MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Hoppá

2008. február 29. - georgejr
Frappáns és lényegretörő levél!

Tisztelt Máv-Start!

A mai napon Dunakeszi -Gyártelepről 7.13-kor a Nyugatiba (pontosan) induló (2127-es) vonat a menetrend szerinti 7.34 helyett 7.50-kor ért be a Nyugatiba, 16 perces késéssel!!!
-Miért késett vonat?
-Milyen intézkedéseket tettek azért hogy ilyen még egyszer ne fordulhasson elő?
-Ki a felelős a vonat indokolatlan megállításáért?
-Milyen következményei vannak ha egy Máv alkalmazott indokolatlanul megállít egy vonatot?


Mivel a Máv-Start ISO minősítéssel rendelkezik, ennek megfelelően 10 napon belül szíveskedjenek elküldeni az elkészített 8D reportot a kidolgozott problémamegoldással és ellenintézkedéssel.
(Csatolva küldöm az ehhez szükséges leíró dokumentációt.)

Érdemi intézkedések hiányában a Gazdasági- és Közlekedési Minisztériumhoz fordulok a sorozatos, elégtelen szolgáltatás miatt.

Mielőbbi válaszukat várva:

Üdv:
T. Tibor

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr100359436

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gorilla-mv 2008.02.29. 14:43:01

Hát, jó nagy paréj vagy, az egyszer biztos...
Másrészt, szerintem nincs ISO-minősítése a Startnak.
Harmadrészt, mi lenne, ha kedves panaszkodó (a megjegyzés szerint "lényegretörő") posztjában leírná, hogy hol álltak, mikor, mert akkor talán lehetne is rá indokot találni.
Pl. az előtte levő vonat a nyílt vonalon megállt (pl. mozdonyhiba miatt) stb.stb.
A "sorozatos, elégtelen" szolgáltatást pedig jó lenne definiálni, pláne, hogy én is gyakran utazok ezzel a vonattal, de indokolatlanul nagyobb késést (értsd 3-4 percnél nagyobbat) még nem találtam.

Egyébként remélem, hogy Tóth Tibor úr egész életében pedánsan doglozik és él, sohasem döntött még rosszul a munkája során, a piros lámpán sem ment még át a zebrán, és a többi és a többi...

Kismanó 2008.02.29. 16:07:34

Ha T. Tibor úr, vagy bármely más munkavállaló rendszeresen rosszul dönt munkája során, akkor annak következményei vannak. Vagy legalábbis felderítik a hibás döntés okát, hogy a jövőben ez ne történhessen meg. Vagy a MÁV-nál ez nem így van, kedves Válaszolok?

Altrix 2008.02.29. 16:42:34

Néhány hiba, miért késhet egy vonat:
-biztosító-berendezés(jelző, szigeteltsín, váltó, sorompó stb.)
-vontató és vontatottjármű hiba
-felsővezeték zavar
-útátjárós gázolás, rendőri intézkedés, mentőre várás, utasbalaset, munkabaleset, időjárás, hatósági kezelés.
Folytathatnám. Azért soroltam ezeket fel, hogy érzékeltessem, nem kell azonnal emberi trehányságra fogni a késést. A vonatközlekedés lebonyolításában résztvevők azon dolgoznak, hogy a technikailag lepusztult eszközökből a lehető legtöbbet kihozzák.
Ha rajtam múlna, betekintést engednék az érdeklődőknek egy bp-i vasúti csomóponton a végrehajtó szolgálatánál dolgozók munkájába. Igen csak meglepődnének.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.02.29. 17:12:33

16 percet késet???? Biztos felkiáltójeleket nyomkodott a személyzet orba szájba!!!!! kitől tanulhatták ezt????

Nudli80 2008.02.29. 17:44:22

Ez a vonat még sose ért be pontosan a nyugatiba! 10 perc az átlagkésése naponta, igazán átírhatnák az érkezését akár 7.50-re is a menetrendben, így legalább nem csapnák be folyton az utast. (illetve kegyes hazugság-féle lenne :D )

Gezuka 2008.02.29. 19:31:12

Szerintem sincs iso-ja a startnak, legalább is nem adnék. :-) De szerintem nincs joga T. Tibornak ilyen izé lapot kérnie. Bár nem tudom...

Amúgy ki ez a Tóth Tibor figura?? Vagy másképp: miért érdekes az, hogy hogy hívják??

dontals 2008.02.29. 20:07:30

Teljesen egyetértek a levél írójával, ezúton is támogatom. Én is a szóban forgó vonalat használom, aki nem arra jár, az ne szóljon bele, mert a 70-es vonal egy KATASZTRÓFA!!!!!

Az, hogy a vonat 5-6 percet rendszeresen áll a Nyugati előtt, hogy beengedjék már-már mindennapos. Szerintetek mennyire elfogadható ez, mondjuk Gyártelep esetében, amely amúgy 25 perces menetidőre van a Nyugatitól? Mennyire elfogadható az a vonat, amivel ott szállít a MÁV? Kis túlzással még állatokat se nagyon lehetne azokba terelni, olyan állapotban vannak. Tessék megnézni azokat a vagonokat, üzenem ezúton is a MÁV vezetőknek, a szakszervezeti vezéreknek, a Közlekedési Minisztériumba, és minden olyan prominensnek, akik legfeljebb akkor ülnek vonatra, ha fényképezkedni kell 1-1 üveg pezsgővel konccintva, mikor érkezik nagyritkán 1-1 új vonat. Üljenek fel egy reggel egy vonatra!!! Majd utána lehet kiadni a közleményeket, hogy mennyit fejlődött a MÁV az utóbbi évekbenb. Mert errefelé az utóbbi 20-30 évben csak visszafejlődött!

gery · http://gery.blog.hu 2008.02.29. 20:12:26

Tibikém, és az első kommentelő: úgy látom ti nem túl gyakran jártok ezzel a vonattal, én viszont igen, és az életben eddig 1, azaz egy alkalommal ért be időben, azon kívül 5 percnél kevesebbet még nem késett, valamint ez a 16 perc sem volt rendkívüli esemény. mellesleg aznap pont dunakeszi előtt állt sokat, mérőkocsi mellett haladtunk el, bizonyára tehát nem teljesen indokolatlanul. ezt most csak azért, mert ilyen okosak vagytok.

másrészt viszont engem is rohadtul idegesít, és gondolom az emögött a vonat mögött haladó zónázó és az amögötti személy utasait is, mert azok is késnek ilyenkor nem keveset. tehát nem a 16 perc késéssel van itt probléma, hanem pont ennek a vonatnak az állandó jellegű késésével, és Kozák Tamás origoban elböfögött kijelentésének az ambivalenciájával (idézem):

"Miért nem járnak pontosan a vonatok - miért késnek minden nap? [anti_-antifa]
- A késések szerencsére azért nem általánosak, sajnos azonban minden nap előfordulnak, és ennek több oka lehet. Részben például az infrastruktúra, a hálózatkapacitás, de egy vasúti baleset is komoly fennakadást tud okozni."

gery · http://gery.blog.hu 2008.02.29. 20:18:10

csak nekem van fordítva a dokumentáció? Tibort ezért sürgősen felelősségre kell vonni, ez mégiscsak tarthatatlan :D

Fantomasz 2008.02.29. 20:57:43

Ha már a minőségnél tartunk: a graffitik gyárilag vannak a kocsikon?:-)

dontals 2008.02.29. 21:15:16

Fantomasz, a graffitik nem gyárilag vannak a kocsikon, de nem is az utasok készítik azokat. Én legalábbis nehezen tudom elképzelni, hogy menet közben körbefújják a vagont.

Unakozó fiatalok firkálják a kocsikat, valószínűleg éjszaka. Megoldás? Őrizni kell a kocsikat. És nem hőbörögni kell erre, ugyanis 1-1 vonat (nem MÁV-osra gondolok) több milliárd Ft. Én nem tudok olyan milliárdos vagyontárgyról, amit valamilyen formában ne őriznének. Meg kell oldani ezt a vasútnál is. Ennyi.

petya.bacsi 2008.02.29. 21:26:23

Wow, tetszik. Tényleg, a MÁV auditálva van? Van tényleg ISO tanusítása (hát, az ciki lenne...)?

20-05 666 2008.02.29. 21:42:22

gery, mindenkinek fordítva van:) kérjük az ISO minősítését a dokumentációnak:)

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2008.02.29. 23:45:26

-Miért késett vonat?
-Milyen intézkedéseket tettek azért hogy ilyen még egyszer ne fordulhasson elő?
-Ki a felelős a vonat indokolatlan megállításáért?
-Milyen következményei vannak ha egy Máv alkalmazott indokolatlanul megállít egy vonatot?

Látom magam előtt a válaszlevelet :

Tisztelt Utasunk!

Levelében feltett kérdésekre az alábbi válaszokat tudjuk adni :

1. Azért! :)
2. A vonalat töröltük.
3. Felelős... az utas felelős mindenért.
4. a MÁV-Start Zrt. alkalmazottai minden cselekedete indokolt.

Tisztelettel,

X.Y.

Komolyra fordítva a szót :

ha van ISO minősítése a MÁV-nak utasszállításra akkor :

1. illendő lenne évente a nagy forgalmat lebonyolító partnerekkel (pl. a törzsutasokkal) kitöltetnie egy szolgáltatás-elégedettségmérő lapot minimum.

2. a szerződő partner kérheti, hogy a panaszának kivizsgálásakor legyen dokumentálva az is, hogy milyen lépéseket tettek és terveznek a kérdéses probléma jövőbeli elkerülésére.

Persze ez elmélet, és a többség tesz rá.
De attól még papíron létező dolgokról van szó.

Amúgy én sem adnék ISO-t a Start-nak.

Gorilla-mv 2008.03.01. 10:23:18

grey, nem tudom mikor jársz ezzel a vonattal rendszeresen, én kb. január közepétől, azóta, ilyen kirívó (10 perc feletti) késést csak kétszer tapasztaltam, egyébként 5 perc alatt volt...

gery · http://gery.blog.hu 2008.03.01. 11:01:37

nagyjából amióta létezik (az ütemes menetrenddel eggyüt), legutóbb tegnap mentem vele, akkor 39-re ért be, ami még nem olyan vészes. de amíg nem volt az egész 10 perccel eltolva (jajj, az áldott menetrendbuzerálás), addig az elvileg 23-ra beérő vonat 30 előtt csak nagyon elvétve ért be.

grimbusz 2008.03.01. 15:35:39

Amennyire én tudom, az ISO minősítés nem jelent gyakorlatilag semmit, csak azt, hogy XY cég vállalja ezt meg azt. Azaz, ha akarja, akkor zs kategóriá szolgáltatást is beírhat, ő ahhoz auditáltatja a szolgáltatását, a termék előállítását. De ez az ISO minősítés megtörténhet akár csak egy részfeladatra is.
Korábbi munkáltatóm, pl csak a cég egy részét auditáltatta gy idő után, mivel a kihagyott részleg úgysem vett részt állami tenderen, ahol ezt még beveszik.

ylion:
A MÁV igenis végeztet vásárlói elégedettség mérést, azaz az utasok közötti piackutatást.
Ja és a vicc: Ki végzi ezt tök véletlenül? A helyes megfejtés: Kozák Tamás vezérigazgató Úr testvérének a cége. Micsoda meglepetés!!!
www.nol.hu/cikk/482275/
"A mozdony helyett ma már az ország egyik legnagyobb piackutató cégét vezető kisebbik Kozák fiú"
www.fn.hu/cimoldal/20080128/m_v_is_bevezeti/
"A GFK Hungária reprezentatív felméréséből kiderült"
www.marketinginfo.hu/hirek/article.php?id=10035
"Kozák Ákos, a Gfk kutatóintézet ügyvezető igazgatója szerint"

Na ezeket csak azért tettem be, mert ha ehhez elég hasonló sztori miatt meghurcolták Antal Csabát, akkor talán Kozák Úrék sem szentek...

petya.bacsi 2008.03.01. 19:51:58

Grimbusz: hát, ha ténylegesen az utasokat kérdeznék meg, akkor azt hiszem érdekes (botrányos?) eredmények lennének. Engem még sosem kérdeztek meg, pedig szinte mindig vonatozom.

Ezért is lepett meg, hogy a poénosnak szánt matricáknak - lehet, hogy rosszul emlékszem - meglepően magas volt a pozitív fogadtatása... én, mint utas, nem ezt láttam/hallottam...

grimbusz 2008.03.01. 22:27:18

Hát az eredményeket nem ismerem, de tényleg végeznek ilyen kutatásokat.
Amúgy meg sosem az összes embert kérdezik meg a kutatások során, csak egy részüket.

A matricákkal kapcsolatban nekem is hasonló volt az érzésem. Tuti olyan szűrőfeltételeket találtak ki, ami előre kódolja, hogy mit fog válaszolni az illető, és még akkor is reprezentatívnak mondható a többi fontos szempont alapján az adott minta.

BTW: Még engem sem kérdeztek soha, pedig már 10 éve vonatozom napi szinten...

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2008.03.03. 01:22:36

egy mérges utas. 16 perces késés a MÁV-nál semmi.

Gezuka 2008.03.03. 11:21:18

A Startnak NINCS Iso minősítése.
A MÁV-ot nem tudom.
süti beállítások módosítása