MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Rallizzunk babakocsival a MÁV jóvoltából!

2008. február 07. - georgejr
A kismamák élete sosem volt egyszerű, de azért én bízom benne, hogy az idei évre ígért gyermekbarát kocsik javítanak a helyzeten.

Rallizzunk babakocsival a MÁV jóvoltából!

Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy ahol lakom járnak olyan vonatok, amelyeknek elektromos ajtaja lehetővé teszi a felszállást babakocsival, hiszen a legtöbb vonalon egyszerűen nem lehet babakocsival igénybe venni a vasúti szolgáltatást. Ám nem ennyire egyszerű a helyzet, ugyanis egy átlagos babakocsival csak a biciklis kocsi dupla ajtaján fér fel az ember, mivel a többi ajtón középen kapaszkodó van. Nagyjából sikerült kitapasztalni, hogy mely időpontokban közlekednek az ún. hernyó vonatok, amelyeknek menetrend által feltüntetett tartozéka a biciklis kocsi.


Az emberek segítőkészek, és általában a kalauzok is figyelembe veszik, hogy kismamáknak egy picit több ideig tart a fel- és leszállás. Igen ám, de mielőtt a vonat bejön, senki sem tudja megmondani, hogy a vonat melyik végén található a biciklis kocsi, hiszen az attól függ, hogy aznap hova állítják be.

Mint minden kedden, most is vártam a lányommal a vonatot, férfiak ajánlkoztak, hogy segítenek felszállni, én nyugodtan válaszoltam, hogy köszönöm nincs szükség rá, hiszen a dupla ajtón kényelmesen fellibbenek a lányommal. Begördült a vonat, és ijedten láttam, hogy sehol sincs biciklis kocsi. A kalauz középen, gyors iramba közelítettem felé, de nem hallotta (vagyis nem akarta meghallani) a kérdésemet, hogy egyáltalán érdemes-e loholnom a vonat másik végéhez. Már futottam a babakocsival, mikor hallom a füttyszót, a kalauz cinkosan odakacsintott - mintha csak mondta volna, gyorsabban, így belőled sem lesz egy kétszázas sprinter mamikám. A vonat lassan elindult, én meg álltam ott lefagyva. Irgalmatlanul dühös és csalódott voltam, de visszafelé az aluljáróhoz már csak baktattam, és pihegtem. Mondanom sem kell a kipihent forgalmista már futott is át a síneken. Nem volt kedvem a babakocsival átbaktatni az aluljárón, így inkább hazadöcögtem kb. másfél óra alatt, ami vonattal és sétával 25 perc lett volna.

Egy héttel később gondoltam megelőzöm a bajt, és megkérdezem a forgalmistát, hogy ma mire kell számítanom. Na és most következik a történet érdekes része.

Nagyon higgadt hangnemben közelítettem meg a problémát, lévén az volt a célom, hogy vonattal menjek haza. A forgalmista abszolút kioktató és lenéző hangnemben tájékoztatott, hogy az elektromos ajtók bármelyikén fel kellene, hogy tudjak szállni babakocsival, lévén azok duplaajtók (a kapaszkodókról nem tudott, én mondtam neki, hogy vannak), félóránként járnak vonatok (hernyó csak óránként, és különben sem áll szándékomban ott rostokolni az állomáson), és a biciklis kocsit mindig máshova teszik, ha egyáltalán van a szerelvényen (menetrendben ott a jelölés, tehát nem értem, hogy miért nem mindegyik megjelölt járatra csatolják), és különben ha ő van szolgálatban, ő is elengedi a vonatot, mert mit képzelek én, hogy ha ő arra várna, hogy valaki ott futkározik és a forgalmista bevárja, akkor mennyit késnének a vonatok?!?!

Tanulság:

Optimális esetben az utas ne akarjon babakocsival közlekedni, mert nagy helyet foglal a kocsi, a gyerek nem fizet a szállításért, és csak a baj van vele, mert az ügyetlen kismamák az értékes perceket rabolják a fel- és leszállásnál. Ha valaki mégis arra vetemedik, hogy babakocsiban utazó gyermekével a MÁV szolgáltatásait veszi igénybe, akkor jó esetben nem tud felszállni, a probléma megoldva. Rosszabb esetben képes felszállni, de csak a speciális biciklis kocsira. Ha még ezt is megoldja a kismama, na akkor kell játszani azzal, hogy a vonat mely végére teszik a biciklis kocsit, lehetőleg random ún. reggeli sorsolásos módszerrel, hogy a legfifikásabb kismamának is legalább egy fél vonatnyi távot kelljen futva megtennie.

Végülis a MÁV szolgáltat és nem az utas kénye kedve szerint működik, hanem "pontosan, kiszámíthatóan", mert ugyan mi lenne a kötöttpályás közlekedés legnagyobb monopóliumával, ha mindenféle vevői igényeket is kielégítene így a 21. században?

Judit

Dunakeszi, 2006. november 15.

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr53329112

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Subculture 2008.02.07. 11:14:29

Na ez is arra buzdítja az embereket, hogy amíg nincs pénzed autóra, addig ne szülj gyereket.. és ez sztem nem jó hozzáállás, persze van aki annak ellenére is inkább vonatozik, hogy van autója, dicséretes, de sztem ritka. pedig sokkal biztonságosabb még mindig, mint a közút, ezért is félek, hogy a sztájk miatt szétzúzzák a vasutat:'(

Adani 2008.02.07. 11:42:02

Biztonságosabb ,mert vasúton nem jönnek szembe, meg ugye eltévedni se lehet, mert a vonat csak arra mehet amerre a sín an.

Subculture 2008.02.07. 11:54:30

Biza meg pl még mindig nagyobb eséllyel fér fel a vonatra mint a buszra másnem babakocsi összecsuk gyereket kézben felvisz/ kenguru

winston01 2008.02.07. 12:15:58

"eltévedni se lehet"

Már ha olyan az utastájékoztatás.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2008.02.07. 12:38:38

Ha hernyóval utazol, akkor kitapasztalhattad volna, hogy a biciklis (valójában csak poggyászteres) kocsi az áramszedős. Tehát olyan kocsi nélkül nem is tudna elindulni a vonat :) Már persze ha az is hernyó volt, amin nem találtál biciklis kocsit.

2008.02.07. 12:51:27

Télleg, még nincs törpém, de nem lehet összecsukni a kocsit, és úgy felpakolni a gyereket akárhol? Csak 1:1-ben?

ShagBeckur 2008.02.07. 13:03:44

"de nem lehet összecsukni a kocsit, és úgy felpakolni a gyereket akárhol? "

Nics ezzel tapasztalatom, de szerintem ez akkor kivitelezhető, ha van a közelben segítség. Gyereket tartani közben szenvedni az összecsukással nem hiszem, hogy túl egyszerű lehet.

Faby 2008.02.07. 13:04:10

Traktorka, nem kioktatás a célom!

Ha még nincs gyermeked, akkor próbáld elképzelni: gyereket kiveszed a kocsiból, egy kézzel tartod, egy kézzel próbálod a kocsit összecsukni, összecsukott állapotában rögzíteni, gyerekkel a kézben (esetleg hordozóban, kenguruban) felszállni, egy kézzel magadután vonszolni az összecsukott, ám így is szerteágazó kocsit az alacsonypadlósnak nem nevezhető vonatra!

Ha ezen műveletek során, úgy félidőben nem hagy ott a vonat, akkor szerencséd van, vagy jobb sínbohócot / kallert fogtál ki!

Szerintem esélytelen, de az 1:1 ben felpakolós megoldás sem az igazi!

flamer 2008.02.07. 13:04:54

Traktorka
Nem nagyon, probald meg elkepzelni:
1. Kiveszed a gyereket (ezzel valoszinuleg felebresztve, nekiall sirni, meg kell nyugtatni, stb) es le kellene tenni valahova, ahonnan nem esik le, nem lesz koszos, stb, valamint nem fenyeget az a veszely, hogy ottmarad, amig te a vonaton pakolsz (v forditva). Mar itt mattot kap az ember.
2. Ha ezt sikerulne is megoldani, a legtobb babakocsit osszehajtva egy nagy darab, nehez, alig kezelheto femdarabot kapunk, ezzel nem egyszeru felszallni.
3. Aztan leszallasnal ugyanez inverzben.

Szoval nem, a gyakorlatban nem megoldas ez.

tim69 2008.02.07. 13:05:01

És akkor én már nem is fogok próbálkozni: 9 hónapos ikreimmel, 6 hónapos terhesen... :(

magocska 2008.02.07. 13:13:09

"csak a baj van vele, mert az ügyetlen kismamák az értékes perceket rabolják a fel- és leszállásnál"
Nem tudom, hogy Mezőberény állomáson hogy műxenek a dolgok, de régebben szinte minden esetben sokat állt a vonat. Lehet, hogy egy ember csinál mindent: forgalomirányítás, pénztár, bemondás? Ha a MÁVnak lehet, lehessen a kismamáknak is.

Turboanyu 2008.02.07. 13:18:43

Traktorka,
Nem megoldható, mert a gyerekekhez tartozékok is vannak, pl. cumisüveg, pelenka, popsitörlő, esetleg kardigán, pótruha, gyakran a kocsi aljába pakolva. Még egy 3-4 éves gyerekhez is kell cucc, mert amint már nem kell neki pelenka, akkor még nem megbízható a szobatisztasága, tehát vinni kell pótbugyit-nadrágot - na de akkor már babakocsi nem is nagyon kell.

Kicsi gyerekkel már az alapvető felszerelések is annyi csomagot jelentenek, mintha egy vándorcirkusz éves turnéra készülne. Az az anya, aki nem Siva istennő és Terminátor szerelméből született, egyedül nagyon nehezen bírkózik meg az utazással.
Csak akkor kivitelezhető a babakocsi összecsukása, ha:
1. a gyerek nem alszik
2. nagymamához, vagy olyan helyre készülnek, ahol már ott várja őket a pelenka, gyerekruha, stb, tehát bőven elég ha anyánál egy pici retikül van (hehe) és semmi csomagja
3. anya a még járni nem tudó gyereket fél kézzel tudja tartani, miközben a másik fél kezével össze tudja csukni a kocsit (hehehe)
4. a felszállás ígyis nehéz a szűk helyen, mert az anya a kisdeddel és az összecsukható babakocsival szélesebb mint a feljárat.

emzéperiksz 2008.02.07. 13:23:34

Valamelyik haverom biciklivel próbált felszállni, nem nyitotta ki neki a kaller a bicikli-tárolós kocsit mondván, messze van, nem sétál el a szerelvény végéig.
Bepanaszolta. Szerencséjére az apja MÁV-os góré volt, a kalaj kapott egy fegyelmit. De nem tanult belőle.
Legközelebb egy másik csávóval ugyanezt eljátszotta, annak az apja meg a GKM-ben volt valami vasútügyi góré. Na, akkor röppent a kalaj.

Ezt kellene valahogy elérni az ilyen tetvekkel, hogy kirúgják őket a 3,14-csába, persze lehetőleg ne csak akkor, ha MÁV-os, GKM-es górék gyerekeivel szívóznak, hanem minden ilyen eset után.

Turboanyu 2008.02.07. 13:27:13

tim69,

Szerintem reménytelen a következő 3-4 évben egyedül tömegközlekedned. Nekem már az is gázos volt, hogy a nagy a hátamra volt kötve kendőben, a kicsi meg a babakocsiban ült. De aranyosak voltak az utastársak, bájosan mosolyogtak és mindig mondogatták, milyen édesek és szépek a gyerekek. Csak épp nem segítettek a kocsit megemelni meg a helyet nem adták át...

csipaka 2008.02.07. 13:47:15

Elöl kendőben a gyerkőc, hátul a hátizsák. Fél éves volt a második gyermek, amikor apuka kiakadt az "udvarias" vasutasokon és hitelre vettük egy autót. Régen 2 átszállással (persze Bp-en keresztül) utaztunk 7-8 órát, most 2 és fél óra alatt a nagymamánál vagyunk.

ex-dr. vuk 2008.02.07. 13:51:32

Erdekes, Angliaban egyaltalan nem volt gond babakocsival vonatozni, barmelyik vonatra, barhol, lepcso nelkul fel lehetett szallni. Kerekesszekkel, babakocsival, cuccokkal, barmivel.

Na de ott van szolgaltatas is, nem csak a penzt kerik el (mondjuk draga is, de van mire).

Fikázó · http://zsarufika.blog.hu/ 2008.02.07. 13:57:29

Utas-oldali-sztrájk kellene
szuperapu.freeblog.hu/archives/2008/02/01/2910164/
n egyetértek, ingyen vonatozás 2 hónapig, mert eladták sikeresen

Fedup Sári 2008.02.07. 14:17:55

Judit, kérlek szépen, küldd el a leveledet az Egyenlő Bánásmód Hatóságához:
ebh@egyenlobanasmod.hu
Azzal foglalkoznak, hogy kivizsgálják az ilyen eseteket és jól lebüntetik az ilyen cégeket. Nagyon szeretném. Léci-léci.

Peti817172M: felénk pl. V43 húzza a hernyó kocsijait. Kitapasztalhattad volna...

Fedup Sári 2008.02.07. 14:23:41

Pl. a kerekesszékes utazás 7 napos előzetes bejelentési kötelezettsége miatt már hoztak ellenük határozatot.

Tjuca 2008.02.07. 14:29:24

Sári! Oké.

Peti17172M: na látod ezt nem néztem, annyira nem vagyok műszaki beállítottságú. Viszont, ha már itt tartunk kétféle biciklis kocsi van, az egyiken van duplaajtó, másikon nincs. :-) Ezt láttad? És mindkettő húzhatja a vonatot. Amúgy meg pl. néhány mozdonyvezeztő versenyt űz abból, hogy 100-al húz be, majd egyszer csak stop, és mire észreveszem, hogy áramszedős elől vagy hátul... Ilyenkor ugyan hasznos a futás, de lassú. :-P Vagy csak én nem vagyok egy jó sprinter.

chipetke · http://mavsztrajk-e.wamma.hu/ 2008.02.07. 16:24:01

Érdekes módon anyám meg tudta oldani annakidején...
igaz, nem is egy országúti cirkáló méretű babakocsival, hanem egy kis sportkocsinak nevezett kütyüvel.

annak a csukás kb annyi, hogy megfelelő helyen lábbal kiakasztasz egy pöcköt, és egy kézzel csukható, csukott állapotban megakad. valamint könnyű is.

Na ja, a mai anyukák már kényesebbek.

(irónia mód be)
igen mindenhol metróperon magasságú peronokat kérünk! mi az, hogy nem lehet csak úgy betolni akármit a vonatba, akár versenyzongorát is!
(irónia mód ki)

Egyébként a babakocsik "fejlődése" belőlem kb. a sikongató lábrázást hozza ki. Attól meg rekeszizomgörcsöt kapok, amikor anyuka ujnnyi vékony, már a kocsit is alig bírja tolni, de azzal viszi a gyereket, és mit szerencsétlenkedik az aluljárónál.

Történetesen emlékszem olyanra, amikor anyám felkapott ilyen esetben sportkocsistól, és fel-le vitt a lépcsőn. igaz, ez még a 80-as évek elején volt.

Természetesen nem a mozgáskorlátozottak ellen vagyok, csak a hülye anyukák ellen. Az értelmesebbje bizony hamar rájön hogy a 30-kilós babakocsi nem ideális. A hülye meg inkább szenved, de le nem tenné...

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2008.02.07. 16:57:47

Sári: Ha a Szilire rákapcsolják a Bmx kocsikat, az nem hernyó :) Hernyónak a két BDVmot vagy BDVmot és Bmxt kocsik közé fogatolt Bmx kocsikból álló motorvonatot nevezzük. Az már extra ficsőr, hogy a kocsik hagyományos vonókészülékkel rendelkeznek, így motdonnyal is vontatható.

Tjuca: Szimplaajtós bicikliszállító márpedig nincs. Még szimplaajtós poggyászteres se. :D

Tjuca 2008.02.07. 17:24:33

Peti!

Rosszul írtam, kb. úgy néz ki az az ajtó, mint a régi postakocsi, magasabb, és szimpla. A duplaajtós része pedig középen kapaszkodós. :-) Az, hogy ez milyen kocsi fogalmam nincs, de ha ki tudod várni, egy-két héten belül elárulom. :-)))

Chipetke!

Vállalom a hülye anya jelzőt, de... a babakocsink átlagostól könnyebb és keskenyebb (peg perego venezia) mivel az elsőn lakunk, és naponta cipelem. Most már sportkocsink van, de képzeld gyerekkel akkor is lehet utazni, amikor az még nemhogy járni, de még ülni sem tud (ergo nem teheted a pillekocsiba).

Másrészt meg baromira nem érzem, hogy kényeskedek, hiszen írtam, hogy bizonyos ajtókon egyedül fel-le szállok, tehát nincs gond, és az utasok is segítenek, ezzel is jók a tapasztalataim.

Ami igazán nem pénzkérdés lenne, hanem odafigyelés, hogy azonos időpontban közlekedő járatokon azonos sorrendben legyenek a kocsik, szvsz. nem akkora elvárás, amit ne lehetne megoldani.

És csak egy utolsó megjegyzés, amíg valaki nem próbálja az egy vagy több gyerekes utazást tömegközlekedéssel (hajón kívül már mindenen utaztunk), addig elméleti síkon biztosan ügyesebb, mint a gyakorlatban, ahol lehet, hogy ő maga is hülye anyukává válik.

És gratulálok az anyukádnak, elárulom az enyém is ugyanilyen, de mikor hármasban utaztunk Dunakesziről Hatvanba, akkor ő is el volt képedve, hogy bizony nem könnyű, nem megoldhatatlan, de egy embernek elkél a segítség. :-)

csipaka 2008.02.07. 17:32:47

chipetke

Most is felkapom sportkocsistól a gyereket és cipelem huszonvalahány lépcsőfokon (naponta kétszer) ujjnyi vékony anyukaként. Vonaton és buszon csak babakendő-hátizsák variáció jött be, de mivel nálunk még magasított peron sincs, elég nehéz felkapaszkodni így is. Főleg ha még magadon érzed a kalauz és a forgalmista tekintetét is.
Amikor pedig fél napot utazik az ember - tetszik, nem tetszik - még egy pelenka csere is bejátszik. Ez is egy érdekes téma. :-)

chipetke · http://mavsztrajk-e.wamma.hu/ 2008.02.07. 19:33:04

kalauz, fogalmista azért néz, hogy felszálltál-e már, biztonsággal indítható a vonat. ha nem nézne, honnan tudná.

egyébként nem udom, hogy mennyire keskeny egy babakocsi, de ha a méteres ajtón nem fér be, akkor az nem keskeny.

Nos, ha ti felkapjátok, és nem szerencsétlenkedtek, akkor nem hülye anyuka szindróma.

Azért valljuk be, hogy nem lehet mindig ugyanazt a szerelvényt sem kiállítani, nemhogy a kocsisorrendet garantálni. Az egy széles ajtó, mint a postakocsikon, az valszeg a poggyászkocsi rakodóajtaja, ami NEM az utasforgalomnak van kitalálva. Viszont az a babakocsi, ami csak ott fér fel, az igenis nagy a vonatra.

Tjuca 2008.02.07. 20:32:42

Chipetke!

Távol álljon tőlem, hogy szőrszálhasogassak, de a régi kocsik még szélesebbek, és gyakran nehezebbek voltak. (A PP venezia 51 cm széles, és 85 cm hosszú). Viszont mivel kismamáknak, és nem terminátoroknak tervezték, ezért nem elől-hátul van rajta fogás, hanem kétoldalt. De pl. egy sportkocsit is ha izomból az elején akarsz egyedül megemelni, akkor az nagyon nehéz, pláne ha benne van egy kb. 10 kilós gyerek.

Na most azért nem olyan nehéz elképzelni, hogy egy épp 1 m széles ajtón (ami bruttó, mert az oldalán ott a kapaszkodó) oldalt megkapva egy babakocsit nem egyszerű felszállni, ha pedig éppen nincs segítséged, és egyedül izomból nyomsz föl a rövidebb oldalánál egy kocsit (mondjuk olyan 6+10 kiló nagyon spóroltam gyerekkel is, kocsisúllyal is :-)) akár csak két lépcsőnyire egy méter magasra, akkor az több, mint férfias tett. :-)

Ismétlem az elméletet érdemes a gyakorlatba átültetni, akár úgy is, hogy segítesz "kofferkocsis" vagy sportkocsis kismamiknak. :-P

csipaka 2008.02.07. 20:47:41

Chipetke

"kalauz, fogalmista azért néz, hogy felszálltál-e már, biztonsággal indítható a vonat. ha nem nézne, honnan tudná."

No itt a gond. Nem az a dolguk, hogy nézzenek és drukkoljanak, hanem hogy segítsék a közlekedést. Vagyis biztonságban legyen mindenki aki vasúttal közlekedik, tájékoztassanak és segítsenek. A nagyszüleimtől és anyukámtól ezt hallottam, akik büszkék voltak arra, hogy a vasútnál dolgoztak egy életen át. De ez a mai káosz valahogy közelében sem jár a biztonságos közlekedésnek. :-( Láttam én már nagymamát pánikban az unokával, mert nem nyílt ki az ajtó Veszprémben és Várpalotán tudott legközelebb leszállni.

tomi79 2008.02.07. 21:05:20

Chipetke
"Azért valljuk be, hogy nem lehet mindig ugyanazt a szerelvényt sem kiállítani, nemhogy a kocsisorrendet garantálni."
No ezt magyarázd meg, miért van így, mert én nem értem.
A vonatba olyan kocsikat soroznak, amelyek véletlenül éppen az állomáson vannak? Nincs semmi utasítás, hogy mondjuk a 6.30-as gyors szerelvénye munkanapokon mondjuk 6 kocsiból áll, ebből az első kocsi 1. osztályú, az utolsó meg kerékpárszállító?
Nincs megszervezve, hogy az indító állomáson mindig ugyanannyi kocsi álljon rendelkezésre? És ha már megvannak a kocsik, akkor nem lehetne őket mindig ugyanolyan sorrendben összerakni?
Szerintem csak szervezés kérdése lenne, nem pénzkérdés, ahogy a nemzetközi vonatoknál is állandó a kocsiösszeállítás.

aranyhaj.blogspot.com 2008.02.07. 21:40:09



Jelenleg sem a babával közlekedők, sem a mozgássérültek kényelmes utazása sem megoldott.

Turboanyu 2008.02.08. 01:21:13

Chipetke

Menj el egy boltba, ahol babakocsikat árulnak, és kapd fel a legkisebb sportkocsit csak úgy két oldalról - ha átférsz egy 1 méteres ajtón, akkor rossz helyen jársz és egy játékboltba mentél, ahol iciri-piciri műanyag babácskának gyártott babakocsit emeltél meg. Na az tényleg simán átfér egy ajtón.
Egyébként meg mielőtt további tanácsokat adnál a babakocsis utazásra vonatkozóan, javaslom, először PRÓBÁLD KI! Utána lehet okosakat mondani.

Kétlem, hogy mai anyák nyápicabbak lennének - arról van szó, hogy annak idején tetszik-nem tetszik, ezt a szolgáltatást kaptad. Most meg kinyitjuk a pofánkat, ha már ennyibe kerül, akkor igenis elvárunk valamit. Pl a BKV bérletnél is: havi több mint 8 ezerért igenis elvárom, hogy kényelmesen tudjak közlekedni. Én utaztam Dél-Amerikában még narancsosládán egy teherautón is, nem vagyok finnyás, na de az annyiba is került...

magocska 2008.02.08. 08:07:18

Nekem is az jutott eszembe, amit tomi79 írt. Ha a nemzetközi vonatoknál fix kocsisorrend van, akkor a belföldieknél is megoldható lenne...

szciklon 2008.02.08. 14:00:33

Chipetke hozzáállása felháborít. Egyszerűen agyhúgykövet kapok azoktól az emberektől, akiknek fogalmuk sincsen valamiről és így ítélkeznek. Nem tudom, ha majd az ő feleségéről lesz szó, az mennyire lesz hülye kismama, ha szólni merészel valamiért. Szívjon ő a városi közlekedésben, lépcsőzzön az aluljáróban stb. nem többet, mint három napot! Menjenek a férfiak gyesre! Lehet, hogy az ő anyja volt a Szuperanya, de a sportkocsiba valóban csak már ülni tudó gyereket lehet tenni, egy csomó helyen nem lehet eltolni, mert kicsi a kereke és kiborul a gyerek egy döccenőnél, valamint ha ráteszel a hátuljára egy fél kg-os szatyrot, amint kiveszed a gyereket, felborul. A kaller meg segítsen, azért van. Persze lehet énekelni, hogy kevés a gyerek, ha chipetke nyugdíja majd a béka fenekét verdesi, mert nem lesz, aki megtermeli.

chipetke · http://mavsztrajk-e.wamma.hu/ 2008.02.09. 12:31:31

A szerelvényösszeállítást akkor lehet garantálni, ha nem fog kiesni a forgalomból valami pl. vandálok, greffesek, vagy éppen a karbantartás hiánya miatt.

Akik agyhúgykövet kapnak tőlem: sajnálom. Nővéremnek is van gyereke, és őt is kiröhögöm, ha szerencsétlenkedik a húszkilós babakocsival.
Nem fogok külön azért Pestre költözni, hogy szívhassak a lépcsőzéssel, de hidd el, megoldom, ha arra kerül a sor.(barátnőmet sem úgy ismerem, mint aki bénázik).

Szóljunk mert nem tudunk elmenni valahol. Ja. Persze. Mint mondtam, nem vagyok a mozgáskorlátozottak ellen, igenis kell az az akadálymentesítés. Viszont továbbra is fenntartom, hogy az a babakocsi ami csak a poggyászkocsi rakodóajtaján fér fel, az nagy a vonatra. Csak abba gondoljatok bele, hogy ha nem tudod máshol felrakni, akkor a széksorok közt hogy tolod el? Ecch. A sok öntudatos kismama/fogyasztó. Lehet anyázni az 50-éves technika miatt, csak nincs értelme.

"Persze lehet énekelni, hogy kevés a gyerek, ha chipetke nyugdíja majd a béka fenekét verdesi, mert nem lesz, aki megtermeli."
egyszokeno, ezt felejtsd el. A nyugdíjreform óta az van, hogy mi még kitermeljük a mostani nyugíjakat MEG a sajátunkat is. Az állami nyugdíj, mint olyan, nekem csak álom. Magánnyögdíjpénztárak vannak, ha feltűnt, amibe bemegy a nyugíjjárulék, befektetés lesz belőle, és abból fogok nyugdíjat kapni. (Tény, hogy messzire annyi pénzből nem fogok menni, de ez legyen az én gondom, ne a te gyerekedé.)

Turboanyu 2008.02.09. 13:52:19

Chipetke
"Nővéremnek is van gyereke, és őt is kiröhögöm, ha szerencsétlenkedik a húszkilós babakocsival."

Ritka nagy bunkó paraszt vagy. A nővéred nem küldött még el a fenébe? Én a helyében letöröltem volna a vigyort a képedről, de úgy, hogy kiestek volna a fogaid.

MIELŐTT HÜLYESÉGEKET BESZÉLSZ A BABAKOCSIS KÖZLEKEDÉSRŐL, PROBÁLD KI! EGYEDÜL!
Kezdd ott, hogy vigyél el egy 6 hetes babát (csak feküdhet) a kötelező csípővizsgálatra (ultrahangos, nem jön házhoz és nem is csinálják minden sarkon, tehát tömegközlekedni kell) a rendelőbe, vidd a kölök pelenkáját, stb.

Egyébként nekem meg a sportbabakocsi mellett volt egy másik is (a legkeskenyebb, amiben tudott feküdni a pici, direkt a tömegközlekedés miatt választottam), de a 74-es régi tipusú trolira nem tudtam felszállni vele a kapaszkodó miatt. Pedig ott volt a férjem is, a vezető is intett, hogy megvár, csukjuk össze a kocsit. De ez lehetetlen volt, hiába vettem volna ki a gyereket, a férjem fél kézzel nem tudta volna tartani a kocsi aljában lévő cuccokat, a másik kezével meg összecsukni a kocsit.Gyalogolhattunk fél órát a több ezer forintos bérletünkkel a zsebünkben!
Ugyanezzel a kocsival simán szálltam buszra, egyedül is.

Az, hogy öntudatosak vagyunk, miért baj? Ha már fizetünk valamiért, akkor miért ne várnánk valamit cserébe?
Különben is legtöbbször nem a technikával van a baj, hanem az emberséggel, figyelemmel. A 74-es trolin a hátsó ajtónál ha kiszedték volna a kapaszkodót, akkor babakocsival is fel lehetne szállni, az időseknek pedig maradna az első két ajtó. Pár csavar kiszedéséről van szó!!!

Snake 2008.02.09. 19:54:45

"A szerelvényösszeállítást akkor lehet garantálni, ha nem fog kiesni a forgalomból valami pl. vandálok, greffesek, vagy éppen a karbantartás hiánya miatt."Vagy épp a karbantartás miatt.

csipaka 2008.02.09. 22:32:13

Drága Chipetke! Ahogy az írásaidból kiderül, még ifjú titán vagy. Szóval kívánom neked, hogy belevaló barátnőd ne emlegessen sűrűn, mikor éppen lázas gyermekeddel próbál eljutni "tömegközlekedve" egy gyermekorvoshoz mert Te éppen 12 órát dolgozol, hogy legyen nyugdíjad és tb párodnak és gyermekednek.

Amúgy pedig ha jól emlékszem Judit arról írt az elején, hogy megváltotta a menetjegyet (mert a MÁV így műxik: megveszed a jegyet és vársz a vonatra) és cserébe tolhatta a babakocsit hazáig.:-(

tomi79 2008.02.10. 01:02:06

"A szerelvényösszeállítást akkor lehet garantálni, ha nem fog kiesni a forgalomból valami pl. vandálok, greffesek, vagy éppen a karbantartás hiánya miatt."
No én még mindig nem értem a dolgot.
Egyrészt itt az alapprobléma a kocsisorrend volt, hogy a biciklis kocsit hol az elejére, hol a végére tették, márpedig ez csak szervezés kérdése, persze könnyebb a kocsikat úgy összerakni, ahogy jólesik, és nem meghirdetni az utasok felé, hogy az elején vagy a végén lesz az adott kocsi.
Másrészt teljesen világos, hogy az összes létező kocsi nem tud egyszerre közlekedni, mert valamelyiket éppen karbantartják. Nyilvánvaló, hogy mindig kell lennie tartaléknak, és sajnos a rongálás annyira mindennapos, hogy nem kellene rendkívüli eseménynek lennie az elhárításának, amely fennakadást okoz.
Jó, ha nagyon sokat egyszerre rongálnak meg, érthető, hogy problémát okoz a vonatösszeállításnál, de nehogy már egy-két kocsi kiesése hatalmas zavart okozzon.

End-ru 2008.02.11. 13:29:04

Én kis családommal (értsd ez alatt egy 10 hónapos egy 2 és fél éves gyerkőc+ Anyu, Apu) Gyömrőn lakom, legkényelmesebb Budapestre bejárni vonattal. Feleségem nem egy otthonülős fajta, sokszor jár be Pestre a rokonokhoz vagy ide-oda. Teszem hozzá két gyerekkel, az egyik babakocsiban, a másik gyalog. Hogy hogy csinálja nem tudom....
Na jó tudom. De mielött kedves Anyukák nekem esnek, hogy ameddig én nem próbáltam addig KUSS, meg majd akkor formálhatok bármiről véleményt, ha elmegyek GYES-re (számomra ez rendkívül ellenszenves érv, nem tehetek róla, hogy nem tudok gyereket szülni) pont most hétvégén voltam a két gyerekkel vonatozni. Én a babakocsival minden ajtón fel tudok szállni, egyedül is, persze ha segítenek akkor könnyebb. Egyébként szerintem az emberek segítőkészek, ez érvényes a "civilekre" és a MÁV-osokra is. Az egész problémával kapcsolatban annyi jutott eszebe, hogy ha egy kicsit gyakorlatiasabbak lennének az emberek lehet könnyebben mennének a dolgok. Nekünk a babakocsivásárláskor elsődleges szempont volt hogy utazni fogunk vele. Nézzetek már rá egy 100.000 Ft-os új babakocsira. Agyrém. Mielött elköltöztünk volna a 3. emeleten laktunk és a párom is fel tudta vinni a gyereket a babakocsival. Aztán amikor már tudott járni, akkor fel tudott ám jönni magától is az a gyerek. Azóta is a saját lábán közlekedik bármilyen furcsa is ez egy-két szülőnek. Hajamat tudom tépni (azt a keveset), amikor utcán látom tologatni a 3-4 éveseket, mert Anyukának kényelmes. Be lehet kötni, aztán legalább a gyerek se szalad el sehova. Aztán lehet tolni a plázába, legalább nem zavar a soppingolás közben.
Bocs, kicsit elkanyarodtam...
De akkor most felfér egy babakocsi egy vonat ajtón (nem a kétszárnyún), vagy nem fér fel....?

csipaka 2008.02.11. 18:47:32

End-ru! Szerintem egy gyeses anyuka v. nagymama sem fog megkövezni, mert Te nem Chipetke stílusában írtál. Bár én meghallgatnám a feleségedet is. :-) Válaszom: felfér egy babakocsi az ajtón, HA sportkocsi,v.van magasított peron és ha kinyílik az ajtó. Én 3 gyerkőccel művelem amit a nejed és elhiheted a férjem is büszke rám. Volt, hogy Pécs-Veszprém között szólt a kalauz, hogy talált egy üres fülkét, ahol megszoptathatom és tisztába tehetem a legifjabbat. De - ahogy korábban olvashattad - volt olyan is, hogy a forgalmista és a kaller drukkolt, közben állt a Bp-Szombathely gyors, hogy mikorra tépek fel a gyerkőcökkel és nálunk nincs magasított peron. Ahogy Te is írtad: a segítőkészségen múlik.

Szóval szerintem lehet vitatkozni a babakocsik árán és a kismamák hozzáállásán, de 2008-ban, ha már kifizetem a jegyet, engedtessék meg, hogy a forgalmista nem indítja el a vonatot, amíg a kismama (v.nagymama) nem szállt fel a vonatra.

Monsieur Csirke/Csirke Úr/Cs.A.K. 2008.02.13. 14:58:06

10 kilós gyereket babakocsiban?nem kötözködésképpen,csak nem értem...

Monika 2008.02.13. 15:29:58

Nincs gyerekem, de megértem a kismamákat. Ez olyan, mint egy Burlesk film. Ahogy végig olvastam, jókat kacagtam. Jelzem, nem cinikusan, hamem azért, mert itt élünk ebben az óriási ÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚNIÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓban és nem tudnak alapvető feltételeknek megfelelni a szolgáltatók. Bezzeg ha roma származású lenne a babakocsival, akkor beperelhetné a MÁV-ot, mert nem tették lehetővé a felszállását a vonatra. ( hehe ).

Tjuca 2008.02.15. 14:05:05

Monsieur Csirke/Csirke Úr/Cs.A.K.

Egy egyéves gyerek kb. 10 kiló, és nem feltétlenül jár még. Motorozni csak később kezdenek, a lányom akkor kapott jogsit, amikor stabilan járt, ás ő későn kezdett járni (17 hós korában).

Mások is fennakadtak ezen, de higgyétek el, egy viszonylag hosszabb távra, valamint belvárosi (Bp) ügyintézésre nagyon hasznos a babakocsi egy totyogóval.

Monika!

Én nem mondtam, hogy nem vagyok roma. :-) Egyébként nem.
Örülök, hogy nevettél, ez is volt a cél. Az más kérdés, hogy a mindennapokban nem annyira komikus, pláne, hogy tényleg piszlicsáré dolgokon kellene változtatni. :-)

Turboanyu 2008.02.15. 18:39:03

Kiscsibe drága, ahogy Tjuca is írta, 1./ egy 1 éves gyerek sem biztos hogy jár,
2./ vagy ha igen, nem lehet vele legyalogoltatni a maratoni távot. Tehát ha anyuka nem az állomás mellett lakik és a célja nem egy másik állomás mellett van, akkor cipelheti a 10 kilós csemetéje pelenkás seggecskéjét + pár kilós cuccait. Az akkor 5 éves lányommal már megmászattam a Gellért hegyet, de a kicsi nagyon hamar elfárad, ő még 3 évesen sem tudott sokáig menetelni. Amellett hogy olyan lassan totyorgott mint a vemhes csiga, közben megbámult minden kutyaszart, csikket, fűszálat az út szélén. A 10 perces út nála 45 perces tyúklépést jelentett.
3./ egy ekkora korú gyerek délben még aludni is szokott, akkor anyuci mit csináljon a gyerekkel? Rakja le egy padra aludni, mint a hajléktalanokat? Azért sokkal kényelmesebb szenderegni egy dönthető babakocsiban.
Egyszer azt hittem, hogy még gyorsan beszaladhatok a gyerekkel vásárolni az Árkádba - anya tervez, gyerek végez - kisasszony váratlanul kidőlt, egy órán át ültem mellette, amíg kiterítve feküdt egy padon.

Szóval ha az anyának ügyintézni kell, akkor a csoszogó csiga+délben kidől verzió nem jön be.


End-ru: a legkisebb-legkönnyebb sportkocsit ha egyedül rakja fel az egyszeri anya (nem Terminátor), akkor két oldalról meg kell fognia, és ahogy emeli, a teste előtt keresztbe fordul. Menj már el egy bababoltba és fogjál már meg egyet!!!! Az a baj, hogy ahol nem elég széles az ajtó, ott NEM FÉR ÁT!!!! ÉRTHETŐ?????
Akkor fér be, ha az anya a babakocsi hosszanti két végénél meg tudja fogni, majd legalább 15 kilót csukóból lazán a levegőbe emelni. Nekem a lehető legkisebb, legkönyebb pár ezer forintos sportkocsim is volt, amikor már nem kellett fektetni a lányaimat (legkorábban 6 hónapos kor után használható!!!), direkt tömegközlekedésre vettem. És a hannoveri villamosra nem tudtam egyedül felszállni vele, mert olyan keskeny a bejárata, ráadásul rohadt magas is!


Asszem írok egy könyvet oroszlánszelídítésről. Hiszen láttam már oroszlánt a cirkuszban, állatkertben, baromi okos is vagyok, nagy is a pofám, biztos úgy van ahogy én tudom..... A ketrec másik oldaláról úgyis könnyű az észt osztani, különösen úgy hogy nem is kell bemennem...

Turboanyu 2008.02.15. 19:10:24

End-ru: amúgy elmehetsz GYES-re, annak nem feltétele a gyerekszülés. Ahol lakom, az egyik apuka otthon volt a lányával, minden anyuka elismerően összesúgott a háta mögött, hogy: Igen, ez aztán a Férfi.

(Ami azért röhejes, mert mi, anyukák, lazán megcsináltuk ugyanazt nap mint nap, mégsem mondta ránk senki, hogy ez aztán egy fasza anyuka.)


A vonatos közlekedésről (merthogy te de nagyon ügyes vagy) kérdeznék: hány kiló és milyen magas vagy te is és a feleséged is? Mert pl. köztem és a férjem között alig van különbség súlyban és magasságban is, ő mégis könyebben emel fel bármit, és még a befőttesüveget is ki tudja nyitni.....
Szóval a 15 kilós babakocsi megemelése más nekem, mint neki.

Továbbá nem csak plázázásból áll az élet, hanem ügyintézésből is. Bankfiókban, hivatalban rohangászó gyereknek sehol sem örülnek.

A plázázáshoz még annyit: hová menjen az egyszeri anyuka, ha ki akar mozdulni a csemetéjével hogy ne a négy fal között üljön, de az idő arra rossz, hogy 1-2 órát szabad levegőn sétálgasson, a gyerek meg kicsi a baromi drága játszóházhoz?
Hol vegyen mondjuk egy nadrágot? A (benzingőzös) körúti boltokból ki-be tologassa a gyerekkocsit (már ahová be tud jutni, télen minden alkalommal a gyereket öltöztetni-vetköztetni)?
Bármely pláza boltjaiba könnyű bejutni, viszonylag tágasak is, a legtöbb helyen van pelenkázó helység, ha megéhezik a gyerek meg a mama, az éttermi részen a legtöbb helyen van gyerekszék. Sőt, még a mikróban is megmelegítik a bébiételt, a pelenkázóban pedig szoptatni lehet. Pontosan melyik boltban tudom ezt megtenni amelyik nem plázában van??? Még a hivatalok 99%-ában sincsenek meg ezek a lehetőségek!

Szóval lehet szidni, de gondold el, hogy ebből a szempontból baromi praktikus és kényelmes.
A felnövekvő gyerekből meg nem azért lesz plázabubus aki a játéktermekben lófrál, mert az anya a GYES alatt párszor bement vele babakocsival, hanem azért, mert a szülei nem foglalkoznak vele. Amúgy meg ne sajnáld már azt a kis időt, amikor anyuka esetleg a barátnőjével beszélget babakocsitologatás közben, 2-3 évig folyamatosan baromi unalmas a szaros seggecske-éhes szájacska-csörgőrázás/építőkockarakosgatás Bermuda-háromszögében élni, bármennyire is imádjuk a gyerekeinket.

End-ru 2008.02.18. 12:14:32

1. Tisztában vagyok azzal, hogy én is mehetnék GYES-re, csak otthon kettőnk közül nekem van állásom, a páromnak nincs. Ha Ő keresne jobban valószínű én lennék otthon.
2. Attól hogy valami kényelmes, meg praktikus nem biztos, hogy jó is. Kiváncsi vagyok a Te gyereked kitől fog értékrendet tanulni? Ahogy a szavaidból kiveszem, a gyereked többször volt már plázában, mint kirándulni. És mit fog csinálni a gyereked suli után? Nyilván sportolni nem fog eljárni, a mozgásról anyuka már rég leszoktatta, egyébként is hol vannak a haverok? A plázában. "hová menjen az egyszeri anyuka..." Tudod Te mikor nyitott az első? Azóta meg úgy csinálunk, mintha nem lenne más szórakozás a világon. Lehet Anyukádtól kéne tippeket kérni, mit lehet még egy gyerekkel csinálni, Ő még biztos nem járt veled praktikus és kényelmes plázába.

Turboanyu 2008.02.18. 14:09:21

Képzeld nem a plázákban nőnek fel a gyerekeim és többet járnak a cirkuszba meg a bábszínházba. Merthogy az nálunk havi program, ellenben a plázázás nem. De - minő horror, hívjátok gyorsan a gyámügyeseket - szegény elhanyagolt gyerekeimmel idén már voltunk egyszer a Duna Plázában moziban és utána még be is mentünk az egyik boltba nadrágot venni nekik, a másikban meg cipőt néztünk. Merthogy a cipővásárláshoz kéne a gyerek lába is, és kövezz meg: a kínai szarok nem olyan jók és egy leértékelt márkás cipővel jobban járok. Sajnálom, de a Váci utcai Salamanderre nincs pénzem. Reklamálj mondjuk a Humanicnál meg a többi cipőkereskedőnél, hogy miért nem a Hűvösvölgy tetejére építettették a boltjukat, hogy a kicsiket nehogy megfertőzze a bűnös pláza gonosz szelleme és elrabolja ártatlan lelküket.

A vásárlás ideje alatt meg pisilniük is kellett, ilyen hidegben meg talán nem túl kényelmes megoldás a két parkoló kocsi között guggoló gyerek. Anyuka meg még kellemetlenebb látvány lenne. Úgyhogy vásárlás szempontjából a pláza nemcsak kényelmes és praktikus, de JÓ is. (szolgáltatás, nyitvatartás tekintetében is) Mindenesetre a benzingőzös körútnál meg a zsúfolt kínaipiacnál sokkal jobb, de ha annyira okos vagy, javasolj jobb megoldást.
Mondjuk TE mit csinálnál, ha a két gyerekednek kéne nadrág, tavaszi cipők, ovis váltócipők. Merthogy én hordom ám a tavalyi cuccomat, de a 29-es lábacskát nem tudom belepréselni a tavalyi 27-esbe.

Ja, és képzeld, előfordul, hogy egyes (babaruhát is árusító!!) boltokban kiírják, hogy babakocsival TILOS bemenni. Vagy be lehetne, de épp a lépcsők, ajtók miatt nem megoldható.

Most már baromira tele a tököm azzal, hogy egyesek nagyon jó életvezetési tanácsokat tudnak adni olyan élethelyzetekre, amiben épp nincsenek. Apukáknak is munka után nagyon könnyű párszor a levegőbe dobálni a kacagó kicsit, majd elmagyarázni hulla fáradt anyukának, hogy hogy is kellene beosztani az idejét, mit hogyan csináljon. Vagy épp hogyan kell babakocsival közlekednie... vagy csak épp kiakadni, hogy mitől is fáradt és nyűgös anyuka, hiszen ő nem dolgozik, mert CSAK otthon van a gyerekkel.

Gorilla-mv 2008.02.18. 18:31:17

No, a szerelvényösszeállítás valóban lehetne következetesebb, de pl. a MÁV(-Start) nem túl sok mindent tehet, ha pl. a fenti példában említett váci vonalon a szlovákok is adnak be szerelvényt (és mÁV-sos kocsi is megy ki Érsekújvárig), és néha nem a "helyén" jön a bringás kocsi. Ezek a kocsik pedig "egyajtósok" a vagonok két végén, ide nagyon nehéz babakocsival felszállni. A biciklis kocsinak pedig a külön eltolós ajtaját csak belül lehet nyitni, egy egyedül levő biciklis/babakocsisnak ez nem triviális ügy...

Petinek nincs igaza abban, hogy a BDV-motorvonatnál a motorkocsiban van bringás rész általában. Van a vezetőállás mögött egy poggyász-biciglisrész, de azt már nagyon régóta nem használják (mert pl. ott van a mozdonyvezető menekülőtere egy baleset esetén).
Alapvetően a vezérlőkocsikban került kialakításra felhajtható ülések segítségével Bringásrész. Az utóbbi időkben a motorkocsik felújítása során oda is kerül ilyen rész (és mivel van olyan szerelvény, ami két "fél" roncsból lett összeállítva, annak az elején-végén motorkocsi van, és nincs benne vezérlőkocsi), így abban valóban nincs bringás/babakocsis rész.
És van néhány olyan vonat a vonalon, ami csak a BDV-betétkocsijaival jár mozdony vontatással, ott sincs külön bringás, babakocsis rész.

Az inga vonatok nagyjából kiszámíthatóbbak, mert ott a BP felé eső részen vannak általában a vezérlő kocsik, amiben a biciklis, kerekesszékes, babakocsis rész található. De a "szolnoki piros csíkos" Bhv-s szerlvényeknél néha megfordul az irány (slendrián technológia miatt, amikor egy Keleti-Hatvan-Szolnok-Nagykáta-Keleti menetnél megfordul a szerelvény és azt nem forgatják visszafelé...)

Tjuca 2008.03.11. 13:11:46

Válaszolok!

Köszi, ez nagyon jó volt, én is ilyesmiről írtam, csak lövésem nincs a kifejezésekhez. :-) Köszi.
süti beállítások módosítása