MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Kallerok munkamorálja

2008. január 15. - georgejr
És ezért nem kapja meg a MÁV-Start a járó bevételt. Talán lapátra kellene tenni a lusta embereket, akik b@xnak dolgozni. Ilyen morállal, normális cégnél pikk-pakk kirúgnának.


Ugyan már nem írok a MÁV-Start szutyok Rt.-nek, mert nem érdemlik meg, hogy rájuk fecséreljek egy percet is, de a még függőben lévő panaszokra adott válaszaikat azért továbbítom.
A kérdés/panasz:
-----------------------
2007.12.09-i levél.
"
Tisztelt MÁV Start Zrt.!

2007.12.07-én a 3018-as számú személyvonat Budapest Keleti pu.-ról tájékoztatás nélkül 5 perc késéssel érkezett meg Gödöllő állomásra 19:58-kor.


Bár az Önök által korábban készített ütemes menetrend szerint 20:05-kor kellett volna a vonatnak Aszódon lennie csak 20:26-kor értünk be Aszódra, ami 21 perc késés egy 12 perces úton. Gratulálni tudok csak hozzá.

A 12.07-i napot tekintve 31 perc esett ki az életemből a MÁV Start által okozott késésekből adódóan. Vajon minek sztrájkolnak akkor, ha minden nap kapok egy 20-30 perces sztrájk jellegű késést???

Aszódon történt utastájékoztatás, ami tájékoztatom Önöket, hogy korábbi állításukkal ellentétben nem élő szavas, hanem gép által kezelt emberi hang?

Mi okozta a vonat késését? Egy szemből késve közlekedő IC?

A vonaton a jegyvizsgálat rendben zajlott.

Nem értem, hogy a felújított (ilyen: http://mkkk.kma.bme.hu/dani/diploma/bhvfestve_020411.jpg ) kocsikkal közlekedő szerelvényen miért kellett pokoli meleget csinálni, amit csak az ablakok lehúzásával lehetett orvosolni. Felhívnám a figyelmüket arra - ahogyan Önök is felhívják a figyelmemet, hogy nem nyomtassak, ha lehet -, hogy a fölöslegesen megtermelt és elfogyasztott hőenergia is környezetszennyező (az az energia nem környezetszennyező, amit meg sem termelünk) ezért kérem, hogy szíveskedjenek megoldani az elviselhető hőmérséklet biztosítását a személykocsikban.

Válaszukat előre is köszönöm!

Tisztelettel:
"

2007.12.21-i levél:

"
Tisztelt MÁV Start Zrt.!
Tisztelt GKM, Miniszter Úr!
Tisztelt Magyar Vasúti Hivatal!

A lenti eset ugyan csak egy eset leírása a sok közül, amelyről a MÁV-Start Zrt. ügyfélszolgálata tud és amellyel kapcsolatban ők bővebb információval tudnak szolgálni.

2007.12.21-én Aszódról utaztunk Gyömrőre, utazásunkhoz a MÁV-Start Zrt. járatait vettük igénybe, amellyel kapcsolatban az alábbi kérdéseim és észrevételeim lennének:

- 2007.12.21-én sztrájkoltak-e a jegyvizsgálók? Kérdezem ezt azért, mert úgy utaztunk el Aszódról Gyömrőre 2 átszállással, hogy a kutya nem kezelte a jegyünket.
Aszódon a vasútállomásra 09:17-18-ra értünk le, a menyasszonyom a jegyét 09:19-kor váltotta meg. Aszódon az állomás felé haladva már kb. 5 perccel előbb hallani lehet, ha bemondják, hogy vonat jön vagy késik stb. Nem hallottunk semmit és bár a jegyváltás után igen sok utast láttunk az állomáson nem tudtuk, hogy szokás szerint ütemesen késik-e a 09:13-as gyorsvonat vagy sem.

Megkérdeztem a várakozó utasok egyiket, hogy a gyorsvonat elment-e már, azt mondták, hogy valószínűleg igen, így a 09:23-as 3047-es számú személyvonat utolsó előtti kocsijában középen szálltunk fel ott, ahol a vonaton tartózkodó nem vezető jegyvizsgáló leszállt, majd mi leültünk a a vonat vége felé eső első kocsirészben.

Aztán láttam, hogy a piros sapkás csíkos vezető jegyvizsgáló érkezik az előttünk lévő kocsirészbe, majd helyet foglal hosszú hajú kollégájával együtt. Jegyvizsgálat nuku. Már majdnem Máriabesnyőnél jártunk, amikor hosszú hajú jegyvizsgáló megindult a vonat vége felé, na mondom munkvégzés lesz, elő a jegyet bérletet, de olyan sebesen rohant hátra, hogy jegyet, bérletet kérni nem volt ideje.

Aztán Gödöllőn megálltunk. Hallom, hogy kiabálja a hangos utastájékoztató berendezésük, hogy gyorsvonat érkezik Sátoraljaújhelyről stb. stb. (azt nem kiabálta, hogy késő gyorsról van szó) Átszálltunk. A vonat eléggé kihúzott, így az utolsó kocsiba sikerült felszállni, Bye kocsik révén a legutolsó utastérbe, ahol a kerékpárszállító rész is van.

Ütemesen késtünk 20 percet, 10:17-kor értünk be Bp Keleti pu.-ra, késés a vonathoz egyáltalán nem volt kiírva, bár mire beértünk, már 10:15-kor el is kellett volna indulnia tovább Székesfehérváron át Nagykanizsa felé, de ez apróság, megszoktuk, sajnos. A vonaton jegyvizsgálat nem volt, annak ellenére, hogy Kőbánya után hátrajött a vezető jegyvizsgáló és társa, majd lehuppantak mellénk a 4-es ülésbe. Készítettük is a jegyet és bérletet, hogy megmutatjuk, hátha kérik, de semmi. Nincs ellenőr, nincs kevesebb, vagy több fizetés, ha dolgoznak, akkor meg minek erőltetnék magukat?

Nekem bérletem volt decemberre, mert elég sokat utaztam vonattal, a menyasszonyomnak nem. Csatoltan látható az érintetlen menetjegye:

Csatolt file:
-------------
Aszod-Rakoscsaba_BKSZ_jegy_20071221_0919.jpg (54 kB)

Utunkat folytatni szándékoztunk Gyömrő felé, menetjegyünket menettérti jegyként vettük meg az automatából, mivel Aszódón korábbi tapasztalatink szerint irreálisan nagy szellemi és fizikai munkát jelentett volna egy Aszód-Gyömrő útvonalra szóló 2 BKSZ-es jegy értékesítése.

Aztán a 3414-es Sülysápi személyen sem volt kedve vagy ideje a jegyvizsgálónak jegyet vizsgálni. Mi az utolsó kocsi közepén ültünk a 13. vágányról induló személyvonaton és Gyömrőn a utolsó előtti kocsiban szállt le a vezető jegyvizsgáló. Meg is jegyeztem a menyasszonyomnak a jegyvizsgáló mellett elhaladva jó hangosan, hogy hallja, "no akkor ha már nem volt kedve a kallernek dolgozni", majd visszaváltjuk a jegyet (amit persze nem tettünk meg, mert a visszaúton már a 3435-ös vonaton dolgozott a kollegina, igaz csak Bp. Keleti pu. előtt érkezett a vonat közepéig eljutni, nem tudni miért, hiszen szintén alig volt utas).

A csatolt menetjegyeken jól látszik, hogy csak a visszaútra voltak kezelve, a visszaúton a jegyeket látván fel is húzta a szemöldökét a jegyvizsgáló.

Csatolt fileok:
---------------
Rakosker_Gyomro_BKSZ_jegy_20071221_1020.jpg (55 kB)
Rakosker_Gyomro_BKSZ_jegy_20071221_1022.jpg (57 kB)

Egyik vonaton sem volt sok utas. 2 óra leforgása alatt 3 vonattal is utaztunk. Nem bújtunk el a vonaton, nem járkáltunk még csak a a kocsik között sem, ott ültünk le, ahol felszálltunk, ennek ellenére egyszer sem kezelték a menetjegyünket.

Kérdéseim az alábbiak:

- Miért?
- Ez a normális munkavégzés a MÁV-Start Zrt.-nél?
- Honnan van erkölcsi jogalapjuk sztrájkot hirdetni a jegyvizsgálókat is tömörítő szakszervezetnek, ha a tagjaik ilyen trehányul látják el feladatukat?
- Mi alapján kapnak az ücsörgésért fizetést? Ha nem tetszik a munkájuk, ki tartja őket vissza attól, hogy jobban jövedelmező, megbecsültebb munkahelyet válasszanak maguknak, ahol dolgozni sem nagyon kell?
- Ingyen vasúti menetjegy az adófizetők és a jövő generációinak pénzén (értsd felvett hosszú lejáratú állami hitelek a vasút számára) a munkájukat nem végző jegyvizsgálóknak és családjuknak egy veszteségesen működő társaságtól? Ugyan de mégis mire és miért?
- Önök szerint 4x ennyi fizetésért alaposabb munkát végeznének a jegyvizsgálók? Szerintem ugyanúgy nem.

Valószínűleg nagyon megérné egy külsős ellenőr céget megbízni a menetjegyek és a jegyvizsgálók ellenőrzésével, mert felháborító amilyen munkamorál van a jegyvizsgálók nagy részénél. Egyes járatokon csak éppen a vonatot indítják el, azt se tennék, ha nem lenne muszáj.

Mi alapján tették ki ezt a hírt a honlapjukra?
http://www.mav-start.hu/hirek/archivum.php?xquery=ellen%F5rz%E9s&mid=147272fb9f24eb

Válaszukat előre is köszönöm!

Tisztelettel:
"

"

Válasz:
----------
"

Tisztelt Utasunk!                                        

 

Köszönettel vettük a 2007. december 09-én és 21-én, elektronikus úton Társaságunk részére megküldött észrevételeit. Ezúton szeretnénk tájékoztatni a Társaságunk illetékességébe tartozó felvetéseit illetően (melyre december 21-i levele kapcsán a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium is megbízást adott):
   

Őszintén sajnáljuk amennyiben kellemetlenség érte az utazásai során, és ezúton is arról szeretnénk biztosítani, hogy mindent megtettünk és megteszünk annak érdekében, hogy a felvetett hiányosságok a jövőben lehetőleg ne fordulhassanak elő.
 
A 2007. december 9-én közlekedő 3018 számú vonatunk közlekedését megvizsgáltuk és a rendelkezésünkre álló adataink alapján megállapítottuk, hogy az menetrendi eltérés nélkül közlekedett Aszód állomásig.
 
A fűtési hiányossággal kapcsolatban kérjük, hogy amennyiben ilyet tapasztal, lehetőség szerint jelezze az ott szolgálatot teljesítő jegyvizsgáló munkatársunknak, aki köteles azonnal intézkedni a megfelelő hőmérséklet beállítása, vagy az utasok másik személykocsiba történő elhelyezése érdekében. Amennyibe a hőmérsékletet nem tudja szabályozni, a végállomáson írásban kell ezt jeleznie a műszaki szolgálatot teljesítő munkatársaink felé, akik gondoskodnak a hiba elhárításáról.
 
A MÁVDIREKT telefonos információval kapcsolatos felvetését továbbítottuk a helyes működésért felelős vezetőnek tájékoztatás céljából, illetőleg próbahívásokat is végeztünk, mely során a rendszer megfelelő működését, az ott dolgozó munkatársak előírás szerinti munkavégzését állapítottuk meg

A jegyvizsgáló munkatársaink feladataival kapcsolatban arról szeretnénk tájékoztatni, hogy a vonatkísérő személyzet, minden esetben köteles a vonat közlekedésének teljes szakaszán folyamatos jegyvizsgálatot tartani. Ez alól csak a közlekedés biztonságával összefüggő forgalmi teendői mentesítik az ehhez szükséges időtartamra. A jelzett hiányosság felszámolása érdekében azonnali intézkedéseket tettünk, és a szolgáltatás-felügyeleti, illetve az érintett szolgáltató központ munkatársai bevonásával fokozott ellenőrzéseket rendeltünk el, így remélhetőleg a jövőben egyre csökkenő számban találkozik ilyen hiányossággal. Amennyiben az ellenőrzések során bármely jegyvizsgáló esetében a munkaköri kötelezettségének megszegését állapítjuk meg, a megfelelő munkáltatói szankció alkalmazásával minden esetben élni fogunk.
 
Megkeresését és javaslatait még egyszer nagyon köszönjük. Bízunk benne, hogy a 2008. évben is megtiszteli Társaságunkat bizalmával, és elégedett Utasaink között üdvözölhetjük.
  
Üdvözlettel:

 

xy

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr14297938

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tony Almeida 2008.01.15. 09:13:54

Gondolom az a fajta vagy, aki a kákán is csomót keres. Azt mé fáj neked,
hogy nem vizsgálták meg a jegyed? Mert a kaller nem látta, hogy milyen jófiú vagy, hogy nem bliccelsz és elmaradt a buksisimogatás és a csont? Ja, hameg kéri a jegyet, akkor meg azért nyomod fel szerencsétlent a vezetőségnél?
Ekkora egy kekec gyökér tahó parasztot...

Én évente 3-4x utazom vonattal, de én csak "normális" kalauzzal találkoztam, nem is értem, sokan mit várnak el tőle, talán nyalja ki a seggüket és földig hajoljon előttük? Nálam eddig ez történt: Kaller beront a vagonba, elbőbíti magát, hogy "jegyeket, etc...", odaadom a jegyem, kilyukasztja és halad is tovább...nem fakadok sírva utána, hogy jajj, nem köszönt, vagy jajj, letegezett, vagy jajj, volt sapka a fején, meg jajj, nem volt sapka a fején...leszarom. Engem idegesítene is, ha megállna jópofizni.

Bytheway, nagyon örülök, hogy sok embernek ez a legnagyobb problémája.

Retexis 2008.01.15. 09:35:48

Váltsd vissza a kezeletlen jegyet ahelyett, hogy itt picsognál.

winston01 2008.01.15. 09:56:32

Na, fasza, már csak az hiányzik, hogy "Kirúgattad a szegény kallert, köcsög, éhen fog halni a családja!"

Az ÉN pénzemből igenis dolgozzon rendesen, vagy húzzon el a búsba. Ti gondolom akkor sem reklamáltok, ha a szobafestő csak félig mázolja ki a szobátokat, vagy az asztalos csak két lábat csinál a széknek. Mondjuk ezzel nincs is gond, mert azok CSAK a ti pénzetekből élnek. A kaller viszont az enyémből is, meg a tisztel reklamálóéból is. Egy piacgazdaságban talán nem az elvetemült őrület jele elvárni, hogy ha az ember fizet valamiért (jegyárban és adóban is), akkor tisztességes ellenszolgáltatást várjon el. Amibe, minthogy a munkaköri leírásban (sőt, a munkakör megnevezésében is) szerepel, beletartozik a jegyvizsgálat is.

georgejr · http://mav.blog.hu 2008.01.15. 10:02:00

Kedves Retexis,
Mi itt arra probaljuk felhivni a figyelmet, hogy ha a kedves kallerok tenyleg dolgoznanak, vagyis mindegyik dolgozna, akkor lehet nem kellett volna tobb misiert peronkapukat epiteni. egyebkent winston commentje mindent elmond.

JXB 2008.01.15. 10:04:00

Tök jó! Legalább 5 embert feljelentettél. Pedig nem történt más, mint bizalommal voltak irányodba, és kárt nem okoztak Neked.
Egyébként a vonat késések általában nem a MÁV START Zrt. számlájára írhatok, hanem a pályavasútéra. Mivel a pálya állapota és a z esetleges rosszul tervezett keresztekhez a START-nak semmi köze. (gondolom, hogy akinek késik a vonata azt nem érdekli, de gondoltam leírom, mint tényt)

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2008.01.15. 10:06:46

"tisztességes ellenszolgáltatást várjon el. Amibe, minthogy a munkaköri leírásban (sőt, a munkakör megnevezésében is) szerepel, beletartozik a jegyvizsgálat is."

Így van. Követelem, hogy vizsgálják meg a jegyemet!! Én fizettem azért, hogy a jegyvizsgáló megvizsgálja a jegyemet!
Addig nem vagyok hajlandó leszállni a vonatról, amíg oda nem jön az illetékes, és nem vizsgálja meg a jegyemet!
Kikérem magamnak az ilyen inzultust!

Tony Almeida 2008.01.15. 10:07:44

"Kirúgattad a szegény kallert, köcsög, éhen fog halni a családja!"

Nem, nem ezt mondtam.
De hogy ezért sírni, meg felnyomni valakit (!!!), az bőven megérdemelne egy szegénységi bizonyítványt.
Rengeteg ilyen modva csinált problémáról olvasni itt pl.: a kalauz letegezett...érted bazdmeg, LE MERÉSZELT TEGEZNI a bunkója, ENGEM!
Ez a mostani poszt is kb. ugyanilyen.

A hátam borsózik az ilyen emberektől.

TGV 2008.01.15. 10:21:15

Tony: latom te meg nem erted, hogy egy szolgaltatoceg a klienseibol el. A kliens rangja pedig orszagonken eltero, de mondjuk ket peldat tudok neked idezni: a franciaknal a vevo = kiraly, a japanoknal pedig isteni rangban van.
Az a minimum, hogy egy kaller elore koszon mindenkinek kulon es udvariasan ker. Aki ezt nem udja teljesiteni, az menjen lapatolni vagy mas munkakorbe, ahol nem emberekkel foglalkozik minden nap.
megjegyzem, hogy Parizsban a buszvezeto mindenkinek koszon felszallaskor (az elso ajton kell felszallni).
A levelironak igaza van, a jegyarba bele van epitve a jegykezeles koltsege is, tehat jogosan teszi szova, hogy a semmiert fizet.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2008.01.15. 10:28:46

"megjegyzem, hogy Parizsban a buszvezeto mindenkinek koszon felszallaskor"
Ha szorosan egymás után felszáll húsz ember, akkor hússzzor hadarja el, hogy bonzsúrbonzsúrbonzsúrbonzsúr??? Marha udvariasan hangzik, és egyáltaln nem gépszerűen...

>(az elso ajton kell felszallni).
itt is azt kéne, és akkor ebbe is bele lehetne kötni.

>A levelironak igaza van, a jegyarba bele van epitve a jegykezeles koltsege is, tehat jogosan teszi szova, hogy a semmiert fizet.

a semmiért? a SEMMIÉRT?????
Én azt hittem az utazásért fizet - de persze ha neki a jegykezelés a fontosabb...

Mellesleg akkor majd kiszámolják a mávnál, hogy mennyi jár vissza neki a jegy árából, a jegykezeléssel járó élvezet elmulasztásáért...

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2008.01.15. 10:30:46

"Meg is jegyeztem a menyasszonyomnak a jegyvizsgáló mellett elhaladva jó hangosan, hogy hallja, "no akkor ha már nem volt kedve a kallernek dolgozni", majd visszaváltjuk a jegyet"

:))))))) Atyavilág, ilyen emberek vannak :)))))
Vajon a menyasszonya is ilyen? :))))

hbe 2008.01.15. 10:34:26

Mondjuk a másik véglet meg a civil elegáns fővizsgáló, az meg már csak azt nem kérdezte meg ellenőrzéskor anno, hogy hány gólt rúgtam az iskolai focibajnokságban.

TGV 2008.01.15. 10:39:02

Hoppacska: most kivaloan demonstraltad a Magyar Mentalitast! csupa negativ dolgot fogalmaztal meg...
nekem eddig meg mindig sikerult szemkontaktust letesitenem a buszvezetovel, aki mindenkinek koszon, raadasul legtobbszor mosolyog is. Ez amugy nem olyan nagyon nehez dolog, mukodik Budapesten is, probald ki te is, semmibe nem kerul. En altalaban akkor szoktam kiprobalni, amikor nem tudom, hogy hol kell leszallni, megkerdem a buszvezetot vagy megkerem, hogy szoljon es akkor az elso ajtonal szallok le es ranezek, megkoszonom es elkoszonok es mosolygok hozza. Csoda tortenik olyankor, a zord vezeto is elmosolyodik es visszakoszon. Probald ki, mukodik!

a tobbiert is felesleges kotozkodni, erted amit irtam. Egyebkent szerintem elovarosi vonatokra nem kell kaller, viszont MINDEN allomasra be- es kileptetokapu.

the real 2008.01.15. 10:48:58

Az egyik dolog az, hogy én sem kötnék bele ilyen dolgokba - már csak azért sem, mert számomra nem ér annyit az egész, hogy leveleket írkáljak.
A másik oldalról viszont furcsa, hogy egyes hozzászólók képtelenek megérteni, hogy ha a kalauz nem ellenőrzi a jegyeket, akkor bizony mások jegy nélkül fognak utazni - vagyis nekünk annyival is többet kell majd fizetnünk a MÁV fenntartására. Nem meglepő, hogy ez sokaknak nem tetszik.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2008.01.15. 11:02:56

" TGV 2008.01.15. 10:39:02
nekem eddig meg mindig sikerult szemkontaktust letesitenem a buszvezetovel, aki mindenkinek koszon, raadasul legtobbszor mosolyog is. Ez amugy nem olyan nagyon nehez dolog, mukodik Budapesten is, probald ki te is, semmibe nem kerul."

Mit kéne kipróbálnom? Nekem semmi bajom a buszvezetőkkel (akár köszönnek, akár nem), sőt a kalauzokkal sem - pedig bizony elég régóta járok mind a mávval mind a bkvvel...

" the real 2008.01.15. 10:48:58 "
"ha a kalauz nem ellenőrzi a jegyeket, akkor bizony mások jegy nélkül fognak utazni - vagyis nekünk annyival is többet kell majd fizetnünk a MÁV fenntartására. Nem meglepő, hogy ez sokaknak nem tetszik."
Akkor most ugye nem rám gondoltál, mert mén még életemben nem blicceltem se a bkvnál, se a mávnál... :)))

Arilian 2008.01.15. 11:26:44

engem az egész jegyellenőrzés kurvára idegesít, főleg amióta a ketreces rendszer van a nyugatiban, de ha aludni akarok a vonaton, a kalauz is felébreszt még azért.

(remélem te napi 8 órából mindig 8at dolgozol, 100% hatékonysággal és ha nem, valaki feljelent ezért)

a máv egyébként egy vicc, nagyjából 1 éve csak romlik! a szolgáltatás szinvonala. a vác-budapest vonalon oda vissza minimum 20 perc késést összeszedk MINDEN NAP.
valahogy mindig régi szar vonatra jutok ráadásul, (7.36, 18.40)

220 munkanap ez 70 óra, évi mondjuk 100k huf órabérben.

Retexis 2008.01.15. 11:31:47

"ha a kalauz nem ellenőrzi a jegyeket, akkor bizony mások jegy nélkül fognak utazni - vagyis nekünk annyival is többet kell majd fizetnünk a MÁV fenntartására."

Azért nem arról van szó, hogy a vonatokon nem szokás a jegyeket ellenőrizni. Egy kalauz egy vonaton. Nem hiszem, hogy az utazóközönség nagy része erre építve ne venne rendszeresen jegyet. Nem a bliccelők miatt szar a MÁV.

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2008.01.15. 11:36:12

Szerintem inkább az állít ki magáról szegénységi bizonyítványt, akinek természetes, hogy egy állami cég alkalmazottja, aki állami pénzből kapja a fizuját (itt most következtetni kell, hogy mire is gondolok!!!!!) baszik a munkájára. Zömmel ugyanilyen 'szarok a munkára' típusú alkalmazottak üldögélnek az állami hivatalokban, az bezzeg idegesít mindenkit...

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.01.15. 11:38:35

de ráérsz! hihetetlen. azt hiszem nem ezek a legnagyobb problémák a magyar vasúttal..

Adani 2008.01.15. 11:43:58

Pedig hogy paráztattak novembrben, h mostantó fokozott elelnőrzés, többször is megénzzük a jegyet, mert sokan galád módon visszaváltják a kezeletlen jegyeket, szedtevette. Akkoribna hetente 2x is vonatoztam két átszállással és soha nem néztem egyné többször. Szinte csak az első és az utolsó szakaszon ( ami Kecskemét-Cegléd és Szolnok-Békéscsaba), Cegléd és Szolnok között szinte soha nem jött kaller. És egynél többször sosem nézte meg, pedig volt mikro kevés utas volt ( az első sztrájknál), mindeninek saját fülkéje volt ( és nem is egy!) Szolnoktól-Békéscsabáig, felszálltam Szolnokon az egyik üres kocsiba, még Szajol előtt jött a kaller, lekzelte és soha többet nem láttam, pedig azo na vonaton, akár 10x is végigmehetett volna. Mikor Muronynál elindultam utasszámlálni ( kíváncsiságból) abban a kocsiban rajtam kívül senki sem utazott már ( ez ám a élet, különkocsiban utazni) :D

winston01 2008.01.15. 11:52:15

Bukowszky · bukowszky.blog.hu 2008.01.15. 11:38:35

Itt kezdődik minden. Ha elég sokan (nem) végzik úgy a munkájukat, mint a kérdéses kaller, akkor nagyon rossz vasutunk lesz. Azaz... van... na várjunk csak!

azlok23 2008.01.15. 11:54:28

dolgozzon mindenki, tegye meg a kötelezettségeit, akit valami baj ért, akkor kérdezzen utána, ne utólag járassa a száját látalanban a blogon anyázva mindenkit.

eyébiránt a kaller is dolgozzon! és áltaában dolgozni is szoktak.

és a számok mit mondanak? hogy napi 4000 oldaletöltés ellenére is csak 1-1 levél kerül ki valami panaszkodással...
a többiek lusták megírni, vagy nincs mit megírni.
lusták utánajárni, mekérdezni a kallert, csak ültök, és mérgelődtök a bajszotok alatt, mint egy agresszív kismalac.
ugyan már...
(nem vagyok MÁV-os, fősulis, heti 2x vonatozom, és eddig mindig szóltam, ha gond volt, probléma általában megoldódott.)

georgejr · http://mav.blog.hu 2008.01.15. 12:02:39

Kedves Jonathan,
azert azt hagyjuk meg, hogy jelenleg nem napi 4000 oldaletöltésnél tartunk (jóval több:)). egyébiránt a kikerülő postok mennyisége se legyen releváns. több oka is van, hogy napont maximum 3-4 post kerül ki. ugyanis vannak olyan levelek, amelyek sajnos vagy a hangnem miatt, vagy más dolog miatt nem kerülnek ki. De jellemzően napi átlag 4 post kikerülése esetén az havonta 120 post, ami ha azt nézzük nem kevés. Egyébként a mérgelődésnek van haszna is. Több embernek sikerült már elérnie, hogy komolyan vegyék, hamar válaszoltak. Sőt, volt akinek ténylegesen megoldották a problémáját. tehát tényleg felesleges mérgelődni:)

azlok23 2008.01.15. 12:09:14

georgejr · megintallunkvazze.blog.hu 2008.01.15. 12:02:39

azzal van gondom, hogy utólag 3 napra rá rájönnek emberek,h ez így nem jó, és akkor írnak midnekinek, aki csak segíteni tud...
a bloggal semmi bajom, mert ért el eredményeket.
de emberek, ne utólag nyavalyogjatok, ha ott a helyszínen is el lehetne intézni a dolgot! ebben az esetben el lehetett volna intézni. ha kaller visszabeszél, akkor hangrögzítés telefonon, tanunak ott a menyasszony, leszállásnál jegyzőkönyv, vagy valami panaszkönyv, és hullani fog a férgese. ennyi.

OftF 2008.01.15. 13:05:08

A kommentekből kitúnik, hogy itt még sokáig nem lesz normális vasúti közlekedés. Amíg nincs rá igény...

pincebogar 2008.01.15. 14:11:39

Immár 4 éve hetente 3-4-szer ingázok Hatvan és Tatabánya között(mert olcsóbb a diákbérlet, mint a koli vagy albérlet), és mondhatom,mostanra egészen igénytelen lettem:
1. Olyan ruhában utazom, amit egyszerűen tisztíthatok, ha esetleg a kocsik között áthaladva olajfoltos(vagy mi az a fekete kenőcs) lesz. Vagy valamelyik kultúrált és tiszteletreméltó utastársam alattomos helyen hagyta szemetét illetve bármilyen testnedvét.
2. Eleve ált. hajnali 3-4-kor indulok, mert egy órára lakom az állomástól,mert a busz nem éri el a vonatindulást, mert csak akkor érem el a csatlakozást a Keletiben, ha jóval előbb érkezem(tapasztalat: nem érdemes abban bízni, hogy nem fog 10-20-25 percet késni akármelyik vonat.FOG)
3. Mostanra már felszerelkeztem törlőkendővel,kisszappannal, kézmosó vízzel=tisztasági csomag.
Minden vonaton más a helyzet,nem árt felkészülni.Bár láttam már MÁV-emblémás kéztörlőt is vonat mosdójában.
4. Minden vonat és kaller más: a legrosszabbtól az egész jóig bármilyen lehet,az már a nagy égi lottón múlik,melyik napra mi adatik.
5. Dohányzás: a peronon érdemes(főleg a végén,hogy mást ne zavarjon a füst) elszívnom a cigim(ha nem kell rohanni,hogy az előre kalkulált negyedóra/40 perc helyett 3 perc alatt érjek át a 2-es vagy 4-es vágányról a 10-12-eshez), de kuka nem nagyon akad, pedig oda szeretném alaposan eloltva kidobni a csikkem.
A vonaton ritkán és kevés dohányzó kocsiszakasz van, többnyire oda is besikeredik vki, aki pedig nem akar füstöt szívni-akkor is oda ül, ha amúgy 2 perce még tök üres volt a nemdohányzó szakasz.Ergo: vonaton ne akarjak rágyújtani.Oké,nem teszem.
6. Tájékozódni ne az elvirán, az információnál vagy a telefonos információnál akarj, állj inkább lesben az állomáson, hátha jön vmi.Akármi. :)
7. Már nem akadok fenn jeges peronon, vonaton süvítő huzaton, fűtés- és világításmentes fitnesz-kocsikon, egy életre beragadt ajtókon-ablakokon.
Üvöltve beszélgető, csakis-hagymaszagú-fasírtot/hamburgert-evő utastársakon. Csikkszőnyegen. Ülésen hagyott szeméterdőn.
Örülök, ha eljutok akkor és oda, ahova kell.
Nem örülök, hogy milyen körülmények között teszem.
Egy biztos, mindig van nálam pénz BKV jegyre.Sosem lehet tudni.Végső esetben a Déliből csak indul egy pisiszagú "talent", ha már nincs más megoldás, igaz?

Blackmore 2008.01.15. 18:58:45

Ha a kallerek rendesen dolgoznának, nem lenne szükség karámra.
Egyébként ma, a Szolnokról Bp. Keletibe közlekedő 3327. sz. vonaton gyanús volt a kaller, mintha spicces lett volna :)

mizrolist 2008.01.15. 20:04:20

Ha a kalauz nem ellenőriz, akkor nem végzi a munkáját, ergo felesleges fenntartani a státuszát és fizetést adni neki; ki kell rúgni, annyival is csökken a MÁV költsége. (igen, én is jártam már így párszor, töküres vonaton is)

nekemirj 2008.01.18. 15:59:50

A jegyvizsgálónak az a dolha, hogy jegyet vizsgáljon. Ellenben a legtöbb egyszer végigmegy a vonaton, utána végigüli a távot. Így persze se bevétel, se semmi.
Már többször leírtam, felesleges vagy a karám vagy a kalauz. Ha ugyanis normális jegyvizsgálat nem kellene karám. Ha karám van mindenhol nem kell kalauz.
Bevezetném, hogy ha egy utas is úgy érkezik a karámhoz, hogy nincs, vagy érvénytelen a jegye, akkor a szolgálatot teljesítő jegyvizsgáló(k) azonalli hatállyal el vannak bocsátva.

Mellesleg múltkor késtünk 30 percet hazafele. Mondom a kalauznak kérek igazolást a késésről. Azt mondja nem adhat, kérjek a forgalmi irodában. Közöltem vele, hogy olyan helyen szállok le ahol nincs se jegykiadás se forgalmi iroda se semmi, csak egy ócska vasbódé. Azt mondta akkor sem adhat. Pedig ez is dolga lenne.
Tegna hallom küllön menedzsereket foglalkoztatnak, hogy a hibás, fűtetlen, koszos, stb. kocsikat kiszűrjék. Ez egyenesen hűtlen kezelés és pénzpazarlás. A kalauznak a vonaton pontosan tudnia kell melyik kocsivla van gond, megvan a száma, stb. El lehet vinni javításra. Ehhez nem kellenek külön emberek

lurkó 2008.07.21. 18:56:58

Látom ti tényleg azt hiszitek hogy tudjátok mi is a dolga egy jegyvizsgálónak. Pedig gőzötök sincs róla. Sokáig tartana leírni. De utána lehet nézni hogy öt év alatt (az igéretek ellenére) egyre több a forgalmi feladat a felelösség, a fizetés meg marad. Jutalékot pedig csak a jegyadásért kapunk a kezelésért semmit. Ugyhogy inkább ahoz megy az ember akinek lehet adni jegyet. Nálunk pedig jellemzően 6,8 kocsira is egy ember jut. Fizikai képtelenség ledolgozni! Főleg hogy az utasok sem partnerek mert akinek van jegye az a táskája legaljáról kaparja elő 2-3 perc ásás után. Mintha nem is számítana ellenőrzésre. Az elővárosban kb. enyi idő után meg is áll a vonat és lehet szaladni meneszteni mert akkor meg a késés lesz hatalmas.