Tipikus vasutas nemtörődömség. És még nekik adjunk emelést? Előbb tessék már elfogadni, hogy az utas az első aztán a szotyi... De most komolyan, az a tábla a legtöbbször nem jó, miért nem lehetne megcsinálni. És miért nem lehetne valami normál hangerővel beszélni tudó hölgyet beültetni a mikrofon mögé?
Tisztelt Máv Start !
A mai reggelen ( 2008.április 5. ) Budapest keleti pályaudvarról szerettem volna Sopronba utazni a 6:10 es IC járattal. 5:40 kor érkeztünk az állomásra és észrevettük hogy az induló és érkező vonatokat jelző tábla a főcsarnokban elromlott. Ekkor a kihelyezett információs táblához indultam ( melyen az induló vonatok vannak felsorolva az indulási vágányszámmal ) és láttam hogy a 7. vágányról indul a vonatom. mivel még mindig bizonytalan voltam megkérdeztem az információnál ülő hölgyet hogy a tájékozatató táblán az van kiírva hogy a 6:10es Sopronba menő IC a 7. vágányról indul biztos ? Mire ő azt felelte "hogy ha az van kiírva, akkor igen."
Ezután odasétáltam a 7 vágányhoz ahova éppen akkor tolták be a kocsikat. Az enyém akkor még nem volt ott, így vártam. Közben egy női hang monotonon ismételte a mentrendet, de nem lehetett érteni belőle semmit, mert a pályaudvar akusztikája ( egyszerűen nem lehet érteni egyes helyekről hogy mit mondanak be, mert csak mély dörmögésnek hangzik... ) ezt nem engedi meg, illetve ha lehetett egy keveset is hallani akkor azt is megnehezítette, hogy a hölgy hadart ( feltételezem rengeteg információt kellett elmondani rövid idő alatt és sajnos időnként elcsuklott a hangja, illetve a betegsége miatt például beleköhögött. 6:05 körül kezdett gyanússá válni, hogy nem ide jön a vonat, és egy csöndesebb pillanatban ( amikor a máv dolgozó nem ordítozva beszélik meg, hogy kivel mi történt az elmúlt 2 napban.... ) meghallottam, hogy a vonat a 13. vágányról megy. Sajnos a vonatot már átrohanva sem értem el, csak azt láttam, ahogy elhagyja a pályaudvart.
Ezután arra gondoltam hogy visszaváltom a jegyem, hogy ne egy olyan szolgáltatásért kelljen fiztnem, amit igénybe sem vettem. ( Illetve az IC-pótjegyet egy későbbi IC vonatra akartam volna megvenni. )Egy kb 20 perces sorbanállás után a pénztáros hölgy közölte, hogy nem tudja sem visszaváltani, sem kicserélni a jegyem, mert ezt a szabályok nem teszik lehetővé. Mikor pedig a tájékoztatás teljes hiányát említettem meg neki akkor azt mondta hogy az nem az ő feladata és ne tartsam fel a sort. Majd halkan megjegyezte, hogy korábban kellett volna kijönnöm és elértem volna a vonatot.
Nem tudom miért nem lehet rendesen tájékoztatni az utasokat ha már nem keveset fizetünk ezért a "szolgáltatásért". Azt már szinte természetesként kell (sajnos) kezelni hogy a vonatok adott estében piszkosak vagy télen kikapcsolják a fűtést és a kinti hideg levegő jön helyette. De hogy az előre megváltott jegyemmel miért nem tudok felszálni a vonatra az hihetetlen.
Azt sem értem hogy az információs hölgy miért nem tudott pontos tájékoztatást adni a vágányszámról, az pedig végképp felfoghatatlan, hogy a bejáratoknál jegyeket ellenörző dolgozóknak ( legalább ilyen rendkívüli esetekben ) miért nem kapnak egy kinyomtatott menetrendet hogy tudjanak tájékoztatni... Kérném, hogy magyarázzák meg, miért fizetek hatalmas összeget a jegyért, ha békebeli állapotok uralkodnak önöknél?! És miért nem lehetett egy következő IC járatra becserélnem a pótjegyet ( a már nem az én hibámból nem értem el a vonatot...(fél órával előbb kinn voltam az állomáson.) )
Tisztelettel :
Tibor
U.I. Levelemet ezzel egyidőben elküldtem az Index MÁVval foglalkozó blogjának is