Hmm sokat hallottunk mar visszavaltasrol miegymasrol, de ezt mar telleg nevetseges. Alapból rosszat feltételezni az utasról....
Gratulálok a blogterhez! Nem tudtam róla, de örülök, hogy foglalkoztok államokkal az államban (MÁV, BKV, Volán), sajnos mindre rá vagyok/voltam kényszerülve.
Azt a kapitális bűnt követtem el, hogy BKSZ kiegészítő bérletemet duplán vásároltuk meg, talán már más is járt így. Sebaj, gondoltam, majd visszaváltom az egyiket, ha nincs kitöltve, nem lehet gond. De, lehet! Tehát a szűz példányt tegnap visszavittem a váltás helyszínére (ennyi eszem legalább volt), ahonnan egyébként járok naponta. A pénztáros rosszallóan csóválta a fejét, majd telefonált egyet, s cselekedett: kiszámította a váltás napjától eltelt 8 napra a TELJES ÁRÚ menetjegy árát, majd a 8*400 Ft-ot levonta a 8000 Ft-os bérlet árából. Hiába mutattam a másik, kitöltött bérletemet, amit aznap már ellenőriztek peronon (2x), vonaton (2x), a szabál az szabál. Neki megmondták, bár amúgy sejtette is, csak a biztonság kedvéért telefonált, nehogymá jobban járjon az utas, mint a MÁV (ki merne ilyenre gondolni?)…
Az eljárást nem csak azért tartom arcátlannak, mert a peronkordonon átjutni és futva startolni a vonatokra elég rendes kondit feltételez, plusz azonnal szólnak is, ha a bérlet nincs kitöltve, viszont a kitöltetlen bérlet visszaváltásakor alapból feltételezik, sőt szemedbe mondják, hogy azt pedig használtad, mi több, dupla bérlettel jártál, ez egy újfajta perverzió. Hanem főleg azért, mert az átlagosan 17%-on reklámozott áremelésből a BKSZ kiegészítő 60%-osra sikeredett, nem beszélve a diákbérletről, ami ugye 400%. Valszeg mínuszos áremelés is lehetett valamelyik megszűnt szárnyvonalon, így jöhetett ki a 17%.
Természetesen a kifizetési bizonylatot megőrizem, nem azért, mert alapból egy naiva vagyok, de bízom a csodában. Írtam ezért az általatok ajánlott szervnek is, ennél konszolidáltabb levelet, hátha történik egyszer valami.
Jelige: Naiva