MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Pénztárosok gyöngye

2008. január 03. - georgejr
Ha menni kell, akkor menni kell... De biztos, hogy tudnak ott fent az új nyitvatartásról???


Hosszú évek óta közlekedem rendszeresen vonattal Budapest-Tiszaújváros között, tehát úgy gondoltam, hogy a MÁV nekem már újat mutatni nem tud, de ami karácsony után történt, az azt hiszem minden eddigit alulmúlt.

Szóval, december 28-án a 17.45-kor Tiszaújvárosból induló interpicivel szerettünk volna bejutni Miskolcra a férjemmel együtt, hogy onnan a 18.28-as IC-vel jöjjünk tovább Pestre. Jegyet előre nem vettünk, gondoltuk, sima hétköznap lévén, lesz akkor is, amikor kimegyünk a vonathoz. A tiszaújvárosi vonatállomásra 17.32-kor értünk ki, és meglepve láttuk, hogy a jegypénztár ablakában helyes kis tábla közli, miszerint az 17.30-kor bezárt. Vonat indulás előtt 15 perccel!
Most mi legyen? Láttuk, hogy a helyiségben még világos van, ezért az oldalsó ajtón bekopogtattunk, mire a jegyárusító hölgy kijött, és közölte, hogy egy új szabályozás szerint mindennap 17.30-kor zárnak, kb. 1 hónap óta. Mondtuk neki, hogy ne vicceljen, akkor most mégis hogyan kaphatunk jegyet? Másnap dolgoznunk kell, mindenképp Pestre kell jutnunk. Erre „segítőkészen“ közölte, hogy pótdíj ellenében a kalauz majd ad jegyet.  Persze ezt mi nem fogadtuk el, miért fizzessen az utas pótdíjat, ha a MÁV hibájából nem tud rendesen jegyet venni?! Kértük, hogy adjon egy igazolást, hogy a pénztár zárva tartása miatt nem tudtunk jegyet venni, de azt mondta, hogy ő ilyen igazolást nem adhat, menjünk a forgalmi irodába. Közben még egy utas csatlakozott hozzánk, aki szintén jegyhez szeretett volna jutni.
A forgalmi irodában az ügyeletes hölgy először is elcsodálkozott, hogy nem tudtunk jegyet venni. (Ezen meg mi csodálkoztunk, ő nem tudja, hogy egy hónapja fél hatkor zár a pénztár?) Igazolást ő sem adott, viszont kiment a vonathoz és megbeszélte a kallerral, hogy normál áron adjon nekünk jegyet. Az interpicin egyébként utastársunk volt a pénztárosnő, aki, mint közölte, Nyékládházán lakik, és ez az utolsó vonat, amivel hazajuthat (lehet, hogy ez a megfejtése a fél hatos zárásnak?), valamint végig szabadkozott a kellemetlenség miatt, és még hozzátette, hogy örüljünk, hogy egyáltalán ez a szárnyvonal még megvan. Hát, valóban örülünk, annak azonban már kevésbé, hogy a MÁV anarchiája lassan minden képzeletet alulmúl, ebben az esetben konkrétan kegyet gyakoroltak azzal, hogy egyáltalán megvehettük a jegyet!
A hab a tortán, hogy az interpici kalauza persze az IC-re nem adott jegyet, így Miskolcon külön sorba kellett állni a – csodák csodájára nyitott – pénztárnál, és csak a szerencsén múlt, hogy a csatlakozásig rendelkezésre álló 10 perc alatt sikerült megvenni a jegyünket. Bele sem mertünk gondolni, hogy mi lett volna, ha a miskolci pénztárosoknak is korábban ment volna az utolsó vonatuk.


Mitilla

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr44281951

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Morozsgoványi 2008.01.03. 13:30:54

És még mondja valaki ezek után,hogy nem fejlődik az ország!(visszafelé)

rexter 2008.01.03. 14:40:12

ez micsoda fasz történet? ha be van zárva a pénztár akkor a kallernál kell jegyet venni, ennyi. nem fog potdijat felszamolni. en hetente legalabb ketszer haromszor megyek be Érdről este amikor már nincs penztar, aminek orulok, mert ha nem jon a keller akkor ingyen utaztam, ha meg jon akkor a normal aron. erthetetlen szamomra h ebben mi a történet, szerintem még jó is, ha a kallertol is lehet jegyet venni, marpedig mindenhol lehet, akkor tok folosleges még a pénztaros csajt is fizetni.

Adani 2008.01.03. 14:50:07

Így igaz. Ha pótdíjazni akar ez esetben nem kell hagyni magadat és közölni, h igenis zárva ap énztrár ha nem hiszi akkor kérdezze meg a többi utast, aki ott szállt fel.

Egyet nem értejk még. A cikk IP-t emleget, amire tudtommal kötelező a helyjegy és az érvényes a csatlakozó IC-re is. Vagyis a kallernek adnia kellett volna helyjegyet is.

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2008.01.03. 14:51:07

rexter!
Ha az ügyeletes se tudja, akkor a kaller tudni fogja?

Mike36 2008.01.03. 15:36:35

miárt nem lehet mobillal jeyget venni a XXI. században Magyarországon? Miért kell még mindig sorba állni? Miért kerül egy vonatjegy annyiba, hogy két embernek már bőven megérje autóba ülni?

Timil 2008.01.03. 15:50:28

Talán magyarázatként annyit, hogy ha eddig is így működött volna a pénztár Tújvárosban, és a kalauz is tudott volna róla,akkor oké, nekem aztán mind1 hol veszek jegyet. De ez tipikus sunyizás volt, szerintem a pénztáros asszonyság magánakciója. És mondjuk aki próbált már kallernak érvelni, meg magyarázni, az tudja, hogy reménytelen... És interpicin külön helyjegy van, ott a kaller aztán nem ad az IC-re jegyet...

Imiface · http://zenezenezene.blog.hu/ 2008.01.03. 15:51:07

Abádszalók, a Kál-Kápolna - Kisújszállás vonalon: kiadták alvállakozónak a jegyárusítást, aki hol nyitva van, hol nem, éppen milyen kedve van. Szerencsére a kaller sosem számít fel pótdíjat, sőt sokszor nem is jön, olyankor ingyen utazok.

De arra is volt példa, hogy 33%-os jegyet akartam venni (akkor éppen nyitva volt a pénztár), de nem tudott adni a pénztáros olyan jegyet - mivel csak száz éve előre legyártott, nyomtatott kis keménypapír jegyei voltak, amiken időnként átírja a számokat, ha áremelés van. Szóval adott egy nagyjából hasonló értékű jegyet, és mondta, hogy majd a kallernál kell fizetni a különbözetet. Kaller megint nem jött, megint jól jártam.

Amúgy az a csoda, hogy létezik még az a vonal.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.01.03. 16:12:36

"Miért kerül egy vonatjegy annyiba, hogy két embernek már bőven megérje autóba ülni?"

Ha figyelembe veszzük az egyébb körülményeket (utazás háztól vasútig, vasúttól házig időben, pénzben; kényelem, komfort; menetidő; csomagok cipelése), akkor sokszor már egy embernek is... Mondjuk egy Budapest-Miskolc return útnál a szigorúan számszaki szemlélet szerint kb. 1,4-szer drágább a benzin+matrica, mint a vonatjegy, de kocsival háztól-házig hamarabb ott vagyok, mint a vonat a Keletitől a Tiszai pu-ig, és akkor a helyi közlekedés árát, menetidejét és kényelmetlenségét még nem is vettem hozzá. Ha viszem magammal a bicajomat is, akkor meg teljesen eltőnik az árkülönbség is, szóval nagyon kapja össze magát a MÁV, ha engem utasnak akar, bármennyire is környezettudatos vagyok amúgy...

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2008.01.03. 16:21:43

Szeged-Rókuson évek óta nincs este pénztár, ami jó, mert nem kell sorba állni (és utána nem szórom szét a jegyet a peronon míg loholok a honahoz, mint szilveszterkor :P ).
A kaller mondjuk az első hónapokban még kézzel írt áfás számlával szórakozott (szegény, legalább adtak volna neki egy rolni ollóval vágós jegyet), azóta meg felszereltek rájuk nyomtatós joystikot. Igazából azt nem értem, minek kell pénztár a kisebb állomásolon.
- nyalókás ember kell, mert anélkül nem élet az élet
- váltókezelő megint kell, hogy befagyjon a váltó
- meg szokott lenni a kalapácsos ember, aki olyan mint a nyalókás, csak épp kalapáccsal

de ha összesen 10 ember száll fel egy állomásról a vonatra, akkor a kaller bőven elég jegyadásra, ha raknak rá egy nyomtatót

Ha mobillal lehetne fizetni az volna a legegyszerűbb, bár az otthon kinyomtatós is hasonlóan praktikus volna, más kérdés, hogy az infrastruktúra jelenlegi színvonalán...

Más: ha már le van robbanva a teljes infrastruktúra pályástól-vonatolstól-alkalmazottastól, miért nem építenek valami értelmesebbet?!
A maglev megoldás kissé drágább, de legalább nem a 100 éves technológiát újítgatná, és azt még külföldről is nehezen lehetne importálni. Persze tudom, itthon még ezt is elmutyiznák...

Turmion Kätilöt 2008.01.03. 21:32:10

A cimborámmal jártunk úgy, hogy lekéstük a komáromig tartó gyorsat. Jött az Oroszlányi és azzal mentünk Tatabányáig. Ő Kelenföldön meg is vette Tatabányáig a jegyet, hogy majd ott lesz idő megvenni Komáromig. De az a nyüves vonat Bicskén állt fél órát így épp elértük Koárom felé a csatlakozást. Mikor jött a kaller és kérte a Jegyet Komáromig, megkérdezte, hogy honnét. Ő csak így felelt: Innen. És kapott onnan ahol a vonat épp járt.