Végre valaki felveti, hogy miért pont 24 óráig lehet visszaváltani az IC helyjegyeket, és miért csak a célállomáson. Még a tuskóban is visszaveszik a terméket 3 napon belül, ha az hibás... Az, hogy egy olyan vonaton, ahol csak a kagylót kell felemelni, hogy azt a csúnya gonosz utast tájékoztassák, miért nem lehet szólni, hogy srácok megint állunk vazze, az már nem is kérdés. Ezt így szokták...
Tisztelt Cég!
Tegnapi nap, tehát folyó év július 4-én Sopronba utaztam kedvesemmel a Volt fesztiválra. Az utazásra a Máv-Start szolgáltatását vettük igénybe. Sajnos…
A történet a következő. Megvettük szépen odaútra az Ikva IC-re szóló jegyeket valamint visszaútra a sima személy és gyorsvonatra szólóakat (amikor mi visszajöttünk még nem volt sajnos IC). Nos, a két és fél órás utazás majd’ 3 és félre sikeredett valamilyen probléma miatt. Hogy a gond mi lehetett mi utasok persze nem tudhattuk meg mert bár működött a hangosbemondó ezt nem találták lényeges információnak…
No, de lendüljünk is túl ezen a problémán, végül is előfordul az ilyesmi, Önöknél meg aztán különösen. Semmi gond, a kalauz hölgy el is mondta, hogy a köv. nap éjféléig visszaválthatóak a helyjegyek.
Egy volt a gond (leszámítva, hogy egyáltalán nem értem miért csak a helyjegy, ennél szerintem több járna de most tényleg nem erről szeretnék megemlékezni..): a hölgy azt a pici, már-már elhanyagolható információt felejtette el közölni, hogy ezt egyes egyedül Sopronban tudom megtenni…
Így én nyugodtan jöttem haza a mai nap és álltam be éppen ugyanoda a pénztárhoz a Kelenföldi pályaudvaron ahol egy nappal korábban megvásároltam a jegyeket. Ott mondta a hölgy, hogy mégis mit akarok én ezzel a jeggyel mert az igaz, hogy járna vissza pénz na de Sopronban. Felháborodásomra közölte még: „egyébként ez tök logikus is…”
No, akkor. Szeretném ha elmagyaráznák, miért annyira logikus ez a szabály? (Már persze ha utasbarát cégről gondolkozunk nem olyanról ahol az utas egy szükséges rossz. Mert ilyen szemüveggel találok benne logikát én is: a célállomáson amit jó eséllyel ráadásul kevésbé is ismernek az emberek jóval kevesebben döntenek úgy, hogy végigállják az időnként igen hosszú sorokat, főként, hogy ugye az Önök áldásos szolgáltatása révén már így is jelentős késésben vannak.) Ugyanis: ott szándékoztam visszaváltani ahol vásároltam. Akárhol akármit is veszek ott tudom a reklamációt intézni ahol vásároltam az adott terméket. Aztán…ha az logikus, hogy én akár Sátoraljaújhelyen is megvásárolhatom mondjuk a Kaposvár-Pécs vonatjegyet (vagy bármelyik másikat) akkor miért nem logikus ennek a dolognak a fordítottja legalább olyan mértékben, hogy ott is visszaváltják ahol vásároltam? Főként, hogy nem elfelejtendő az, hogy eszembe se jutott volna a visszaváltás ha nem késik a vonat ilyen rendkívüli mértékben!
De kérem magyarázzák már el nekem miért csak a következő nap éjfélig van erre lehetőség? Megint megjegyzem: attól a reális eshetőségtől, hogy a cél az, minél kevesebben váltsák vissza a helyjegyeket most tekintsük el. Én hiszem azt, hogy van ennek is valami „logikus” magyarázata csak nekem nem sikerül rájönnöm. Hiszen ha akármilyen terméket veszek arra is van 72 óra hogy visszacseréltessem. Hibajelzésre 8 nap. Ez a bő egy nap mégis hogyan jött ki, tényleg érdekel.
Várom mihamarabbi válaszukat.
Tisztelettel:
Sz. Gábor
u.i. levelem az index.hu MÁV blogjának is mellékelem.