Zoltánt kirabolták a vonaton. Sajnos a felszálló utasok nem mindig utasok. Mellesleg teljesen joggal kérhetjük az utazó biztonsági őröket. Kivált az elővárosi vonalakon, ahol a megállók egymás után következnek. Biztos megtörtént hasonló dolog már külföldivel is. Nekem ég az arcom a MÁV helyett....
Tisztelt MÁV-blog!
Az alábbi levelet a MÁV ügyfélszolgálatához is elküldtem, s örülnék, ha publikálnák a blogon.
Jó napot kívánok!
X. Y. vagyok, és kedden (ápr. 22) délutántól estig vettem igénybe a maguk „szolgáltatását” a Szeged-Budapest vonalon. Este 9-kor a Ferihegyi megállóban felszállt pár „érdekes” ember, s lévén, hogy egyedül voltam a fülkében, kiraboltak. Ami azt illeti, megúsztam annyival, hogy elvették a mobiltelefonom, még a SIM kártyámat is visszakaptam. Nem nagy ügy. Illetve nem volna az, hogyha egy aluljáróban történik ez, vagy egy parkban, vagy bármely egyéb helyen. Csakhogy én ebben az időben éppen az Önökkel kötött szerződés (jegyvétel) szerint utaztam. Azaz, véleményem szerint Önöket, illetve a cégük dolgozóit terheli a felelősség.
Az eset tanulságaként, és attól függetlenül felvetődött bennem egy-két kérdés:
a; Ki felel a vonat belső biztonságáért? Amennyiben a kalauz, számomra érthetetlen, hogy - mivel kötelessége nézni, hogy kik (milyen emberek) szállnak fel a vonatra -, miért nem ellenőrizte az illetők jegyét, illetve, amennyiben félt, miért nem kért rendőri segítséget a jegyeik vizsgálatához?
b; Egy kalauz semmiképp sem elegendő egy vonat biztonságához. Mivel, minket, utasokat a főváros nagy pályaudvarain folyamatos ellenőrzés (kordon) mellett engednek utazni (amúgy, nagyon helyesen), elég felháborítónak tartom, hogy a cégük biztonságát hatalmas erőkkel biztosítják, míg az enyémet, mondjuk ki: le se szarják. Felfoghatatlan, hogy miért nincs legalább az este is közlekedő vonatokon biztonsági őr, s egyáltalában véve miért nincs megszervezve rendesen a szerelvény védelme?
Feltételezem, hogy tisztában vannak a hazai közállapotokkal, úgyhogy gondolom, azzal is, hogy az esetem nem egyedi. Ez esetben pedig két dolgot tudok feltételezni:
a; Nem érdekli önöket ez a probléma, mivel az, az Önök cégének működését ez nem zavarja.
b; Nincsenek meg a megfelelő anyagi forrásaik arra, hogy megfelelően működtessék a vonatokat, ez esetben viszont nem látom értelmét egyáltalán elindítani azokat.
Kérem, hogy az utazás közbeni kirablásom felelőseit a saját cégükön belül keressék meg (a tettes ellen a feljelentés természetesen megtörtént), illetve legalább az utazásom költségeit térítsék meg, mivel én ezt az esetet a kettőnk közt fennálló szerződés az Önök részéről történő megszegésének gondolom. Ugyanakkor kérem, hogy tegyenek az utazás biztonságossá tételéért, a mostani állapotok mellett sok utast fognak veszteni (többek közt engem), mivel a nem kötöttpályás közlekedésben ilyesmi nem szokott előfordulni.
Remélem, hamarosan érdemi választ kapok Önöktől!
Üdvözlettel: XY