MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Re:Fizető utas-e vagy?

2008. január 28. - georgejr
SAJTÓANYAG


Folytatódik a bliccelők elleni harc
Új bérlet vásárlási alternatíva az eddig jegy nélkül utazók számára


Bliccelők bejárata-zárva!
Ezzel a felirattal a jövőben gyakran találkozhatnak az utasok a peronkapuknál. A MÁV-START Zrt. kiemelt feladata a bliccelés visszaszorítása, hiszen a beszedett jogos bevételek újabb forrást biztosítanak ahhoz, hogy a személyszállító vasúttársaság növelni tudja szolgáltatásai színvonalát. A jegy nélkül utazók magas száma éves szinten közel hat milliárdos nagyságrendű kárt okoz a MÁV-START Zrt-nek, és azon keresztül az adófizetőknek.
A bliccelés legmagasabb aránya a budapesti elővárosi közlekedésben jelenik meg. A peronkapus ellenőrzések mellett ismételten fokozott menetjegy ellenőrzésekre kerül sor a következő hónapokban a vonatokon, és a peronokon is. Az ilyen alkalmakkor az általában szolgálatot teljesítő jegyvizsgáló munkatársak mellet újabb jegyellenőrző kollégák ellenőrzik majd az utazókat. A fokozott ellenőrzésekkel a nap bármely szakaszában, és az elővárosi közlekedést lebonyolító vonalakon bármelyik vonaton találkozhatnak az utazók. A tavalyi év hasonló szigorított ellenőrzéseinek hatására a GFK Hungária  által Budapest elővárosában elvégzett reprezentatív kutatások kimutatták, hogy a MÁV-START Zrt. utasai 66%-a érzékelte a fokozott jegyellenőrzést, és 64%-a egyetértett azok módszerével.
Az eddig tapasztalt bliccelés elleni eszközöket kiegészítve újabb figyelem felhívó elemek kerülnek bevezetésre. A vonatokon az ülőhelyek mellé felkerülnek a „Fizető utasnak fenntartva” matricák, a peronkapuknál megjelennek a már fent említett „Bliccelők bejárata – zárva” feliratok. A feliratok üzenete szándékosan kíván kényelmetlen közérzetet okozni az érvényes jegy vagy bérlet nélkül utazóknak, ugyanakkor kitűzött cél, hogy a fizető utasok egy kiemelten kezelt közösség hozzátartozóinak érezzék magukat.

A szigorító intézkedések mellett a MÁV-START Zrt. nemcsak büntetéssel kíván fellépni a bliccelés ellen.

A GFK Hungária reprezentatív felméréséből kiderült, hogy a bliccelők legnagyobb aránya a magas bérletárak, és a rugalmatlan bérletvásárlási időpontok miatt nem vásárolja meg havi bérletét.

Ezért 2008. február 1-jétől a 30 napos bérlet bevezetésével vasúttársaságunk új alternatívát kínál az eddig érvényes jegy vagy bérlet nélkül utazók számára is.
Az új bérlet típus nagyobb mozgásteret biztosít az utasok számára, hiszen maguk dönthetik el, hogy mikortól kívánják igénybe venni 30 napra szóló érvényes bérletüket.

A 30 napos bérlet bevezetése két ütemben történik, így február 1-29 között dolgozói 30 napos vasúti bérlet megvásárlása lehetséges, a munkáltató költségtérítésre nem kötelezhető. Ebben az időszakban a bérlet 25 % kedvezménnyel, 1. vagy 2. kocsiosztályra vásárolható meg a gépesített pénztárakban.
Második ütemben-kedvező fogadtatás esetén- 2008. március 1-jétől a bérlet hatósági áras bevezetése is megtörténik, így a munkáltató költségtérítése lehetővé válik, és a tanuló 30 napos bérlet is a gépesített pénztárakba kerül.

A bérlet minden esetben az első érvényességi napot követő 29. nap 24.00 órájáig érvényes. Az érvényességi idő minden esetben igazodik a naptári hónapok hosszához. A 30 napos bérlet február 1-jétől elővételben is megváltható, az érvényesség első napját azonban meg kell határozni.


A 30 napos bérletről további információ a MÁV-START Zrt. telefonos ügyfélszolgálatán a 06 40 49 49 49-es MÁVDIREKT telefonszámon kérhető.




MÁV-START Zrt.
Kommunikációs Igazgatóság

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr98314804

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: descargar imagenes gratis de amor para mi novio 2018.01.26. 03:34:53

Egy fotós lélegzetelállító képei a világ végéről - Mantain

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

winston01 2008.01.28. 14:52:24

"A bérlet minden esetben az első érvényességi napot követő 29. nap 24.00 órájáig érvényes. Az érvényességi idő minden esetben igazodik a naptári hónapok hosszához."

Most akkor igazodik vagy nem igazodik?

nekemirj 2008.01.28. 16:06:05

Most vegyen február 6-tól mindenki 30 napos bérletet az március 5-ig jó lesz és 25% kedvezménnyel adják, ami még így is jóval magasabb mint ami a szolgáltatásért jár. Én még február 29-én is fogok egyet venni március 6-tól és akkor az is kedvezményes lesz.

gothmog 2008.01.28. 16:12:42

"A jegy nélkül utazók magas száma éves szinten közel hat milliárdos nagyságrendű kárt okoz a MÁV-START Zrt-nek"

Egyszer, csak egyszer szeretnék látni egy kib*szott leírást arról hogy ezek a számok hogy jönnek ki. Egy kib*szott kimutatást arról, hogy az ilyen kampányok, a fokozott jegyellenőrzéssel, meg a többivel mennyi pluszbevételt hoztak, és hogy -neadjisten- azt milyen hasznosan költötték el.
Csak egyszer.

gery · http://gery.blog.hu 2008.01.28. 16:30:18

"A feliratok üzenete szándékosan kíván kényelmetlen közérzetet okozni az érvényes jegy vagy bérlet nélkül utazóknak, ugyanakkor kitűzött cél, hogy a fizető utasok egy kiemelten kezelt közösség hozzátartozóinak érezzék magukat." - ezt most ugye nem gondolja senki komolyan? ez maximum általános negyedikben lehetne érv, de már ott sem. úgy érzem a vezetőségből valaki vett egy matricagyártó céget.

Fedup Sári 2008.01.28. 16:50:02

DEMAGÓGIA begin

Miért van az, hogy már nyelvi szinten is hibákkal terheltek a mávstartos közlemények? "... [K]iemelten kezelt közösség hozzátartozóinak érezzék magukat": valakiknek a rokonának kell képzelnem magam a mávstart szerint??

És az ilyen szövegek gyártóinak-jóváhagyóinak menedzserfizetését a mi adónkból fizetik.

Múltkor Sigulinszki nyúlfarknyi közleményében 7 helyesírási hiba volt.

DEMAGÓGIA end.

De komolyan: mi van a hat éven aluliakkal, a hatvanöt éven felüliekkel, a hadirokkantakkal és kisérőikkel és a hadiözvegyekkel: ők nem fizető utasok -- most akkor állhatnak az előtérben?? Hogy lehet, hogy a mávstartnál még a saját tarifastruktúrájukkal sincsenek tisztában?! Vagy egy négy szóból álló, és általuk megfogalmazott mondat ("Fizető utasoknak fenntartott kocsi") jelentését sem sikerült felfogniuk?

georgejr · http://mav.blog.hu 2008.01.28. 16:52:51

Minden előbb felsorolt (hadiözvegy, nyugdíjas, gyermek, stb) utas utazását az állam fizeti, tehát ők is fizető utasok. Ezt a MÁV nyilatkozta!

petya.bacsi 2008.01.28. 17:04:17

Fedup Sári: én jeleztem itt a blogon, hogy helyesírási hiba van a közleményben, és kijavították :)

Fedup Sári 2008.01.28. 17:20:42

Most nem azért, de "[a] gyermek 6. életéve betöltéséig díjfizetés nélkül utazhat bármely kocsiosztályon", "[b]elföldi forgalomban díjfizetés nélkül utazhat a 65. életéve betöltése napjától...". Ez van az üzletszabályzatukban, nem én találtam ki.

Megismétlem: díj_fizetés__nélkül_.

És még csak 0 forintos jegyet sem kell váltaniuk, hogy aztán állambácsival leboltolják.

petya.bacsi 2008.01.28. 17:23:50

"a bliccelők legnagyobb aránya a magas bérletárak (...)"

Ez így van. Nincs arányban a szolgáltatás minősége az árral...

Fedup Sári 2008.01.28. 17:24:11

Petya.bácsi: bárcsak minden panasz (mávul: "felszólamlás") ilyen következménnyel járna.

Jack/rendetteremt/ · http://www.youtube.com/watch?v=SBPvrOdFm00 2008.01.28. 21:07:48

Ezt a matricát (Fizetős utasnak fenntartott kocsi) én már láttam az utastereket elválasztó ajtókon.Reakció:jól meglepődtem egy pillanatra,utána elkapott a röhögőgörcs,majd szánni kezdtem az egész bandát.Ez az egész akár vicces is lehetne,ha a szolgáltatás színvonala nem alulnézetből szemlélné a béka seggét.De amíg az évek óta halmozódó retekhalom el nem tűnik a kocsikból senki se várja azt,hogy a bérletem miatt kiemelt közösségi tagnak érezzem magam.Az ilyen olcsó poénkodás eddig a BKV-ra volt jellemző-gondoltam magamban aztán kisvártatva azt olvastam,hogy Aba Botond (a volt BKV vezér) átigazolt a MÁV-Start felügyelő bizottságába.Jesszum pepi!Ugye ez nem komoly?????!!!???!!!Ha igen az ég legyen hozzánk irgalmas!!

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2008.01.29. 00:09:52

vasutihivatal.gov.hu/sajto?page=details&news_id=192

"Engedély nélkül működteti a vasúti pályahálózatát a MÁV Zrt., ezért a Magyar Vasúti Hivatal (MVH) hétfőn 100 millió forint piacfelügyeleti bírságot szabott ki a vállalatra, olvasható a Hivatal honlapján."

Kiváncsi vagyok, meddig kell várni az "Engedéllyel rendelkező pálya számára fenntartott hely!" matricákra.

titamilla86 2008.01.29. 01:01:29

Ez akkor azt jelenti,hogy a peronon utazhatok jegy nélkül?

mechba · http://mechba.blog.hu 2008.01.29. 07:34:23

Úgy tűnik, hogy kicsit olyan érzést akarhatnak kelteni starték, hogy lám-lám, itt vannak az új emberek, rögtön mekkora változás lett. Anno ezt Devecz-cel is eljátszották, nem emlékeztek?

Egyébként posztom a témához a blogomon...

Manyizga (törölt) 2008.01.29. 09:37:32

Tipikus MÁV-os hozzáállás. Veszteséges mamutcég vagyok, nem a hatékonyságot növelem, hanem az "elmaradt bevételeket" akarom behajtani. Tisztára mint a zeneiparban, nem? :)

Az, hogy a napi rendszerességű késések (és a sztrájkok) a magyar gazdaságnak milyen károkat okoznak, nem érdemel figyelmet a részükről, mert azzal meló és felelősségvállalás lenne. Az meg a MÁV-nál nincs.

Blackmore 2008.01.29. 11:04:41

Lelki szemeimmel látom, amikor majd pár ajtóról leszedik a matricát, h a nénik-bácsik mind oda tódulnak, mert nem fogják fel, mit jelent a kiírás :D

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2008.01.29. 14:04:03

a határozatot elnézve nem lesz már sokáig MÁV... tényleg, a sok közlemény helyett... megszerezték már a licensz-t vagy mostmár csak úgy engedély nélkül megy a vonat? Kezd felettébb érdekelni... meg az is, hogy a bejelentés nélküli sztrájkot ugyan hogyan gondolják... bár végülis folyamatosan az van :) mindenesetre meg fogom kérdezni egy elfogulatlan ügyvédtől aki nem szokott baromságokat mondani.
petya bácsi : jogi fórumon sok a barom, aki büszke az apuka pénzén vett diplomára, olvastam a leveledet; csak éjjelben kicsit meggyűlt a meló... de mint utas, nem feledek :D

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2008.01.29. 14:05:50

ja és a 6 milliárdos veszteségről... a vasút utasvesztése a hanyag, pontatlan munkavégzés, a szolgáltatások teljes hiánya miatt az akkor mennyi kárt is okoz évente? mert szerintem ennek többszörösét... először a saját portán kéne sepergetni, tisztelt MÁV. lenne mit...

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2008.01.30. 10:46:04

Ha meggondolom, anno az MD-Mot-os boldogult időkben a Békéscsaba-Orosháza vonaton hajnalonta a peronon kellett utazni, mert így is alig fért fel az ember a vonatra. És persze a jegyet is meg kellett venni hozzá :(

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2008.01.30. 10:47:12

Békéscsaba-Szegedet akartam írni...
süti beállítások módosítása