MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Pécsi IC negatív csúcs

2007. november 21. - georgejr
Ugye mindenki emlékszik, hogy kb két éve azért nem engedték leszállni az embereket Szajol előtt, mert nyílt vasúti pályán tilos a vonatról leszállni...

Tisztelt Ügyfélszolgálat!
20-án, kedden a MÁV 8:55-ös IC-jén utaztam Pécs-Bp között. Érdnél terhervonat siklott ki, így kb. 11-kor - kb. 20 perc információéhesen eltöltött várakozás után - javasolták, hogy 1 km-re van Érd, aki nem sajnálja a cipőjét, és nincs sok csomagja, sétáljon el a köveken, 5 perc sem telt el, megjött a mentő ötlet: elkezdtett a vonat Szászhalombattáig tolatni. Majd onnét vonatpótló buszokkal mehettek tovább a szerecsés utasok Kelenföldig.


Ezzel még nem is volt olyan sok baj - az egy órás kését, és azt a tényt leszámítva, hogy senkit nem érdekelt, ki hogyan jut el a Keletiig. DE! Visszafelé a 16:30-as IC-vel utaztam Pécsre. 00:02 perckor érkezett a vonat a célállomásra. A 7 és fél óra alatt összesen 2x kaptunk hivatalos információt a hangosbemondón. Először induláskor jelezték, hogy a előre láthatóan 80 percet késünk, mert Székesfehérvár felé terelték a vonatot. Majd kb. 22:30-kor a kalauz arról tájékoztatott minket, hogy mindenkit megvárnak az utolsó csatlakozások.
Hogy a 7 és fél óra alatt mi történt, azt csak a MÁV tudná megmondani. A fiatal kaluzlány sajnos a legtöbb kérdésre annyit tudott mondani, hogy nincs információja, nem tudja megmondani, mi a probléma, de nagyon kedves és készséges volt, le a kalappal előtte! A MÁV Direktnél kb. 21:00-kor telefonon csak azt mondták, hogy információjuk szerint minden rendben van, de ahogy induláskor jelezték 70 percet (!) késni fog a vonat. Székesfehérváron több mint másfél órát álltunk, ide-oda tolatgattunk. A vonaton azt beszélték - nem értek hozzá és nem hivatalos forrásból hallottam - hogy nem számoltak azzal, hogy Székesfehérvártól nincs felsővezeték, és nem tudnak közlekedni a villanymozdonyok, ezért szerezni kellett egy dízelmozdonyt.
Nem akarom ezt elhinni, mindenesetre a kalauz később a fülem hallatára mondta, hogy jelenleg két mozdony van a vagonokra kötve: egy dízel és egy villamos. Mint mondom, nem értek hozzá. Utaztak pici gyerekekkel családok. A sör és a bor viszont hallatlanul jól fogyott a büfékocsiban. Két dolgot tartok aggályosnak: 1. Nem kaptunk megfelelő információt arról, hogy mik a lehetőségeink, mire számíthatunk. 2. A menetjegyeket nem kezelték le, ezek után nem tudja senki bizonyítani, hogy ott volt. Szeretném megismerni a MÁV rendkívüli körülményekre vonatkozó kommunikációs protokollját! Kérem, küldjék el számomra.

Köszönettel: XY

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr8236761

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Balage85 2007.11.21. 17:30:50

Huh , az nice :) Biciklivel is gyorsabb lett volna. :)

v586 2007.11.23. 10:52:47

Szüleim ugyanezzel a vonattal utaztak, és csak megerősíteni tudom a leírtakat.

Minősíthetetlen tájékoztatás, mind a vonatra felszállás előtt, mind a vonaton.

Egyszerűen hihetetlen, de a délelőtt 11 óra(!!!) körüli kisiklás ellenére 16:30-kor a Keletiben egy büdös szóval sem említették, hogy "hé ti marhák, vigyázzatok ám, mert Pécs helyett először Sz.fehérvár felé fogtok menni!"

Szóval én nem tudom ki hogy van vele, de ha majd egyszer normálisan összeáll ez a vasútnak csúfolt szolgáltatás, akkor talán már sztrájkolhatnak is az alkalmazottak. De addig talán DOLGOZNI kellene...

petya.bacsi 2007.11.23. 11:52:51

v586: A MÁV pedig nagyon ott van a tájékoztatásban, példaértékű és mutogatnivaló. :)

Az első sztrájk idején össze-vissza írtak mindent a hangosbemondó rossz indulási helyszínt mondott, utasok a síneken (kiküldik őket az 5. vágányra, aztán kiderül, hogy 9. vágány, és persze két pont között a legrövidebb út az egyenes - át mindenen). Persze, a nem-tájékoztatás, és a fejetlenségnek nincs felelőse, kit érdekelnek az utasok?

Vagy a másik megtörtént példa: nem jön be a zónázó (Gödöllőről jön - Szolnokra megy), mert késik Gödöllő felől. Sokat. Az elővárosi vonatokat (Mende, Sülysáp) persze elengedik, de aki tovább menne, mint Sülysáp az ott áll és les, mert nincs tájékoztatás. Annyi eszük nincs a kedves állomásfőnök vagy micsoda úrnak/hölgynek, hogy a mendei vagy sülysápi vonatot leküldjék Szolnokig, hogy a sok barom utas el tudjon vele menni... nem, álljanak csak, kit érdekel, hogy egy rakat pénzt otthagynak a pénztárnál, ezt kapják! Felsővezeték-szakadásnál szintén ez van. Akkor sincs persze felelős, hogy össze-visszaság van.