És ezért nem kapja meg a MÁV-Start a járó bevételt. Talán lapátra kellene tenni a lusta embereket, akik b@xnak dolgozni. Ilyen morállal, normális cégnél pikk-pakk kirúgnának.
Ugyan már nem írok a MÁV-Start szutyok Rt.-nek, mert nem érdemlik meg, hogy rájuk fecséreljek egy percet is, de a még függőben lévő panaszokra adott válaszaikat azért továbbítom.
A kérdés/panasz:
-----------------------
2007.12.09-i levél.
"
Tisztelt MÁV Start Zrt.!
2007.12.07-én a 3018-as számú személyvonat Budapest Keleti pu.-ról tájékoztatás nélkül 5 perc késéssel érkezett meg Gödöllő állomásra 19:58-kor.
Bár az Önök által korábban készített ütemes menetrend szerint 20:05-kor kellett volna a vonatnak Aszódon lennie csak 20:26-kor értünk be Aszódra, ami 21 perc késés egy 12 perces úton. Gratulálni tudok csak hozzá.
A 12.07-i napot tekintve 31 perc esett ki az életemből a MÁV Start által okozott késésekből adódóan. Vajon minek sztrájkolnak akkor, ha minden nap kapok egy 20-30 perces sztrájk jellegű késést???
Aszódon történt utastájékoztatás, ami tájékoztatom Önöket, hogy korábbi állításukkal ellentétben nem élő szavas, hanem gép által kezelt emberi hang?
Mi okozta a vonat késését? Egy szemből késve közlekedő IC?
A vonaton a jegyvizsgálat rendben zajlott.
Nem értem, hogy a felújított (ilyen: http://mkkk.kma.bme.hu/dani/diploma/bhvfestve_020411.jpg ) kocsikkal közlekedő szerelvényen miért kellett pokoli meleget csinálni, amit csak az ablakok lehúzásával lehetett orvosolni. Felhívnám a figyelmüket arra - ahogyan Önök is felhívják a figyelmemet, hogy nem nyomtassak, ha lehet -, hogy a fölöslegesen megtermelt és elfogyasztott hőenergia is környezetszennyező (az az energia nem környezetszennyező, amit meg sem termelünk) ezért kérem, hogy szíveskedjenek megoldani az elviselhető hőmérséklet biztosítását a személykocsikban.
Válaszukat előre is köszönöm!
Tisztelettel:
"
2007.12.21-i levél:
"
Tisztelt MÁV Start Zrt.!
Tisztelt GKM, Miniszter Úr!
Tisztelt Magyar Vasúti Hivatal!
A lenti eset ugyan csak egy eset leírása a sok közül, amelyről a MÁV-Start Zrt. ügyfélszolgálata tud és amellyel kapcsolatban ők bővebb információval tudnak szolgálni.
2007.12.21-én Aszódról utaztunk Gyömrőre, utazásunkhoz a MÁV-Start Zrt. járatait vettük igénybe, amellyel kapcsolatban az alábbi kérdéseim és észrevételeim lennének:
- 2007.12.21-én sztrájkoltak-e a jegyvizsgálók? Kérdezem ezt azért, mert úgy utaztunk el Aszódról Gyömrőre 2 átszállással, hogy a kutya nem kezelte a jegyünket.
Aszódon a vasútállomásra 09:17-18-ra értünk le, a menyasszonyom a jegyét 09:19-kor váltotta meg. Aszódon az állomás felé haladva már kb. 5 perccel előbb hallani lehet, ha bemondják, hogy vonat jön vagy késik stb. Nem hallottunk semmit és bár a jegyváltás után igen sok utast láttunk az állomáson nem tudtuk, hogy szokás szerint ütemesen késik-e a 09:13-as gyorsvonat vagy sem.
Megkérdeztem a várakozó utasok egyiket, hogy a gyorsvonat elment-e már, azt mondták, hogy valószínűleg igen, így a 09:23-as 3047-es számú személyvonat utolsó előtti kocsijában középen szálltunk fel ott, ahol a vonaton tartózkodó nem vezető jegyvizsgáló leszállt, majd mi leültünk a a vonat vége felé eső első kocsirészben.
Aztán láttam, hogy a piros sapkás csíkos vezető jegyvizsgáló érkezik az előttünk lévő kocsirészbe, majd helyet foglal hosszú hajú kollégájával együtt. Jegyvizsgálat nuku. Már majdnem Máriabesnyőnél jártunk, amikor hosszú hajú jegyvizsgáló megindult a vonat vége felé, na mondom munkvégzés lesz, elő a jegyet bérletet, de olyan sebesen rohant hátra, hogy jegyet, bérletet kérni nem volt ideje.
Aztán Gödöllőn megálltunk. Hallom, hogy kiabálja a hangos utastájékoztató berendezésük, hogy gyorsvonat érkezik Sátoraljaújhelyről stb. stb. (azt nem kiabálta, hogy késő gyorsról van szó) Átszálltunk. A vonat eléggé kihúzott, így az utolsó kocsiba sikerült felszállni, Bye kocsik révén a legutolsó utastérbe, ahol a kerékpárszállító rész is van.
Ütemesen késtünk 20 percet, 10:17-kor értünk be Bp Keleti pu.-ra, késés a vonathoz egyáltalán nem volt kiírva, bár mire beértünk, már 10:15-kor el is kellett volna indulnia tovább Székesfehérváron át Nagykanizsa felé, de ez apróság, megszoktuk, sajnos. A vonaton jegyvizsgálat nem volt, annak ellenére, hogy Kőbánya után hátrajött a vezető jegyvizsgáló és társa, majd lehuppantak mellénk a 4-es ülésbe. Készítettük is a jegyet és bérletet, hogy megmutatjuk, hátha kérik, de semmi. Nincs ellenőr, nincs kevesebb, vagy több fizetés, ha dolgoznak, akkor meg minek erőltetnék magukat?
Nekem bérletem volt decemberre, mert elég sokat utaztam vonattal, a menyasszonyomnak nem. Csatoltan látható az érintetlen menetjegye:
Csatolt file:
-------------
Aszod-Rakoscsaba_BKSZ_jegy_20071221_0919.jpg (54 kB)
Utunkat folytatni szándékoztunk Gyömrő felé, menetjegyünket menettérti jegyként vettük meg az automatából, mivel Aszódón korábbi tapasztalatink szerint irreálisan nagy szellemi és fizikai munkát jelentett volna egy Aszód-Gyömrő útvonalra szóló 2 BKSZ-es jegy értékesítése.
Aztán a 3414-es Sülysápi személyen sem volt kedve vagy ideje a jegyvizsgálónak jegyet vizsgálni. Mi az utolsó kocsi közepén ültünk a 13. vágányról induló személyvonaton és Gyömrőn a utolsó előtti kocsiban szállt le a vezető jegyvizsgáló. Meg is jegyeztem a menyasszonyomnak a jegyvizsgáló mellett elhaladva jó hangosan, hogy hallja, "no akkor ha már nem volt kedve a kallernek dolgozni", majd visszaváltjuk a jegyet (amit persze nem tettünk meg, mert a visszaúton már a 3435-ös vonaton dolgozott a kollegina, igaz csak Bp. Keleti pu. előtt érkezett a vonat közepéig eljutni, nem tudni miért, hiszen szintén alig volt utas).
A csatolt menetjegyeken jól látszik, hogy csak a visszaútra voltak kezelve, a visszaúton a jegyeket látván fel is húzta a szemöldökét a jegyvizsgáló.
Csatolt fileok:
---------------
Rakosker_Gyomro_BKSZ_jegy_20071221_1020.jpg (55 kB)
Rakosker_Gyomro_BKSZ_jegy_20071221_1022.jpg (57 kB)
Egyik vonaton sem volt sok utas. 2 óra leforgása alatt 3 vonattal is utaztunk. Nem bújtunk el a vonaton, nem járkáltunk még csak a a kocsik között sem, ott ültünk le, ahol felszálltunk, ennek ellenére egyszer sem kezelték a menetjegyünket.
Kérdéseim az alábbiak:
- Miért?
- Ez a normális munkavégzés a MÁV-Start Zrt.-nél?
- Honnan van erkölcsi jogalapjuk sztrájkot hirdetni a jegyvizsgálókat is tömörítő szakszervezetnek, ha a tagjaik ilyen trehányul látják el feladatukat?
- Mi alapján kapnak az ücsörgésért fizetést? Ha nem tetszik a munkájuk, ki tartja őket vissza attól, hogy jobban jövedelmező, megbecsültebb munkahelyet válasszanak maguknak, ahol dolgozni sem nagyon kell?
- Ingyen vasúti menetjegy az adófizetők és a jövő generációinak pénzén (értsd felvett hosszú lejáratú állami hitelek a vasút számára) a munkájukat nem végző jegyvizsgálóknak és családjuknak egy veszteségesen működő társaságtól? Ugyan de mégis mire és miért?
- Önök szerint 4x ennyi fizetésért alaposabb munkát végeznének a jegyvizsgálók? Szerintem ugyanúgy nem.
Valószínűleg nagyon megérné egy külsős ellenőr céget megbízni a menetjegyek és a jegyvizsgálók ellenőrzésével, mert felháborító amilyen munkamorál van a jegyvizsgálók nagy részénél. Egyes járatokon csak éppen a vonatot indítják el, azt se tennék, ha nem lenne muszáj.
Mi alapján tették ki ezt a hírt a honlapjukra?
http://www.mav-start.hu/hirek/archivum.php?xquery=ellen%F5rz%E9s&mid=147272fb9f24eb
Válaszukat előre is köszönöm!
Tisztelettel:
"
"
Válasz:
----------
"
Tisztelt Utasunk!
Köszönettel vettük a 2007. december 09-én és 21-én, elektronikus úton Társaságunk részére megküldött észrevételeit. Ezúton szeretnénk tájékoztatni a Társaságunk illetékességébe tartozó felvetéseit illetően (melyre december 21-i levele kapcsán a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium is megbízást adott):
Őszintén sajnáljuk amennyiben kellemetlenség érte az utazásai során, és ezúton is arról szeretnénk biztosítani, hogy mindent megtettünk és megteszünk annak érdekében, hogy a felvetett hiányosságok a jövőben lehetőleg ne fordulhassanak elő.
A 2007. december 9-én közlekedő 3018 számú vonatunk közlekedését megvizsgáltuk és a rendelkezésünkre álló adataink alapján megállapítottuk, hogy az menetrendi eltérés nélkül közlekedett Aszód állomásig.
A fűtési hiányossággal kapcsolatban kérjük, hogy amennyiben ilyet tapasztal, lehetőség szerint jelezze az ott szolgálatot teljesítő jegyvizsgáló munkatársunknak, aki köteles azonnal intézkedni a megfelelő hőmérséklet beállítása, vagy az utasok másik személykocsiba történő elhelyezése érdekében. Amennyibe a hőmérsékletet nem tudja szabályozni, a végállomáson írásban kell ezt jeleznie a műszaki szolgálatot teljesítő munkatársaink felé, akik gondoskodnak a hiba elhárításáról.
A MÁVDIREKT telefonos információval kapcsolatos felvetését továbbítottuk a helyes működésért felelős vezetőnek tájékoztatás céljából, illetőleg próbahívásokat is végeztünk, mely során a rendszer megfelelő működését, az ott dolgozó munkatársak előírás szerinti munkavégzését állapítottuk meg
A jegyvizsgáló munkatársaink feladataival kapcsolatban arról szeretnénk tájékoztatni, hogy a vonatkísérő személyzet, minden esetben köteles a vonat közlekedésének teljes szakaszán folyamatos jegyvizsgálatot tartani. Ez alól csak a közlekedés biztonságával összefüggő forgalmi teendői mentesítik az ehhez szükséges időtartamra. A jelzett hiányosság felszámolása érdekében azonnali intézkedéseket tettünk, és a szolgáltatás-felügyeleti, illetve az érintett szolgáltató központ munkatársai bevonásával fokozott ellenőrzéseket rendeltünk el, így remélhetőleg a jövőben egyre csökkenő számban találkozik ilyen hiányossággal. Amennyiben az ellenőrzések során bármely jegyvizsgáló esetében a munkaköri kötelezettségének megszegését állapítjuk meg, a megfelelő munkáltatói szankció alkalmazásával minden esetben élni fogunk.
Megkeresését és javaslatait még egyszer nagyon köszönjük. Bízunk benne, hogy a 2008. évben is megtiszteli Társaságunkat bizalmával, és elégedett Utasaink között üdvözölhetjük.
Üdvözlettel:
xy