

 

Péter 

ui: A minap számlát szerettem volna kérni a megvásárolt jegyekről, 3 pénztárnál voltam, egyiknél éppen nem volt senki, a másodiknál épp akkor fejezte be a hölgy a munkáját, a harmadiknál ülő hölgy meg megkérdezte, hogy "minek most kérek jegyet?". Ha működne a számlaadási funkció, akkor nem tartanám fel a pénztáros hölgyet ezzel az unalmas, és számára felesleges munkával. Tényleg szánalmas, hogy az indulás óta nem tudtak valami normális megoldást találni erre. Az meg nem érdekel, hogy a "rendszer tudja", tudja, tudja, mégis mindig végig kell állnia a sorom, és az internetes jegyvásárlás semmivel sem nyújt többet, mintha sorban álltam volna a jegyemért. 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr771015616

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

yppiapacs 2009.03.23. 07:38:40

Ismerős történet. Emiatt az "apró" hiba miatt nem tudom én sem használni START kártyásként az internetes jegyvásárlást. Marad tehát a sorban állás. Az egészben az a bosszantó, hogy néhány héttel ezelőttig nem volt semmi probléma. Meg tudtam venni a jegyemet, ezért fura, hogy adott esetben a rendszer nem fejlődik, hanem visszafejlődik. :-(

Jeleztem már a problémát, de semmi előrelépés nem történt az ügyben.

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.03.23. 08:39:38

Most irok levelet, az illetekeseknek, remeljuk hamar megoldjak:)

Ákibard! 2009.03.23. 10:27:43

Továbbítom a problémát az illetékesnek, köszi a hiajelzést.

A számlaadás funkcióra hamarosan egy megnyugtató megoldás lesz bevezetve. Kis türelem...

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.03.23. 11:36:47

És 0 forintért nem adja ki a kioszk? Akkor még számlát se kell kérni róla :)

Ákibard! 2009.04.02. 18:13:02

Még hétfőn azt az információt kaptam, hogy hétvégén javítva lett a hiba, amely rövid ideig állt fent, egy kódcsere miatt.

petya.bacsi 2009.04.03. 10:42:12

@Ákibard!: ne kekeckedésnek vedd, de a rövid idő az mennyi?

Ákibard! 2009.04.03. 16:20:10

@petya.bacsi:
Nem tudom, én ezt az infót kaptam. Nem hetekre kell gondolni, 1-2-3 nap max.
süti beállítások módosítása