Annyit azért helyesbítenék a történeten, hogy a Ligeti állomáson is igencsak összegyűlnek az emberek 7 és 9 óra között, pláne ha 10 - 15 - 20 percet késik valamelyik vonat, esetleg ki is marad. Nem mellesleg déli 12 környékén tele szokott lenni a parkoló is. Nyilván aki Felsőn nem tud leparkolni, az Ligetről közlekedik. Egyébként valóban nagyon "leharcolt" az összes vasútállomás, és Felsőt illetve Alsót megközelíteni siralmas... De ha belegondolunk jobban Érden nagyon sok dologra költenek rengeteg pénzt, aminek az ég világon semmi értelme nincs, de pályázatot nyertek és a pénzt el kell költeni...
Bocs, hogy beleszólok. Önvezető autó, vezető nélküli metrószerelvény. Ez mind szép, és jó.
Nézzük meg egy kicsit közelebbről, miről is van szó: utasokkal - élő, eleven emberekkel - elfoglalt szerelvényt/gépjárművet vezérel (vezet) egy számítógépes program(!), ami - gondolom én - vészhelyzeben csak bizonyos mértékig tud a szerelvény/gépjármű mozgásába beavatkozni, messze nem annyira, mint egy élő, eleven vezető. Amíg a program működik (no vírus, meghibásodás, lefagyás, stb, stb), addig nincs is hiba a képletben. De kedves uraim és hölgyeim, ha a szerelvényt vezérlő program csődöt mond, akkor mi lesz ???!
Volánbusznál meg úgy általában minden helyi buszjáratnál működik is a dolog ,hogy a sofőrnél mindig vehetsz jegyet drágábban mintha előre vennél valamelyik viszonteladónál (újságos, bolt. stb. ), bármelyik városban is utaztam tömegközlekedéssel, így működött 8Budapestet és a BKV-t kivéve, de ott meg az utóbbi pár évben sokat javult a helyzet, az automaták kihelyezésével). Mivel olcsóbb előre venni ezért törekszik az ember rá ,hogy legyen nála jegy, de ha végképp sehol sem tud, nem gond vehet a sofőrnél is, ha elkapja az ellenőr akkor nem hivatkozhat arra ,hogy nem tudott venni.
@Beer Monster: Nem egy atomerőműről beszélünk, ezek csak jegyautomaták. Ha jön a kék halál, nem hal le a fél ország :) De ha ennyife félsz a Windowstól, ATM-be ne dugd a kártyádat, mert azokon is Windows az oprendszer (sőt, az XP támogatás megszüntetésekor pont arról cikkeztek, hogy az ATM-ekben többnyire XP fut, és még jó darabig az is fog).
A váltót meglepően kevés helyen állítják számítógépről. Sőt, lehet, hogy több állomáson állítják mechanikus úton a váltókat, mint elektronikus vezérléssel (amibe a 60-as évekbeli jelfogós gépeket is beleértem). Számítógépes rendszereket az utóbbi 10 évben telepítettek, de azok érthető okból a gyártó által fejlesztett saját operációs rendszeren futnak.
Valószínűleg valamikor már a 19. században bevezette. Ugyanis úgy emlékszem, kétszer is vettem már a vonaton jegyet, ergo már nem kell feltalálni a spanyolviaszt.
"Legyen egy bizonyos százalékkal drágább a vonaton vásárolt jegy, és adják ki bárhol, bárkinek. "
Teljesen logikus, és vannak országok, ahol így működik. Viszont ennek van feltétele: pl. hogy bárhol is szálljak fel a vonatra, legyen lehetőségem előre megvenni a jegyet. Pénztárban, automatából. Mondhatnám az internetet is, de a netes vásárlás errefelé még terjedt el annyira (nemcsak vonatjegyről beszélve, általában is), hogy elvárható lenne annak a használata.
Igaz, ugyanezen érvek mentén (mármint hozzá lehet jutni a jegyhez utazás előtt akár a tundra közepén is) Svédországban 60000 Ft-nak megfelelő büntetés, ha jegy nélkül szállsz fel. Ugyanis ők azon vannak, hogy a jegyvizsgáló ne adjon el jegyeket, mert amíg 1 jegyet elad, 15 másikat tudna leellenőrizni. Az pedig komoly kényszerítő erő a jegyvásárlásra, ha a lebukás szinte garantált.
" Állami cégként láthatóan nem fontos, hogy nőjenek a bevételek..." Állami cégként a MÁVnak vajmi kevés ráhatása van a jegyárakra. Sőt: szinte semmi. Minden az éppen illetékes minisztériumban dől el (lásd még: gyorsvonati pótjegy). Hiába lenne üzletileg jó az, hogy a vonaton 20%-kal drágább a jegy, ha ez politikailag nem jön ki jól, nem fogják meglépni...
@Peti817172M: Nekem nem rémlik, hogy normál esetben egérkurzor is megjelenne az automatán, de majd este hazafelé megnézem. Egyébként az érintőképernyők rendszeresen elkalibrálódnak (a BKK-nál is), kérdés, hogy milyen gyorsan állítják be újra, és azt mennyire pontosan végzik.
"Ha a BKK-nak ment, akkor a MÁV is rakhatna fel olyan oprendszert, ami támogatja az érintőképernyőt. " A MÁV-os automatákon az újraindításnál látszik, hogy Windows7 van (az érintőképernyőt már az XP is támogatta). Szerintem a BKK-s automatákon is az fut.
@Vajk a Vitéz Várjobbágy: Elnézést, valóban, felnégyelni, feltűzni 4 szemafór tetejére, így jár, aki vét a szent SZABÁLYZTAT ellen.
De komolyan, te még soha, de soha nem szegtél meg semmilyen kisebb nagyobb SZABÁLYT? Akár véletlenül? És milyen jogon mondod azt, hogy fontosabb fél órával korábban kelnie, minthogy minden nap fusson a vonatért?
Nem szeretnék a szomszédod lenni, nyilván rámgyújtanád az egész házat, -szigorúan pedagógiai célzattal- ha az almafám véletlenül átnyúlik a kertedbe. Majd megtanulom, hogy az ilyen az tilos!
Pont ezaz, hogy az állomáson se igazán működnek az automaták. Ma is otthagytam az automatát, mert véletlenül se azt a gombot nyomta meg, amihez értem, hanem azt, ahol az egérkurzor volt. Azért ez is übergáz, hogy érintőképernyőn egérkurzort kell terelgetni. Ha a BKK-nak ment, akkor a MÁV is rakhatna fel olyan oprendszert, ami támogatja az érintőképernyőt. Vagy tegyen rá trackballt/touchpadot.
Nem értem a felháborodást. Hiszen jelenleg is ez a rendszer működik! A vonaton a jegyvizsgáló igenis kiad jegyet, csak drágábban. Vagy az a probléma, hogy a pótdíj összege fix és nem százalékos?
Nem értem. Évek óta próbálok utazni vonaton, de gyakorlatilag nem sikerül. A nagyvárosok közt nem éri meg, mert a helyi tömegközlekedéssel együtt drágább, meg sokkal kényelmetlenebb egyszersmind. Az ilyen kistelepülések között meg nem áll meg a vonat. Múlt hónapban úgy sikerült, hogy kocsival elvittek egy másik megállóig.
Vannak olyan vonalak, ahol lehet rendesen utani? Miért nem mindegyik ilyen?
megjegyezném, hogy 2015-ben, évekkel az online jegyvásárlás megjelenése után kicsit szánalmas az "utolsó pillanatban érkeztem és nem volt időm megvenni a jegyet a pénztárban" szöveg. persze nyilvánvaló, hogy beküldő nem rendelkezik internet hozzáféréssel így a posztot is postai levélben küldte be.
Én pl pont azért mentem ki az állomásra 1 órával korábban vonat indulás előtt mert akkor tuti hogy tudok jegyet venni, pár évvel ezelőtt meg pont azért váltottam egy autóra hogy ne kelljen az ilyen koszokkal együtt utazni egy percet se. És szerintem tök jogos a büntetés, nem a MÁV tehet arról hogy tisztelt utas egy lusta disznó akinek nem akaródzik hamarabb felkelni és az utolsó nanoszekundumban érkezik meg, amikor már nem tud jegyet váltani.
Persze mindig lehet mire fogni de ha tudom hogy mennem kell nem kések el szándékosan, hátha nem jön a kalauz, ha meg nincs pénzem utazni nem utazok, de akkor nem is picsogok. Ennyire egyszerű az egész!!
MÁV utaspanaszok, késések, információk.
Új MÁV blog
Utolsó kommentek:
Kidagakach 2016.07.12. 10:58:34
Bejegyzés: Érdi gettó
Ildikó Remenyár 2016.05.08. 16:51:28
Nézzük meg egy kicsit közelebbről, miről is van szó: utasokkal - élő, eleven emberekkel - elfoglalt szerelvényt/gépjárművet vezérel (vezet) egy számítógépes program(!), ami - gondolom én - vészhelyzeben csak bizonyos mértékig tud a szerelvény/gépjármű mozgásába beavatkozni, messze nem annyira, mint egy élő, eleven vezető. Amíg a program működik (no vírus, meghibásodás, lefagyás, stb, stb), addig nincs is hiba a képletben. De kedves uraim és hölgyeim, ha a szerelvényt vezérlő program csődöt mond, akkor mi lesz ???!
Bejegyzés: Az önvezető autók feleslegessé teszik a vasutat?
Adani 2015.11.23. 16:25:39
Bejegyzés: Hagyjátok egymást élni
Beer Monster 2015.08.22. 22:35:42
Bejegyzés: Rossz bérletet adott az automata
vanek ur 2015.08.22. 10:38:50
A váltót meglepően kevés helyen állítják számítógépről. Sőt, lehet, hogy több állomáson állítják mechanikus úton a váltókat, mint elektronikus vezérléssel (amibe a 60-as évekbeli jelfogós gépeket is beleértem). Számítógépes rendszereket az utóbbi 10 évben telepítettek, de azok érthető okból a gyártó által fejlesztett saját operációs rendszeren futnak.
Bejegyzés: Hagyjátok egymást élni
Beer Monster 2015.08.21. 22:13:08
Bejegyzés: Tegyen panaszt az ügyfélszolgálaton
Beer Monster 2015.08.21. 22:10:40
Miért van százféle ára ugyanannak az útnak, ilyenkor boldog vagyok hogy nem használok vasútat.
Bejegyzés: Tegyen panaszt az ügyfélszolgálaton
Beer Monster 2015.08.20. 20:31:59
Azért azt viszont nagyon remélem, hogy a váltót nem Windows állítja!
Bejegyzés: Hagyjátok egymást élni
Beer Monster 2015.08.20. 20:26:34
Valószínűleg valamikor már a 19. században bevezette. Ugyanis úgy emlékszem, kétszer is vettem már a vonaton jegyet, ergo már nem kell feltalálni a spanyolviaszt.
Bejegyzés: Hagyjátok egymást élni
vanek ur 2015.08.17. 16:24:08
Teljesen logikus, és vannak országok, ahol így működik. Viszont ennek van feltétele: pl. hogy bárhol is szálljak fel a vonatra, legyen lehetőségem előre megvenni a jegyet. Pénztárban, automatából. Mondhatnám az internetet is, de a netes vásárlás errefelé még terjedt el annyira (nemcsak vonatjegyről beszélve, általában is), hogy elvárható lenne annak a használata.
Igaz, ugyanezen érvek mentén (mármint hozzá lehet jutni a jegyhez utazás előtt akár a tundra közepén is) Svédországban 60000 Ft-nak megfelelő büntetés, ha jegy nélkül szállsz fel. Ugyanis ők azon vannak, hogy a jegyvizsgáló ne adjon el jegyeket, mert amíg 1 jegyet elad, 15 másikat tudna leellenőrizni. Az pedig komoly kényszerítő erő a jegyvásárlásra, ha a lebukás szinte garantált.
" Állami cégként láthatóan nem fontos, hogy nőjenek a bevételek..." Állami cégként a MÁVnak vajmi kevés ráhatása van a jegyárakra. Sőt: szinte semmi. Minden az éppen illetékes minisztériumban dől el (lásd még: gyorsvonati pótjegy). Hiába lenne üzletileg jó az, hogy a vonaton 20%-kal drágább a jegy, ha ez politikailag nem jön ki jól, nem fogják meglépni...
@Peti817172M: Nekem nem rémlik, hogy normál esetben egérkurzor is megjelenne az automatán, de majd este hazafelé megnézem. Egyébként az érintőképernyők rendszeresen elkalibrálódnak (a BKK-nál is), kérdés, hogy milyen gyorsan állítják be újra, és azt mennyire pontosan végzik.
"Ha a BKK-nak ment, akkor a MÁV is rakhatna fel olyan oprendszert, ami támogatja az érintőképernyőt. " A MÁV-os automatákon az újraindításnál látszik, hogy Windows7 van (az érintőképernyőt már az XP is támogatta). Szerintem a BKK-s automatákon is az fut.
Bejegyzés: Hagyjátok egymást élni
Beer Monster 2015.08.16. 13:04:45
Bejegyzés: Nem hagyom magam megbüntetni
Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2015.08.16. 00:03:40
De komolyan, te még soha, de soha nem szegtél meg semmilyen kisebb nagyobb SZABÁLYT? Akár véletlenül? És milyen jogon mondod azt, hogy fontosabb fél órával korábban kelnie, minthogy minden nap fusson a vonatért?
Nem szeretnék a szomszédod lenni, nyilván rámgyújtanád az egész házat, -szigorúan pedagógiai célzattal- ha az almafám véletlenül átnyúlik a kertedbe. Majd megtanulom, hogy az ilyen az tilos!
Bejegyzés: Nem hagyom magam megbüntetni
Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2015.08.15. 22:51:49
Bejegyzés: Hagyjátok egymást élni
mól 2015.08.15. 19:48:36
Bejegyzés: Hagyjátok egymást élni
Beer Monster 2015.08.15. 13:27:23
Lehet most is venni, 200 Ft-tal drágább, mint az állomáson.
Bejegyzés: Nem hagyom magam megbüntetni
Beer Monster 2015.08.15. 13:24:46
Vannak olyan vonalak, ahol lehet rendesen utani? Miért nem mindegyik ilyen?
Bejegyzés: Nem hagyom magam megbüntetni
savrola 2015.08.15. 13:00:30
Bejegyzés: Nem hagyom magam megbüntetni
eßemfaßom meg áll 2015.08.15. 11:33:35
Bejegyzés: Nem hagyom magam megbüntetni
eßemfaßom meg áll 2015.08.15. 11:25:37
1, mert azért van a jegypénztár
2, ha nem ragaszkodna hozzá, soha senki nem venné meg a jegyet
Bejegyzés: Nem hagyom magam megbüntetni
Teem (törölt) 2015.08.15. 10:51:30
Persze mindig lehet mire fogni de ha tudom hogy mennem kell nem kések el szándékosan, hátha nem jön a kalauz, ha meg nincs pénzem utazni nem utazok, de akkor nem is picsogok. Ennyire egyszerű az egész!!
Bejegyzés: Nem hagyom magam megbüntetni