MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

November 7-én sztrájk

2007. november 03. - georgejr
Bődebb infó hamarosan.
Georgejr

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr40216805

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2007.11.03. 11:20:08

Gondolom most éjfél és éjjel kettő között sztrájkolnak majd.

komolytalanok ezek is.

petya.bacsi 2007.11.03. 12:15:10

nem, megint 6-8 között nem dolgoznak, hanem sztrájkolnak, aztán egész nap össze-vissza járnak a vonatok, mint az előző sztrájk idején.

azt nem értem, hogy miért nem készülnek fel, hogy a lehető legkisebb legyen a súrlódás az utasok és a máv között. a sztrájk után, OK, délig nem áll helyre a menetrend. de még délután sem????

a keletiben lévő utastájékoztatás remélhetőleg egy fokkal jobb lesz, mint múltkor (egyszer 5. vágányról indul a vonat, aztán mégsem, inkább a 9. vágányról.).

efi 2007.11.03. 17:58:54

Milyen sztrájk az már, ahol a tehervonatok járnak, a személyszállítók meg nem? Ezzel így a vezetéssel biztos nem tolnak ki, de az utasokkal igen (mivel teherszállítás=nyereséges, szemszáll=veszteséges, ha 0 vonat megy még spórolni is lehet)

Blackmore 2007.11.04. 09:25:38

A személyszállítás is csak a lenyúlások miatt veszteséges, az meg nem a vonatokon történik elsősorban.

efi 2007.11.04. 10:50:12

Nem éppen. A személyszállítás az egész világon mindenhol veszteséges - a támogatások nélkül - magyarul, ha egy vonat se megy, azért az nem olyan nagy bukta ám, amit itt bölcsen kihozott a MÁV Stop Zrt. Nyilván volt elmaradt kiadása is pl. nem fizetett a megrendelt, de le nem közlekedett vonatok után a gépészet felé stb.

Gobbihilda 2007.11.04. 11:05:22

Ami hazánkaban "szakszervezet" címszó alatt üzemel, azt inkább szarszervezet néven nevezném. Milyen érdekvédő az, aki attól kapja a fizetését - nem is keveset - akivel neki ütköznie kell. Miért nincs itthon is egy szakszervezeti kassza, ahonnan ezeket az embereket fizetnék? Akkor valószínűleg bátrabban csapnának az asztalra.
Valószínűleg ez többeknek nem érdeke odafenn.
Ne aggódjatok, ez a sztrájk is amolyan tessék-lássék sztrájk lesz. Lám, létezünk mi is, de azért annyira mégsem.
Ha sztrájkolunk, akkor keményen, akár napokra le kell bénítani az országot, mert csak így lehet eredményeket elérni.
Igen ám, de akkor jön az ötötdik hatalmi ág, a média, és elkezd brekegni, hogy az mennyire nem jó nekünk, ha jobban élnek azok, akik felelnek életünkért. Igaz, ők azt is megmagyarázzák, hogy a döglött ló alszik. Én ezért nem hiszek el már semmit nekik.
Egy szó, mint száz, nem kétórás "figyelmeztető" sztájkot kell tartani, hanem egésznapos akciót. A kétórás már megvolt, ezután a logika szerint a hosszabb következik.
Akkor talán a vezetés is rájön arra, hogy nem birkák vannak velük szemben.
A "figyelmeztető" sztrájk arra lesz jó, hogy megint jót röhögjenek odafenn.

petya.bacsi 2007.11.04. 11:44:02

Kedves Gibbihilda: először bizonyítani és szolgáltatni kéne, utána asztalra csapni meg napokig leállni...

apropó, 12 órát lehúzni a - ahogy te írtad - iszonyat rossz körülmények között, meg zúg meg minden, az nem balesetveszélyes? a legtöbb helyen nem engedik a 12 órát. a mozdonyvezetőknek is 8 órát kéne csak dolgozniuk, ha megterhelő.

Vidéki 2007.11.04. 11:50:11

A sztrájkjog olyan, mint a rózsa, aminek tövisei is vannak. Nyugat Európában az emberek nagy része belátja, hogy szükség van a munkáltatók túlhatalmának ellensúlyozására a sztrájkjog által, és ezért türelemmel elfogadja a „rózsa töviseit” is!

petya.bacsi 2007.11.04. 11:52:09

Vidéki: ez így van. de nyugaton nem ilyen állapotok vannak... ott normálisan járnak a vonatok, pontosak, nem úgy, mint itthon. nem áll meg az élet 1-2 hópihétől...

Gobbihilda 2007.11.04. 13:24:00

Petyabácsi!
A vasút, amióta vasút, azóta 12-24-es munkarend van az utazó állománynak. Ennek megváltoztatása ökörség lenne a nagy büdös EU elveire való hivatkozással. Az unió finoman szólva túlszabályoz mindent. Még megérhetjük, hogy a klozetton is előírás lesz, milyet...
12-es munkarendhez még annyit: Bp.-Szombathely forda, a "technológiát" megtartva, ha azonnal indul is vissza, minimum 10 óra. Hogy dolgozzon valaki így 8 órát? Fehérváron váltsa valaki menet közben, ő meg menjen haza önköltségben ugyanazon a vonaton? De vannak más viszonylatok is, ahol hasonló "köridőket" mennek, így szerintem marad a 12-24.
Szolgáltatási színvonal: idézek egy mondást: "Sz...ból nem lehet várat építeni."
30 éves, vagy öregebb gépekkel, kocsikkal, lepusztult pályahálózattal igen nehéz jó színvonalat nyújtani.
Az elmúlt kb. 25 évben hozzávetőlegesen tízezer(!) milliárd forintot spóroltak ki a magyar vasútból. Ha ezt a pénzt odaadták volna, nem itt tartanánk. A pénzek visszatartása mind a mai napig tart, az állam még most sem fizeti ki az általa megrendelt szolgáltatásokat mindenféle mondvacsinált okra hivatkozva.
A sztrájk tehát ezekért a pénzekért is folyik, még ha ezt nem is mondják ki.

petya.bacsi 2007.11.04. 13:40:15

Bárki tudna sztrájkolni: a tanárok, a pékek, a sírásók, a gazdák és sorolhatnám. De hogy csak egyet emeljek ki a sok felsorolt, vagy fel sem sorolt szakmák közül: a tanárok letettek valamit az asztalra, és ha sztrájkolnának repülnének, mert van munkanélküli tanár. Igaz, az ő sztrájkuk nem okozna akkora kavarodást mint pl. a vasutasoké. ők ugyanis meggátolják több ezer ember munkába jutását (akik lehet, hogy egyetértenek a vasutasok követelésével, de mivel az ártatlan, adófizető és dolgozó utasokat szívatják, így az egyetértés szépen elpárolog), vagy a többműszakozóknak a hazajutását. én pl. csak vonattal tudok bejárni, de ha a MÁV kifizeti nekem és a többi munkába/haza igyekvő embernek a több tízezres taxiszámlát (ami hívjunk "kár"-nak), akkor megyek taxival. gratulálok, ezt tényleg így kell csinálni.

nyugaton van minősége a vonatozásnak, itthon nincs. és nem azért mert öregek a gépek. mert senkit sem érdekel, hogy hogy megy a vonat, pontosan megy, vagy késik, elengednek úgy vonatot, hogy EGYETLEN EGY ajtó sem nyílik, vagy eső után úgy, hogy áll a víz az üléseken. nincs felelőse annak, hogy össze-vissza járnak a vonatok, hogy 5-ből 4x késve ér haza/munkába az ember, télen-nyáron késik stb. télen befagy a váltó, nyáron görbül a sín. indok meg kifogás az mindig van.

a 8 órás munkát pedig a te felvetésed miatt javasoltam. ha annyira stresszes a munka, akkor váltsanak beosztást. mellesleg, nem önköltségén menne a mozdonyvezető, mert ingyenjegyük van.

petya.bacsi 2007.11.04. 13:47:11

még egy kérdés: ha mondjuk magánkézben lenne a MÁV, akkor jobb lenne a helyzet?

whining_old (törölt) 2007.11.04. 15:10:27

Igen, mert neki érdeke, hogy legyen utas.

Gobbihilda 2007.11.04. 16:25:02

A magánkézbe adott szolgáltatás színvonalának csökkenése jól megfigyelhető volt Nagy-Britanniában. Miután eladták a vasút egy részét, többszörösére emelkedett az elmulasztott karbantartás, és a vasútbiztonsági rendszerek hiánya miatt bekövetkezett balesetek száma. Mindez azért következhetett be, mert az új tulajdodnosok CSAK a bevétellel foglalkoztak, azon már nem törték a fejüket, hogy ezért tenni is kéne. Így elmaradtak a pálya-, és járműkarbantartások, a biztosítórendszereket leépítették, stb. Ennek ára sok balesetben meghalt, megsérült ember. Az anyagi kárról nem is beszélve.
Azt hiszem, ilyen áron nem kell magánvasút.
Ui.: Britanniában újra állami kézben vannak a vasutak. A magánvasutak korában jellemző okokra visszavezethető balesetek száma érezhetően csökkent.

Snake 2007.11.04. 17:44:02

Németeknél meg Svájcban nem rosszak a magánvasutak.

Gobbihilda 2007.11.04. 19:23:47

A németeknél milyen magánvasutak vannak? Tudtommal a DB tartja fenn az egész vasúti hálózatot, és gördülőállományt. A napokban tartott sztrájk épp amiatt volt, hogy ne privatizálják a német vasutakat. Erre a német parlament hozott olyan törvényt, ami lehetelenné teszi a privatizációt.
Ott még tudja a kormány és a parlament, hogy mi a dolga az állami cégekkel. Nem pénzeket von el tőle, hanem fejleszt, és szülség esetén megmenti a cégeket. Ennyi, és nem több.
Itt sem kéne mást tennie a honatyáknak, de itt a harács sokkal fontosabb.

Sheldrake (törölt) 2007.11.05. 19:55:26

Remélem csak azok mernek 7-én sztrájkolni, akik egyébként becsületesen dolgoznak nem lazsálnak és nem mutyiznak.

efi 2007.11.05. 21:03:21

A mozdonyvezetők nem mernek...
Tréfát félretéve, másik szakszervezet sztrájkol, igaz emiatt ők ugyanúgy nem tudnak dolgozni, mintha sztrájkolnának, viszont fizetést így ők mégis kapnak. Múltkor fordítva volt, igaz csak részben, mert akkor volt teherforgalom.

Vidéki 2007.11.05. 21:42:21

Petya bácsi! Összehasonlítod a nyugat európai és magyar vasutak színvonalát és érzékelteted az óriási különbséget. Teljesen egyetértek veled!
De miért van ez így!? Hallunk arra érveket, hogy az állami tulajdonlás eleve rosszabb, mint a magántulajdon, de jó ellenérvek azt is bizonyítják, hogy ez nem feltétlenül van így. Nálunk az alacsony színvonalat az állami tulajdonlással és a kevés pénzzel szokás kimagyarázni. Én úgy gondolom, hogy a jelenlegi feltételek mellett is sokkal jobban kellene működnie a MÁV-nak, és ez nem az egyszerű vasutasok hibája, hanem a MÁV vezetőké, akik a magyarországi viszonyokhoz képest elég jól meg vannak fizetve. Az, hogy a menetrendek és a valóság messze vannak egymástól, hogy a vagonokat engedik hippi tanyához hasonlóra festeni, hogy a pályaudvarokat a hajléktalanok ellepik és ürülékükkel beszennyezik, nem pénzkérdés, hanem a vezetői impotencia kategóriájába tartozik. Meg kellene keresni azokat az embereket, akik képesek a feladatokat jobban megvalósítani!

petya.bacsi 2007.11.05. 22:00:44

Vidéki, csak egyetérteni tudok veled... ennyi pénzből is jobb színvonal lenne, ami elvárható, és ez nem a kétkezi vasutasokon múlik...
süti beállítások módosítása