MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Amikor a Siemens ledöglik

2008. április 25. - georgejr
Szeretem, hogy a MÁV-nál van mindenre szabályzat, van mindenre megoldás:) Papíron. Amikor egy szerelvény ledöglik és akadályozza a forgalmat, akkor már nincs, mert a barackvirág meg az anyagi lehetőségek, meg egyébként is...

A fejembe csak az nem fér, hogy lehetséges, hogy 1 óra alatt nem tudott kimenni egy szaki és megoldani a problémát?  Még ha nyílt pályáról lenne szó oké, de Újpesten??

Tegnap megint sikerült átélnem a MÁV érzést (megint állunk vazze).

A dolog már akkor gyanús volt, amikor 17:00 -kor Újpestre érve, az ott álló vonatra az Esztergom célállomás volt felírva. Furcsa, mert ezidőtájt az Esztergomból jövő vonatnak kellett volna ott lennie és kb 5 perc múlva jön a szembejövő. Érdeklődésemre elmondták, hogy ez valóban Egomba megy, csak nem hamarabb van itt hanem ez bizony az előző (16:35 -ös).

Bizakodva helyet foglaltam: volt már ilyen megjavítják aztán megyünk tovább. De ezúttal a sofőr nem boldogult a technikával. Ki tudja miért megmakacsolta magát és biztonsági módba kapcsolt a motorkocsi. Ilyenkor behúzza a fékeit és még vontatni sem lehet. (ha nem így van a hozzáértők korrigálják!) 17:30 -kor közölték hogy aki tud inkább menjen más közlekedési eszközzel. Jól hagzik nem? Szerencse, hogy újpesten történt. Ha Solymár és üröm között romlik el, mivel mentek volna haza az emberek Esztergomba? Elgyalogolnak Vörösvárra?
A probléma, hogy ez nem az első, hanem a sokadik eset. Nem elég, hogy ezen a vonalon a csekély 38 km több mint egy óra alatt teszi meg a szerelvény, ha lerobban a nyílt pályán akkor az egész vonalon megáll a közlekedés. Oké ez a vonal sajátossága: egy sínpár van. De nincs semmilyen "B" terv? Elvontatni, távgyógyítani vagy bármi? Egyáltalán miért nincs műszakilag felkészítve a szerelvény? (mostanában volt már hasonló probléma) Egy órát áll egy helyben a szerelvény ami azt jelenti hogy a legtávolabbi pontjából is oda lehetett volna érnie egy szakembernek. Már ha van ilyen. Eközben a vezető próbált mobilon segítséget kérni valakitől nem sok sikerrel. Valószinűleg nem vonat javítása a feladata.
Nem akarom elmeszelni őket alaptalanul, de tény hogy ez a sokadik ilyen leállás és nem tudják megoldani sokadszorra a problémát.
Sajnos sokadjára merült fel bennem a kérdés: MIÉRT ÁLLUNK VAZZEG?


Üdv
Frank

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr24441334

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.04.25. 14:07:00

Flirt is elromlotttavaly a Délibe és egy német faszi jött ki megcsinálni. Kicsit kapkodott, és úgy akart elmenni, hogy egy-két szekrényt nyitva hagyott, de utánaszóltam és visszacsukta.

^Clown (törölt) · http://logout.hu/blog/clown_2/index.html 2008.04.25. 14:33:06

Igen, többször is előfordult már, hogy lerobbant, és behúzta a féket - se vontatni, se semmit nem lehet vele csinálni. Az Egomi pályát nem akarják felújítani, még egy sínpárat építeni?

1116001 2008.04.25. 14:40:10

De felfogják újítani. 1.ütem idén nyáron az északi összekötő híd cseréje.
Majd jövőre ívkorrekciók és második vágány fektetés vörösvárig, valamint egy hosszabb szakaszon az alagútig. Emelik a pályasebességet is. És ha belefér a keretbe villamosítva is lesz.

A posthoz kapcsolódóan: a Desironak speciális vonókészüléke van, mint pl a Flirt-nek is, így az éppen szabad segélygépnek el kell mennia a javítóbázisig, ahol fel kell rá rakni, majd utána el a lerobbant szerelvényig.
Nem olyan egyszerű dolog ez.

PTibor (törölt) 2008.04.25. 16:12:24

dehogy azt nem lehetne, hogy mondjuk angyalföldön tárolják azt a bizbaszt ami a vontatásra kell? vagy a nyugatiban? Ha már ilyen helyzet többször is előfordul, és nem tudják megoldani, akkor arra kéne mégis rámenni, hogy miként lehet úgy megoldani, hogy az utasok minél kevesebbet szívjanak?

bgirl 2008.04.26. 11:28:39

Ismerős a helyzet! A jó múltkor pont egy ilyen hiba miatt volt szerencsém 45 percig Szabadságligeten állni!Szegény mozdonyvezető le föl rohangált,de gondolom nem az ő feladat a vonat szerelés!:)
De a csütörtöki sztori még egy említést megér!:) Éppen leszálltunk Aquncium-on a HÉV-ről,amikor elment Esztergom felé a vonat!Gondoltam kicsit késett,mert abban az időben nem kellett volna jönni-e!Felérek a HÉV-től az állomásig,jön a következő Esztergom felé közlekedő vonat! Felszállunk rá,lejutunk Óbudáig!Természetesen ott állt az a vonat is,amit a HÉV-ről láttam elmenni!Az a vonat is tele utasokkal és a mi vonatunk is!Óbudán tovább engedik a mi vonatunk, a másik vonat utasai akik szintén Esztergom felé mentek volna,csak nézik,ahogy elmegy,mert nem szóltak volna nekik,hogy szálljatok át az megy előbb Esztergomba! Piliscsabán pedig megvártuk azt a vonatot,amit Óbudán ott hagytunk,és ott átszállították az utasokat,és a másik vonat nem jött tovább! Nem lett volna egyszerűbb Óbudán??? De hát ez a MÁV!!!Bocsi kicsit hosszúra sikeredett!:)

Gorilla-mv 2008.04.27. 09:32:59

1116001! Én úgy tudom, hogy a Desirónak is (mint a hernyónak vagy a flirtnek) a motorvonatban van a segélyvonó-készüléke. De, ha a fékszámítógép adja meg magát, akkor még így sem lehet vontatni.

az óbudai előztetésnél előfordulhatott, hogy a váltóállító-központban valami gond volt (pl. elszakadt az a vonóvezeték, amilyekkel azt a váltót lehetett volna állítani, amivel az ott veszteglő vonat használt volna, de Ti tovább mehettetek, aztán vagy megcsinálták, vagy visszatolt Angyalföld felé, átállt a másik vágányra és ő is onnan indulhatott tovább.)

Adani 2008.04.27. 22:56:06

Ha villamosítva lesz az a vonal hová mennek majd a Dezsők? Nem igaz, h nincs vmi beépített dolog a fékek kiiktatására, ilyennek kéne lennie és nem számítógépes vezérkléssel hanem manuálisan, h ha elromlik a vezérlő akkor is lehessen legalább vontatni.

Ahogy látom ezek a Dezsők ( szokták tamponnak is hívni az alakja miatt) sem jobbak a nekünk az alföldre ideadott Uzsgyiknál. Ennyiszer nem szokott lerobbanni az sem, azt mondják a szentesieknek sikerült vonatot csinálni belőle.

bgirl 2008.04.28. 10:58:23

Adani, azért az Uzsgyi és a Siemens között mérföldek vannak,még ha az nem is robban le annyiszor!!!
Ezen a vonalon is van szerencsénk élvezni, igaz napi 2-3x megy csak,de az a vonat szörnyű!!!!
süti beállítások módosítása