MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Visszaálltak a kapuellenőrök?

2011. december 08. - Vittore.

Éva egy felháborodott hangvételű levelet küldött, amiben arról panaszkodik, hogy nem elég, hogy hányásszagú, hideg vonaton kellett utaznia, a Déli pályaudvaron még a kapuknál bunkó ellenőrök várták őket.

A tözskommentelőinket kérdezzük, hogy mi ez a rendszer? Várható, hogy a közeljövőben is alkalmanként ellenőrök állnak a beléptető kapukhoz? Csak mert akkor sürgősen javítani kellene a színvonalon... Íme a levél:

Szia!

Ma reggel a Déli pályaudvaron újra jegyeket bérleteket ellenőriztek a kedvesnek nem mondható kapuőrök. Nem arról volt szó, hogy már nem állják útját az utasoknak?

És érdekes módon csak reggel tapasztaltam ezt. Vonatunk a 12. vágányra érkezett reggel 6.10-kor és csak egy kaput hagytak nyitva, amibe 4 zöld mellényes eléggé agresszíven beállt. Csak nem értem milyen jogon kérik a bérletet, mikor szolgáltatás színvonala a béka segge alatt van. Ma reggel is...egy darabig volt fűtés, és úgy gondolták ennyi fűtés a 35000 Ft-os bérletért elég...utazzál, szutyokban meg bűzben (szó szerint az egyik kocsirészben hányás szag volt, gyorsan tovább is mentem).

Mit gondol most már magáról a MÁV????? Meg a "kedves" kapunállók, akik tapló módon tudnak megnyilatkozni...kik ők??? Véletlenül nem a szolgáltatónak kellene az utasért lenni, és nem az utasnak a MÁV-ért????

 



A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr673449087

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

názmin (törölt) 2011.12.08. 21:04:53

Ne haragudj de szerintem a kapu ellenőröket ne hibáztasd azok nem tehetnek róla (ez a szintjük) azok az igen nagy tudásúak akik oda teszik őket azok a hunyok nem tudom most milyenek de régebben egy hajléktalan alkesz bandának tűntek(szerintem azok is voltak)naponta pár száz forintért el voltak ott,és valaki ezekből az emberekből jól megélt!

fővizsgáló 2011.12.08. 21:07:51

Benne van az Üzletszabályzatban, hogy a vasút bárhol kérheti a jegyet az utastól, be is mondják egyes vonatokon, hogy a kijáratig őrizzék meg......
Egyébiránt azt mondták, hogy lesznek ilyen szúrópróbaszerű ellenőrzések.... A stílusra nem tudok nyilatkozni, nem voltam ott, de ha a kedves utas mutatja a jegyét, bérletét, akkor nincs ok az utas-ellenőr kommunikációra

Darkosia 2011.12.08. 21:11:44

Finoman szólva is nem szoktam védeni a mávot, de nem értem a kedves posztíró miért csinál hülyét magából. Ellenőrizték a bérletét. Na és? Azért van.
A hányásszagot meg a fűtetlenség sajnálatos, azokra jogos is a panasz. Meg azon is, hogy aránytalanul drága a máv a szolgáltatáshoz(nagyvonalúan most nevezzük így) képest. De azon kiakadni, hogy ellenőrzik a bérletet?
(én meg béna voltam, és a fentebbit először a panaszbeküldőbe írtam, kérem azt ignorálni)

belekotyogok 2011.12.08. 21:40:28

na, ez remek...
mit kell kiborulni azon, hogy kérik a jegyet?

Pretoryan 2011.12.08. 22:37:01

Én szerettem az ellenőröket a kapuban, így nem volt csöves a nyugatitól a vonaton, mostanság meg van...

Törzsgyökeres szentesi 2011.12.08. 23:16:25

@Darkosia: Gondolom az a baja, hogy rohant, és ez az ellenőrzés 5-10 perccel feltartotta őt a napi programban.

szubjektiv 2011.12.08. 23:16:49

Mi köze van a beléptető kapus ellenőrzésnek az amúgy minősíthetetlen szolgáltatáshoz??

"Nem arról volt szó, hogy már nem állják útját az utasoknak?" Miért, útját állják?
Ilyen hülye posztokat nem kéne feltenni.

MRN 2011.12.09. 09:06:15

Szerintem meg úgy, abban a formában, ahogy a "jegyellenőrzés" folyt a kapuknál, nem sok értelme volt, jó hogy megszűnt. A reggeli tülekedésben mire megnézett egy jegyet az ellenőr, harminc másik elment mellette. Már ha megnézte egyáltalán, mert többnyire rá se pillantott. Az egész csak arra volt jó, hogy feltartsa a munkába, iskolába igyekvő embereket. Pláne, amikor még késett is a vonat. Volt, hogy fél órás késés után én is mérgelődtem, miközben egymást taposva igyekeztek kifelé az emberek, hogy még van képük ezzel is bosszantani. Azért van a kalauz a vonaton, hogy ellenőrizze a jegyeket, nem? Ha valaki már utazott, és leszállt, akkor már nem mindegy?

Adani 2011.12.09. 09:10:05

Eleve vonatról leszállókat mi értelme ellenőrizni? Ellenőrizzék a vonathoz menőket, annak értelme is van. De kifelé menőknek semmi, úgyse tud vele mit csinálni ,nincs jegye tehát nem tartózkodhat az állomás területén. De nem is akar ott tartózkodni, mert már megy kifelé.

Egyébként igen ,arról volt szó, hogy megszűnik ,mert nem vált be.

VJVMan 2011.12.09. 10:11:05

@názmin: Persze, hogy hajléktalanokat tesznek a kapuba. Meg pár bicskás c.i.gányt és uzsorás .zs.i.idót...
Butaságokat írsz...

A változás annyi, hogy nem külsős cég végzi az ellenőrzést, hanem jegyvizsgálók, és az eddig is alkalmazott nosztalgia kft-s ex vasutasok + pár rendőr.

@Törzsgyökeres szentesi: Nincs 5-10 perc. A hangosbemondó minden érkező vonatnál többször bemondja, hogy ellenőrzés van. Elő kell venni és fel kell mutatni. Kb 3-5 másodperc az ellenőrzés.

@MRN: Nem mindegy, hogy valaki ingyen utazik, vagy megváltja a jegyet, bérletet. Gondolom neked is mindegy, hogy kapsz-e fizetést a munkádért.

@Adani: Az ez értelme, hogy egy reggeli vonaton egy jegyvizsgáló nem biztos, hogy egy elővárosi vonatot le tud rendesen dolgozni. Innentől kezdve azok, akik élősködni akarnak a fizető utasokon, az adófizetőkön, azok ingyen is utazhatnak.
Nem igaz, hogy nem lehet velük semmit csinálni, ha nincs jegye. 5-6 rendőr segíti a kapusok munkáját.
Amit én a Délisektől hallottam, eléggé sikeres volt az ellenőrzés. Volt rendőri intézkedés olyan utas ellen is aki neki ugrott az egyik kapusnak, mert ő ugyan nem fogja megmutatni, mert neki jogai vannak. Aztán az utasnak egy rendőr elmagyarázta, hogy kötelessége is van.

Nem volt róla szó, hogy teljesen megszűnik. Abban a formában nem fog tovább működni, de lesznek ellenőrzések, még ha nem is minden nap és nem is egész nap.

Amúgy én nem is így csinálnám. Forgó kapuk lennének. Utazásra jogosító okmány felmutatása után gombnyomásra mehet ki és kész. Volna 10-15 kapu, és fennakadás sem lenne. A nagyobb poggyásszal pedig a poggyász kapuknál, poggyász, vagy kerékpár jeggyel lehet elhagyni az állomás területét.

názmin (törölt) 2011.12.09. 10:49:27

@VJVMan: Te gondolom profi vagy ebben a dologban hozzászolásodbol itélve akkor légyszi mond meg nekem egy ember jegyének a megvizsgálása mennyi idöt vesz igénybe,mert ugye ha felvillantok egy jegyet abbol senki meg nem mondja hogy milyen áru és viszonylatú jegy!

Adani 2011.12.09. 10:50:21

@VJVMan:

Mégis mit tud csinálni ha nincs jegye? Nem engedi ki? Annak semmi értelme. És ha nem tudott jegyet venni ,mert mondjuk a Camponánál vagy Albertfalván szállt fel és nem jött a kaller? Kifelé nem sok értelme van, befelé viszont igen, legalább a tolvajokat (lásd előző poszt) és a csöveseket ki lehet szűrni.

lyken 2011.12.09. 11:06:48

"Csak nem értem milyen jogon kérik a bérletet, mikor szolgáltatás színvonala a béka segge alatt van."

Ha szerződésszegés történt(késés, lehetetlen utazási körülmények, stb.), akkor tehetsz panaszt. Nem fog történni semmi. Ha te szeged meg a szerződést az utazás árának meg nem fizetésével, akkor természetesen azonnal tartani fogják a markukat.
Az egyetlen amit tehetsz az ügy ellen, hogy átülsz kocsiba. De az ellenőrzst végzőket hibáztatni felesleges. Akkor is, ha a Hárshegyi elmegyógyintézet komplexusos eseteinek zömét állították oda dolgozni.
Az ilyen típusú ellenőrzésnek egyébként értelme nem sok van imho.
- Ha a kifelé menőket ellenőrzik, akkor feltételezik, hogy a kaller és az ellenőr nem dolgoztak.
- Ha kifelé zsbekendőt mutattam fel akkor is mindig kiengedtek. Ha semmit, akkor is.

Jelenleg a MÁV-al kötött szerződést be nem tartani kizárólag a MÁV-nak áll jogában.

@VJVMan: "Nem mindegy, hogy valaki ingyen utazik, vagy megváltja a jegyet, bérletet. Gondolom neked is mindegy, hogy kapsz-e fizetést a munkádért."
Nem ezt mondta. Egyébként a MÁV-nak nagyjából mindegy lenne. Úgyis megkapja adóforintokból.

"Az ez értelme, hogy egy reggeli vonaton egy jegyvizsgáló nem biztos, hogy egy elővárosi vonatot le tud rendesen dolgozni."
Akkor talán két kalauz kéne. Esetleg beléptető zóna a felszálláshoz? Franciáknál meg belgáknál láttam ilyet. Persze ehhez mágnescsíkos jegy/bérlet is dukál. Azt meg nem lehet, mert akkor nem fél óra egy jegy kiadás vagy visszavétel.

MRN 2011.12.09. 13:23:39

@VJVMan:
Nem világos, hogy vontad le ezt a következtetést abból, amit írtam. Amint látom, más is rájött a kézenfekvő megoldásra: több kalauz kell a vonatokra. Ugyanazok a kalauzok, akik a kapuknál dolgoztak (ahogy te is írtad), nem szálhattak volna vonatra inkább?

phaszfej 2011.12.09. 14:09:06

A vasút mióta szolgáltatás? Azért tisztázzuk már a fogalmakat! Az a szolgáltató, aki fizet, aki szolgává tesz valakit a pénzéért. Aki pedig pénzért szolgál, az a szolgáló. A vasót a szolgáló, az utas pedig a szolgáltató. Értve vagyok?!

drsx 2011.12.09. 14:11:34

Én ugyan nem használom a MÁVot, és nem is fogom soha, de erről az a véleményem, hogy jogos, hogy ott állnak, és jó is az. DE. Legyen úgy, mint Londonban. Vannak olyan vonatok, ahol mind a pénztárnál, mind a vonaton ugyanazon áron meg lehet venni a jegyet. Ha esetleg nem jön a kaller, akkor a kijáratnál ott állnak és jegyet ellenőriznek. Ott legyen lehetősége az utasnak megvenni a jegyet ugyanazon áron mintha pénztárban vette volna. Vagy legyen vele rendőr, vagy legyen joga feltartóztani az utast. Én azt gondolom ez igy korrekt. Legyen a nép megtanitva arra, hogy ha igénybe veszünk egy szolgáltatást, amire valaki más energiát és pénzt fordit, akkor azért fizetni kell, de ha nincs lehetősége fizetni valamiért, akkor a végén legyen, de ne kelljen büntetést fizetni. Aztgondolom, ez igy korrekt.

drs

Rive 2011.12.09. 14:12:34

Az efféle ellenőrzések engem igazából három esetben zavarnak:

- ha eleve késett vonatot ellenőriznek: volt, hogy reggeli bejárós, összevont vonatról rohant volna mindenki melóba...

- Ha kevés, vagy rosszul választott kapunál ellenőriznek: ha egy vonat bejön, akkor ott tömeg van, tessenek közeli kaput nyitni, eleget

- ha látványosan csak szivózásra mennek rá, nem ellenőrzésre: mikor az ellenőr szépen beáll úgy, hogy fél kapu eleve foglalt, aztán még be is szólogat

És előfordul - nem ritkán -, hogy mindhárom tényező együtt jelentkezik. Na, azt semmi üzletszabályzattal, mifenével indokolni nem lehet.

phaszfej 2011.12.09. 14:15:17

Ideje lenne már a sok budapesti köcögnek elfelejtenie a sok sváb nyelvi szhart és végre megtanulnia magyarul. A tolddalékokat helyesen használni, a határozott névelőt elfelejteni a tulajdonnevek előtt.

"Üzenetedben olyan kifejezést vagy linket használtál, ami tiltott. Fogalmazd át és küldd el újra!" - ezt a marhát!

Herkules Irma 2011.12.09. 14:32:24

Mit gondol most már magáról a MÁV????? Ez a kérdés egyszerűen zseniális. Elképzelem, hogy a MÁV éppen magáról gondolkodik, és már tutira szép lesz a napom! :)

Herkules Irma 2011.12.09. 14:34:44

@Törzsgyökeres szentesi: 5-10 perccel? hát akkor alapos ellenőrzés lehetett!

zati 2011.12.09. 14:41:33

@phaszfej: Te tényleg hülye vagy, vagy csak megjátszod?

Tower13 2011.12.09. 14:57:21

@Darkosia: Én azt nem értem, miért a kapunál kérik. Mert ha több csomaggal utazom, akkor feltart ő engem, meg én mindenki mást, mert ott le kell pakolnom és előrángatnom a jegyet. Nincs fűtés? Legalább nem égett ki a vagon. Hányás szagú a vonat? Egy kedves utastársad tette, valószínűleg az út közben.

jobbos 2011.12.09. 15:12:23

Előző post-ban az volt a baj, hogy bárki felszáll a hajnali vonatra, és kizsebeli az ott alvókat, mert nincsenek őrök/ellenőrök.

Most meg az a baj, hogy vannak.

lyken 2011.12.09. 15:30:14

@jobbos: Érdekesen hangzik. Kérlek írd le részletesen, hogy a kijáratnál álló ellenőrzést végző személy hogyan véd meg az induló állomáson dolgozó zsebestől?

lyken 2011.12.09. 15:32:51

@zati: Rendőrakadémia vonatkozó jelenete megvan? "Sajnálom uram, nem tudok színészkedni..."

jobbos 2011.12.09. 15:51:02

@lyken: Emiatt gondoltam, hogy a bejáratnál is álltak:
"Várható, hogy a közeljövőben is alkalmanként ellenőrök állnak a beléptető kapukhoz?"
Egyébként, te miből gondoltad, hogy csak a kijáratnál állnak?

názmin (törölt) 2011.12.09. 16:11:57

@jobbos: Te azért keményen kevered a tejszint a kapuszinnel,de nem baj ám csak kicsit számodra kellemetlen.

názmin (törölt) 2011.12.09. 16:17:02

@jobbos: Két dolog 1:szerintem olyan nincs hogy kijárat bejárat csak kapu van. 2:ha ott áll az ellenör mit ellenöriz a jegyet ugye veszek egy 10 km 90%-os jegyet és már azt csinálhatok is a szerelvényeknél amit akarok!

jobbos 2011.12.09. 16:41:11

@názmin:
1. Tudom jól, hogy nincs kijárat meg bejárat, egy kapu az egész. Erre reagálva írtam amit írtam:

"Kérlek írd le részletesen, hogy a kijáratnál álló ellenőrzést végző személy hogyan véd meg az induló állomáson dolgozó zsebestől?"

2. Ez ok, de gondolom az ellenőrnek feltűnik, ha valakik minden hajnalban bemennek, aztán pár perc múlva kimennek.

lyken 2011.12.09. 17:10:50

@jobbos: A posztoló érkezéskor tapasztalta az ellenőrzést. Ismét felteszem a kérdést. Ha elindul az ember reggel munkába Ceglédről/Vácról/Esztergomból, akkor ez hogyan akadályozza meg a zsebeseket a munkájukban?

Te ugye ezt írtad: "Előző post-ban az volt a baj, hogy bárki felszáll a hajnali vonatra, és kizsebeli az ott alvókat, mert nincsenek őrök/ellenőrök."

Tehát engem most veszettül hajt a kiváncsiság, hogy a fejpályaudvarokon álló őr hogyan oldja meg a váci zsebeléses esetek megelőzését.

Adani 2011.12.09. 17:36:43

@lyken:

Nekem inkább a Zimmer Feri ugrott be, "szerencséje, hogy bizonyítékaink vannak rá ,hogy nem direkt teszi a hülyét" :)

jack o'neill 2011.12.09. 18:17:17

Kedves Éva. Úgy van, sírjál ba*dmeg, mert kérik a jegyed...
Lehet fikázni a MÁV-ot és társait, de basszus, kérik a jegyed? Aztarohadt...
Az állomás területén? Aztarohadt...
Szörnyű problémák...
Pofátlan világ...
Az hogy nincs, fűtés? Na, az ennyi pénzért viszont tényleg idegesítő, bár Déliből sem most, sem tavaly nem mentem fűtetlen ingával (grill sütő szinten fűtővel igen), a piros villamosokon meg úgy is megy a fűtés.

zati 2011.12.09. 20:01:08

@phaszfej: A szolgáltatás-szolgáltató gondolatmenet ejtett gondolkodóba. Vicceltél-e, vagy komolyan gondolod, hogy az utas szolgáltat? Mondjuk, nyelvtanilag mint műveltető szerkezettel "szolgáltat - szolgálásra bír valakit"...
Furcsa :)

pbence 2011.12.09. 21:51:22

@Tower13:
Azta, legalább nem égett ki a vagon. Mondjuk szerintem elővigyázatosabbnak kellene lenni, és az üléseket is kivenni, biztos, ami biztos.
És egyébként azt ki mondta, hogy nem egy utas hányt oda? De talán illene olykor takarítani is a vonatokat, nem? Ez nem az utas feladata. És az egyáltalán nem vigasztal senkit, hogy egy másik utas volt, főleg hogy ha a megfogalmazás azt sugallja, hogy a vasútnál az utasok tehetnek mindenről.

M. Péter 2011.12.09. 23:27:04

@MRN: Nem mindegy. Reggel pl. a városokba megy a tömeg dolgozni, és ha hatékonyan ellenőriznék a nagyvárosi palyaudvarokra érkező utasokat, akkor ki lehetne szűrni a potyázók jó részét.

názmin (törölt) 2011.12.10. 07:03:18

@M. Péter: Alapjában véve igazad van csak ehhez mennyi ember hány kapu kellene hogy gördülékenyen menjen ezt kiszámoltad?

jobbos 2011.12.10. 11:51:32

@lyken:
A posztoló baja az volt, hogy a gonosz jegyellenőrző
kapuőrök útját állták.
A hozzászólásom üzenete az lett volna, hogy nem felháborodni kellene azon, hogy ott vannak az őrök, hanem örülni neki, sőt, minél több pályaudvaron kellene őket alkalmazni. Akkor talán elkerülhető lenne a sok rablás.
Ennyit akartam mondani.

Egy szóval sem mondtam, hogy a déliben álló őr fogja megakadályozni, hogy Vácon kirabolják az embert.

Wakka 2011.12.10. 11:56:50

Addig, amíg a jelenleg érvényben lévő üzletszabályzat szerint van lehetőségem a vonaton is jegyet venni, bármikor bemehetek erre hivatkozva a peronkapunál.
A sok okos jegyvizsgáló mindig arra hivatkozik, hogy adott esetben nincs lehetősége mérlegelnie, mert a SZÜSZ pontosan szabályozza a kérdést, akkor most tessék, ezt is szabályozza.
Semmi mást nem kérek, csak következetes munkavégzést.

M. Péter 2011.12.10. 12:05:08

@názmin: Nem számoltam ki, ki de Angliában működik, meg kellene nézni és lemásolni.

Adani 2011.12.10. 13:19:18

@jobbos:

A baj az, hogy az őr csak a jegy meglétét ellenőrizheti mást nem. Vagyis ha komolyan gondolja a tolvaj, akkor vesz egy 90%-os jegyet a legelső állomásig és minimális befektetéssel bejut, mert be kell engednie, mert van jegye, nem kérhet tőle igazolványt, hogy jogosult-e rá. Ez a minimális befektetés meg visszajön egy sikeres lopásból. Erre más megoldást kell találni.

De egyébként is a jegyellenőrök inkább a vonatokra menjenek pláne elővárosban, több kaller kell és akkor be lehet szedni az utazás árát már a vonaton, de sokszor elég volna ha a kaller végig dolgozna, mert pl. Köki után ha végigért már nem fog újra elindulni 10-ből 9 esetben, ide kellene több kaller, hogy minden kocsiba vagy legalább minden 2.ba jusson és akkor már nem éri meg arra játszani ,hogy nem veszek mondjuk Ferihegytől vagy Kökitől, mert jó eséllyel nem jön a kaller.

Wakka 2011.12.10. 14:25:28

@Adani:

Én sem értem, egyszer arra hivatkoznak, hogy nem jut elég jv. egy vonatra, ugyanakkor kiküldik őket a peronkapukhoz, amiknek az égvilágon semmi értelme nincs ebben a formában működtetve.

M. Péter 2011.12.10. 15:07:53

@Adani: A kedvezményes jegy csak a kedvezményre jogosító igazolvánnyal együtt érvényes. Miért nem kérheti az őr igazolványt? Valami rosszul írt MÁV-szabály, vagy pedig valamelyik jogvédő szervezet perelt emiatt?

názmin (törölt) 2011.12.10. 15:22:42

@Adani: Szerintem ez a Péter remek elméleti szakember lehet,csak azt nem érti meg hogy a gyakorlat teljesen más.

Adani 2011.12.10. 15:23:39

@M. Péter:

Mert a biztonsági őrök ,akik a jegyeket nézik nem ellenőrök így nem is büntethetnek. Így van a metróállomásoknál álló őröknél is. Mivel nem ellenőrök így nem is büntethetnek, jogosan hiszen ők nem ellenőrök nem is kell tudniuk hányféle kedvezmény van és kinek jár. Ők csak a jegy meglétét ellenőrizhetik, ha van be kell engedjen.

M. Péter 2011.12.10. 16:38:17

@Adani: Bemenetkor nincs szó pótdíjazásról, csak arról, hogy akinek nincs érvényes jegye, az ne tudjo felszállni. Továbbra sem értem, hogy mi tiltja azt, hogy a kedvezményre jogosító igazolványt is kérje az őr, és miért lenne köteles érvénytelen jeggyel is beengedni.

Wakka 2011.12.10. 16:56:43

@M. Péter:

Olvasd már el kérlek a 11:56:50-kor jegyzett kommentemet, és próbáld meg értelmezni!
Gondolom, nem jegyvizsgáló vagy, mert ők ilyen esetben inkább nem írnak semmit.

lyken 2011.12.10. 17:13:33

@jobbos: "Egy szóval sem mondtam, hogy a déliben álló őr fogja megakadályozni, hogy Vácon kirabolják az embert."

Én nem tudom, hogy te mire gondoltál. Ugye ezt írtad: "Előző post-ban az volt a baj, hogy bárki felszáll a hajnali vonatra, és kizsebeli az ott alvókat, mert nincsenek őrök/ellenőrök.
Most meg az a baj, hogy vannak."

Ennek a bekezdésednek a koherenciája azt sugallta, hogy az őrök a vidéki indulóállomáson is biztonságot teremtenek. Az, hogy írás közben mire gondoltál, sajnos nem derül ki, mert ahhoz hogy kiderüljön le kellett volna írnod. Lehet, hogy te közbe mindenhova őröket kívánsz a közjó és közbiztonság érdekében, vagy világbékét szeretnél. Vagy meg szeretnéd dugni a szomszéd csajt. De ha nem azt írod le amit leírtál, akkor ugye nem fogja tudni senki, hogy te vidékre is őrt akarsz, hanem csak annyi jön le, hogy szerinted kvázi hülye a posztoló, mert hol ez a baj, hol az. Miközben a két posztot nem is ugyanaz a személy írta. Közben pedig elvárod, hogy találja ki mindenki, hogy szerinted mi van. De ha gondolod, rugózhatunk még a kérdésen.

@Wakka: "Addig, amíg a jelenleg érvényben lévő üzletszabályzat szerint van lehetőségem a vonaton is jegyet venni, bármikor bemehetek erre hivatkozva a peronkapunál."
Tudomásom szerint ez akkor van így, ha az adott állomáson nincs jegypénztár. Ha nincs igazam, majd valamelyik vasutas kijavít.

@M. Péter: Beléptetőkapu, mágnescsíkos jegy?

M. Péter 2011.12.10. 17:20:49

@Wakka: "6.1. Menetjegy-váltási kötelezettség
Az utasnak az utazás megkezdésekor az igénybe venni szándékozott
vonatra érvényes menetjeggyel vagy utazásra jogosító
igazolvánnyal és/vagy – ha külön jogszabály ezt írja elı – regisztrációs
jeggyel (a továbbiakban együtt: menetjegy) kell rendelkeznie,
kivéve, ha az utazás megkezdésének helyén menetjegykiadás
nincs." Értelmezd ezt.

Adani 2011.12.10. 17:34:15

@lyken:

Nem feltétlen, mindig lehetőséged van a vonaton jegyet venni, erre az esetre van az a kitétel, hogy 2000 ft pótdíjat fizetsz ha a jegy hiányát az első vizsgálat alkalmával jelzed.

@M. Péter:

Érvénytelen jeggyel nem enged be, az más. De ha érvényes a jegy akkor igen, hiszen neki nem kell tudnia, milyen kedvezmény mikor érvényes, nem tudja ellenőrizni, hogy jogosult vagy-e rá. Hiszen honnan is tudná. Volt már balhé is ebből BKV-n, hogy a gestapo kommandó szerint MÁK kártyával nem lehet utazni, mert arra semmi kedvezmény, nem is engedték le. Vagy mikor a külföldi diákkal volt kavarás.

Wakka 2011.12.10. 20:06:03

@M. Péter:

Megválthatod a menetjegyet a vonaton is?
Igen.
Fejpályaudvaron történő felszálláskor is?
Igen.
Innentől kezdve te próbáld meg értelmezni a leírtakat pls

M. Péter 2011.12.10. 21:53:41

@Wakka: Én idéztem a MÁV üzletszabályzatát, amely pont az ellenkezőjét tartalmazza.

lyken 2011.12.11. 12:25:58

@Adani: "2000 ft pótdíjat fizetsz ha a jegy hiányát az első vizsgálat alkalmával jelzed."
Jogos. Viszont nevezz kötözködőnek, de az én értelmezésemben ha a jegy árán felül fizetnem kell, az büntetés. Akkor is, ha pótdíjnak hívják.

VJVMan 2011.12.11. 14:59:35

@MRN: 15 reggeli vonatra nem szállhat fel 4 kalauz. esetleg 4 vonatra. Viszont 4 kapuba be tud állni.
A felvetéseddel egyet értek, tényleg több jegyvizsgáló kellene. Ha jól tudom jelentősen növelni akarják az állományt.

Adani 2011.12.11. 16:21:25

@lyken:

Így van, büntetés. De a Volánnál is ez megy, vehetsz buszjegyet a sofőrtől szinte minden városban (a BKV kivétel), felárral, drágább ha ott veszed épp azért, hogy ezzel ne tartsd fel a buszt ha nem muszáj.
süti beállítások módosítása