MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

dehát a repülők is leesnek néha...

2008. január 08. - georgejr
Hogy ez mekkora duma... Ideje lenne valami garanciát vállalni, de sajnos ez nem így van...  Ki tudja hány utastól esik el így a MÁV?

Tisztelt Máv-Start ügyfélszolgálat, kedves megintállunkvazze blog!

Nem tudom, hogy mennyire kirívó (vagy nem) az eset, természetesen tisztában vagyok vele, hogy a szabályzat szerint járt el az illető pénztáros, sőt, még "rendes" is volt, de azért leírom, ami velünk történt a minap: Egy kollegával voltunk Sátoraljaújhelyen munka miatt, és onnan vonattal szerettünk volna Szerencsen IC-re átszállással visszajutni Debrecenbe ezzel a vonattal: http://www.elvira.hu/elvira.dll/xsl2005/uf?i=S%E1toralja%FAjhely&e=debrecen&v=&mikor=08.01.13&d=&u=31&ed=478239A4&language=1&x=92&y=38#A23
úgy, hogy a kollega felesége Sárospatakon csatlakozik hozzánk.

Az egyszerűség (és az Újhely - Sp közötti nevetséges táv) kedvéért kikértem az újhelyi pénztárnál 3 jegyet Db-ig, Szerencstől a nemtommilyen IC-re szóló pótjegyekkel együtt. Ez 16:40 körül volt. Az indulásra várakozva egyszercsak kap kollega egy telefont a közben Patakon ugyancsak a vonatra váró feleségétől, hogy bizony még az előző vonat sem ment tovább patakról, mindenkit leszállítottak, és közölték velük, hogy egyelőre nem megy tovább vonat. Erre mi természetesen visszamentünk a pénztárhoz, és - ugyanannál a pénztárosnál, akinél 3 perccel ezelőtt megvettük a jegyet - rákérdeztünk, hogy akkor most mi van? A hölgy közölte, hogy bizony, vannak fennakadások, nem tud semmi biztosat, de megkérdi Patakot. 1 perc telefonálás után közölte, hogy Sárospatak nem garantálja, hogy tovább tudják indítani a vonatot, azt meg végképp nem, hogy ekkora hóviharban (2 centi hó volt összesen akkor) Szerencsig el is ér a vonat időben. Mivel Újhelyi vendéglátóink felajánlották, hogy vész esetén kocsival elvisznek minket Szerencsre, így közöltük a hölggyel, hogy mivel nem szeretnénk bizonytalan kimenetelű vonatocskázásba kezdeni, inkább megolduk máshogy szóval kérjük szépen vissza a jegy árát. Ezután bontakozott ki a következő beszélgetés: pénztáros hölgy: mivel egy bő óra múlva indulna az IC, így annak az árát már nem adhatom vissza én: de mivel nem tudja a MÁV garantálni, hogy odaérünk időben, így nem tudjuk igénybe venni a szolgáltatást a MÁV hibája miatt, tehát mégiscsak igényt tartanánk a teljes összegre, amit kifizettünk. pénztáros hölgy: Dehát azt sem tudja garantálni, hogy nem esik el útközben, ha valahová gyalog megy, akkor milyen jogon tart igényt a pénzére? én: Úgy, hogy ezúttal én, mint ügyfél szolgáltatást vásárolok a vasúttársaságtól, amit egyértelműen nem tudnak biztosítani, így teljesen jogosan követelem vissza a pénzemet pénztáros hölgy: Dehát, a repülők is leesnek néha, és örüljek,hogy a jegyem árát visszakaptam... Na ez volt az a pont, amikor úgy éreztem, hogy sem az idő, sem a helyzet, sem az - átdolgozott hétvége utáni - lelkiállapotom nem engedi meg,hogy hosszas vitába bonyolódjak, tehát inkább otthagytuk az IC pótjegyek összesen 390 forintos árát, ami nem egy nagy összeg, de ennek ellenére rendkívül sérelmesnek tartom a Máv hozzáállását az utasokhoz. Emlékeztetném Önöket, hogy ez itt, akármennyire is nem akarják belátni, 2008, Európa, pontosabban az EU schengeni övezete. Amennyiben nem hajlandók tudomásul venni azt, hogy Önök igenis _szolgáltatóként_ vannak jelen a piacon, akiknek elsődleges feladata az ügyfelek minél jobb, gördülékenyebb kiszolgálása, úgy kívánok önöknek sztrájkokkal gazdagított, lassú és fájdalmas leépülést és csődbe jutást, vezetőik teljes elszegényedésével egyidőben. Maradok tisztelettel, immáron kizárólagos Volán-utas, Lehotai Balázs Debrecen

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr38289177

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Láttam - olvastam · http://lattamolvastam.blog.hu 2008.01.08. 10:52:01

Sajnos 2008ban is körülményes a jegyvisszaváltás.
A hóhelyzet meg (.......) na itt csúnya szavak repkedtek gondoltaimban. Én lassan komolyan elgondolkodom, hogy be kellene perelni a MÁV-ot, a rendkivüli időjárás miatti hivatkozások miatt. Magarországon nem rendkívűli a pár centi hó, és a szél. A félméter hó, orkán esetén talán rendben.

Ha szakértő kimondja hogy a mostani időjárás nem rendkívüli, akkor a MÁV iszonyúan bajba lenne a rengeteg kártérítéssel.

OFF

Még két levelem vár megválaszolásra a MÁV-tól, már 30 nap eltelt. Ez is megérne egy kis dorgálást

ON

titan 2008.01.08. 13:42:53

Épp nemrég gondolkodtam el rajta, hogy hogy is van az, hogy x éven keresztül télen-nyáron tudtak menni a vonatok, csak mostanában minden időjárás rendkívüli (tél-hó, nyár-meleg, ősz-eső, tavasz ... pollen?)

Az ügyfélszolgálatos dorgálással kapcsolatban azt hiszem van is valamitörvény, hogy kell lennie ügyfélszolgálatnak, illetve hogy annak bizonyos teljesítményt el kell érnie, különben bünti, ennek utána kéne járni... Georgejr?

tomi79 2008.01.08. 16:13:07

Szerintem helytelenül járt el a pénztáros: www.mav-start.hu/mavstart/helyjegy_vissza.php
"Ha a vasút a helybiztosítással közlekedő vonat kimaradását, késését, módosított menetrend szerinti közlekedését a felszállás és az indulás előtt közzétette, az utasnak - a 10 percet meghaladó vonatkésés esetében - módjában áll az utazásról lemondania, és a menetdíj, a pót- és helyjegy, helyjegy díjának - kezelési költség levonása nélküli - visszatérítését kérnie."
/MÁV-Start Zrt. Üzletszabályzat/

Fedup Sári 2008.01.08. 17:15:54

Az üzletszabályzat nem azért van, hogy te hivatkozz rá, ha visszatérítést akarsz, ha nem, hogy ők hivatkozzanak rá, ha pótdíjazni akarnak. Még ezt sem tudjátok?

Az ügyfélszolgálat meg nem arra van, hogy kiderüljön, min/kin kell változtatniuk, hanem arra, hogy megnyugodj, amíg írsz nekik.

Bocs.

tomi79 2008.01.08. 17:56:00

Kedves Sári,
Erre mit mondjak?
A MÁV Startnál az Üzletszabályzat elvileg mindennek alfája és omegája, vagyis ha egy dolgozójuk nem aszerint tesz valamit (mert mondjuk rosszul informált), és ebből az utasnak kára származik, az Üzletszabályzatra hivatkozva jogosan lehet reklamálni, és igazat is fognak adni, kivéve, ha találnak ugyancsak az Üzletszabályzatban valami ellentétes szabályt.
Az ügyfélszolgálatot tényleg nem érdekli, hogy min kellene változtatniuk (sajnos), abban az esetben érdemes nekik írni, ha valakinek valamilyen kára esett (és persze lehet az Üzletszabályzatra hivatkozni).
Egy példa: egyszer nem tudtam visszaváltani az IC pótjegyet, pedig 15 percnél többet késett az IC, mert átszálltam, és alapesetben azokon az állomásokon váltják vissza, ahol az IC megáll, más állomásokon nem. Írtam az ügyfélszolgálatnak, hogy szerintem jogosan kérném vissza a pótjegy árát, mire postán küldtek egy engedélyt, amivel már bármelyik magyarországi állomáson visszaválthattam. Nyilván arra számítanak, hogy kevesen írnak az ügyfélszolgálatnak, és kérik, ami jogos.

Turmion Kätilöt 2008.01.08. 18:46:30

Nekem is szembetűnt ez a "rendkívüli" időjárás. Télen szokott hó esni, ha tavaly nem is volt jellemző, de télen akkor is illik készülni, hogy leesik az a hó.

tomi79 2008.01.08. 18:51:26

Egyébként igazad van: az üzletszabályzatot a vasút állította össze, vagyis nem vállal benne túl sok kötelezettséget... más lenne a helyzet, ha lenne valami külső szabályozás, mint a légitársaságoknál, ahol európai szinten egységesen szabályozottak az utasjogok. Bár a légitársaságok sem szeretnek fizetni...
süti beállítások módosítása