MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Botrány!!!

2008. február 21. - georgejr
Leglábbis ez az egyik olvasónk véleménye, aki stílusosan dokumentálta, a kalandos útját.
Igen érdekes számomra, ha egyszer az a szerencsétlen utas valamilyen oknál fogva kihányta a belét, akkor a kedves cleaning manager urak miért nem tudták felmosni?

Sziasztok!


Azt hiszem most végképp tele lett a hócipőm országunk egyetlen és kedvenc vasúti szerelvényekkel tömegközlekedést imitálni próbáló cégével.Már ott tartunk,hogy munkába járás előtt nemcsak az igen sűrűn alakváltó (nem is értem..van még,aki megveszi a menetrend könyvet?) menetrendet nézem meg,hanem az aktuális sztrájkhíreket is.Legutóbbi egyhetes munkabeszüntetésük igen kellemesen indult,ugyanis mikor elindultam otthonról még szó sem volt semmiféle sztrájkról.Munkahelyemre beérve-pár óra múlva kaptam egy sms-t a testvéremtől,hogy néhány óra múlva (éjszakás voltam) nem fogok tudni hazamenni.

A vérnyomásom órákon át az egekben volt,miközben próbáltam megszervezni a hazamenetelemet.A másnap reggel Kőbánya-Kispesten ért,a monori busz pesti végállomásánál.Azon már meg sem lepődtem,hogy 15 perc késéssel indult a busz (ez nem a sofőrök hibája tapasztaltam,egyszerűen a Volán talált ki egy olyan menetrendet,ami teljesen üres főúton és száguldva sem betartható) és azon sem,hogy egész végig az úton nem volt fűtés (ezt az előző máv sztrájknál már megtapasztalhattam).Aznap reggel különösen hideg volt.Indulásunk után cirka tíz perccel két ellenőr szállt fel és kérték a jegyeket bérleteket-persze a fűtés hiányával mit sem törődve.A majdnem egy órás út végére kezem-lábam lefagyott,az alsó fertályamról már nem is beszélve.Magamban elátkoztam az egész bandát mávostól volánostól fejek levételét helyezve magamban kilátásba felfázásom esetére.Az elkövetkezendő egy hét kész élmény volt,csak azért tudtam felférni a buszra,mert mindig a végállomásokon szálltam fel,de ott is előfordult,hogy az emberek egynegyede lent maradt a megállóban (a kevésbé élelmesebbje).Mentesítő buszról csak hallottam,mert nem láttam egyet sem.A BKV full intelligens agytrösztjének pedig ezúton szeretnék gratulálni,hogy ahelyett,hogy minden olyan járatot tettek volna a vonatbérlettel ingyenessé,amelyiknek legalább egy megállója érint egy vasútállomást kitalálta,hogy minden buszjárat meg a hév legyen díjmentes.Mivel Újpest központnál dolgozom sokat értem vele;Kőbánya Kispest a nem ingyenes metróval fél óra alatt megközelíthető,ugyanez busszal/buszokkal csak 2-3 átszállással,legalább 1 óra plusz menetidővel és városnézéssel egybekötve lehetséges.Február 8. - a sztrájkot felfüggesztették,hurrá!Felkeltem hajnalban és munkába indultam.Ekkor meglepő dolog történt-a vonatállomás helyett a buszpályaudvar felé vitt a lábam és vonat helyett autóbuszra szálltam önszántamból.Kivételesen volt a buszon fűtés,új volt,tiszta és korszerű és egészen a végállomásig kényelmesen le tudott ülni mindenki.1hét alatt a máv elérte,hogy átszokjak a buszra.Ami miatt sajnos kényszeresen a vonat mellett kell döntenem-több,mint egy órával előbb hazaérek és nem kell bkv bérletet vennem,mert az állomásra hoznak-visznek az arrafelé lakó kollégáim kocsival+a mozgásterületem is a belváros és nem a közigazgatási határ és környéke.Hazafelé már fizetős utasoknak fenntartott kocsikban utazhattam,mint az a mellékelt képeken is látszik.




Másnap reggel is (sőt minden alkalommal) volt,mit fényképeznem a vonaton és a legszebb az egészben az,hogy nem is kellett témáért átmennem egy másik kocsiba..




Itt jegyezném meg,hogy a mávnak ez a tréfásnak szánt bliccelés elleni kampánya abban az esetben lenne valóban viccesnek mondható amennyiben az általuk nyújtott szolgáltatás színvonala egyáltalán nem lenne kifogásolható,de a gyakorlatban ez alulról szemléli a béka fenekét.Ezek után alig egy héttel az emberek arcába belevágott sztrájk fényében ez már nemhogy nem vicces,de pofátlan és minőségjelzőkkel leírhatatlanul arcpiritó.Szégyen és gyalázat.Arra pedig tényleg kíváncsi volnék,hogy kiknél végezték azt a felmérést,akik körében ez a "tréfa" javarészt pozitív minősítést kapott.Merthogy az illetők nem utaztak soha vonattal azt borítékolom,sőt még az épelméjűségüket is megkérdőjelezem.A valódi reakciókat kiválóan mutatják az utasok által a matricára írott megjegyzések.


A mostani témákból..Kicsit kiakadtam,amikor megtudtam,hogy már az utastájékoztatás is külön zrt-hez tartozik és úgy kell "megrendelni".Ez egész egyszerűen nevetséges.A jövöben meg ha valamelyik kalauzzal gond lesz majd a máv-start szól a máv-kalauzok zrt-nek,aki értesíti a máv kalauzok Cegléd-Szolnok zrt-t az pedig a máv kalauzokkal kapcsolatos reklamáció zrt-t?Na ne már!

Néhányszor volt alkalmam megcsodálni a vonatok takarítását a Nyugatiban.Ajtó nyílik,láthatósági mellények suhannak követhetetlenül gyorsan és a kocsi másik végében lévő ajtó már be is csukódott mögöttük.Kukák kiürítése 3 másodperc,asztalokon vizes szivacs végigsuhintása 3 másodperc+egyikük végigsuhan a folyosón egy utánakötött nedves felmosóronggyal..Nem vicc!Mentségükre legyen mondva,hogy a máv roppant elmésen kilőtte a várakozási időket,ha beérkezik a szerelvény az 25 percen belül megy is vissza (ez még arra is jó,hogyha 15 percnél többet késik,akkor már élből késsen visszafelé is).


Két keményebb dolog..Itt küldöm az mtv1 Szempont című műsorának egyik részét (2008. február 7.),amiben a mávról volt szó a műsor 15-ik percétől 26:50-ig:

Érdemes végignézni,esetleg kooperáción is elgondolkodni velük.Néhány gyöngyszem a riportból:"15 év alatt 2000 milliárd forint tünt el","hivatalosan magyar sínen egyetlen vonat sem futhatna".

2008. február 18-án megjelent napilapból (Bors) fotóztam ki az alábbi cikkrészletet.Ezek után már semmin sem lepődöm meg.



Tisztelettel:egy olvasó

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr93348160

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

winston01 2008.02.21. 10:40:09

"országunk egyetlen"

Van ám GYSEV is! ;-)

ChGeri 2008.02.21. 11:03:42

Még egy ilyen fosmányt!

bbandi 2008.02.21. 11:16:44

örüljön, akinek van GYSEV...

Sam8888 2008.02.21. 11:16:51

Nemszeretek ilyet olvasni mert csak felhúzom magam az egész szarságon! A legrosszabb, hogy semmit nemtudok ellene tenni!

Illetve de! Veszek egy autót...

AAAKK 2008.02.21. 11:31:07

az én számomra meg az az érdekes, h ha már a kedves utas odarókázott miért nem takarított maga után? a macska is elássa

georgejr · http://mav.blog.hu 2008.02.21. 11:35:07

AAAKK 2008.02.21. 11:31:07

Igen ebben van igazad, de ettől függetlenül el kell takarítani. Olyan nincs, hogy takarítsa el az utas, mert én nem akarom. A munkaköri kötelességbe, ha tetszik, ha nem, ez is beletartozik sajnos. Igen vannak tapló utasok, akik isznak és hánynak, ha a kecseg nem képes feltakaritani, akkor a takarító tegye meg. A képen úgy tűnik nem friss a cucc...

AAAKK 2008.02.21. 11:39:35

Én tennék nagy ívben a munkaköri kötelességre és otthagynám?
Te feltakarítanád?
És más? "Jelentkezzen" aki feltakarítaná!

azAttis 2008.02.21. 11:40:04

El lehet innen menni ha nem tetszik. Remek állások vannak Bécsben és új-Zélandon is!

georgejr · http://mav.blog.hu 2008.02.21. 11:42:15

AAAKK 2008.02.21. 11:39:35
Én? igen. tavaly cifrább dolgokat is levakartunk két mávos kocsiról...
ezert tartunk itt, mert ugye a hanyast, sz@rt mar nem kotelessege a takaritonak eltakaritania...

AAAKK 2008.02.21. 11:49:18

Szerintem azok a takarítók SZEMÉLYvonatok karbantártására esküdtek fel, nem pedig marhavagonok ganéjozására.
Kérdés hogyha a levélíró által vázolt takarítási metódus kevés egyesek után az kit minősít...

georgejr · http://mav.blog.hu 2008.02.21. 11:56:20

AAAKK 2008.02.21. 11:49:18
ez gyenge védekezés. takarítás? abba beletartozik a wc-k takarítása is, és ott is vannak ennél cifrábbak is. itt nem történt takarítás, ez amellett, hogy egy igénytelen farok volt az utas, minősíti a takarítót is. nem muszáj takarítónak lenni. de ha már takarítóként dolgozik, akkor tessék rendesen dolgozni, van maszk, kesztű stb. nehogymá' utas takarítson utas (nem saját maga) után.

AAAKK 2008.02.21. 12:04:18

Micsoda? Rendeltetésszerű használata esetén a wc-n sem keletkezik semmi "cifra". Alkotsz, törölsz, lehúzod. Mifelénk így megy. Téma lezárva

georgejr · http://mav.blog.hu 2008.02.21. 12:09:35

pls értsd meg, hogy ha nem rendeltetésszerűen használnak valamit, akkor is rendbe kell rakni. olyan a világon nincs, hogy ezért nem takarítunk.

a kalauznak, meg büntetnie, jegyzőkönyveznie kellett volna, ha ezt látja.

Dr Kangörény 2008.02.21. 12:27:32

OK, menjünk végig AAAKK gondolatmenetén:
1. büdösrészegparaszt utas beokádik a kocsiba, a WC mellé szarik és összepisálja a falat aztán elszalad(mondjuk dülöngélő vonaton óhatatlanul lehugyoz ezt-ezt az ember)
2. takarítónak nem dolga ezen dolgok feltakarítása
3. örök időkre a vasúti kocsiban marad az odaokádott paprikáskrumpli, az előző esti vacsora miatti híg fos és húgy.

Hát remélem AAAKK sosem lesz a mávnál vezető pozícióban.

nemeseri 2008.02.21. 12:32:25

@AAAKK:
Figy, én mint fizető utas elvárhatom a nekem minőségi szolgáltatást nyújtó cégtől, hogy a fülke amiben utazom legyen tiszta. Ezért is fizetek, hogy emberi körülmények között utazom. A részletek engem, mint fizető utast _nem_ érdekelnek, úgy ahogyan más munka esetén sem érdekli a megrendelőt, hogy ki és hogyan oldja meg a dolgot, mert ezt hívják szolgáltatásnak.

Hogy valójában hogyan lehet megoldani ezt? Nem köteles a takarító feltakarítani? KIT érdekel? Ha előfordul ilyesmi, akkor tessék az ilyen esetet jobban megfizetni.

Abban pedig igazad van, hogy a dolog minősíti azt az egy utast. DE véletlenül sem a vonaton kultúráltan utazókat.

AAAKK 2008.02.21. 12:34:13

Kangörény! ezt jelentekzésnek veszem. Hova szarjak, okádjak, pisáljak ahol összetakaríthatnád?

Dr Kangörény 2008.02.21. 13:09:27

Hja barátom, neked szövegértési problémáid vannak.
Az általad felvázolt séma: okádék-nemtakarítás-cuccottmaradás esetén akkor mi a megoldás? Szerinted az, hogy én takarítsak, ugye?
Valami reálisabb megoldási javaslatot lehetne?

hattyú 2008.02.21. 13:15:09

Mától takarítsanak az utasok! AAAKK igazad van! Sőt minden takarító kapjon 10%-os béremelést és ők is kapjanak 250ezret, de ne egy hanem két alkalommal! Cserébe pedig minden utas takarítson ki havonta 1 szerelvényt. Yes. A MÁV színvonalán ez csak javítana. AAAKK remélem hamarosan megkeres a MÁV és felkínál neked valami jó melót, mert ilyen hozzád hasonlókra nagy szükség van az állami komcsi szférában! Gratula!

AAAKK 2008.02.21. 13:27:38

hattyú
ha elolvasod az első postomtól kezdve a történetet, szerintem még te is megérted a szitut

Nudli80 2008.02.21. 18:20:37

AAAKK -->
Szerintem meg a "karbantartás" nem a takarítók dolga, ellenben a takarítással. Vagy csak fogalomzavarok merültek fel? (vegyél például akármit, pl irodaházban, suliban fel kell mosnia a pisit is a takarítónőnek a wcben, de ha letörik a csap azt nem ő csinálja meg). Mellesleg ha egyes utasnak problémája van, kissé érthetetlen és vmit 3x másképp kérdez meg egy kallertől, infóstól, akárkitől akkor arra már nem kell válaszolni? Gondolom hőbörögnél ha egyszer veled előfordulna ez. (persze ilyen szitu is akad sajnos)
Speckó a takarító személyzetre tényleg igaz az a munkamorál ami a postban le van írva. A szemét felét kb kipucolják a vagonokból, ez még belefér náluk hamár úgyis benéznek minden zegzugba hátha maradt ott egy telefon, pénztárca, stb...
Ja, én mindennap kénytelen vagyok magamnak lepucolni az ülést, asztalt, mert ujjnyivastag a retek, morzsa rajtuk. Szerintem nem azért veszek bérletet, h vonatot pucoljak...

Mérgezett fülü teszkós szatyor 2008.02.22. 15:03:59

en csak azt nem ertem, hogy pl. a munkahelyemen /kb 3000m2 iroda 150fo/ ket nyugdijas neni takarit naponta, es csillog-villog minden, szeretjuk is oket, mert igenyesek a munkajukra. talan itt is ez hiaNyzIk.
süti beállítások módosítása