MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Vizuálistájékoztatós szopacs

2008. április 07. - georgejr
Tipikus vasutas nemtörődömség. És még nekik adjunk emelést? Előbb tessék már elfogadni, hogy az utas az első aztán a szotyi... De most komolyan, az a tábla a legtöbbször nem jó, miért nem lehetne megcsinálni. És miért nem lehetne valami normál hangerővel beszélni tudó hölgyet beültetni a mikrofon mögé?

Tisztelt Máv Start !

A mai reggelen ( 2008.április 5. ) Budapest keleti pályaudvarról szerettem volna Sopronba utazni a 6:10 es IC járattal. 5:40 kor érkeztünk az állomásra és észrevettük hogy az induló és érkező vonatokat jelző tábla a főcsarnokban elromlott. Ekkor a kihelyezett információs táblához indultam ( melyen az induló vonatok vannak felsorolva az indulási vágányszámmal ) és láttam hogy a 7. vágányról indul a vonatom. mivel még mindig bizonytalan voltam megkérdeztem az információnál ülő hölgyet hogy a tájékozatató táblán az van kiírva hogy a 6:10es Sopronba menő IC a 7. vágányról indul biztos ? Mire ő azt felelte "hogy ha az van kiírva, akkor igen."

Ezután odasétáltam a 7 vágányhoz ahova éppen akkor tolták be a kocsikat. Az enyém akkor még nem volt ott, így vártam. Közben egy női hang monotonon ismételte a mentrendet, de nem lehetett érteni belőle semmit, mert a pályaudvar akusztikája ( egyszerűen nem lehet érteni egyes helyekről hogy mit mondanak be, mert csak mély dörmögésnek hangzik... ) ezt nem engedi meg, illetve ha lehetett egy keveset is hallani akkor azt is megnehezítette, hogy a hölgy hadart ( feltételezem rengeteg információt kellett elmondani rövid idő alatt és sajnos időnként elcsuklott a hangja, illetve a betegsége miatt például beleköhögött. 6:05 körül kezdett gyanússá válni, hogy nem ide jön a vonat, és egy csöndesebb pillanatban ( amikor a máv dolgozó nem ordítozva beszélik meg, hogy kivel mi történt az elmúlt 2 napban.... ) meghallottam, hogy a vonat a 13. vágányról megy. Sajnos a vonatot már átrohanva sem értem el, csak azt láttam, ahogy elhagyja a pályaudvart.
Ezután arra gondoltam hogy visszaváltom a jegyem, hogy ne egy olyan szolgáltatásért kelljen fiztnem, amit igénybe sem vettem. ( Illetve az IC-pótjegyet egy későbbi IC vonatra akartam volna megvenni. )Egy kb 20 perces sorbanállás után a pénztáros hölgy közölte, hogy nem tudja sem visszaváltani, sem kicserélni a jegyem, mert ezt a szabályok nem teszik lehetővé. Mikor pedig a tájékoztatás teljes hiányát említettem meg neki akkor azt mondta hogy az nem az ő feladata és ne tartsam fel a sort. Majd halkan megjegyezte, hogy korábban kellett volna kijönnöm és elértem volna a vonatot.
Nem tudom miért nem lehet rendesen tájékoztatni az utasokat ha már nem keveset fizetünk ezért a "szolgáltatásért". Azt már szinte  természetesként kell (sajnos) kezelni hogy a vonatok adott estében piszkosak vagy télen kikapcsolják a fűtést és a kinti hideg levegő jön helyette. De hogy az előre megváltott jegyemmel miért nem tudok felszálni a vonatra az hihetetlen.
Azt sem értem hogy az információs hölgy miért nem tudott pontos tájékoztatást adni a vágányszámról, az pedig végképp felfoghatatlan, hogy a bejáratoknál jegyeket ellenörző dolgozóknak ( legalább ilyen rendkívüli esetekben ) miért nem kapnak egy kinyomtatott menetrendet hogy tudjanak tájékoztatni... Kérném, hogy magyarázzák meg, miért fizetek hatalmas összeget a jegyért, ha békebeli állapotok uralkodnak önöknél?! És miért nem lehetett egy következő IC járatra becserélnem a pótjegyet ( a már nem az én hibámból nem értem el a vonatot...(fél órával előbb kinn voltam az állomáson.) )

Tisztelettel :
Tibor

U.I. Levelemet ezzel egyidőben elküldtem az Index MÁVval foglalkozó blogjának is

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr6413991

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fedup Sári 2008.04.07. 12:11:09

Helló Tibor, egyszerűen le fogják tagadni a válaszukban, hogy tévesen lett volna kiírva a vágányszám, és megtudhatod, hogy te voltál a hülye. Persze azért remélik, hogy "az átélt kellemetlenségek ellenére" továbbra is velük utazol.

PTibor (törölt) 2008.04.07. 15:01:20

nem akarok kukacoskodni, de kicsit muszáj, hiszen nagyrészt Te is hibás vagy abban, hogy lekéstél a vonatról. hamár ottvoltál fél órával indulás előtt, miért vártál 6.05-ig? azt írod, hogy a 7. vágányra szerelvényt toltak. ott miért nem kérdeztél rá, hogy ez milyen vonat?
lehet bunkózna egy kört, de megmondják, vagy ha nem, akkor már lett vlna több joga a levelednek. persze abból a szempontból jgos, hogy nem volt megfelelő a tájékoztatás, de ha kicsit jobban ráugrasz a témára nem lett volna gond.
a pénztáros viszont helyesen járt el, hiszen a vonat indulás után nem lehet visszaváltani a jegyet..
most lehet megkövezni.. :)

vasutassrác 2008.04.07. 16:41:52

Hellósztok! 6 éve járok szinte nap mint nap a Keletiből Szolnok felé, és nics olyan hét, amikor ne maradnék le ilyen miatt a vonatról. A zónázók minden óra 20 perckor indulnak, és sokszor csak ekkor írják ki a vonatot. A szegény nénikék meg fussanak a szélső vágányokhoz...
Na mindegy, sok sikert kívánok neked, és a válaszukat majd légyszi tedd közzé vagy küldd el nekem!

Fedup Sári 2008.04.07. 17:16:23

Kedves PTibor!
1. megnézte a kiírást
2. megkérdezte az információnál.
Szerintem mindent megtett, ami az adott helyzetben elvárható volt. Így nem az ő, hanem a máv(start) hibája, hogy lekéste a vonatot. Éppen ezért nem alkalmazható az ált. szerz. felt. általad hivatkozott szabálya. Ilyenkor kultúrország kultúrvasúttársaságának kultúralkalmazottja többször elnézést kér, átcseréli a helyjegyet a későbbi vonatra, elmondja, hogy az mikor és melyik vágányról fog indulni, illetve, hogy az ő kocsija hol helyezkedik majd el a szerelvényben, és még egyszer elnézést kérve megkéri, hogy foglaljon addig helyet a tiszta és kellemes váróterem egyik padján.

Ja, hogy itt a mávstartról van szó?? Így már érthető, hogy elhajtották, mint valami csalót, és pluszban még ki is oktatták arról, hogy mikor kell kijönni a vonathoz. Szerintem örülhet, hogy nem uszítottak rá egy kutyásrendőrt.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2008.04.07. 21:13:06

Eleve ilyen akusztikájú helyekre férfiakat kéne a mikrofon mögé ültetni. Nem tudom, miért vannak az esetek 90%-ában nők a mikrofon mögött.

Protezoic 2008.04.07. 22:29:03

Kedves PTibor.

Én vagyok ennek a történetnek az elszenvedője. Nem vártam 6:05ig. és ilyet nem is írtam.("5:40 kor érkeztünk az állomásra és észrevettük hogy az induló és érkező vonatokat jelző tábla a főcsarnokban elromlott. Ekkor a kihelyezett információs táblához indultam" ) azt írtam hogy akkor hallottam meg végre hogy mint a hangosbemondó. Előtte nem hallottam semmit.
Azért nem kérdeztem rá hogy milyen vonat mert az ajtajára az volt ragasztva hogy Bp-Győr-Hegyeshalom.

Többször jártam már úgy hogy a soproni vonatot elég sokszor kapcsolgatják szét. jelen szokott lenni pl :
Bp-Győr-Hegyeshalom.
Bp-Győr-Csorna-Szhely
Bp-Győr-Sopron
sőt volt már olyan hogy egy zalaegerszegi vonatrész is hozzá volt kötve.

Gezuka 2008.04.07. 22:29:33

Szerintem az infromációs félreértette. "Ha az van kiírva, akkor igen." Lehet, hogy ő a nagytáblára gondolt, nem az induló-érkezőre.
Nem tudom. Az biztos, hogy én nem 6.05-kor kezdenék el idegeskedni... Ja és ajánlom az ügyeletest a 9-esnél. Kicsit erőszakoskodsz és megmondják a vágányt. Ha jó helyre állsz, akkor meg látod magad.

ZBR 2008.04.07. 23:45:34

Peti817172M · bveremiz.tk 2008.04.07. 21:13:06 >>> Te mit ittál?

Protezoic 2008.04.07. 22:29:03 >>> És mi lenne, ha tényleg néznél a szemeddel? Nem hallod az utastájékozatátst, akkor menj odébb. Kicsit arrébb (akár azon vágány mellett maradva!) hallani fogod garatnáltan! Nem véletlenül működik gépi bemondás: azt, hogy az a rohadt hang normálisan szóljon, nagyon alaposan be kell állítani! Namost, ha áttérsz élőszavasra, akkor tök mindegy ki ül ott, nem lesz hozzákonfigurálva az egész pályaudvar!

Gorilla-mv 2008.04.08. 10:10:30

A gond valószínűleg abból adódott, hogy az úgynevezett sárga-fehér jegyzéket nézte meg, ahová (bár nem értünk vele egyet) kötelező kiírni a várható vágányszámot - igaz a lap alján ott van a figyelmeztetés, hogy "A vágányváltoztatás jogát fenntartjuk."
A nagy kiírótáblán szinte kizártnak tartom, hogy ennyi időn keresztül hibás infó legyen, pláne egy jól kihasznált IC-nél, mert akkor valaki már felszólt volna a toronyba.

Sajnos, pláne külföldiek szereztek téves infót a sárga-fehérről, mert külföldön a vágánykiosztás szinte nem változik, és hisznek ebben az anyagban.
Sajnos nálunk a rengeteg operativ döntés miatt (lerohadó kocsik, mozdonyok stb.) gyakran kell vágánycserét alkalmazni (mert a vonatforgalmat nem erre a 12+1 csonka vágányra méretezték a Keletiben.)

Azt tartanám a megoldásnak, hogy az utasításokkal ellentétben a Keletiben ne legyen kiírva a sárga-fehérre a vágányszám ezzel meg lehetne előzni az ilyen nagyon kínos helyzeteket és jogos panaszokat, hanem mindenki figyelje a kijelzőt, amit talán hálaistennek le fognak cserélni, mert ezt is valakinek a komája szállította (már nincs is meg a cég, nem tudnak semmilyen pótlapot hozzáadni, menetrendváltáskor heteken át hiányoznak lapok a kijelzőből, mert a változó menetrendi célállomások, vonatnevek miatt ki kell venni lapokat, alkohollal lemosnia a festéket, majd újrafesteni a lapokat és visszapakolni... Kőkorszaki módszer, és erről sem a vasutasok tehetnek...
(Nem mentegetőzés, csak azért, hogy lássátok, hogy milyen eszközökkel kellene minőségi szolgáltatást nyújtani.)

20-05 666 2008.04.08. 23:26:33

A keletit törölni kell, felszántani és sóval behinteni. szégyen ami az ország egyik legnagyobb forgalmú pu.-kán folyik. Máshol a világon nincs egy ilyen szégyenletes szervezés, mint ott. Még a balkán is különb.

efi 2008.04.09. 15:22:43

titkos vasutas
Annak viszont oka kell legyen, hogy - elég gyakran - valami az utolsó pillanatban kerül ki a táblára. Mondjuk 2 perccel indulás előtt. Ennyi idő alatt még egy fékpróba se igen van benn, tehát a vonat azért valszeg előbb be van már tojva.
Aztán, a térfőnöknek (vagy ami van a keletiben, nem tudom), szóval aki a vonatfelállításokért felel, valami koncepciója kell legyen mégis az elkövetkezendő 20-30 percre legalább, hogy mit hova fog felállítani, ergo ennyivel előbb ki lehetne írni a táblára, mivel már lehet tudni. Az infoáramlással is lesz itt valami gond.

Gorilla-mv 2008.04.09. 21:34:41

efi!
Már máshol leírtam, hogy milyen okból fordulnak elő ilyen problémák. Például olyan szerelvényforduló van, hogy van úgy, hogy egy szerelvényt ki kell tolni, majd érkezik helyére egy másik, az vagy visszemegy vagy az is kitol, aztán visszatol az előző szerelvény, és valóban indulás előtt nem sokkal.
Ilyenkor, ha minden szabályosan megy, akkor késve indul már csak a vonat.
Az infótábla pedig katasztrófális, ha éppen pörgésben van egy másik infó miatt, a vágányszám kiírása az után kezdődik, ha az előző módosítás végigpörög.
Senki sem hibátlan, de ennyi vonat, ilyen idióta fordulók mellett (a szerelvény-, a mozdony, a személyzetforduló még véletlenül sem passzol egymáshoz) sokkal jobbat nem lehet kihozni.
A rendelkezőnek pedig minden apróságra nincs ideje rákérdezni, hogy hallották-e, hogy melyik vonatot hová lehet már kiírni (hiszen azt mindenképpen el kell kerülni, hogy olyan vágányszám kerüljön ki, ahol még egy másik, pl. kitolásra/kihúzásra váró szerelvény van.) 20-30 percre pedig nem lehet előre tervezni, pláne nem előre kiírni - általában.
A rossz vezérlőkocsik miatti szerelvénymeghúzásokról már ne is beszéljünk...
Lehetne sok mindent jobban csinálni, pl. ha nem darabolták volna szét a MÁV-ot, és nem külön érdekeltségű start, trakció stb lenne. Mert mindenkit csak a saját fordája érdekel, és nem foglalkozik senki azzal, hogy ez nem megvalósítható...
Ez van.
süti beállítások módosítása