forrás: mfor.huKényelmesebb vasúti utazást
ígérnekAz utaspanaszok érdemi kivizsgálásának, a megfelelő utastájékoztatásnak, a kultúrált jegyvásárlásnak, az utasbiztonságnak és a mozgáskorlátozottak utazási feltételeinek garanciáit tartalmazza majd a Magyar Vasúti Hivatalban készülő intézkedési tervben - mondta az MTI érdeklődésére Ábrahám Gergely, a gazdasági tárca szóvivője.
Az intézkedési terv a gazdasági és közlekedési miniszter kérésére készül, annak érdekében, hogy a vasúton utazók komfortérzete a jövőben jelentősen javuljon - tette hozzá a szóvivő. Az elmúlt héten Kóka János munkamegbeszélésen foglalkozott a vasúton utazók jogainak kérdésével, és az új vasúti vállalat (MÁV Start) indításával egy időben, intézkedési tervet kért a vasúton utazók jogainak erősítése érdekében.
A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium célja, hogy az utasok európai minőségű, magas színvonalú kiszolgálásban részesüljenek. A szóvivő elmondta, hogy jelenleg nincs egységes európai gyakorlat a belföldi forgalomban közlekedő utasok jogaira, így a kártérítésére vonatkozóan sem. A szakértők viszont több nemzetközi gyakorlatot is figyelembe vesznek a javaslatok kidolgozásakor - mondta Ábrahám Gergely.
Az európai intézmények jelenleg is dolgoznak a 3. vasúti csomagnak elnevezett, jogszabály-tervezeteken, amelyek a vasúti közlekedés, illetve személyszállítás szabályozását kívánják előremozdítani.
A csomag egyik célja a vasút vonzóbbá tétele egyéb közlekedési módokkal szemben, s ennek érdekében az utasok jogainak bővítését is szorgalmazzák. A kártérítésekkel kapcsolatos javaslatokat az Európai Parlament második olvasatban még nem szavazta meg.A javaslatok között korábban megfogalmazódott, hogy a nemzetközi forgalomban közlekedő utasok jogait a belföldi forgalomra terjesszék ki. A készülő javaslatoktól a minisztérium azt várja, hogy rövid idő alatt az utasok által érezhetően javulni fog a közlekedési szolgáltatások színvonala - mondta a szóvivő.
Mi a MÁV blog részéről csak üdvözölni tudjuk a dolgot. És reménykedünk, hogy nem csupán haszontalan erőlködés lesz. Kérjük a MÁV-ot, hogy addig is amíg ezek megvalósulnak, tegyen meg mindent annak érdekében, hogy a panaszok kivizsgálásra kerüljenek.
Kérjük a MÁV SZESZA ténylegesen végezze a munkáját, a leveleinkre érdemben válaszoljanak. És ne nézzék az utast, aki enni ad hülyének.