A lassan egy éve elindított rendszert indulása óta több százezren használták, köztük jómagam is. De ezt a hibát nem vettem észre, lévén nem használok se Start kártyát, se bkszt, csak sima mezei 30 napos bérletet....
Szia Georgejr,
Érdekes hibákra bukkantam a MÁV hivatalos internetes jegyvásárló oldalán.
Ha a jegyvásárló oldalon (http://elvira.mav-start.hu/) beállítom a következőket,
tehát Budapest-bérlettel és MÁV Start-kártyás kedvezménnyel vásárlom a jegyet, kiválasztom a járatot, a következő fog történni:
Igen, a jegy 0 Ft-ba kerül (és a kedvezmény legördülő menü is visszaáll "Teljesárú menetdíjra", a "Jegy a kosárba" gomb megnyomása előtt "50% kedv. START kártyához" volt a kedvezmény mezőnél kiválasztva).
Ha nem veszem igénybe a Budapest-bérlet által adott kedvezményt (tehát még egyszer kifizetem a közigazgatási határig történő vonatozást), akkor már működik:
.
Ezt nem igazán értem. Miért fizessem még egyszer ki a közigazgatási határig a viteldíjat, mikor már egyszer, a Budapest-bérlettel kifizettem?
Gyengéje a rendszernek, hogyha több jegyet veszek egyszerre, nincs olyan lehetőség, hogy csak 1 jegyet törlök, csak olyan opció van, hogy "Jegyek törlése", ami az összes jegyet kitakarítja a kosárból. Ha csak 1 db jegyet vesz az ember, akkor is csak "Jegyek törlése" gomb van, többesszámban... Írják inkább úgy, hogy Jegy(ek) törlése.
Azért valljuk be, 2009-ben ilyen buta vásárlói kosarat ciki használni...
A másik gyengéje, hogy ha rögtön a Jegyvásárlás gombra kattintunk, akkor a "Jegyek kiválasztása" oldalon (ahol be lehet pakolni a jegy(ek)et a kosárba, már nem lehet bepipálni a "Budapest-bérlettel" opciót. Ez is elég rossz megoldás szerintem.
Üdv.,
Péter
ui: A minap számlát szerettem volna kérni a megvásárolt jegyekről, 3 pénztárnál voltam, egyiknél éppen nem volt senki, a másodiknál épp akkor fejezte be a hölgy a munkáját, a harmadiknál ülő hölgy meg megkérdezte, hogy "minek most kérek jegyet?". Ha működne a számlaadási funkció, akkor nem tartanám fel a pénztáros hölgyet ezzel az unalmas, és számára felesleges munkával. Tényleg szánalmas, hogy az indulás óta nem tudtak valami normális megoldást találni erre. Az meg nem érdekel, hogy a "rendszer tudja", tudja, tudja, mégis mindig végig kell állnia a sorom, és az internetes jegyvásárlás semmivel sem nyújt többet, mintha sorban álltam volna a jegyemért.