Én csak azt nem értem, ha a MÁV hibájából kell a jegyet visszaváltani, akkor miért számoltak fel kezelési költséget? Ideje lenne, ha végre a kedves MÁV, MÁV-Start utasközpontú lenne, és nem akarná úton, útfélen lehúzni az embereket...
Tisztelt(?) MÁV-START ZRt.!
2008. augusztus 16-án szerettem volna Fótújfaluról Párkányba eljutni. A 2440-es számú vonat Fótújfalura érkezésekor már szikrákat hányt, de végül elindult. De csak 3 megállót sikerült megtennie, majd 15 perc várakozás után megtett még egy megállót és akkor végleg megadta magát Veresegyházon. Mivel így már esélytelen volt elérni Vácon a nemzetközi csatlakozást, úgy döntöttem, hogy lemondok az utazásról és hazamegyek. A veresegyházi pénztárban dolgozó alkalmazottól megkérdeztem, hogy ilyenkor milyen lehetőségem van. Azt a tájékoztatást kaptam, hogy ilyenkor visszakaphatom a fel nem használt útra eső menetdíjat. Hiába mondtam neki, hogy én úgy emlékszem, hogy van lehetőség a teljes visszatésrítésre, ő ilyen szabályról nem tudott.
Nem gondolom, hogy az utasnak kellene ismernie az Üzletszabályzat minden pontját, de egy vasúti alkalmazottól ez elvárható lenne. Utólag elolvasva a szabályzatot a 13.§ (2) 153. KF. szerint erre jogosult lettem volna, mivel az első vonattal visszautaztam a kiindulási állomásra.
A veresegyházi pénztáros a nemzetközi jeggyel kapcsolatban semmiféle információval nem rendelkezett. Nem kellene megfelelően képzett alkalmazottakat alkalmazni adott munkakörökben? Így 400 Ft-ba került az, hogy végül nem tudtam elutazni. Erre jön még 250Ft kezelési költség a nemzetközi jegy visszaváltásakor, illetve a feleslegesen váltott valuta visszaváltásakor elszenvedett 1200Ft árfolyamkülönbség. Szóval összességében 1850Ft-ért nem jutottam sehova amiatt, mert nem megfelelő a járművek minősége és semmiféle erőfeszítést nem tesz a MÁV ilyenkor az utasok továbbutaztatása érdekében.
Mielőtt azt gondolná bárki is, hogy ez egyedi eset, ma reggel hiába vártam a 2437-es vonatra, mert lerobbant. Ez jár a havi 12000Ft-os bérletért. Ilyenkor szerencsésnek érezhetem magam, mert rugalmas a munkaidőm és nem ér emiatt semmiféle hátrány a munkahelyemen, mert félórával később értem be. De sokan vannak, akiknek kötött a munkaideje. Azok a biztonság kedvéért induljanak el 1-2 vonattal korábban? Vagy nekem is szombaton el kellett volna hamarabb indulnom 1-2 vonattal, hogy biztosan elérjem a célomat? Milyen szolgáltatás ez? Gondolom az teljesen elfelejtődött, hogy az egyesített bérletet Budapest határán túlra is kiterjesszék. Mert ilyen esetben legalább busszal lehetne utazni. Ahhoz pedig külön gratulálok, hogy a MÁV vonalhálózatán embermagasságú a parlagfű! Tudom, az már nem a MÁV-Start hatáskörébe tartozik, de ezzel a probléma még nincs megoldva. Olyan választ ne is küldjenek, amiben csak az esetleges sajnálkozásukat fejeznék ki!
Csak megoldást is tartalmazó levél érdekel.
Üdvözlettel: T. Gábor