Az irányítorony szerint csak 15 percet késett a vonat, így nincs visszafizetés...
Ja persze...
Tisztelt MÁV-Start Zrt!
Utazásaim során nagy örömmel veszem igénybe szolgáltatásikat, hiszen a kötött pálya sajátosságai miatt joggal számítok arra, hogy a járataik nagy pontossággal közlekednek. Fenti ok miatt a Miskolc-Budapest viszonylaton heti rendszerességgel van szerencsém utazni, mely utazásaim során azt figyeltem meg, hogy az Inter City járataik képtelenek tartani a hivatalos menetrendben meghirdetett menetidőt, és rendszeresek az 5-10 perces késések. Ezen késésekre utazásaim során már fel is készülök, így nem érnek meglepetésként.
Azonban a legutóbbi utazásom során abban a balszerencsében volt részem, hogy a 2008. március 17-én közlekedő 519-es számú TVK IC-járatuk 17 perces késéssel, 8:44-kor, érkezett meg végállomására, Budapest-Keleti Pályaudvarra. Mivel túl voltunk az Önök általl vállalt 15 perces maximális késési időn, így utastársammal a pénztárhoz fordultunk, ahol kértük a helyjegyeink árának visszatérítését, azonban a pénztáros hölgytől azt a választ kaptunk, hogy telefonos utasításra azt nem fizetheti vissza, de forduljak az Ügyeletes Tiszthez.
Miután a pénztárban nem jártunk sikerrel, az Ügyeletes Tiszthez fordultunk, aki közölte velem, hogy az irányítótoronyból azt a választ kapta, hogy a vonat mindössze 15 percet késett, szemben az én órám szerinti 17 perccel. Kérdésemre, mely szerint hogyan tudnánk megbizonyosodni, hogy az irányítótorony órája, vagy az én órám jár pontosan, nem tudott válaszolni, így onna is sikertelenül távoztam.
Munkahelyemre érve első dolgom az volt, hogy telefonjaim óráját összevetettem az atomórámhoz szinkronizált időt mutató számítógépemmel, és azt tapasztaltam, hogy mindkét telefonom órája 5-10 másodpercess pontossággal mutatja az időt, tehát nekem, az utasnak, volt igaza, szemben az irányítótorony személyzetével.
Fentiek alapján kérem helyjegyeim árának visszatérítését, és az irányítótorony órájának pontos beállítását.
Amennyiben panaszom pozitív elbírálása nem lehetséges, úgy kérem küldjék meg azon minőségbiztosítási irányelveket számomra, amelyek szerint Önök a volnatok pontos érkezését nyilvántartják, és melyekkel igazolni tudják egy vonat magyarországi időszámítás szerinti célba érkezését.
Üdvözlettel:
timla
ui.: Fenti panaszomat, és amennyiben hozzájárulnak, úgy az Önöktől kapott válaszlavelet is a internetes társadalom számára elérhetővé teszem.