MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Irányítótorony

2008. március 18. - georgejr
Az irányítorony szerint csak 15 percet késett a vonat, így nincs visszafizetés...
Ja persze...

Tisztelt MÁV-Start Zrt!

 

Utazásaim során nagy örömmel veszem igénybe szolgáltatásikat, hiszen a kötött pálya sajátosságai miatt joggal számítok arra, hogy a járataik nagy pontossággal közlekednek. Fenti ok miatt a Miskolc-Budapest viszonylaton heti rendszerességgel van szerencsém utazni, mely utazásaim során azt figyeltem meg, hogy az Inter City járataik képtelenek tartani a hivatalos menetrendben meghirdetett menetidőt, és rendszeresek az 5-10 perces késések. Ezen késésekre utazásaim során már fel is készülök, így nem érnek meglepetésként.


Azonban a legutóbbi utazásom során abban a balszerencsében volt részem, hogy a 2008. március 17-én közlekedő 519-es számú TVK IC-járatuk 17 perces késéssel, 8:44-kor, érkezett meg végállomására, Budapest-Keleti Pályaudvarra. Mivel túl voltunk az Önök általl vállalt 15 perces maximális késési időn, így utastársammal a pénztárhoz fordultunk, ahol kértük a helyjegyeink árának visszatérítését, azonban a pénztáros hölgytől azt a választ kaptunk, hogy telefonos utasításra azt nem fizetheti vissza, de forduljak az Ügyeletes Tiszthez.

Miután a pénztárban nem jártunk sikerrel, az Ügyeletes Tiszthez fordultunk, aki közölte velem, hogy az irányítótoronyból azt a választ kapta, hogy a vonat mindössze 15 percet késett, szemben az én órám szerinti 17 perccel. Kérdésemre, mely szerint hogyan tudnánk megbizonyosodni, hogy az irányítótorony órája, vagy az én órám jár pontosan, nem tudott válaszolni, így onna is sikertelenül távoztam.

Munkahelyemre érve első dolgom az volt, hogy telefonjaim óráját összevetettem az atomórámhoz szinkronizált időt mutató számítógépemmel, és azt tapasztaltam, hogy mindkét telefonom órája 5-10 másodpercess pontossággal mutatja az időt, tehát nekem, az utasnak, volt igaza, szemben az irányítótorony személyzetével.

Fentiek alapján kérem helyjegyeim árának visszatérítését, és az irányítótorony órájának pontos beállítását.

Amennyiben panaszom pozitív elbírálása nem lehetséges, úgy kérem küldjék meg azon minőségbiztosítási irányelveket számomra, amelyek szerint Önök a volnatok pontos érkezését nyilvántartják, és melyekkel igazolni tudják egy vonat magyarországi időszámítás szerinti célba érkezését.

 

Üdvözlettel:
timla

 

ui.: Fenti panaszomat, és amennyiben hozzájárulnak, úgy az Önöktől kapott válaszlavelet is a internetes társadalom számára elérhetővé teszem.

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr18384566

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

martinasz 2008.03.18. 11:35:23

ÉN még ezt kiegészíteném! tehát a a vonat késett 17 percet,és nem 15-öt.és mivel munkába siettem így még ráértem sorbaállni és 17 percet vitatkozni a pénztárossal a két percen! Aztán ujabb 10 perc alatt viszamentem a lépcsőn az üti-hez és vele is vitatkoztam 17 percet a két percen! Aztán bemnetem a munkahelyemre dolgozni,de még nem vettem fól a munkát,hanem a telefonjaim óráit összehaonlítgaattam a számítógépem atomórájával! ezekután felvettem a munkát,és egészen az ebédidőig számítogépeztem és email-eket küldözgettem! ebédután megnéztem a válaszokat,és így szép lassan el is telt a munkanapom,és szépen kiballagtam a keletibe a viasszainduló ic-hez!Ha van isten visszafelé is késik majd 17 percet,és már ma sem éltem hiába!Üdvözlettel egy dolgos munkásember!

petya.bacsi 2008.03.18. 11:40:54

Kedves Martinasz! A BKV Figyelőn olvasható ámokfutásodat és az észosztást most itt folytatod??

Teljesen jogos a levélíró panasza, ha elolvasnád a további panaszokat, láthatod, hogy nem egyedi eset az össze-vissza közlekedés és a késések.

martinasz 2008.03.18. 11:41:29

És még a cigifüst is átjött a dohányzóbol miközben a bifizuszeszenzises jokurtomat ettem a müzlivel! Hát ez borzasztó kérm!

martinasz 2008.03.18. 11:54:02

Szia kedves PETYA BÁCSI!Melyiket tartod ámokfutásnak?... az tudom,hogy kicsit genya vagyok,viszont nagyon cinikus!De az ilyeneknek sokszor igazuk van ám!Hihihi

georgejr · http://mav.blog.hu 2008.03.18. 12:28:24

martinasz 2008.03.18. 11:35:23
miert faj neked, ha valaki a jogos penzehez akar hozzajutni?

martinasz 2008.03.18. 12:40:49

Kedves GEORGEJR! Hidd el kérlek,hogy nem fáj!De ezt az egész szitut annyira komolytalannak,nevetségesnek,kekeckedönek tartom! Most őszintén! Gondolj bele,én elfogadom hogy 17 perc volt és nem 15 de most ezért odamenni a pénztárhoz,ott vitatkozni,aztán vissza az üti.hez ott is vitatkozni aztán meg az atomórát nézegetni!Tényleg őszintén mondom,hogy csak ez legyen a legnagyobb gondja az életben!Nincs igazam?

georgejr · http://mav.blog.hu 2008.03.18. 13:02:53

Nincs igazad. A 15 perc az 15 perc. Es lehet csak 520 pénz, de ami jár az jár. Elég sok kárt okozott már a MÁV az embereknek, így ha valaki kéri, ami jár neki, az a legkevesebb, hogy megkapja. Gondolj bele, a boltban lenyulnak egy 100 forintossal. Nem reklamalsz? Dehogynem...
Na ez is az a szitu. Ha meg nem tetszik, hogy valaki keri a jussát, a véleményed tartsd meg magadnak, legközelebb, ha ilyet olvasok torlom. Ez a blog nem a beküldő fikázásáról szól.
Javaslom olvasd el a szabályzatot...

martinasz 2008.03.18. 13:17:28

Jól van kedves GEORGEJR!Értem én!Bizonyára csak egyedül én vagyok aki ha néha ,néha nem ért egyet egy beküldővel azt leírja!Tölem még nem olvashattál itt egy sértegető,másokat becsmémérlő közizlést sértő,trágár szót sem,viszont én már sok ilyet láttam másoktol itt!További jó beszélgetést kívánok mindenkinek!

2008.03.18. 13:22:44

Valamikor annyi idő volt a vasútállomáson, amennyit az állomásfőnök órája mutatott. Ha az állomásfőnöknek nem volt órája, akkor az állomásfőnök helyettesének órája mutatta a pontos időt. Ha az állomásfőnök helyettesének sem volt órája, akkor a belső szabályzat azt mondta, hogy "esetleg figyelembe lehet venni a rádió pontos időjelzését". Ez ugye akkorról származik, mikor még volt "a rádió". Viszont könnyen lehet, hogy még mindig érvényes maga az utasítás :)

georgejr · http://mav.blog.hu 2008.03.18. 13:32:48

sajnalom martinasz, de ezek a szabalyok az elmult heten leptek eletbe.

Magyarnaba 2008.03.18. 13:52:16

Ha martinasz rokonát/ismerősét esetleg úgy gázolná halálra egy autó, hogy a kocsi egyik sarka üti meg a szerencsétlent, akkor is ilyen nagyvonalú lenne? Végülis nem telibe kapta az áldozat az ütést! Mit kell ezen jojózni, csak a kocsi sarka volt, micsoda kekeckedés, még csak át sem hajtott rajta..!

Elnézést, természetesen ne adja Isten, hogy bármilyen rokona/ismerőse így járjon, csak nagyon erősen kinagyítottam azt a két perc - kocsi sarok párhuzamot.

Magyarnaba 2008.03.18. 13:56:40

Jobb cégeknél pár száz forintokon nem múlik a reputáció, már csak a tisztesség kedvéért is visszafizetnék a pénzt.

Persze a MÁV klasszikus monopólium, úgysem tudsz mással menni, örülj, hogy elvittek a célodhoz...

timla 2008.03.18. 14:09:04

martinasz!

Ha már megszólítottál:

Amikor megvettem a vonatjegyet, kifizettem egy szolgáltatás árát, ezzel elfoggattam a szolgáltató által tett ajánlatot. Csakhogy ez az ajánlat innentől fogva mindkét fél részéről kötelező. Ezek után a vonat késett 17 percet, és ekkor én élni szerettem volna azzal a - mindkét fél által elfogadott -lehetőséggel, hogy kértem vissza a jegy árát. Most jön a csavar! A szolgáltató nem tudja pontosan megmondani, hogy milyen szabály szerint tartja nyilván a pontos időt, de a vonat szerintük nem késett és pont. Na ez az, ami nem tetszik, és kész. Amíg nem teszünk tömegesen az ilyenek ellen, addig nem fog semmi változni. Ezért tettem panaszt. Semmiképpen sem a pénzért.

Atomórához annyit, hogy az összes modern operációs rendszert (gyengébbek kedvéért pl Windows XP) futtató, netre kötött számítógép szinkronizálja az időt az internetes atomórákhoz. Szóval cinizmusod kilőve.

Munkámhoz sem Neked, sem senki másnak nincs köze.

timla

Fedup Sári 2008.03.18. 16:44:45

Magyarnaba: "már csak a tisztesség kedvéért is visszafizetnék a pénzt"

Haha, máv és tisztesség, mire nem gondolsz, muhaha!

Timla: a máv és az idő viszonyával kapcsolatban azt hiszem, már írtam itt egyszer a máv pár évvel ezelőtt nekem küldött válaszáról. Ott arról volt szó, hogy miért menesztették el a vonatot a menetrendi indulási idő előtt az ő központból vezérelt -- és pontos -- órájukhoz képest. A válasz ez volt: "A forgalmi utasítás nem teszi lehetővé, hogy a vonatot a menetrendben meghirdetett idő előtt indítsák el az állomásról. Tehát a vonat időben indult el."

Vicces fiúk, ugye?

Wulfi 2008.03.18. 23:27:33

Kedves timla!
A szolgáltató igenis meg tudja mondani, hogy mi alapján tartja nyilvány a pontos időt. F.2.sz.ut.1.177."Közlekedéssel kapcsolatos munkát végző dolgozók szolgálati helységeiben, továbbá szükség szerint a felvételi épületek előcsarnokában, a várótermekben, az éttermekben-a peronokon is - jól járó órát kell elhelyezni.
1.180. Központból vezérelt órák hiányában az órák egyeztethetők, illetve igazíthatók a Magyar Rádió pontos időjelzéséhez is." /nincs atomóra.../
Mindamellett, hogy elhiszem neked hogy, valóban 17 percet késett az az IC azt azért hozzátenném, hogy a saját munkahelyén mindenki a saját órája szerint dolgozik. "Két percen" vitatkozni lehet, de ez is azt bizonyítja, hogy igazán nem volt sietős a dolga azoknak, akik ráértek reklamálni. A menetrendszerűségről meg csak annyit, hogy olyan emeberek szerkesztik a menetrendet, akiknek fogalmuk sincs arról, hogy hogy is működik a MÁV és ahogy mondani szokták a papír mindnet elbír... sajnos ennek a levét az utasok isszák meg.

winston01 2008.03.19. 08:42:18

Wulfi: igazad van, és ha jobban ráér az ember, akkor akár egy órát is késhet a vonat, akkor se kell visszafizetni, hiszen van ideje vitatkozni a tisztelt utasnak.

timla 2008.03.19. 09:16:33

Wulfi!

Akkor az időt már tudjuk hogyan mérik. A perononkon levő órak pedig ezek szerint mindíg hitelesek. Mi van akkor, ha e szerint az óra szerint is több mint 15 percet késett a vonat, de az irányító továbbra is állítja, hogy csak 15-öt? Hol keresheti a kedves utas az igazát?

Egy dolgot kellene még megértenie azoknak, akik azon lovagolnak, hogy két percen vitázom, miközben a reklamálásra elmegy 20-30 percem is. Nem a visszajáró jegy árára van szükségem, és nem is a két perc késés számít igazán, hanem az elvek.

timla

kinaisas 2008.03.19. 09:47:10

Nos Elvtársak én ezen egyáltalán nem csodálkozom. Miért is? Mert -és ez tény - tudom hogy zajlanak ezek a dolgok. Figyuzzad!
Mozdvezető(én)érkezés után:- Torony jelentkezz!
Torony (rendelkező)- Jelentkezem.
-Mennyit késtem az órátok szerint (az enyém nem biztos, hogy pontos)?
- 18 percet.
- Köszi
- De rendesre írjuk (értsd: mintha pontosan érkezett volna).
Ez megtörtént. Nem mindig ekkorát sikkantanak, a tendencia a lényeg.
Szóval teljesen mindegy hogy járnak az órák, amit ők beírnak a naplójukba az lesz a tény, sajnos. Tálán ha mindenki tömegesen reklamálna, akkor nem mernék ezt megtenni
süti beállítások módosítása