MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Bagó itt bagó ott

2007. augusztus 22. - georgejr
Annyi levelet kapok dohányzás témában, hogy tényleg kitérek rá. Szóval mi is a helyzet?
Idézem a törvényt:
1999. évi XLII. törvény
2. § d) helyi közforgalomban közlekedő tömegközlekedési eszközön, helyiérdekű vasúton, valamint menetrend alapján belföldi helyközi közforgalomban közlekedő autóbuszon;
4. § (2) Személyszállító vasúti járművön dohányzásra alkalmas helyet kell kijelölni. A kijelölés tűzvédelmi szabályokat, illetőleg közlekedésbiztonsági érdeket nem sérthet, vagy veszélyeztethet, és a kijelölt dohányzóhely - eltérő jogszabályi rendelkezés hiányában - meg kell hogy feleljen a 2. § (4) bekezdésében foglalt feltételeknek.

4. § (5) Az üzembentartó egyes, belföldi forgalomban, menetrend szerint közlekedő személyszállító vonatokat nemdohányzó járattá nyilváníthat, ha a kiindulási és a célállomás menetrend szerinti távolsága nem haladja meg a 100 kilométert. Ebben az esetben a (2) bekezdésben foglalt rendelkezéseket nem kell alkalmazni. A nemdohányzó járattá történő nyilvánítás tényét jól látható módon és egyértelmű felirat vagy jelzés alkalmazásával a személyszállító vasúti kocsik külsején és utasterében fel kell tüntetni.
Igen ez vonatkozik ránk, dohányzókra. Én dohányzom, bár leszokóban vagyok ismét, de iszonyatosan irritál a bagófüst. 100 km-t ki lehet bírni azt mondom, bár megértem a dohányosokat is. Néha a 100 km nem egy óra, hanem sokkal több.

Volt annó egy levél amiben azt kérdezte valaki, hogy miért nem lehetne, mondjuk a vonat végén kialakítani egy csak dohányzó szakaszt? Így megoldódna a bagó kérdés. Részben igaza van, de sajnos a magyar kultúra, utazási kultúra még nem tart ott, hogy figyeljünk a másikra. Én spec, ha dohányzóban ülök és mások is ülnek ott, megkérdezem, hogy zavarja-e, ha igen, akkor kimegyek és máshol pöfékelek, de sajnos én nem a többséghez tartozok.

A másik sokak által fájó pont, hogy a tömött kocsikon (péntek, vasárnap), vágni lehet a füstöt. Sajnos ez ellen nem sokat lehet tenni. Amíg nincs elegendő hely, addig sajnos ahol esik ott puffan az alapállás.

Szerintetek mit lehetne tenni?


Szia,

költői kérdés: miért aztmondja be a MÁV-hangosbemondója, hogy "A
vonaton tilos a dohányzás?" Így egyszerűen...
Ehelyett "A vonat csak másodosztályú, nemdohányzó kocsikkal
közlekedik!". (Azon felül, hogy egy kocsi hogyan is tudna
dohányozni... :-) ), de ez utóbbi megoldással lehetőséget teremt a
szabályok alóli kibúvókat keresőknek, hogy a peronon, a wc-ben, stb.
gyújtsanak rá, merthogy "arra nem vonatkozik a tiltás!". Nem a fenét,
ott is ki van rakva a dohányzást tiltó jelzés...

Ugyanez IC/Gyors kombinációs vonatoknál: "Az IC-kocsikban dohányozni
tilos!" ott be tudja mondani... Ebből az következik, hogy az ilyen
IC-kocsikból a füstölni vágyók átjönnek a "szabad-zónába", hogy fene
egye meg őket, meg aki kitalálta.

Üdv,
Szarka Péte

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr91145768

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2007.08.22. 09:51:07

Sajnos itt nem csak a vonaton való dohányzásról és a jogszabályokról van szó. Az elsődleges a józan ész és a kölcsönös tekintet lenne, de egyikből sem vagyunk túl jól eleresztve.

Engem két dolog irritál nagyon: amikor leszállás előtt kimegyek a peronra és vágni lehet a füstöt (peron: 1 négyzetméter, tegyél bele két dohányost és kész is a hánytatás), és ha szólok, akkor én vagyok a bunkó tahó meg a gonosz szörnyeteg.

Másik: leszállok a tömött vonatról a Keletiben (minden reggel). Az utasok sűrű tömegben áramlanak a kijárat felé, mozgástér nem sok van, sodródsz az árammal. És az emberek 30-40 százaléka ilyenkor jó ötletnek tartja, hogy rágyújtson a hőn áhított cigire (kb. 50km távolságból jövünk ~max 45 perc utazási idő). Az előttem haladó tömeg füstje az arcomba csapódik, kikerülni lehetetlen, fojtogató bűzben gyalogolok fél kilométert a kijáratig. És a jogszabály szerint ott már rágyújthatnak... szóval itt kellene belépnie a tiszteletnek, a tekintetnek, a józan észnek, persze erre még várhatok vagy 200 évet.

Kismanó 2007.08.22. 12:15:04

Elöljáróban annyit, hogy én nem dohányzom.

Ha lehet legálisan dohányterméket vásárolni, ráadásul nagyon sok pénzért, akkor biztosítani kellene dohányzásra kijelölt helyeket mindenhol, ahol igény van rá. A vonaton pedig nyilvánvalóan van.
Szerintem egy dohányzó fülkében nem kell engedélyt kérni a rágyújtáshoz, méginkább hiba kimenni onnan füstölni. Dohányzó fülkébe csak az szálljon be, akit nem zavar a dohányfüst, a peronon pedig nemdohányzók is vannak.
A külön dohányzó vagon jó ötlet,persze csak megfelelő szellőztetés biztosítása esetén.
Azt hiszem sokkal jobban kezelhető a konfliktushelyzet a vonaton, ha arra kérem rossz helyen rágyújtót, hogy menjen át a dohányzókocsiba, mint ha rászólok, hogy oltsa el.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.08.22. 12:37:10

Kismanó: Nem jár a dohányzásra kijelölt hely mindenhol. Az ok igen egyszerű: A passzív dohányzás egészségügyi kockázata igen magas. Ergo: könnyebb abba meghalni, hogy más dohányzik, mint abba, hogy te magad teszed ezt.

Akadnak terhes nők akikre, és a gyermekükre egyaránt fokozott veszélyt jelent a dohányfüst. A szórakozás kedvéért embert ölni tilos.

Nem könnyű ma fegyvertartási engedélyhez jutni. Akinek van az sem mondja azt, hogy neki mindenképpen biztosítsanak helyet a lövöldözéshez a vonaton, és nem érdekli kit talál el. De az engedély nélkül, korlátlanul tartható előltöltős fegyverek büszke tulajdonosai is tudják: hiába vették meg a fegyvert, a szabályokat be kell tartani.

Kérlek szépen: Svájcban, de az északi szomszédainknál is könnyű legálisan fegyvert tartani, elég liberális a szabályozás, nincs belőle baj. Sőt, sokkal szabadabb a fegyertartás mint az USAban (ha megnézed, a határ túloldalán, magyarlakta területen géppuska is megvásrolható, az USAban tilos. Svájcban katonaviselt embernél lazán ott lehet a gépkarabély). Mindennek ellenére, akár ott, akár a vérengzéskről, és a primitív emberekről elhíresült USAban többen halnak meg azért, mert más dohányzott (olykor felelőtlenül, tüzet is okozva), mint a fegyverek miatt. Pedig egy géppuska nem egy szelíd darab, de ugye azt ne akarjam használni a vonaton? Pedig az sem olcsó. És a szál cigi, és a lőszer ára is összehasonlítható.

mjumm-nak nagyon igaza van :) Csakhogy a józan ész és a kölcsönös tekintet nálunk nem igaz. Sokkal inkább igaz a "nekem minden jár és az a bunkó aki ezt korlátozza" hozzáállás, és ennek a passzív elfogadása.

Kérlek szépen: Aki bennragad a kereszteződésben, mert neki "járt" bemenni oda akkor is, ha a KRESZ szerint csak akkor mehet be, ha meggyőződött róla, hogy ki is tud jönni onnan, az nem szegény autós. Hanem egy büdös bunkó, aki miatt utána mindenki többet áll a dugóban, mert ő úrnak képzelte magát. Több a légszennyezés, a zaj, többen késnek el, mert neki járt az, hogy szabálytalanul bemehessen a kereszteződésbe, és kijelenthesse bunkó aki ezért szól, és milyen szemét a rendőr.

Nos ez a minden jár és semmiben nem vagyunk tekintettel a másikra, semmi kapcsán nincs felelősségérzet és a vélt jogaink miat mérhetetlenül bunkók vagyunk a másikkal hozzáállás az, ami mindenhol előjön: Vonatkésés, dohányzás, dugó, net.

Nem azt kell mondani, hogy "mások", meg "én hű de toleráns vagyok mert a rosszat megértem, a többi emberre meg szarok, és nem viselem szívesen, hogy ő is élni akar." Hanem változtatni kell ezen.

Amíg ez általános, az ilyen értékek képviseletét várjuk el, és nem követelünk meg magunk körül és magunktól egyaránt némi változást, addig itt jobb nem lesz.

Mirko 2007.08.22. 14:11:04

Amit képtelen vagyok felfogni, az az, hogy például az általam oly sokszor (remélhetőleg a jövőben egyre kevesebbszer) használatos szegedi "InterCity"-k gyorsvonati részében (önellentmondás jól) miért van pontosan ugyanannyi dohányzó, mint nemdohányzó szakasz?

Tapasztalatom szerint a nemdohányzó fülkékben egyfelől sokkal kevesebben vannak (ők a dohányosok), vagy azok is tele vannak: kisebbrészt dohányosokkal, akik - lévén nemdohányzó fülke, ugye - minden további nélkül rápippantanak, nagyobbrészt pedig nemdohányzó utasokkal, akik jobb híján kénytelenek ezt elviselni (mert ülni alapból is jobb, mint állni, hát még 200 kilométeren át - direkt nem időtartamot írtam, mert az az elmúlt évek során csak nőtt).

Kismanó 2007.08.22. 14:14:06

TheElf: azért nem lehet összehasonlítani a cigarettát és a fegyvert.
Legfontosabb kérdés: miért is árusítják, ha ennyire egyértelműen káros? A lőfegyver pl. önvédelem esetén hasznos lehet. De a cigaretta?
Én lennék a legboldogabb, ha betiltanák.
De addig, amíg legálisan árusítják, a rendeltetésszerű használatához(vagyis a fogyasztáshoz) megfelelő teret kellene biztosítani. Úgy, hogy másokat semmilyen módon ne zavarjanak vele. Lőfegyver esetén pl. van lőtér.
Ha ez megvan, utána lehet számonkérni a szabályok betartását. Mint pl. a KRESZ-t. Ebben a konkrét esetben pedig a dohányzókocsi használatát. A terhes anya és a kisgyerek így védve van.
Abban egyetértünk, hogy sokkal toleránsabban kellene mindekinek viselkednie( a nemdohányzóknak is, bizonyos esetekben!), és végre felfogni, hogy nekünk sem jár automatikusan minden!
És nagyon nem szeretem, hogy az utóbbi években a cigarettát kiáltották ki a mumusnak, ami a legkárosabb dolog a világon. Elhiszem, hogy káros. De közel sem annyira mint a kipufogógáz pl. ( már csak mennyisége folytán is ) és ezen annyira senki sem akar váltotatni.
És itt elérkeztem a közösségi közlekedés fejlesztésének témájához valamint az olajlobbi befolyásához.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.08.22. 14:17:08

Mirko: Miért nem bünteti meg a kalauz azt aki nem dohányzó fülkében rágyújt? Amúgy a gyorsvonati rész nem hülyeség :)

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.08.22. 14:21:02

Dohányzás: A saját otthonában mindenki korlátlanul dohányozhat. Sőt, szabad dohányozni a saját autóban is. Dohányzó munkahelyek esetén a dohányzásra kijelölt hely is elfogadható.

De nem kell mindenhol.

A vonaton nincs lőtér sem.

Amúgy a cigaretta a benne lévő anyagok folytán károsabb mint a kipufogógáz, de valóban, a kipufogógáz mennyisége kapcsán is kell ezt azt tenni. Lásd, a beragadós példát.

Ideális esetben pedig mind a fegyver mind a cigaretta szolgálja a szórakozást is. Csak amíg a fegyverrel kultúrált müdon sportolsz, másokat nem zavarva, addig a cigarettáról ez nem mondható el. :)

Kismanó 2007.08.22. 14:21:40

Mirko: Ugyanannyi dohányzó fülke mellett a nemdohányzó részben vannak kevesebben?
Én inkább azt tapasztalom, hogy a nemdohányzó részek a zsúfoltabbak.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2007.08.22. 14:27:05

Kismanó:
ha már itt tartunk, akkor talán a hangos zenehallgatással lehetne összehasonlítani a dohányzást. (Elbeszélgetnék azzal, aki ezeket a külső 'hangszóró'-nak csúfolt, gyatra hangminőséget de annál több recsegést kibocsájtó kütyüket piacra dobta.) Nyilván a cigifüst halált okoz, míg a death metal vagy a mulatós tüctüc max súlyos lelki sérülést. :) De a cigi és a hangos zene abban egyezik, hogy mindkettőt belátással és a többiekre való tekintettel kellene használni, úgy, hogy másokat ne zavarjunk vele. Ehhez nem kellenek jogszabályok, csak minimális emberi belátás és tisztelet az utastársaink iránt.

Kismanó 2007.08.22. 14:27:27

TheElf: éppen erről beszéltem! Teremtsük meg azokat az ideálishoz legjobban közelítő feltételeket, amikor a dohányos másokat nem zavarva dohányzik, a nemdohányosnak pedig nem kell dohányfüstöt szívnia. Vagy tiltsuk be a dohányzást!
A cigaretta ugyanis nem a szórakozást szolgálja, hanem legális drog.Függőség alakul ki. És egy drogfogyasztótól nem lehet elvárni ( vagyis várhatod, de úgysem tudja megtenni), hogy órákon át megtürtőztesse magát.

Kismanó 2007.08.22. 14:32:05

mjumm: teljesen egyetértek veled. Sokkal több belátásra és tiszteletre lenne szükség embertársaink iránt.
Lásd fent.

Manyizga (törölt) 2007.08.22. 15:33:39

1, ahol tilos a dohányzás, ott tartassák be a szabályt a kalauzok. 10 évi napi vonatozásom alatt azt hiszem egyszer láttam olyat, hogy a kalauz rászólt vólna a tilos helyen füstölőre. A többi esetben szemlesütve távozik...

2, ha egy helyen tilos a dohányzás (pl. zónázó vonatok mifelénk), akkor miért nem azt mondja be a hangosbemondó, hogy a "vonaton tilos a dohányzás!". Ehelyett ezt mondja:" A vonat csak másodosztályú, nemdohányzó kocsikkal közlekedik." Ez kibúvó, mert ugye a dohányosok a peront nem tekintik a vonat részének, pedig ott is ki van matricázva, hogy tilos.
3, amíg nem kell beszívnom a füstjét, tőlem annyit cigizik, amennyit akar, bárki. Sőt, buzdítom őket, mert a nyugdíj-kassza főnyereményei ők, jó eséllyel a nyugdíjas éveikből keveset élveznek. Az meg nekem jó... :)
Pont ezért: az állomások egész területén tilosnak kéne lennie a dohányzásnak.

Mirko 2007.08.22. 15:58:02

Elszúrtam. A dohányzó szakaszban vannak kevesebben, a nemdohányzó fülkék a zsúfoltabbak. Ezzel a kiegészítéssel továbbra is áll, amit írtam.

Kismanó 2007.08.22. 17:22:53

Mirko: ha valaki beül egy dohányzó fülkébe, ott nincs joga felháborodni, ha rágyújtanak. A dohányosnak sincs joga rágyújtani nemdohányzó részen.
A vonat hosszától függően kéne kijelölni a dohányzó részt. Sokszor 1-2 fülke is elég lenne.
De ebben kedvező változás történt az elmúlt években. 5-6 éve még a személyvonatok vagonjai is ketté voltak osztva. Fele rész dohányzó, fele rész nem.

Mirko 2007.08.22. 17:58:19

"ha valaki beül egy dohányzó fülkébe, ott nincs joga felháborodni, ha rágyújtanak." - igen, ezt én is elismertem, csak a dohányzó fülkék mennyiségét sokallottam.
"A vonat hosszától függően kéne kijelölni a dohányzó részt. Sokszor 1-2 fülke is elég lenne." - felőlem akár kocsinként is, de ne már az egésznek a fele...

Ajánlom GeorgeJR-nek a következő MÁV-os egyeztetésen felvetni... :]

z 2007.08.22. 20:43:55

ajjaj... lassan olyanok leszünk, mint amerika

10 év múlva ha rágyújtani készülök a 3 szálas egységycsomagból valami kihalt állomásperonon az éjszaka közepén, majd rámugrik a gondolatrendőrség, mert nem vettem figyelembe, hogy 100 méteres körzetben nemdohányzó vasúti kocsi közlekedhet, amiben lehettek volna terhes nők, meg gyerekek is, a dohányfüstöt meg majd elhessegetik szakafanderes emberek

tiszta hülyeség ez a szabálymánia: aki értelmes ember, az simán tudja, hogy senkit nem károsít meg, ha egy üres kupéban lehúzott ablak mellett elszív egy cigit a 3 órés úton, de nem gyújt rá, ha nemdohányzók, terhes nők, gyerekek utaznak vele egy kocsiban

meg mjumm problémái a keletiből kigyalogolással...
ennyi erővel nekem csináljanak egy külön járdát, ahol úgy közlekedhetek, hogy nem ér se dohányfüst, se szmog, se hónaljszag
vagy inkább tiltsák be az autókat meg az embereket is, meg mindent, ami engem zavar, mert én nem engedek, nem megyek odébb, nekem jogom van mindenhez

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.08.22. 22:58:50

z: Szép meg jó, hogy ezt szabály nélkül is tudni kéne, ezért értelmes embereknél felesleges a szabály. De aki most is telefüstöli a nemdohányzó vaont, és sértődik, ha a többi utas szólni merészel, na az szabály nélkül sem lenne jobb. Viszont a szabályt be kellene tartatni.

Dohányzol a nemdohányzó szakaszon? Fizess egy jó magas pótdíjat (utazási feltételek megsértéséért), legyen egy szabálysértési feljelentés, ami miatt még bírságot is kapsz. Hamar elfogy a cigire szánt pénz.

Azzal ne gyere, hogy te értelmes vagy, nem gyújtasz rá, és veled tol ki a szabály: Ha valóban értelmes vagy, valóban nem gyújtasz rá ahol tilos (akár tűzveszélyes is lehet) akkor ugye nincs miért megbüntessenek.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2007.08.23. 10:05:08

de tökjó, hogy valaki kitalálta, hogy én vagyok a büdös bunkó, amiért nem szeretek fojtogató cigifüstben gyalogolni fél kilométert... z-nek lehet nem megy az olvasás, nem a járdán vannak gondjaim, szeretek járdán közlekedni, sőt kijelenthetem, hogy huszonéve nagy járda-rajongó vagyok... hanem a tömött tömegben, ahol kimozdulni nem lehet a füst elől

titan 2007.08.24. 09:50:42

Kismanó, ha megnézed, a posztnak pont ez a lényeg, csak a 100 km-nél kevesebbet közlekedő vonatok lehetnek nemdohányzók, a többin mind ki vannak jelölve dohányzó kocsik és/vagy szakaszko. A 100 km-t meg ugyan hadd tudják már a dohányosok kibírni.

Kismanó 2007.08.24. 10:02:04

titan: addig, amíg a 100 km-t menetrend szerint majdnem 2 óra alatt, a valóságban gyakran 3-4 óra alatt tesz meg a vonat nem fogja kibírni. Na, értsétek meg! A cigaretta drog. Mégpedig olyan, hogy minél több ideje szívja annál jobban kívánja. Annál hamarabb akar rágyújtani. Nem fog kibírni 3-4 órát, főleg, ha késik a vonat és emiatt ideges.
Ezért kellene minden vonaton olyan hely, ahol szívhatja, úgy hogy engem nem zavar a dohányfüst.
Mindig a csak nemdohányzó kocsikkal közlekedő vonaton látok ebből konfliktust. Ahol van dohányzó rész, általában nincs ilyen probléma.

Sheldrake (törölt) 2007.08.24. 11:00:35

Én sem dohányzom, ki sem próbáltam, láttam nagyapámat tüdőrákban szenvedni és meghalni...

Azt mondjátok meg, hogy ha az IC-ken van dohányzásra kijelölt kocsi, akkor miért a nemdohányzó kocsik peronján pöfékelnek a tahók, miért hamuznak a nemdohányzó kocsi peronjára, miért dobják el a csikket? Otthon is így szokták? Egy ilyen peronon 3 helyen van kiragasztva, hogy dohányozni tilos!

Másrészt miért nem a vonatok valamelyik végébe teszik a dohányzó kocsit? Ésszerűtlen a vonat közepére tenni, pl. az étkezőkocsi elé, mert a nemdohányzóknak át kell vágniuk magukat rajta. Persze kényelmi szempontból jobb a dohányosoknak a vonat közepét megközelíteni, de szerintem sokkal jobb lenne, ha járnának egyet, a tüdejük úgysincs jó állapotban.

Ha jól tudom, akkor az ÁNTSZ-nek kell jelezni az ilyen dohányzós probémákat, talán ők az illetékesek, de ahogy látom lassan az ÁNTSZ is csak olyan lesz, mint az FVF, mindent lepasszolnak másnak. :S

Viszont a mindenhová földre hamuzókkal felszippantatnám a hamut és a torkukon nyomnám le a padlóra vagy az ablakon kidobott csikket és gondolom ezzel nem sértettem meg egyetlen kultúráltan pöfékelőt sem.

titan 2007.08.24. 11:23:38

Kismanó, ne mondd már, hogy 1-2 órás késéseket hoz össze GYAKRAN a vonat. Kíváncsi lennék arra a vonalra. Egyébként a csak nemdohányzó kocsikkal rendelkező vonatok általában a motorvonatok. Tehát láttam már normál vasúti kocsikkal futó vonatot Esztergom felől, azon volt is dohányzó szakasz... Pedig az aztán nem hosszú út...

petya.bacsi 2007.08.24. 12:11:24

a legtöbb személy vonat (piros-kék) peronján ki van ragasztva a nem dohányzó peron matrica. és mégis dohányoznak. ha ki lenne írva, akkor is dohányoznának.

itt kivételesen nem a MÁV a hibás, hanem az utas, aki útközben, sőt leszállás előtt 1 perccel hevesen pöfékel nem törődve a nem dohányzó szintén leszállni készülő utassal. nem bírná ki, amíg leszáll? nem. ránkfújja a füstöt, és otthon ki is lehet mosni a vonattól és a füsttől bűzlő ruhánkat.

mit lehetne tenni? nos, igazából túl sokat nem: max. megbüntetni az utast, de az meg túl komolytanul jönne ki. ebben a témában az emberek fejében kéne rendet rakni.

Kismanó 2007.08.24. 13:21:26

Hát a két órás késés tényleg nem annyira gyakori, De Cegléd felé a 40-50 perc igen. 20 perc pedig kötelező érvénnyel. Az a kivétel, ha nem késik a vonat.
Teljesen igazatok van abban, hogy nagyon sok a bunkó dohányzó utas, aki rágyújt, amikor nem lenne szabad
Azt próbáltam megértetni, hogy
1. a dohányos szenvedélybeteg.
2. ha nincs lehetősége legálisan rágyújtani, akkor ott fog ahol nem szabad.
3. tehát jobban járunk, ha megfelelő helyet biztosítunk a dohányzáshoz.

Bocsánat, hogy más a véleményem, mint nektek. De továbbra is fenntartom, hogy nem csak a dohányzóknak, hanem a nemdohányzóknak is szükséges bizonyos fokú megértést tanúsítani (vagyis kijelölt dohányzóhelyeket létesíteni, mielőtt bárki is belekötne), tekitettel arra, hogy legálisan megvásárolható a cigaretta, és köztudomású, hogy függőséget okoz.

Sheldrake (törölt) 2007.08.24. 17:16:07

Dohányzási tilalom az osztrák és a német vasút járatain

www.mav-start.hu/hirek/hir.php?mid=146cee7d416041

petya.bacsi 2007.08.24. 19:25:55

a héten 5 napból 1x értem haza 2 perc késéssel. a maradék 4 napon 10-25 perc késéssel értem haza. egyszerűen röhej, hogy a menetrend csak dísznek van. és nincs még hó, fagy és köd.

1x valami barom pöfékelt mögöttem, 40 fok a peronon, izzadunk, és még füst is (erről nem a máv tehet, mármint a dohányzó utasról.)

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.08.24. 22:31:47

errefelé lehet tudni melyik vonatok késnek rendszeresen:

Venezia EN, Hernád IC, Goldoni EC

Igen: A közös pont: mindegyik pótjegyes.
Hernád ICről hamarosan többet is :) Sokan hívják úgy, hogy a halálvonat, nem véletlenül.

Goldoni EC: Utóbbi időben nem ritka a 2 órás késés sem. Amikor helyjegyet kértem rá, hogy visszafelé azzal jönnék, akkor többször felhívták a figyelmemet: Nem ajánlott, mert MINDEN nap késik.

A két óra késést ritkán lépi át, és kapaszkodj meg: A két óra késés sem jelenti azt, hogy a magyar utas két órával többet utazik. Kivéve, ha végigutazza a 12 és fél órás utat.

Fontos: A Goldoni és a Venezia nem ugyanaz a szerelvény, tehát az egyik késése nem okozza a visszainduló szerelvény késését.

Ami Budapestről jön vonat az a Goldoni és a Venezia esetében pontos, ami az olaszoktól jön az már olaszországban késik, és van, hogy a magyar határra több mint 2 óra késéssel érkezik. Magyar szakaszon többnyire farag is valamit a késéséből.