MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

150-es fővonalon nem dolgoznak vonalbejárók?

2007. november 12. - georgejr
Kedves Szakszervezet, majd akkor tessék sztrájkolni, amikor nincsenek ilyen hibák:
Ápdét:
Sokan kritizáltak a fenti szöveg miatt. A sztrájk lesz pontban kifejtettem a véleményem. Ugyanis, ha ezen a vonalon dolgoznak vonalbejárók, akkor nem végzik megfelelően a munkájukat. És ha ezt következmény nélkül megtehetik, akkor gondolom abba a kedves szakszervezet is ludas. Továbbra is azt mondom, majd akkor sztrájkoljanak, ha a munkát elvégzik. Kértem a MÁV-tól a felelősök felkutatását, illetve felelősségrevonását.


Szia!

Gondoltam beküldök egy kis videót, amit én vettem fel.
A történet a Bp. -Kiskunhalas - Kelebia (150) nemzetközi fővonalon "játszódik" Tabdi megálló közelében és az látható rajta, milyen jó a pálya állapota..

Arrafelé a 8 sínrögzítő csavarből csak 4 van, de azok egy része is vészesen lötyög, kijár...
Ez mind jól látszik a videón is.



Az a baj, hogy a sok fejes nem ért hozzá, elteszik a pénzt és elsikkasztják.
Az embereket elküldik és nincs arra munkaerő, hogy ha nem is naponta mint régen (nagyapám aki pályabejáró volt naponta járta a vonalakat és ellenőrizte) de legaélább hetente vagy havonta valaki végignézze milyen állapotban van a pálya, ellenőrizze mi lazult ki, mi ment tönkre, stb...
Nincs ember, hogy a kitérőket (váltó) tél előtt szépen kitisztitsák, karbantartsák, hogy télire  (meg úgy általában) sokkal kevesebb gond legyen vele.

No comment.

Üdv.

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr79226359

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

greggrant 2007.11.12. 13:37:42

"Az a baj, hogy a sok fejes nem ért hozzá", és a sok léhűtő senior manager pályamunkás, akiknek ez lenne a feladata, akárhányszor látom őket vonatból vagy autóból, mindig csak lopja a napot, jó, ha tízből egy dolgozik. Az ő ellenőrzésük, na az már tényleg a fejesek feladata lenne; ahhoz már érteniük is kellene.

OkoskaTo:rp 2007.11.12. 15:53:00

Biztosan te loptad el a csavarokat, hogy a fémgyűjtő haverjaiddal eladjátok! Mindjárt fel is jelentünk közlekedés veszélyeztetése miatt. Mennek rád a kutyák.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2007.11.12. 15:55:30

nyáron jártam arrafelé, még jó hogy nem esett le a sínről a nemzetözi IC, merthogy azon a vonalon olyan is jár, nemcsak napi két piroska...

szal jó lenne ha tényleg odafigyelnének a MÁVnál mielőtt komoly baj lenne

Törzsgyökeres szentesi 2007.11.12. 15:55:53

Kérlek ne általánosíts! Vannak olyan pályamesterek, akik nem törődnek a vonalukkal, meg a csoára várnak,de vannak olyanok is, akik igenis törödnek vele, és szinte minden hétencserélnek talpfát vagy betonaljat és gondoztatják a vonalukat.

chipetke · http://mavsztrajk-e.wamma.hu/ 2007.11.12. 16:12:31

OkoskaTo:rp 2007.11.12. 15:53:00
Egy szmájli sokat segített volna.

Az egyébként lehet, hogy színes fémkereskedők (IGEN, ilyen tagolásban!!!) voltak a ludasak...

Adani 2007.11.12. 16:29:07

Akkor már nagy baj van, eddig csak a szüneteltetett vagy megszünetett melékvonalkról lopták a dolgokat, ha a fővonalról is lopják abból előbb-utóbb baleset lesz.

Bit Rot 2007.11.12. 16:41:15

"A videó nem elérhető a Videobombon"

Gondolom már megint azt büntetik, aki felhívja a problémára a figyelmet...

georgejr · http://mav.blog.hu 2007.11.12. 16:56:33

elérhető, lehet terhelt vala a szerver vagy nem tudom...

Snake 2007.11.12. 18:09:57

1. A mozdonyvezetők szakszervezete nem egyenlő a pályafenntartási dolgozók szakszervezetével
2. Megszegted a legalapvetőbb szabályt.ŰRSZELVÉNYBEN CSAK KIJELÖLT ÁTKELŐHELYEN,CSAKIS ÁTKELÉS CÉLJÁBÓL TARTÓZKODUNK!

fromdtod 2007.11.12. 18:10:20

mégegyszer beírom a vélemény, de többet most már nem, oké!!!! :)
Ez nagyon demagóg hozzáállás, hogy amig csavar eltűnik, addig ne legyen sztrájk. Ugyanis a csavar eltűnésének megakadályozása nem a szekszervezet feladata, hanem a MÁV-nak a feladata. Csak hogy a véleményemet próbáljam rzékeltetni. Te is hülyeségeket írsz, de mégsem Veled vitatkozom, hanem a megintallunkvazze.blog.hu-val.

a hang 2007.11.12. 19:24:31

Csak nekem tűnt fel, hogy végig azonos helyről hiályzik 2 csavar. Egymással átlósan mindenhol volt. Ez alapján én csak 1 dologra tudok gondolni: nem kilopták, hanem eleve csak 2 db csavart tettek minden pozícióba. Ez úgy lehetett, mint minden jó magyar építkezésen: fele anyag szőrén-szálán eltűnt(Persze a fele pénz is). Talán ezért "félkész" nálunk minden, minőségre is...

mokkercukker · http://theoneandonly.freeblog.hu 2007.11.12. 19:29:15

bator ember kezzel hozzanyulni a lepislantott lekakkantott rothado csavarokhoz. (szerintem sugarveszelyes is)

szabiaki (törölt) 2007.11.12. 19:32:03

Snake egyenlő vagy nem, egy cégnek dolgoznak, függenek egymástól, egymást figyelmeztethetik a másik hibás munkájára.
Fromdtod, bármelyik vasúti szakszervezetben tömörült munkavállalónak a munkájában lehet kivetni valót találni és még csak szőrszálat sem kell hasogatni. A vonatok késnek, koszosak és nincs megfelelő utastájékoztatás ebbe a hármasba mindegyik csoport beleadja a magáét ami miatt olyan a vasúti közlekedés amilyen.

lynx (törölt) 2007.11.12. 19:50:21

Nekem is az tűnt fel, hogy mindegyikben kettő van, nincs olyan, hogy három vagy egy. Itt bizony az építésnél kispórolták.

Adani 2007.11.12. 23:09:17

Lehet, h a jó magyaros gondolkodásmód, ami mindenhol megvan játszott itt közre? pl. 4 csavar rögzíti a cuccot, de 1 kimarad, aztán elintézik annyival, h amit 4 megtart az 3 is megtartja és szarnak rá.

lcutti 2007.11.12. 23:36:35

Szerintem meg, ha az építésnél spóroltak volna, akkor legalább a meglevő csavarok meg lennének húzva.
Meg gondolom, hogy az építkezés végén valakik csak végigjárják a terepet, hogy átvegyék.
Inkább azt tudom elképzelni, hogy a szines fémgyűjtők munkálkodtak és ezért van a sok meglazított csavar. Ami nem jött ki könnyen, azt otthagyták.

Spalya 2007.11.13. 00:48:04

Erről egy kedves könyv jut eszembe: Moldova György: Akit a mozdony füstje megcsapott. Úgy látszik azóta nem javult a helyzet. Ha jól emlékszem abban is említve van Kelebia. Lehet nem pont abban a fejezetben, ahol végigsétálnak a pályán a pályaőrrel, és konstatálják, hogy háromból 2 talpfa korhadt kivülről a maradék pedig belülről.
Javaslom mindenkinek. Remek könyv!

dark future · http://www.andocsek.hu 2007.11.13. 00:54:53

Elég durva... De eleve oldalanként nem csak 3 db csavar van? (összesen 6, nem pedig 8, mint fentebb írod)
Ha abból a kettőből az egyik laza, az azt jelenti, hogy lószart nem ér a rögzítés.

Spalya 2007.11.13. 00:55:04

Ha jól tévedek 1977-ben jelent meg, így látható, hogy 30 év alatt kb semmit nem romlott a vasút állapota. Ez is valami!

0xFFFF 2007.11.13. 08:08:17

Megdöbbentő. Újabb érv, amiért nem közlekedek közösségi alapon, csakis a saját járművemmel.

jpm 2007.11.13. 09:00:05

Tegnap néztem a hiradót, és ledöbbentem, majd felháborodtam. Azért késtek vonatok 1-2 órát, mert Kelenföldön befagyott a váltó, és várták az esőt, hogy az majd felolvasztja. Ez hihetetlen! Esett másfél centi hó, volt kb. -1 fok!! Nem a sztrájkról kellene egyeztetni, hanem kimenni és akár leheléssel működtetni a váltókat! Még nincs is tél, mi lesz ha -20 fok lesz????

webszemét · http://webszemet.blog.hu 2007.11.13. 09:09:58

"Kedves Szakszervezet, majd akkor tessék sztrájkolni, amikor nincsenek ilyen hibák:"

fromdtod-val egyet értek, ez a sor nem kellett volna.Akár azt is lehetett volna írni, akkor tessék sztrájkolni, ha minden vonalon TGV jár..., vagy ha a napsütéses órák száma Sopronban is eléri a szegedit...

A levél írójának pedig azt üzenem, hogy ahelyett, hogy panaszkodik, inkább a rendőrségre kellett volna mennie, feljelentést tenni, állampolgári kötelességének eleget téve. Itt ugyanis szerény véleményem szerint bűncselekmény gyanúja áll fenn, ismeretlen tettes által elkövetve, a közlekedés biztonságának veszélyeztetése címszó alatt, ahogy azt korábban említette is valaki.

Ha kisiklik a vonat, tökmindegy, hogy a fémtolvajok, vagy az illetékes, munkáját hanyagul végző MÁV alkalmazott lesz a hibás. Te nézed majd a Híradót, és azon gondolkodsz, te tudtad, de nem szóltál az illetékesnek...

Dr Borivoje Surdilovics 2007.11.13. 09:31:18

Nekem már ez rég feltűnt a veresegyházi vonalon.Teljesen ugyanez a helyzet. Lévén kanyaros vonalról szó, hatalmas csikorgásokkal megy a vonat marha lassan.Mert a sebességhatár a gyógyír erre nem a rögzítési hiányosságok megszűntetése. Így a Fót-Nyugati 15 km-t 40 perc alatt teszi meg a vonat,ha nem késik.Ez valamivel 20 km/h átlagsebesség felett van.Ja, és XXI.századot írunk.Éppen a holdraszállás után 38 évvel,ami több mint egy emberöltő.Hát ezt azért nem gondoltam volna.Mikor lesz itt TWA?

webszemét · http://webszemet.blog.hu 2007.11.13. 09:38:33

Még egy apróság, az olyan kommentekhez, mint jpm-é. Arról, hogy itt tart a vasút, nem a szakszervezet, és nem a dolgozók tehetnek. A jól működő vasúthoz az üzemeltetőnek, jelen esetben az államnak kellene súlyos pénzeket beruházni, nem pedig elbocsátani, leépíteni, vonalbezárni. Ha Angliát vesszük alapul, ott Font milliárdokat költenek évente a vasútra, ebből adódóan milliók veszik igénybe a vasutat, mert kényelmesen, gyorsan eljutnak céljukhoz, ennek folyományaként valószínűleg nem termel milliárdos veszteséget évről évre a vasúti közlekedés. Ha nincs pénz az államnak a fejlesztésre, akkor pedig el kell adni. Nem vagyok híve az állami cégek magánosításának, de ez az a kategória, amit már legalább 15 éve el kellett volna adni. Nem egy nagy cégnek az egészet, hanem szárnyvonalakat kisebb csomagban, kitételként meghatározva a fejlesztést, adókedvezményekkel megtámogatva. Valószínűleg előbb utóbb ez is fog történni, csak sajnos van egy olyan gyanúm, hogy pont ezért butítják le az egész ágazatot, hogy olcsón el tudják mutyizni valamelyik haver részére, és az eladás után nem valószínű hogy lesz fejlesztés. Szóval hagyjuk az érdekeikért (és érdekeinkért) küzdő dolgozókat, legyünk szolidárisak, és utáljuk inkább a politikusokat.

kisa 2007.11.13. 10:15:28

Én rendszeresen közlekedem azon a vonalon, és tanusíthatom, hogy igenis 30 év alatt rengeteget romlott. A hetvenes években a Soltvadkert - Budapest 120 km távolságot a gyors 1,5 óra futotta ba. (fél 8-kor indult, 9-re a Józsefvárosi pu-n volt) A személynek 2 óra kellett. Ez mostanra gyors esetén - mondjuk, olyan csak egy van, az Avala, ami viszont állandóan késik)- 2 óra, személy esetén pedig 2 óra 44 perc! Aki nem tudná: 120 km távolságról beszélünk! Vannak állomások, ahol 5-10 percet vár a vonat a szemebejövő szerelvényre (pl.Bösztörön)
Minden alkalommal, amikor arra járok, elhatározom, hogy írok valakinek, de KINEK írjam meg, hogy ez gyalázat?

Dr Borivoje Surdilovics 2007.11.13. 10:19:20

A Példa nem jó: Magyarországon is milliárdokat költenek a vasútra az adófizetők pénzéből,csakúgy mint a ködös Albionban.Nem csak szárnyvonalak megszüntetése van.Itt is milliók veszik igénybe a vasútat, nem csak perverzióból, hanem pl.munkábajárásra.A különbség valószínűleg nem itt van.Nálunk semminek nincs a MÁV-nál gazdája,senki sem felelős semmiért.(A vezetésből kiszorították a szakembereket,már x vezérigazgató volt az elmúlt öt évben.)Mindegyiknek csak rögeszmélye van,ahova irrális erőforrásokat öszpontosít,mutyiznak a beszállítókkal a közbeszerzéseken,a magyar beszállítókat hanyagolják,csak sorvadjanak el (Pl.Ganz)., Ami megvan arra nem vigyáznak (ilyen a pálya,a szerelvények,ingatlanok) és a lyukas gazdálkodást permanens áremelésekkel (és folyamatos támogatásokkal) pótolják.Már beindult a spirál a folyamatosan késő,mocskos vonatok jegyárai vetekszenek a személyautóéval.Ez pedig utascsökkenéshez vezet,a kieső bevételeket megint áremeléssel és támogatással pótolják.(Ma már ki utazik külföldre vonattal?-szerintem csak a kalandvágyók. A nyugdíjasokon és a diákokon kívűl kik utaznak a távolsági vonatokon?(ma már a kiskatonák sem.)Az aglomerációból is egyre többen járnak autóval.(Csak emlékeztetőül:Fót-Nyugati pu bérlet havi 12 ezer.Egy kétfős család messze kényelmesebben és olcsóbban bejár autóval.) És akkor nem beszéltem a teherfuvarozásról: a nagyüzemeknek hiába van közvetlen sín lefektetve olcsóbb a teherautó.Már a posta sem szállít semmit vasúttal.Hol vannak a kamionszállító vonatok, a konténeres vonatok, az új kocsikat szállító vonatok? Gyerekkoromba nem volt ritka a kétvontatós szerelvény sem,50-60 vagonnal.Ma mi van?-csak néhány tartálykocsi, meg ömlesztett árú (szén. meg egyéb nyersanyag),pőre kocsi szinte semmi.

Adani 2007.11.13. 12:00:25

Kamionszállító az még van, tegnap is láttam egyet Cegléden, majd később Kecskeméten is, de tényleg lehetne több és valóban valahogy azon kéne munkálkodni, h amit csak lehet inkább vasúton szállítsanak és meg is érje vonaton vinni, legalább nem tenné tönkre a közutakat a sok kamion meg teherautó.

Dr Borivoje Surdilovics 2007.11.13. 13:00:34

Sajnos a teherfuvarozást és a pályafenntartást(is) előbb tönkre kell tenni, hogy jó olcsón megvehesse valaki.Ha meg valaki fizet egy jelképes összeget (a volt vezetőkből álló Kft)rögtön fogják tudni hogy mit csináljanak.Egyébként oda is fogják adni jó olcsón,hiszen lepukkant, csak veszteségesként üzemeltethető stb. Ismerjük már.

Dr Borivoje Surdilovics 2007.11.13. 13:11:54

Egyébként ha lenne esze a MÁV-nak már rég terminált csinált volna a kamionoknak Győrben,Záhonyban,Szegeden és Budapesten és egy versenyképes árrért kiszámítható menetrend mellett szállíthatná a kamionokat roskadásig.Nincs kamionstop,túlhajszolt sofőr,sztrádadíj,baleset,defekt,dugó,csúszós út stb.

Anakin Solo (a.k.a. Ape) 2007.11.13. 13:13:16

Hát igen, lehet hogy a fémtolvajok vitték el a csavarokat, de elhihetitek, hogy ez nagyon régóta így van. És csesznek megcsinálni! A megoldás erre az a vasút részéről hogy Csengődig (90 km) 80km/h ha jól tudom, utánna már csak 60 km/h a megengedett legnagyobb sebesség..

Anakin Solo (a.k.a. Ape) 2007.11.13. 13:17:38

Dr Borivoje Surdilovics - hát igen én is ennek lennék a híve, de valamiért a magyar állam minden jónak ellene van. pl.: zöld energia (nap, szél..) Sokkal egyszerűbb nekik utat építeni, meg toldozni foldozni, hogy aztán a kamionok leamortizálják és telefüstöljék a legkisebb falvakat is..
Semmi reális gondolkodás, semmi becsület, semmi jövőkép..

schwung 2007.11.14. 20:09:03

Nem tudom, korábban írták-e már, mert nem olvastam végig a hozzászólásokat, de az, hogy 8 síncsavarból ennél a leerősítésnél 4-et alkalmaznak ebben a rendben, az egy teljesen szakszerű megoldás, és gyakorlatilag egyenértékű a négy csavarossal leerősítésenként.
Az, hogy nem szorít, más kérdés, de akkor vagy a vonalgondozót kéne seggberúgni, vagy hagyni, hogy a PFT alkalmazzon több főt, ha nincs elég ember, mert sajnos olyan is van.
A csavarmeghúzás ugyanis semmibe sem kerül. Az nem gáz, ha csak egy-egy nem szorít, de az, hogy sok, az már baj.

schwung 2007.11.14. 20:16:31

Ja, azt elfelejtettem írni, hogy az alkalmazott alátétlemezek fa keresztaljhoz valók, ezek viszont vasbeton aljak a videó alapján, nem talpfák! A vbetonaljhoz tartozó alátétlemezen gyárilag van két lyuk.

Ja, és a pályavasúti dolgozóknak külön szakszervezetük van...
süti beállítások módosítása