MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Visszaváltás györtelmei

2007. szeptember 05. - georgejr
Tuti és a jegybekk.

Szia Megintallunkvazze!
 
Az első nap óta lelkes táborodba sorolom magam. Szerencsére (sajnos ezt kell írnom, hogy szerencsére) ritkán utazom vonattal, de ha mégis elkerülhetetlen, akkor csak bosszankodom én is. Főleg a késések és a koszos vagonok miatt...
Most egy friss élményemet osztanám meg veled, amiből kiderül, hogy a jegyvisszaváltás nem is olyan egyszerű, mivel a szabál, az szabál...
Szóval úgy alakult, hogy dolgom volt X városban, ahová éppen készült az egyik ismerősöm is, így el tudott volna vinni autóval, de vissza már vonattal kellett volna jönnöm. Rutinosabbak már itt mosolyognak! Hogy időt spóroljak, ne kelljen sorbaállnom majd visszafelé jövet, elugrottam és vettem elővételben jegyet X városból vissza ide, Y városba. Igenám, de az ismerősömnek mégsem jött össze az autós túra, így én is lemondtam ebben a csúnya időben az utazásról. Irány a pályaudvari információ. Elmondom a történetet a hölgynek (nem váltottam még vissza soha sem jegyet!), s kérdezem, mi a teendő. Elkérte a jegyemet és elkezdte vizslatni. Azt mondja, hogy én ezt a jegyet X városban vettem, s az út alatt a kalauz nem kezelte le. Hiszen (!) ott is van rajta az útvonal, hogy X városból Y városba szól a jegy. Hiába mondtam neki, hogy itt vettem a jegyet Y városban, nem engedett! Sajnos csak később láttam, hogy a jegyen ott van (!) a vásárlás helye... Nem egy nagy összegről volt szó, de ekkor már csak azért is továbbvittem az ügyet! Kérdeztem, hol lehet panaszt tenni. Irány az ügyeletes tiszt, akinek ismét el kellett ugye mondanom a sztorit. Innentől egyenes út vezetett a heppiendig. Az ÜTI elsőre megértette, hogy mi a szitu, megadta az igazolást arról, hogy lemondok az útról, majd elküldött a pénztárhoz. Itt még egy kisebbfajta akadályba ütköztem, mert a pénztáros vonakodott, de miután telefonon beszélt az ÜTI-vel, visszatérítette a jegyárat. Illetve 25%-ot (min. 50, max. 200 Ft-ot), mint kezelési költséget levontak... A végén azért közölte velem a pénztáros, hogy a szabály úgy szól, hogy a kiinduló állomáson kell lemondani az utazásról és igazolást kérni róla - jelen esetben X városban.
Tehát nekem mégis el kellett volna utaznom X városba, hogy megtegyem, amit a szabály kér. Lehet, hogy rossz a szabály? A vsárlás helyén is (?) vissza kéne szerintem váltani a jegyet. Nem beszélve arról, hogy a kezelési költség szerintem igen magas! Azt viszont hozzá kell tennem, hogy mindvégig mindenki illedelmesen, kulturáltan beszélt velem! Már ez is haladás, nem!?
 
További sikereket: TuTi

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr91158076

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása