MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Hiányos tájékoztatás – megtagadott jegyvisszaváltás

2008. július 21. - georgejr

Lehet csak nekem egyértelmű, hogy a vonatok a vakvágányról indulnak a Margit-híd budai hídfőjénél, de nehéz lenne kiírni, hogy menjé' fel a vonathoz? A másik, ami abszolút undorító, az a kedves pénztároskisasszony hozzáállása. Nyilván az utas hazudik. De mégis a fel nem használt jegyről hogyan kérjünk igazolást a jv-től? He?

Szombat délben Budapestről Piliscsabára kellett utaznom.  Praktikusnak tűnt a vonat, bár még soha nem használtam ezt a vonalat.  Ki is néztem a megfelelő vonatot, ami ebben az időszakban a Margit-híd budai hídfőjétől indult.  Tíz perccel a menetrend szerinti indulás előtt megvásároltam a jegyet, majd mint aki jól végezte dolgát, az aluljáróból lementem a Hév megállóba (a felszín alá), ugyanis jól tájékozottnak véltem magam.  Több helyről értesültem már korábban, hogy a vonatok a Hév vonalán közlekednek Kaszásdűlőig, és minden Hév megállóban megállnak.  Nos szerintem a Hév megállója a Margit-hídnál a felszín alatt van.

Mivel volt még nyolc percem a vonat indulásáig, végigsétáltam a peronon, és szemeimmel kerestem a Máv tájékoztatóját.  Keresnem kellett, mert egyértelmű helyen nem volt semmilyen tájékoztató tábla, terelőtábla, felszólítás, semmi.  A peron túlsó végén találtam meg azt a nyomtatványt kiragasztva, amit egyébként állítólag szórólapként is osztogatnak. 




Még mindig nyugodt voltam, bár már közelgett az indulás időpontja, de ezen a tájékoztatón is egyértelmű volt, hogy a vonatok a Hév megállókban megállnak.  Egy szóval sem derül ki róla, hogy a felszín felett, innen jó 500 méterre, a rakparton egy vakvágányról indulnak a Desirok.  Végül további keresgélés után rátaláltam arra az A4-es, nyomtatott, celluxszal felragasztott papírlapra, amiről kiderült számomra, hogy rossz helyen várom a vonatot.  Persze ekkor már késő volt, igaz nem hiába rohantam, legalább láttam kifutni a vonatot a vágányról, illetve a 4 db, a peronon a vonat mellett dekkoló biztonsági őrt, aki látja, hogy futok, de nem érdekli.  Fizetést akkor is kap, ha én szívok, minek strapálja magát…

Kicsit csüggedtem, de hamar eszembe jutott, hogy ott a konkurencia.  Szinte azonnal jött a 86-os, én pedig nem sokat gondolkoztam, felszálltam rá, elmentem a Flórián térig, ahol kb. fél órát vártam a Volán buszra, és így összességében 40 perces késéssel kiértem Piliscsabára.

Este hét körül értem vissza vonattal a Margit-hídhoz, és első utam a pénztárba vezetett, jóhiszeműen arra gondoltam, visszaváltom a jegyemet.  A hölgy a pénztárban ugyanaz volt, aki délben.  Először csak annyit mondtam, hogy szeretném visszaváltani a jegyemet.  Erre ő azzal állt elő, hogy hát ez magának meg sem éri, mert fel kell számolnom 250,- Ft kezelési költséget.  Ezen egy kicsit megdöbbentem, mert miért ne érné meg nekem az 525 forintból visszakapni 275-öt??  Mondtam is, hogy megértem, de legalább a maradékot kérném.  De hogy én ezt a jegyet milyen „régen” vettem, 11.19-kor.  Mire én:  de hát most jöttem vissza, hogyan hozhattam volna el hamarabb.  Próbáltam mielőbb más módon célba érni, ezért akkor nem azon gondolkoztam, hogy visszaváltsam a jegyet.

A hölgyön látszott, hogy nincs jó kedvében.  Következőleg azzal vádolt meg, hogy a jegyemet a jegykezelő nem ellenőrizte, és azért akarom visszaváltani, vagy valakitől elkértem a kezeletlen jegyét.  Erre persze azt válaszoltam, hogy én arról nem tehetnék amúgy sem, de nem ez történt, higgye el, hanem busszal mentem helyette.  Elmeséltem neki az egész históriát, és közben felhánytorgattam, hogy szerintem nem megfelelő a helyszíni tájékoztatás.  Ez persze tovább rontotta a helyzetemet, és válaszul kaptam még egy szórólapot, amiből nem derül ki a kritikus kérdés.  Kértem is, hogy mutassa meg, hol derül ki róla, hogy a vonat NEM a Hév megállóból indul, erre azt mondta, hogy olvassam végig. 
Következő lépésben a hölgy igazolást kért tőlem a jegy fel nem használásáról.  Természetesen megkérdeztem, hogy kitől kellett volna ilyet kérnem, mire ő rávágta, hogy a jegykezelőtől.  Mire én:  Hölgyem, ha nem utaztam a vonaton, milyen jegykezelőtől kellett volna igazolást kérnem??  Mondta, hogy odaadja a szabályzatot, olvassam el.  Aztán eszembe jutott, hogy ott a Volán jegy, időponttal, megegyező célállomással, hátha jó igazolásnak.

 

Mikor megmutattam úgy is látszott, hogy ezzel sikerült megfognom, de azért eléggé duzzogott.  Elkezdett valamit keresni, és közben közölte velem, hogy ha ezt vele megfizettetik, rajtam fogja „bevasalni”, amikor legközelebb jövök.  Aztán valószínűleg rosszkor, újra előjöttem a hiányos tájékoztatással, amivel nyilván valóan elvágtam a cérnát.  Megsértődve dobta vissza az ablak alatt immár többedszerre a jegyemet és finoman fogalmazva elküldött azzal, hogy ő ezt nem fogja visszaváltani, menjek a Nyugatiba, ha akarok.  Mindezt természetesen minősíthetetlen stílusban.  Persze nem mentem, mert ennyit nem ér az egész, csak hát mérhetetlenül felbosszantott a MÁV, aznap másodszor. 

Őszintén remélem, hogy a történetből megfelelő emberek megfelelő következtetéseket tudnak levonni, és ennek megfelelő következményei lesznek.


Kelt Budapest, 2008. július 5.                Sz. Botond

 
 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr44577775

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csigaszem 2008.07.21. 12:09:15

Aha, viszonylag igaza van. A szórólapon lévő térkép lehetne pontosabb is, illetve részletesebb. Meg jó lenne egy tök hosszú padlómatrica a pénztártól a vonatig :) Amúgy sztem 300 méternél nincs több :)

Keen25 2008.07.21. 12:29:02

Csak mintegy mellekesen. a dezirek asszem fel orankent mennek. Szal a kovetkezovel siman elmehettel volna. Hogy ezek utan vissza akartad valtani, es b___kodtak veled, az szivas.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.07.21. 12:55:01

Mi is így jártunk, a 200 ft-os jegyet 250-ért akarta visszavenni, vagyis még MI fizessünk 50 ft-ot ...

vastagbor.blog.hu/2008/06/12/peronkapu_es_jegyvisszavaltas

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2008.07.21. 13:03:52

Egyrészt: még a hülyének is egyértelmű, hogy dízel vonat nem megy le a föld alá, mert megfulladnak az állomáson várakozók. Másrészt: visszafogni csak a felszíni vágányon tud. Harmadrészt: Ha a plafonon lévő LCD TV-re ránéztél volna, láthattad volna, hogy nincs kiírva a vonatod, tehát rossz helyen várakozol.

Ericcartman (törölt) 2008.07.21. 13:17:53

"...és ennek megfelelő következményei lesznek."-Milyen következmény???a MÁV úgyis a saját alkalmazottjának ad igazat,nem a hazug csaló utasnak!!még ilyen naivnak lenni :D

titan 2008.07.21. 13:46:03

Ezúttal Petivel értek egyet, tényleg "tök logikus" :) Bár a nő modora ettől függetlenül visszatetsző, az ilyen alkalmazottakat kellene előszőr figyelmeztetni, aztán másodszorra kirúgni.

PTibor (törölt) 2008.07.21. 14:05:07

Jó, perzse, logikus, hogy a dízel nem mehet le, a visssafogás meg csak ott oldaható meg..
de attól még nem kell tudnia mindenkinek. Ez nem mentség arra, hogy nincs kitáblázva rendesen a pontos indulási hely..
a csajra meg rá kellett volna borítani az asztalt.. a 4 secu-s úgyse foglalkozik vele (sem)

fehérfarkas 2008.07.21. 14:49:45

1. én speciel tudom, hogy a dízel nem mehet le a föld alá, de édesanyám már nem, és ettől még jó ember, és a saját szakterületén sokkal kevesebb fizetésért sokkal jobban ellátja a feladatát mint a máv tájékoztatási részlegének a vezetője

2. és mi van azzal aki nem bp-i? az honnan tudja hol van a margít-hídi megálló vakvágánya?

3. egyébként pedig van egy olyan szabály az eu-ban, ami a tájékoztatási kötelezettségre vonatkozik, és a vásárlő/ügyfél ennek hiányában, vagy nem nem megfelelő eseteleg félrevezető módjában milyen követelésekkel és kártérítésekkel élhet
tudom, hogy magyarisztán az a menő dolog, hogy mindenki magasról tojik az eu szabályaira - de azért már ne védjük ezt a hozzáállást

4. én a máv alkalmazottakkal az elmúlt 6 évben 1-2 kivételtől eltekintve csak jókat tudok mondani, viszont az alvállalkozásba kiszervezett peronőrökről csak rossz véleményem van
(ja és az ügyeletes tiszt sem utasíthatja őket semmire, mert nem máv alkalmazottak, hanem az alvállalkozó alkalmazottai)
ez is megérne egy külön posztot

rp_bubu 2008.07.21. 14:56:19

Ha először járok valahol és nem látom kiírva a vonatom, buszom, vagy kétségem merül fel, kérdezek, nem szégyen...

NGabor 2008.07.21. 15:10:56

Ha a tisztelt utas egyszer megnézte volna a menetrendet, akkor látta volna, hogy a fekete hátterű oszlopokban a MÁV szerelvény látható. Külön sorban szerepel a HÉV Margit-híd (ahol csak hév áll meg), és van Margit-híd felszíni megállóhely (ahol csak a MÁV áll meg). Kis jóindulattal a pénztártól látható a vonat.

fehérfarkas 2008.07.21. 15:38:33

ngábor-nak:
nincs igazad, a 2in1-ként funkcionáló HIVATALOS tájékoztató anyagból (szórólapként és falra kirasztva) nem derül ki honnan idnul a vonat, és a bkv sem fáradozott a pontos tájékoztatáson (mondván nem az ő, hanem a máv járatáról van szó)

ilyen esetekben ki szoktak helyi útvonaltérképet is rakni jól látható helyekre (a metróállomás-felújításoknál a bkv például képes volt eme baromi nehéz műveletre)
azért ez a kicsinyítatt bp belvárosát ábrázoló térkép a HIVATALOS nem helyettesíti azt, hogy magáról az állomásról honnan indul a vonat

vagy lehet ez a hozzállás is = lexarjuk az utast, az utas a hülye ha nem tud mindent tök pontosan a hiányos tájékoztatás ellenére is - csak akkor ne csodálkozzunk, ha a tömégközlekedés évről évre teret veszít a gépkocsival szemben
hiába a modern és kényelmes desiro - ha egyszer a kiszolgállás utaselriasztó

egyébként pedig a posztírójának:
utazz bp-balaton között vonattal, mert azon a vonalon még a kallerok is olyan udvariasan viselkednek, hogy nyugat-európában érzed magad :)
őket valamiért még nem fertőzte meg a bp-i mentalitás

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2008.07.21. 15:52:57

Az senkiben nem merül föl, hogy az utasnak azt se kell tudnia, hogy ez a vonat nem elektromos???

marosy 2008.07.21. 16:22:46

Jobban kéne tájékoztatni. Mi van ha egy külföldi utazik vagy egy vidéki. Mindenféle baromságot ki tudnak tenni a oriásplakátra.
Miért van ennyi műveletlen MÁV-os?

b0risz · http://zahar.blog.hu 2008.07.21. 16:40:05

Peti817172M, Titan:
bm613 kérdésére támaszkodva: ha valaki nem vonatbuzi, akkor mi van? nekem pl eszembe se jutott volna, hogy a vonat dízel. azt se tudom mi az, hogy visszafogni.
én ott látom a normál nyomtávúnak tűnő sínpárt a föld alatt, aztán simán ott várnám, - miután megkérdeztem :)

b0risz · http://zahar.blog.hu 2008.07.21. 16:41:16

ja, a pénz vissza nemadásért meg a kúvannya!
vásárlók könyve, név elkér, ha nem ad, nem mond, rendőrrel fenyegeted. simán elő lehet venni az ő eszköztárukat ilyenkor.

vicsigabi · http://vicsigabi.blog.hu 2008.07.21. 16:46:29

mer a mávos nem utazik, meg úgyis tuggya, minek?

bgirl 2008.07.21. 23:45:12

Az esetek 90%-ban mindig ugyanazt a pénztárost látom Margít-hídnál a pénztárban!
Na ennek a nőnek mindenhez van kedve csak dolgozni nem! Elmentem juni közepén M3-as pecsétet kérni a junius 1.-jén váltott bérletemre!!!( 1.-jén még senki nem mondta meg h tuti itt fog menni a vonat és pecsét sem létezett). Erre a nő elveszi a bérletem és bunkón közli - ,,mi van nincs pecsét ott ahol felszáll?"
Mondom 1.-jén még nem volt! Erre ő: ,,Azóta sincs, mi?"
Ennyit a Margít hídi pénztárosunkról!:) Gondolom Botond is vele találkozott!:D

lurkó 2008.07.22. 01:34:12

Máv-os pénztárosok dolgoznak a margithidnál?

NGabor 2008.07.22. 11:55:33

Biztosan az örsről jár át...

vanek ur 2008.07.23. 22:32:45

A lezárás utáni első hétvégén mentem Esztergomba a Margit hídtól. A pénztárablakon volt egy térkép kitéve, hogy honnan megy a vonat. Vajon leszedték, mert zavarta a kilátást? Vagy csak Botond nem vette észre?
süti beállítások módosítása