Leglábbis ez az egyik olvasónk véleménye, aki stílusosan dokumentálta, a kalandos útját.
Igen érdekes számomra, ha egyszer az a szerencsétlen utas valamilyen oknál fogva kihányta a belét, akkor a kedves cleaning manager urak miért nem tudták felmosni?
Sziasztok!
Azt hiszem most végképp tele lett a hócipőm országunk egyetlen és kedvenc vasúti szerelvényekkel tömegközlekedést imitálni próbáló cégével.Már ott tartunk,hogy munkába járás előtt nemcsak az igen sűrűn alakváltó (nem is értem..van még,aki megveszi a menetrend könyvet?) menetrendet nézem meg,hanem az aktuális sztrájkhíreket is.Legutóbbi egyhetes munkabeszüntetésük igen kellemesen indult,ugyanis mikor elindultam otthonról még szó sem volt semmiféle sztrájkról.Munkahelyemre beérve-pár óra múlva kaptam egy sms-t a testvéremtől,hogy néhány óra múlva (éjszakás voltam) nem fogok tudni hazamenni.
A vérnyomásom órákon át az egekben volt,miközben próbáltam megszervezni a hazamenetelemet.A másnap reggel Kőbánya-Kispesten ért,a monori busz pesti végállomásánál.Azon már meg sem lepődtem,hogy 15 perc késéssel indult a busz (ez nem a sofőrök hibája tapasztaltam,egyszerűen a Volán talált ki egy olyan menetrendet,ami teljesen üres főúton és száguldva sem betartható) és azon sem,hogy egész végig az úton nem volt fűtés (ezt az előző máv sztrájknál már megtapasztalhattam).Aznap reggel különösen hideg volt.Indulásunk után cirka tíz perccel két ellenőr szállt fel és kérték a jegyeket bérleteket-persze a fűtés hiányával mit sem törődve.A majdnem egy órás út végére kezem-lábam lefagyott,az alsó fertályamról már nem is beszélve.Magamban elátkoztam az egész bandát mávostól volánostól fejek levételét helyezve magamban kilátásba felfázásom esetére.Az elkövetkezendő egy hét kész élmény volt,csak azért tudtam felférni a buszra,mert mindig a végállomásokon szálltam fel,de ott is előfordult,hogy az emberek egynegyede lent maradt a megállóban (a kevésbé élelmesebbje).Mentesítő buszról csak hallottam,mert nem láttam egyet sem.A BKV full intelligens agytrösztjének pedig ezúton szeretnék gratulálni,hogy ahelyett,hogy minden olyan járatot tettek volna a vonatbérlettel ingyenessé,amelyiknek legalább egy megállója érint egy vasútállomást kitalálta,hogy minden buszjárat meg a hév legyen díjmentes.Mivel Újpest központnál dolgozom sokat értem vele;Kőbánya Kispest a nem ingyenes metróval fél óra alatt megközelíthető,ugyanez busszal/buszokkal csak 2-3 átszállással,legalább 1 óra plusz menetidővel és városnézéssel egybekötve lehetséges.Február 8. - a sztrájkot felfüggesztették,hurrá!Felkeltem hajnalban és munkába indultam.Ekkor meglepő dolog történt-a vonatállomás helyett a buszpályaudvar felé vitt a lábam és vonat helyett autóbuszra szálltam önszántamból.Kivételesen volt a buszon fűtés,új volt,tiszta és korszerű és egészen a végállomásig kényelmesen le tudott ülni mindenki.1hét alatt a máv elérte,hogy átszokjak a buszra.Ami miatt sajnos kényszeresen a vonat mellett kell döntenem-több,mint egy órával előbb hazaérek és nem kell bkv bérletet vennem,mert az állomásra hoznak-visznek az arrafelé lakó kollégáim kocsival+a mozgásterületem is a belváros és nem a közigazgatási határ és környéke.Hazafelé már fizetős utasoknak fenntartott kocsikban utazhattam,mint az a mellékelt képeken is látszik.
Másnap reggel is (sőt minden alkalommal) volt,mit fényképeznem a vonaton és a legszebb az egészben az,hogy nem is kellett témáért átmennem egy másik kocsiba..
Itt jegyezném meg,hogy a mávnak ez a tréfásnak szánt bliccelés elleni kampánya abban az esetben lenne valóban viccesnek mondható amennyiben az általuk nyújtott szolgáltatás színvonala egyáltalán nem lenne kifogásolható,de a gyakorlatban ez alulról szemléli a béka fenekét.Ezek után alig egy héttel az emberek arcába belevágott sztrájk fényében ez már nemhogy nem vicces,de pofátlan és minőségjelzőkkel leírhatatlanul arcpiritó.Szégyen és gyalázat.Arra pedig tényleg kíváncsi volnék,hogy kiknél végezték azt a felmérést,akik körében ez a "tréfa" javarészt pozitív minősítést kapott.Merthogy az illetők nem utaztak soha vonattal azt borítékolom,sőt még az épelméjűségüket is megkérdőjelezem.A valódi reakciókat kiválóan mutatják az utasok által a matricára írott megjegyzések.
A mostani témákból..Kicsit kiakadtam,amikor megtudtam,hogy már az utastájékoztatás is külön zrt-hez tartozik és úgy kell "megrendelni".Ez egész egyszerűen nevetséges.A jövöben meg ha valamelyik kalauzzal gond lesz majd a máv-start szól a máv-kalauzok zrt-nek,aki értesíti a máv kalauzok Cegléd-Szolnok zrt-t az pedig a máv kalauzokkal kapcsolatos reklamáció zrt-t?Na ne már!
Néhányszor volt alkalmam megcsodálni a vonatok takarítását a Nyugatiban.Ajtó nyílik,láthatósági mellények suhannak követhetetlenül gyorsan és a kocsi másik végében lévő ajtó már be is csukódott mögöttük.Kukák kiürítése 3 másodperc,asztalokon vizes szivacs végigsuhintása 3 másodperc+egyikük végigsuhan a folyosón egy utánakötött nedves felmosóronggyal..Nem vicc!Mentségükre legyen mondva,hogy a máv roppant elmésen kilőtte a várakozási időket,ha beérkezik a szerelvény az 25 percen belül megy is vissza (ez még arra is jó,hogyha 15 percnél többet késik,akkor már élből késsen visszafelé is).
Két keményebb dolog..Itt küldöm az mtv1 Szempont című műsorának egyik részét (2008. február 7.),amiben a mávról volt szó a műsor 15-ik percétől 26:50-ig:
Érdemes végignézni,esetleg kooperáción is elgondolkodni velük.Néhány gyöngyszem a riportból:"15 év alatt 2000 milliárd forint tünt el","hivatalosan magyar sínen egyetlen vonat sem futhatna".
2008. február 18-án megjelent napilapból (Bors) fotóztam ki az alábbi cikkrészletet.Ezek után már semmin sem lepődöm meg.
Tisztelettel:egy olvasó