MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

befagyott a fék

2008. január 17. - georgejr
-3 fok és a fék befagy. Tájékoztatni a láma utast nem kell, sokkal jobb móka lent dumálni a haverokkal...


Szia,
 
Egy kis történetet szeretnék elmesélni ...ahol barna hajjal indultam el Győrből, de már őszen érkeztem meg Pestre.
A Kálmán Imre nevezetű vonat január 4.én reggel 8:00ra ért Győrbe és indult tovább a Keleti pu.-ra, ahova 9:25-re kellett volna megérkeznie, de ez sajnos nem így alakult. Az én részemről azért lett volna fontos ez a 9:25 ös érkezés, mert így kényelmesen el tudtam volna érni a Ferihegyről 11:50kor felszálló gépemet, amihez legkésőbb 11:20ra legkésőbb oda kellett érnem, hogy a check in-t ki ne késsem.
Szóval felszálltam a vonatra Győrben és miután a vonat indulása miatt kinyíló akármilyen műszerfalnak az ajtaja kissebb sérüléseket okozott, nekiláttam helyet keresni. Miután leültem, egészen nyugodtan utaztam...talán csak azt említeném meg, hogy mind két irányban megpróbáltam eljutni a legközelebbi wc-re...de mind a kettő le volt ragasztva egy nagy "nem működik" felirattal....de nem ez volt a  legnagyobb gond....
A vonat megállt Szárligeten....ami sajnos nem egyedi dolog a magyar intercity-k történetében.Nem is tűnt fel senkinek, én magam is csak kb 10 perc után kezdtem el gyanakodni.Mindvégig egy másik vonat állt a mellettünk lévő vágányon a peron másik oldalán. Mivel kb 80 percem volt késésre számolva, így kezdtem nyugtalankodni és előrementem, hogy megkérdezzem a kalauztól, miért is állunk. Amikor előre értem a második, vagy harmadik vagonhoz és kinéztem, akkor felháborító látvány fogadott. A két kalauz és a mozdonyvezető ott állt az egyik kerék mellett és magasröptű beszélgetést folytattak zsebre tett kézzel (hideg volt). Mint minden ember ilyenkor, én is kicsit ingerültebben kérdeztem, hogy miiiért nem megyünk?...amire azt a választ kaptam, hogy befagyott a fék. Megjegyezném, hogy nem volt hideg...kb -3 fok lehetett. Amikor megkérdeztem, hogy és "mikor fog valami történni, mert nekem 11:50 kor felszáll a gépem és elszeretném érni"...akkor a teljes hozzá NEM értéssel néztek rám.Amikor elindultam vissza a fülkémbe...az egyik kalauz jött utánam, mert a mellettem lévő fülkében volt a cuccuk. Akkor már kb 20 perce álltunk. Gondoltam megkérdezem, hogy hova megy a mellettünk lévő vágányon álló vonat.A kalauz hölgy közölte velem, hogy a Déli pu.-ra megy....de ahogy ezt kimondta, az a vonat el is indult. Amikor felháborodva kérdeztem, hogy miért nem szóltak, ha tudták, hogy ebből nem lesz egyhamar semmi....hogy aki siet , az szálljon át arra a vonatra és talán a Déliből még elvergődhet oda, ahol dolga van....akkor azt a választ kaptam, hogy nem működnek a hangosbemondók. Akkor javaslatot tettem, hogy állítsák meg a következő vonatot, ami győr felől érkezik, akkor közölték velem, hogy azt nem lehet...a következő kérdésemre, ami így szólt, hogy " akkor akik most itt ragadtak ezen a vonaton, azok késsék le a tárgyalásukat,a repülőjüket, vagy éppen dögöljenek meg?" arra a hallgatás beleegyezés elvén csak egy nagy csendet kaptam.
Megkérdeztem, hogy tud-e nekem adni egy igazolást, mert akkor hívok egy taxit és elvitetettem magam a reptérre és a Máv meg a taxis majd rendezik egymás között....de nem így működik a dolog...a kalauz nagyvonalúan felajánlotta, hogy visszakaphatom a jegy árát, ami csak tovább feszítette a kedélyeket. Akkor még mindig álltunk és a kalauzok 30 perces késést jósoltak, amit egyből megcáfolt egy hölgy a háttérből egy frissen érkezett telefonnal a Keletiből....ott ugyanis már 60 perces késés volt a táblán. Ezen események összessége, hogy semmilyen elképzelésük nem volt, hogy mit kellene csinálniuk...se egy kidolgozott terv...sem egy hasonló esemény...semmi.
Aztán megszületett az ötlet, hogy lecsatolják majd lehúzzák és átrakják egy másik vágányra a rossz kocsit. Ezt sikerült is kb fél óra alatt kivitelezni. Amikor nagy nehezen megindult a vonat, az órámat már meg sem mertem nézni. Megkérdeztem a férfi kalauzt a piros csíkkal a sapkáján, hogy mikor fogunk odaérni, aki gúnyosan felnevetve csak annyit mondott,...hogy ő nem tudja, mert elment időközben egy tehervonat, meg egy személy....na és itt telt be a pohár, mert az egy dolog, hogy mindent rosszul csináltak, amit csak lehet, de hogy még azt is el kelljen tűrnöm, hogy egy kalauz kinevessen, mert nem biztos hogy elérem a repülőm...na ez már sok volt. Elkértem az azonosítójukat, amit úriember módjára egy papír kéztörlőre fel is írt.
6153 1090019-1 CFR kocsi
Ezt az adatot kaptam meg ...hát nagyon kíváncsi vagyok, hogy ez alapján meg lehet-e állapítani, hogy kik voltak azok.
A taxit már a vonatról meg kellett rendelnem és Kelenföldön le kellett szállnom. A taxisnak adtam egy kis csúszópénzt, hogy csapjon a lovak közé, mert nem érem el a repülőm. A taxis (Zóna) tényleg nem normál tempóban haladva vezetett, szóval le a kalappal. 11:05kor szálltam ki a taxiból és csak annak köszönhetően értem el a gépet, hogy mindenki előreengedett az ellenőrző kapunál.
 
Természetesen a jegy árát visszakövetelem majd a mávtól...mihelyt újra otthon leszek....legalábbis megpróbálom...de valami azt súgja, hogy az is egy kisebb csata lesz.
 
üdv.:
 
Tóth Péter

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr31300745

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fedup Sári 2008.01.17. 13:36:12

Mázlid volt, hogy elérted a gépet. Amúgy ez az utasítás szerinti, sztenderd mávos eljárás gebasz esetén. Majd más lesz a helyzet, ha munkába állnak a termékmenedzserek :D

Nandesz 2008.01.17. 14:31:18

Amit neked arra a kéztörlőre felírtak, az nem más, mint a kisorozott román kocsi pályaszáma.

Egyébként a vonaton dolgozó, pardon, a vonaton lévő kalauzok kiléte a dátum és a vonat alapján utólagosan megállípítható (elvileg) a MÁV-nál.

Gyakorlatilag pedig fogsz kapni egy válaszlevelet 30 napon belül, hogy a panaszod kivizsgálása tovább tart, légy türelemmel. Ezután majd megkapod a végleges választ, hogy szíves elnézést kérnek a kellemetlenségért, a vonaton dolgozó személyzetet figyelmeztették az utasokkal való helyes bánásmódra (te pedig eldöntheted, hogy ezt elhiszed-e). Ugyanakkor a vonatjegy árát nem térítik vissza, mert végül eljutottál A pontból B pontba, a nemzetközi forgalomban közlekedő IC, EC és EN vonatok pótjegyeit pedig az üzletszabályzat értelmében késés esetén sem térítik vissza.

hard 2008.01.17. 15:04:12

Na az ilyenek miatt eszembe se jut vonattal járni.
Mentél volna a 8-as busszal. Nagy dugóval is kb fél 11-re a népligetben lettél volna, onnét meg nincs már messze a reptér. Vagy ha tuti oda akarsz érni, akkor a fél 8-assal.

0xFFFF 2008.01.17. 15:16:11

Autóval kell menni. MÁV-ot hagyni tönkremenni.

Petike82 2008.01.17. 15:20:41

És az nem lehet, hogy a kalauz nem rajtad röhögött első sorban, hanem kínjában? Nem védeni akarom, de nem hiszem, hogy a kallernak meg a mozdonyvcezetőnek kellene kereket cserélnie egy vasúti kocsin. Én is számító géppel dolgozom, de ha szét kellene szednem igencsak hozzánemértéssel nyúlnék hozzá...;)

LiberAll 2008.01.17. 15:28:23

Én szívem szerint feloszlatnám az egész MÁV-ot , akkor nem volna, s legalább nem késne meg nem kerülne egy rahedli pénzébe, az államnak, s így minden Abszurdisztáni állampolgárnak...

ReWriter · http://miazhogy.blog.hu 2008.01.17. 15:47:03

Nincs már meg az a nagy kalapácsuk, amivel ütögetni szokták a fékeket? Tényyleg akkora baj, ha kivesznek egy vagy két fékbetétet? Az egész kb 5 perc. Csókoltatok mindenkit.

Manyizga (törölt) 2008.01.17. 15:52:03

Fog a fék, mert befagyott? A hőterheléstől kiolvad nem? :))

moni77777 2008.01.17. 15:58:59

Igen, én is mindig azt mondom, hogy "sineket felszedni" mert ennek a MÁV-nak így nincs értelme. Nagy kaki az egész

8-as 2008.01.17. 16:36:47

huh, srac, ez huzos lehetett, nem sokon mult

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2008.01.17. 16:43:26

szerintem a MÁV vezetőségét kéne rákényszeríteni, hogy "álruhában" járják
a vonatjaikat...

továbbá minden egyes késésnél kivizsgálás,
és a legkisebb hiba után is 25 botütés...

érdekes, ha én hibázok ennyit és ilyeneket alig 2 óra alatt, nekem megköszönik az eddigi munkát és kérik hogy másnap már ne is erőlködjek a bemenetellel...

továbbá újabb indok, hogy miért kéne a vdszsz összes tagját a sztrájkfelhívások
papírjaival megfojtani. csodálom a panaszos türelmét, mert én már valószínűleg leütöttem volna a kalauzt minimum...

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2008.01.17. 16:44:27

vagy felajánlottam volna a kalauznak hogy "kitépem a szívét és azzal verem agyon" idézve egy korábbi hozzászólást.

Töpörtyű 2008.01.17. 17:16:25

szoval te lefizetted a taxist, hogy megszegje a KRESZ szabályait? :D

zbzbzb 2008.01.17. 18:51:48

MÁV-ot felrobbantani, a helyét beszántani, az összes tetves szemét MÁV-ost beletemetni, majd földet rá és behinteni sóval.
Síneket, kocsikat, felszerelést eladni ócskavasnak, hogy vmi bevétel legyen az ügyből.
100-200 és múlva lehet majd trágyázni, hogy legyen termés.
Ehh, ennél még az ősi román cégek is jobbak.

FIGYELEM: NE MENJ VONATTAL SEHOVA!!!

akurvaannya.

na.

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2008.01.17. 19:16:36

Péter, teljesen olyan a stílusod, mint egy csajnak. Én biztos voltam benne, hogy lány írta.

Ej-ha.

Ja, és a MÁV-ra 80 perces kését számolni amatőr dolog, bocs. Minimum 2 óra ráhagyás. De a három sem elképzelhetetlen.

Mi Bécsből repülünk, 8:30-tól, autóval megyünk ki. Pestről. 3-kor indulunk, mert BÁRMI közbejöhet, és inkább várunk 2-3 órát a reptéren, minthogy beszopjuk az egészet.

2008.01.17. 19:19:52

A fa...rt nem Pozsonyból repültél

Ashi Valkoinen 2008.01.17. 19:53:31

Mennyi kultúrált hozzászólás... kezdem szégyellni, hoyg itt vagyok a MÁV blogon a kezdetek óta.

1.) A Kálmán Imre nem Magyarországról indult, tehát a kocsik ellenőrzését nem magyar vasutasok, nem a MÁV dolgozói végezték.

2.) Még csak nem is magyar kocsi hibásodott meg.

Akkor mi van?

A kalauzok persze hibáztak, hiszen tájékoztathatták volna az utasokat, hogy ugyanmár, szálljatok át, ez az ő saruk leginkább, de maga a késés oka egy centire se a MÁV hibája.

PS.: Még egyszer gratulálok a fentebbi hozzászóloknak.

tomi79 2008.01.17. 22:39:39

"1.) A Kálmán Imre nem Magyarországról indult, tehát a kocsik ellenőrzését nem magyar vasutasok, nem a MÁV dolgozói végezték.
2.) Még csak nem is magyar kocsi hibásodott meg."
Péter viszont Magyarország területén utazott, belföldi jeggyel. A MÁV átvette az osztrák kocsikat Hegyeshalomnál, nem? Mindig egyszerűbb persze másra mutogatni, de ez esetben az utas a menetjegy megvásárlásával a MÁV-val kötött szerződést, hogy a jegy vásárlásáért cserébe elviszi Győrből Budapestre, és az nem érdekli, hogy magyar, osztrák, román vagy éppen kínai a vagon :)
Péternek az osztrák vasúthoz semmi köze.
Ha a kocsi Magyarországon meghibásodik, a MÁV-nak kell az osztrákoknál reklamálnia, nem az utasnak! És kártérítést neki kell fizetnie, nem pedig az utasnak nyomoznia a kocsi származását.

Ashi Valkoinen 2008.01.18. 20:00:22

tomi79:

Ha a határon nem fogadják a szerelvényt, akkor a cikk írója azon hőbörögne, hogy nem is jött a Kálmán Imre...

tomi79 2008.01.20. 22:29:23

Na igen, de a MÁV jogosan nevezhetné meg az osztrák vasutat, mint felelőst, és valószínűleg kártérítési igénnyel léphetne fel... Ha meg átvette, övé a felelősség, nem?
Lásd a Liszt Ferenc Eurocity múltkori esetét: ott az osztrákok nem akarták átvenni a túlzsúfolt vonatot (balesetveszélyre hivatkozva), szerintem jogosan. Itt talán nem balesetveszélyről van szó?
Amúgy meg jobban járt volna a cikk írója, ha nem jön a Kálmán Imre, hiszen a következő vonat megelőzte az álló vonatot Szárligeten...

Ezdefos 2008.02.03. 23:25:29

Gio!
Először is nyasgeb....másodszor pedig azzal, hogy eljátszod a vagány fatökű bükkábrányi parasztgyereket, aki télen lehúzott ablakkal utazik, csak hogy elmondhassa milyen kemény volt....nekem nem, de szerintem másoknak sem imponálsz. Ha te is repülsz, vagy enm otthon élsz, akkor tudod nagyon jól, hogy nem az a normális, ami otthon folyik...és nem szabad beletörődni. A tapasztalatok pedig azt mutatják, hogy mindig a gödörből szól kia lyuk....azaz mindig egy kis ratyi mondja a valakinek, hogy olyan a stílusa, mint egy lánynak. Ki mit lát benne.
Ámen
süti beállítások módosítása