Szia,
Velem ez az eset történt:
Diák vagyok, kecskemét és pest között közlekedem a máv "szolgáltatásait"
használva. Azt tudni kell rólam hogy mindig megveszem a jegyet, mindig
IC-re, ezt egy köteg vonatjegy is bizonyítja.
Olyan eset történt velem 2007. április 1-én, hogy utaztam fel pestre
vonattal, diákjeggyel. Mint kiderült elözö nap járt le a diákom
érvényessége. (ezzel kapcsolatban nem tagadom, hogy hibáztam) Persze az
ellenőr rögtön büntetett, hiába mondtam neki hogy ezzel nekem most több
hetes szívást fog okozni (valahogy éreztem hogy mávéknál problémák
lesznek). Megkaptam a kis cédulát, amit az utasítás szerint 15 napon
belül bemutathatok és akkor csak 1000 ft kezelési költséget kell
fizetnem (ez is egy vicc). Persze a diákot érvényesítettem másnap. Azon
a héten hétvégén probálkoztam a diákigazolványt bemutatni, akkor azt a
választ kaptam hogy jöjjek vissza hétköznap. Sajnos nekem vannak egyéb
elfoglaltságaim is egy átlagos hétköznapon, így a határidő végén tudtam
megjelenni egy állomáson. Na most itt a következő választ kaptam: az
ilyen ügyek intézése csak 8 és 14 óra között (!!!), és különben is,
rosszul van rajta a dátum. (???) Akkor derült ki, amit elötte énse
vettem észre, hogy a kalauz elöször sikeresen március 1-et írt a lapra,
majd azt javította április 1-re. Persze ök állították, hogy én írtam át.
Feltettem nekik egy egyszerű kérdést, hogyha a diákigazolvány március
31ig érvényes, akkor én mit csináltam volna április 1 helyett március
1-én a vonaton érvénytelen igazolvánnyal. Erre nem tudtak válaszolni.
Itt lehet, hogy hibásan, de azt mondtam hogy én nem kivánok többet
foglalkozni az üggyel. Egyszerüen abszurd hogy ilyenekkel szivatnak,
amikor tényleg mindig, mindenhol megveszem a jegyeket (igen, még bkv-ra
is).Mégegyszer jelzem hogy minden héten közlekedek a vonalon és az előző
féléves érvényesítés is meg volt az igazolványomon.
Na és akkor most jött a feketeleves, megérkezett a mávos csekk, hogy
fizessek nekik 12.000 ft-ot, mert ök küldtek már felszólítást, hogy
fizessek 6000 ft-ot (nem küldtek).
Ugyhogy most ez a helyzet. A kérdésem csak arra szolna, hogy van e
valami tipp, hogy hogyan oldjam ezt meg, vagy inkább fizessen be nekik a
12.000 ft-ot. Hozzáteszem, hogy nekem így is ennyi volt a mávbol. Innen
kezdve járok inkább busszal, még ha állni kell egész úton is.
A végére csak annyi hogy mivel felsöoktatásban tanulok ugye mi már ezt a
chipkártyás diákigazolványt kapjuk. Sokszor elgondolkodok rajta, hogy mi
lenne ha használnánk is. Mondjuk 2007ben szerintem lehet elvárható
lenne, ha az érvényességet mondjuk arról kérdezzék le, és akkor nem
kellene ilyen matricákkal teleragaszgatni az egészet. De persze ez csak
álmodozás.
üdv:
GergelyVelem ez az eset történt:
Diák vagyok, kecskemét és pest között közlekedem a máv "szolgáltatásait"
használva. Azt tudni kell rólam hogy mindig megveszem a jegyet, mindig
IC-re, ezt egy köteg vonatjegy is bizonyítja.
Olyan eset történt velem 2007. április 1-én, hogy utaztam fel pestre
vonattal, diákjeggyel. Mint kiderült elözö nap járt le a diákom
érvényessége. (ezzel kapcsolatban nem tagadom, hogy hibáztam) Persze az
ellenőr rögtön büntetett, hiába mondtam neki hogy ezzel nekem most több
hetes szívást fog okozni (valahogy éreztem hogy mávéknál problémák
lesznek). Megkaptam a kis cédulát, amit az utasítás szerint 15 napon
belül bemutathatok és akkor csak 1000 ft kezelési költséget kell
fizetnem (ez is egy vicc). Persze a diákot érvényesítettem másnap. Azon
a héten hétvégén probálkoztam a diákigazolványt bemutatni, akkor azt a
választ kaptam hogy jöjjek vissza hétköznap. Sajnos nekem vannak egyéb
elfoglaltságaim is egy átlagos hétköznapon, így a határidő végén tudtam
megjelenni egy állomáson. Na most itt a következő választ kaptam: az
ilyen ügyek intézése csak 8 és 14 óra között (!!!), és különben is,
rosszul van rajta a dátum. (???) Akkor derült ki, amit elötte énse
vettem észre, hogy a kalauz elöször sikeresen március 1-et írt a lapra,
majd azt javította április 1-re. Persze ök állították, hogy én írtam át.
Feltettem nekik egy egyszerű kérdést, hogyha a diákigazolvány március
31ig érvényes, akkor én mit csináltam volna április 1 helyett március
1-én a vonaton érvénytelen igazolvánnyal. Erre nem tudtak válaszolni.
Itt lehet, hogy hibásan, de azt mondtam hogy én nem kivánok többet
foglalkozni az üggyel. Egyszerüen abszurd hogy ilyenekkel szivatnak,
amikor tényleg mindig, mindenhol megveszem a jegyeket (igen, még bkv-ra
is).Mégegyszer jelzem hogy minden héten közlekedek a vonalon és az előző
féléves érvényesítés is meg volt az igazolványomon.
Na és akkor most jött a feketeleves, megérkezett a mávos csekk, hogy
fizessek nekik 12.000 ft-ot, mert ök küldtek már felszólítást, hogy
fizessek 6000 ft-ot (nem küldtek).
Ugyhogy most ez a helyzet. A kérdésem csak arra szolna, hogy van e
valami tipp, hogy hogyan oldjam ezt meg, vagy inkább fizessen be nekik a
12.000 ft-ot. Hozzáteszem, hogy nekem így is ennyi volt a mávbol. Innen
kezdve járok inkább busszal, még ha állni kell egész úton is.
A végére csak annyi hogy mivel felsöoktatásban tanulok ugye mi már ezt a
chipkártyás diákigazolványt kapjuk. Sokszor elgondolkodok rajta, hogy mi
lenne ha használnánk is. Mondjuk 2007ben szerintem lehet elvárható
lenne, ha az érvényességet mondjuk arról kérdezzék le, és akkor nem
kellene ilyen matricákkal teleragaszgatni az egészet. De persze ez csak
álmodozás.
üdv:
Egyébként a csekket, a felszólítást a sorszámtól függetlenül ajánlott küldeményként kellene feladni, amit alá szoktak írni, ha nem írtál alá semmit, akkor kérd be a bizonyítékot, hogy elküldték. Ne hagyd magad!