MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Tolvajok a vonaton

2011. december 05. - Vittore.

A gyorsbeküldőn kaptuk az alábbi panaszt,  mely többek között arról szól, hogy a kora reggeli vonatokat rendszeresen megszállják a két-három fős csoportok, s az alvó embereket kizsebelik és otthagyják a szerelvényt még indulás előtt.

Igazából mi sem értjük, hogy miért nem lehet két-három civil ruhás rendőrt néhány alkalommal bevetni ezekre a vonatokra, s csak párszor elkapni a tolvajokat, máris megszűnne a lopások sorozata .. Mindenesetre mi azért megérdeklődjük a dolgot a MÁV-nál, s ha kell, akkor a MÁV válasza alapján bejelentést is fogunk tenni a rendőrségen.

Íme a beküldés:

Sajnos szinte naponta vagyok kénytelen elszenvedni a máv váci vonalán nyújtott szolgáltatásait.

A ma reggeli történetemet azonban két okból is szeretném megosztani.

December 3-án reggel az első vonattal akartam hazajutni a Nyugatiból a 4:41-kor induló váci vonattal.

Alighogy elindul a vonat a Nyugatiból, egy dühös utas vágja be a kocsiban az ajtót. Majd mondja valakinek, hogy egy enyves kezű kizsebelte, ellopta a telefonját és még ki tudja, hogy mit. Ha a tisztelt MÁV nem tudna róla, akkor ezúton jelezném neki (pedig már évekkel korábban is megtettem), hogy már évek óta az első vonatokra indulás előtt 2-3 fős csoportok szállnak fel, mennek végig a vonaton és az ott alvókat átkutatják, kizsebelik. Közvetlenül indulás előtt meg leszállnak. Ezt csinálják éve óta, el nem tudom mondani, hányszor hallottam ilyen esetről. És hányszor láttam én magam is, mikor vonultak ezek a görények a vonaton. Vajon miért nem lehet elfogni őket? Beül 2 civil ruhás a vonatra, egy az ajtóhoz, egy meg úgy csinál, mintha aludna. Nem mondom, hogy minden vonaton ott vannak, de a péntek, szombat reggeli vonatokon általában megjelennek ezek az enyves kezűek és átkutatják az általában buliból hazainduló alvókat a vonaton.

A reggeli vonat csak Istvántelekig jutott (a Nyugatiból a 2. megálló...). A percek múltak, de a vonat csak nem akart elindulni. Egyszer csak villogni kezdtek a kocsiban a lámpák, majd teljesen elment a világítás. A fűtés lekapcsolt, kint -10 fok lehetett, a vonat percek alatt kihült.

15-20 perc múlva jön a kalauz (becsületére legyen mondva végigment a vonaton), hogy a mozdony tönkrement, nagyjából 20 percet kell várni az új mozdonyra.

Hát mit mondjak... Mikor még a Nyugati pályaudvaron sem tud új vonatot beállítani a máv ha a valami probléma van, és valósággal összeomlik a menetrend, ha 1-1 vonat csúszik egy kicsit, el lehet képzelni mit lehet várni ettől a társaságtól, hogy szombat hajnalban majd honnan szerválnak új mozdonyt, mozdonyvezetőt és kerékkopácsoló sínbohócot, aki majd ráköti a vonatra a mozdonyt és végigkalapálja a kerekeket.

Hogy ezt a 20 percet a mávnál nagyjából öttel fel kell szorozni az holtbiztos (még akkor is, ha mellékesen Istvántelek mellett történik a vonatok tárolása ha jól tudom és normális logisztikával nagyjából 5 perc alatt új vonatot lehetett volna beállítani).

A kihült, világítatlan kocsikban kinek lenne kedve dideregni úgy, hogy havonta nagyjából 20.000 Ft-ot hagyok ott a bérletpénztárban? Inkább taxit hívtam (vajon a máv megtéríti a költségemet?)

Remélem már nem kell sokáig a máv szolgáltatásait szenvednem és ezúton egyben "őszintén" gratulálok megérdemelt jussukhoz, amit bámulatos, örökké emlékezetes sztrájkjaikkal elértek. Igazán megérdemlik ezért a szolgáltatásért, amit naponta nyújtanak.

 



A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr793440786

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KariKa 2011.12.06. 00:29:50

@Turia:
a közalkalmazottak _nem_ fizetnek adót versenyszférás okoska

tryclops 2011.12.06. 00:30:07

@Turia: Ok, felháborodás megértve, bár a sínbohóc szerintem elég általános, igaz nem túl kedves szinoníma a vasutasra. De továbbra is tartom, hogy ha már arrogancia témában oktatsz ki valakit, akkor használd a tükröt. Napjában háromszor. Egy elszabott jelzőre tőled kb 10 sornyi epe jött.
Biztos nincs más problémád amit most itt töltesz ki? Asszony jól van? Fel ne robbanj itt nekem.

Exploiter 2011.12.06. 00:33:25

Csak egy hasznos tipp: nekem elég sok pénzemet nyúlták le a kabátzsebemből. Csóri beül mögém, az ablak és az ülés között benyúl a felakasztott kabátomba, tárcámmal el.
Ezt csak utólag raktam össze, mert annyira nem vettem észre, hogy amikor a jegyemet kérték, akkor jöttem rá, hogy az bizony a pénzemmel együtt leszállt az állomáson.
Hatszámjegyű összeget keresett egy perces melóval, ügyes volt a gyerek, remélem azóta lábon elrohadt már.

A tanulság csak annyi, hogy azt hittem, figyelek a dolgokra, de sosem lehet eléggé figyelni. Nem aludni, kabátot nem levenni, amíg nem indult el a vonat és ha egy cigó a közeledbe ér, kerüld ki, ha meg neked jön, ott helyben csapd agyon, majd max elnézést kérsz ha tévedtél.

Slusszpoén: megbasztak a jegy hiánya miatt, a díj felét utólag méltányosságból elengedték.

vauvauvau 2011.12.06. 00:35:44

Áj nem én vótam főnök!

Bernáth Tarján, 4914 Olcsvaapáti, Nyár utca 40. (t 2011.12.06. 01:24:13

@Turia: a versenysférában melozol te a faszt melozol a versenysférában!

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2011.12.06. 02:03:11

@Turia: Felesleges kioktatnod az értelmiséget. A magyar értelmiség utálja a fizikai munkásokat. Felsőbbrendűnek képzelik magukat. Ezek legtöbbje ilyen diplomás semmihezseértő-sosedolgozott. Nem fognak megváltozni.
A fizikai munka lenézése Mo egyik nagy átka.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.12.06. 04:48:50

Há', nem tudom, de egy vonaton spec sose tudnék olyan mélyen elaludni, hogy a rajtam lévő ruhából bármit is kivegyenek.Egy időben sportot űztem abból, hogy hol, milyen helyeken várakozva tudok elaludni; és gyakorlatilag egy lepkefingra is fölébredtem...

A másik témához: örüljön a poszt toló, a vicc szerint a ruszkiknál pl. a mozdonyt azt vodkára cserélnék... :D

Amúgy meg köszönöm istenem, hogy nem kell igénybe vennem ezt az őskori, magát államnak képzelő, rettenetes pénzzabáló masztodon cégnek a szolgáltatásait... :-| Az egészet fel kéne oszlatni a p..ba, és újraszervezni piaci alapon, állami támogatás nélkül; kerül amibe kerül!

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.12.06. 05:02:22

jav: hogy nem kell igénybe vennem ennek a...

KolompárRómeó 2011.12.06. 05:55:48

Jájjj, hát kevíske á segílyke! Há micsinájjunk? Rábójjunk?

A mávos és békávés "biztonságis" emberektől speciell megijednék egy sötét utcán. Több fülük, mint foguk, igénytelenek, inkább nekik van betyáros kinézetük.

názmin (törölt) 2011.12.06. 06:33:25

@negondolkozz!majdénmegmondom!: Hát mi történt "szegény"emberrel csak nem gyorsabban SZÁLLT LE a vonatról mint ö tervezte?

Cnere 2011.12.06. 07:00:30

Hát igen, a MÁV semmiért nem felelős soha. Azt én sem értem, hogy miért nem tud néhány rendőr csapdát állítani és elkapni a 3 elkövetőt. A gond talán csak az lehet, hogy hiába kapják el őket, megússzák valami enyhe ítélettel, szerintem már másnap újra kint vannak és folytatják. Többször is el kéne őket kapni.

Nem tudom, amúgy mit vár a posztoló, amikor sok százezres, akár milliós betörések tetteseit sem képesek elkapni, akkor majd piti zsebmetszőkkel foglalkozzanak.

Abban viszont egyetértek, hogy a MÁV-nak kéne lépni és a biztonságot megerősíteni.

A kaller miért nem tudja hívni a zsarukat, ha tudja, hogy dolgozik a zsebelő banda? Ez a kötelessége lenne.

DePassant 2011.12.06. 07:20:28

Egyébként erről nekem a Szófia-Belgrád éjszakai személyvonat (ülőkocsis) jut eszembe, felszálltak a határon a szerb határőrök, egy kicsit kötelezően "keménykedtek", aztán látták, hogy mezei utazók vagyunk, az egyik egyből átváltott angolra, és mondta, hogy nagyon vigyázzunk az értékeinkre stb. valamint hozzátette, hogy itt lesznek az első kupéban egészen Belgrádig kísérik a vonatot. Ez azért elég megnyugtató volt. Aztán arra sétáltam, és láttam hogy úgy aludtak mint a tej :) De nem baj, mert szerintem már a puszta jelenlétük is elvette a tolvajok kedvét... mert tényleg voltak elég durva arcok a vonaton...

Mozvez 2011.12.06. 08:08:07

Az a vonat a egyéb külföldi vendégmunkások és kisebbségi hajléktalanok háló helye. A rendőrök este végigjárják a biztonságiakkal, de a t. lakóközösség rafináltabb és gyorsabbak, mint a járőrök.
Másrészt meg nem tudhatod ki a zsebtolvaj... Ártatlanság vélelme... na meg a tisztelt vjv nem tarthat senkit vissza.

Idet 2011.12.06. 08:19:20

@názmin: Nem vagyok híve a testi fenyítésnek, és nem is ez a megoldás, de ezekben az esetekben csakcsak megoldaná az akut problemát... tényleg, az ember oda jut, hogy egyszerűen helyesli az eljárást: jól körülnézni, aztán beverni a pofáját a mocsoknak. Ha rendszeresen "kikapnának" a nyavalyás tolvajai, lehet, hogy meggondolnák a dolgot. Mondjul, én 150 cm vagyok, XX-es és 57, úgyhogy nem sok esélyem lenne fenyíteni:)

Kulmar 2011.12.06. 08:21:58

@dika10: tehát mindenki megérdemli.. jó gondolat :(

Egy ideig ha jól emlékszem pont ezekre a vonatokra nem is engedtek felszállni, csak indulás előtt pár perccel. Nyáron még csak működött, node télen?!

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2011.12.06. 08:23:32

@killermoney: a második után nem tanultál az esetből?
Sokat aludtam a zónázó vonatokon, de mindig úgy, hogy a retikülöm szíja többszörösen a karom köré csavarva, táska szorosan átkarolva, hogy nagyon meg kelljen mocorgatni ahhoz, hogy valamihez hozzáférjenek (külső zsebekben semmi). A kalaptartóra soha semmit nem tennék. Sajnos ez ilyen.

Sunsertes 2011.12.06. 08:27:54

Engem is kizsebeltek, mikor esküvőről szédelegtem hazafelé, de nem szídom a renőröket vagy a közbiztonságot.Tanuló pénz volt, máskor jobban vigyázok.

Ez a történet lehetett volna BKV vagy Volán felségjelű járműveken, megállókban is.Ha egy kurva kizsebel a taxiban, akkor is a taxisofőr a hibás?Legközelebb a kaller végig megy egy csengővel és azt kiabálja: "Vigyázzanak az értékeikre, mert tolvajok vannak a vonaton!"Te meg beposztolod, hogy az a szemét miért ébresztett fel.
Amúgy,igen a MÁV tehetne VALAMIT, hogy lekapcsolják ezeket az embereket.

názmin (törölt) 2011.12.06. 08:31:46

@Idet: Nem biztos az hogy nem lenne esélyed tudod kicsi a bors de erős.

Dr_utcai_arcos 2011.12.06. 08:39:16

Nekem ugyan ez jutott eszembe, ha mindenki tudja, ki az az idióta, aki egyből, hogy felszáll elalszik??Vadász, vadász....

iSten 2011.12.06. 08:41:18

@KariKa: Ekkora baromságot is csak egy hozzád hasonló véglény tud kiöklendezni magából.

negondolkozz!majdénmegmondom! 2011.12.06. 08:43:55

@Kierkegaard Akciócsoport: index.hu/bulvar/2011/12/04/vak_ferfit_keselt_meg_a_zsebtolvaj/

Egyébként az önvédelem híve vagyok. Se időm, se kedvem és amúgy sincs semmi értelme rendőrt hívogatni, amikor éppen sanyargatna valaki.
Nem is értem, hogy milyen ország ez, ahol nem engedik megvédeni az állampolgárnak magát?! Ilyen a világon nincs, valami nagyon romlott folyamatok zajlanak ebben az országban. Minden bűnözőnek van fegyvere, főleg ha támadni megy. Én meg nem ereszthetek egy golyót a fejébe, ha bejön a házamba?
Persze, akik az ilyen törvényeket hozzák még testőrrel is rendelkeznek. Köpedelem!

Mad Mind 2011.12.06. 08:46:02

@Kara kán:
Az adósságból is kiveszed a részed?
Attól, hogy a cég tulajdonosa eladja a cégét, semmi nem jár a dolgozónak. Ha résztulajdonos, akkor igen, de nem hallottam róla, hogy a MÁV-ban résztulajdonosok lennének a dolgozók.
Persze lehet baromságokat fröcsögni a kilopott cégekről, bányákról, üdülőkről vagy szőlősökről, de ettől még egy kanyi sem járt volna a máv dolgozóknak, még akkor sem, ha jól végeznék a munkájukat.

VJVMan 2011.12.06. 08:48:36

Azért komoly, hogy egy tolvaj sztoriból lassan egy osztályharcot robbantotok ki.

@Sunsertes:
Az is hülye dolog, hogy a fejünket a homokba dugjuk és azt mondjuk, hogy a mi hibánk ha meglopnak, majd jobban vigyázok.
Egy normális világban ha leteszem a pénzem magam mellett az ülésre akkor sem nyúlhatna hozzá senki. Pláne nem a zsebembe.

Az ilyen eseteknél mutatkozik meg a rendszer tökéletlensége igazán. Mikor az ember közvetlenül tapasztalja, hogy a törvény nem feltétlenül az igazságot követi.

VJVMan 2011.12.06. 08:51:58

@Idet: A gond, hogy a tolvajok ritkán vannak egyedül. Nekem is volt már gondom (utcán banki automatánál), hogy egy ember oda lépett és pénzt szeretet volna. Mikor megborítottam, egyből 2 ember ugrott még oda. Futottam, mint a nyúl...
Szolgálat közben, ilyenért ki is rúgnának.

VJVMan 2011.12.06. 08:53:36

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
A vasút nem tehet többet a törvényekben foglaltaknál. Persze nem azt mondom, hogy ez elég.

VJVMan 2011.12.06. 08:56:40

@Kara kán: Azért jogtalan, mert a Cargo nem a tiéd. Ezen az elven minden egyes embernek kapnia kellett volna belőle.

Ez is csak arra példa, hogy mindenki a saját zsebét tömi, és a mindenki más le van szarva...
(elég megnézni a mostani tüntetéseket. Szó sincs arról, hogy mindenkinek jobb legyen, hanem csak a rendőrnek, az orvosnak, a vasutasnak, stb... Ezért nem ér az egész kalap sz@rt sem, és ezért hiteltelen és halott a dolog)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.12.06. 08:59:07

@iSten: Pedig ha a tényeket nézzük sajnos igaza van. Mondjuk ennek felismeréséhez legalább 70-es IQ kell.

VJVMan 2011.12.06. 09:02:25

@kovi1970: Nyilván a munkahelyeden van egy munkaköröd, hatásköröd amit nem léphetsz túl. Ez így van a vasúton is. Egy kocsivizsgáló nem kezelhet jegyet, egy kalauz nem cserélhet ki egy izzót, egy forgalmista nem vezetheti a mozdonyt.
Akár hiszed, akár nem a dolgozók többsége rendesen elvégzi a munkáját. (persze a cél az lenne, hogy mindenki és ne csak a többség)

VJVMan 2011.12.06. 09:07:25

@Mad Mind: Azt viszont támogatnám, hogy a dolgozókat érdekelté tegyék a cégekben, állami vállalatokban.
Elvileg ugye úgy kéne működnie a dolognak, hogy ha az ember elvállal egy munkát azt végezze tisztességesen, becsülettel, vagy inkább el se vállalja.
Sajnos ez sok esetben nem így van. Még csak nem is törekednek rá.
Ezzel talán lehetne motiválni azokat aki nem érzik magukat annyira motiváltnak.

dika10 2011.12.06. 09:09:21

@Kierkegaard Akciócsoport: Valószínű azért nem zsebeltek ki, mert vigyázok az értékeimre, és még aludni is szoktam a vonaton. :)

Idet 2011.12.06. 09:13:04

@Kierkegaard Akciócsoport: Na hát, ez az! Én egy pár éve a 6-os villamoson jártam így, kihasították a táskámat, és onnan vették el a pénztárcámat. Láttam, mit akarnak, még magamhoz is szorítottam a tatyót, de a tömött villamoson semmit sem tehettem.
Feljelentés, megkérdezték, hogy bemennék-e a Tevébe videót nézni, mondtam, be. Fel is ismertem a mocskokat (1 tolvaj, 2 segítő, az egyik ráadásul iskoláskorú gyerek). Mivel nem volt tanú, ill. nem kapták őket rajta, a rendőr semmit sem tehetett. A fiatal nyomozó majd felrobbant mérgében, azt mondta: "Asszonyom, nem tehetek semmit, bár jól ismerjük őket. Behozathatom őket, de két nap múlva röhögve távoznak, bizonyíték, tanú hiányában. De legalább eggyel több van a rovásukon."

Idet 2011.12.06. 09:17:47

@VJVMan: Hát, igen. Az életedet (és a munkádat) nem is kell kockáztatni. Normális társadalomban még hárman mentek volna oda, de neked segíteni!

Adani 2011.12.06. 09:41:10

Alapszabály, hogy cigótól nem veszünk semmit, ha letámad akkor nem hallgatjuk végig a dumáját, nem állunk le vele tárgyalni, nem foglalkozunk vele. Vonaton ameddig a vonat el nem indult addig éberen őrködni és a táskát termes kocsiban nem a fejed fölötti csomagtartóra kell tenni, hanem a szemköztire, hogy lássad. Fülkés kocsiban pedig a fejed fölötti tartóra. Bp-n belül se árt vigyázni, mert Kökin meg Zuglóban még simán leszállhat a tolvaj, vagy akármelyik vasútállomáson Bp-n belül. Fülkés kocsinál éjszaka ha aludtok a fülkét sem árt bezárni, nem nehéz kifeszegetni ,de az már hangos dolog nem biztos, hogy egy tolvaj megpróbálja, ill. ha mégis akkor van idő reagálni. A kaller meg ha be akar jönni ő úgyis be tud, mert négyszögkulccsal tudja nyitni. Nemzetközi vonatokon különösen hasznos dolog éjszakára a fülkék zárása, pláne ha Bulgáriába vagy valahová a balkánra utazik valaki, hiszen útleveleket szeretnek lopkodni.

Valaki írta, hogy ATM előtt akarták letámadni. ATM-ből csak úgy veszek fel pénzt ha az ATM a bank épületén belül van, és csak kártyával nyitható. Egyrészt ott kamera is mindig van így kevésbé kedvelt a rablóknak, másrészt védettebb is, nem látja mennyit veszek fel és mit ütök be a gépbe. De kihalt utcán ATM-ből pénzt felvenni amúgy is veszélyes, mert a rosszfiúk is tudják ,hogy biztosan van pénz nálad, le se tudod tagadni.

citrix 2011.12.06. 09:52:00

A távolsági buszokon is találékonyak a réti négerek:indulási állomáson kifigyelik ki milyen bőrönddel,táskával utazik,azt beteszi a csomagtérbe.Réti négus is beteszi a saját vacak motyóját,majd valahol félúton leszáll,kiveszi a kiszemelt táskát,bőröndöt.Értéket nem szabad hagyni olyan poggyászban,ami a csomagtérbe kerül!

VJVMan 2011.12.06. 10:05:53

@Adani: Az a baj azzal, amit le írsz, hogy ezzel ők nyernek. Nekünk (embereknek) kell játszani a rendőrt.

Nem hiszem, hogy az kellene legyen a cél, hogy mindenki féljen. Az kellene legyen a cél, hogy ez ne történhessen meg.

Boka1 2011.12.06. 10:24:12

@DePassant:

Egyiket a szinéről, másikat a határ túlsó feléről (nem Ausztria,pedig az is hegyes-völgyes) lehet megismerni.

Poptaritop 2011.12.06. 10:30:42

@iSten: Pedig igaza van a manusnak. Az állam az egyik zsebéből a másikba rakja a pénzt hogy utána egy részét megint visszarakja. Nem olyan bonyolult átlátni. ;)

khmm... 2011.12.06. 10:42:22

@Kierkegaard Akciócsoport:
"az intézetekben, (ugyanúgy, mint a börtönökben) simán 50% fölötti a cigók reprezentáltsága"

intézetben 90% !!!

borusistvan 2011.12.06. 10:48:16

A 8 elemis kurucoknak, többek között a citrix és az adani nicknevű,szélsőjobbos szervezetek által fizetett bérkommentelő előembereknek:
1. Sajnálatos, hogy a primitív stílusú, uszító és gyalázkodó komentjeitek moderálás nélkül jelennek meg.Ezt mindenképpen jelezni fogom a hatóságoknak.
2. Pusztán előítéletekre alapozva réti négereztek, cigóztok, miközben konkrét esetekkel nem példálóztatok, sőt arról sem szóltok, hogy valakit tetten értetek volna, ezért pusztán csak uszítás, gyűlölködés és gyalázkodás az amit itt és feltehetően más blogokon is (mivel ez a munkátok) végeztek.
3. Engem még c.gány nem lopott meg a vonaton, sőt! Hagytam már pénzt ( több százezer Ft-ot) vonaton, amit a fehér takarítónő simán letagadott a forgalmi iroda fehérjei pedig, ahelyett, hogy segítettek volna kiröhögtek. A másik eset a villamoson történt, amikor átadtam a helyem egy repülősgizi típusú nemc.gány néninek,én pedig mellette álltam. Amikor leszálltam akkor vettem észre, hogy pénztárcám és telefonom is eltűnt. Gondolom látták a villamoson az ügyködését, de minek szólnának bele, hiszen nem c.gány volt az elkövető. Rendőrnek se szóltam, mert minek? Aztán a legutolsó eset a húgommal történt, amikor kábítószeres és részeg nem c.gány fiatalok belekötöttek amikor szombaton a váci (AV) főiskolán volt előadása és mondanom sem kell, a fehérek nyugodtan üldögéltek tovább és várták az "eseményt", amikor a fülkében utazó egy c.gány családból az anyuka felemelte a hangját és saját stílusában elzavarta az erőszakoskodni akaró fehér, drogos kis fiúcskákat.
4. Biztosan vannak olyan c.gányok akik lopnak, ahogyan nem c.gányok között is bőven előfordul, olyan aki lop, esetenként vonaton is. Etnikai színezetet adni egy ilyen dolognak, primitívségre, rosszindulatra és nagy adag debilitásra vall.......

Alapvetés: Vigyázz az értékeidre! Falujukat évtizedek óta el nem hagyó "kozmopolitáknak" üzenem, hogy ezt az alapvetést külföldön is ismerik és erre ott is felhívják a figyelmet, mert ilyen a világ és az egyébként mindig ilyen volt.

Mercel 2011.12.06. 11:03:16

@endike:

Az "értelmiség" a valódi értelmiség jellemzően nem néz le embereket pusztán az általuk végzett munka jellege miatt.

Nekem a szemetes is bőven ember, mert egyrészt akármilyen ember is lehet csak azért mert kukákat húzogat, másrészt pedig tudom, hogy ha nem viszi el a tele kukám ott fogok megrohadni a bűzlő szemét közepén.
A vonatok kerekét kalapáló bácsi is ember, hiszen lehet jó családapa, jó haver, értelmes ember, gondos melós, akinek a gondossága nélkül esetleg nem derül ki, hogy repedt a kerék..

Az értelmiség jellemzően az ostoba buta, ocsmány stílusú és viselkedésű primitív hülyéket nézi le.
Joggal.

Nem írom a végére a nyilvánvaló következtetést, a többiek esetleg megteszik.

Egyébként a MÁV-val kapcsolatos negatív előítéletek maradjunk annyiban, hogy erősen megalapozottak.
Vannak tiszteletre méltó kivételek a dolgozók között természetesen, de nagyon nem ők vannak túlsúlyban.
A MÁV tökéletes példája a nagyon sokba kerülő nagyon rossz szolgáltatást nyújtó állami vállalatnak.

"Frigyes"

zati 2011.12.06. 11:03:53

@dika10: Úgy van, baromarcú, "akitől tudnak, megérdemli". Meg az is "megérdemli", akit lerabol a belvárosi vendéglátós, meg akit kifoszt az autószerelő, stb. Ez egy mélygyökér-mélymagyar mentalitás.
NEEEM, idióta, én egy normális világban szeretnék élni, ahol nem az a "normális", ha valakit megloptak, hanem az, hogy az emberek általában nen szoktak lopni, aki meg megpróbálja, azt elkapják, és elveszik a kedvét a további "eltévelyedéstől".

Mercel 2011.12.06. 11:19:27

@borusistvan:

Minden tiszteletem a tisztességesen élő *igányoké.
De ne fessük már rózsaszínre az eget.

Az átlagember nem a főiskolára járó húgoddal találkozik, hanem a "segílyből" élő soha nem dolgozó 16 gyereket gyártó, tolvaj, erőszakos *cigánnyal.

Előítélet? AZ.
Van alapja? Van.

Sok főiskolára járó tesóval ez természetesen megszüntethető.
Ezerszer leírtam már, hogy inkább fizetem Lakatos Rómeó óvodai, iskolai, főiskolai taníttatását, a felzárkóztatását, de szívem szerint egy büdös ruppót nem adnék a továbbiakban a tizensok gyereket megélhetési célból legyártó bűnöző életmódot folytató *igány családoknak.

Még mielőtt büdös *nácizásba kezdesz az úgynevezett "fehér *igányoktól" is hányok.

Nem utolsósorban amíg fehér emberként a fuxos *igány számos alkalommal kiröhög, hogy hülye vagyok, úgy is ők lesznek többen, ő már most is mercivel, én meg majd jól megpusztulok, és különben is dögöljek meg rákban ha lehet - addig minden eszemet össze kell szednem ahhoz, hogy ne engedjek a csábításnak és ne kezdjek féktelen *igányozásba.

Tehát nem kezdek, te meg fogd fel, hogy az előítéletek bármilyen gonoszak is de sajnos igenis van alapjuk.
Az oktalan gyűlölködéssel természetesen én sem értek egyet.

"Frigyes"

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.12.06. 11:21:21

@Mercel: "Előítélet? AZ."
Nem, ez nem ELŐÍTÉLET. Ez TAPASZTALAT, mivel az itt megszólalók mind példákkal támasztották alá. Nem keverendő...

Mercel 2011.12.06. 11:22:59

Basszus ezt nem hiszem el, hogy egy népcsoport nevét kontextustól függetlenül nem lehet leírni.

Ez nem politikai korrektség hanem eszement hülyeség!
Így hívják őket, nem én tehetek róla, hogy a nemzetiségük neve mára szitokszó lett.
És akkor csodálkozunk, hogy a Magyar nyelv szépsége miatt számos szinonima születik?

P*csába.

Snake 2011.12.06. 11:25:24

@citrix: Tegyük hozzá, hogy a gépkocsivezetők többsége (a járat megrendelője és üzemeltetője által megtűrten/támogatottan) szabálytalanul kezeli a poggyászt, ugyanis a poggyásztérbe utas nem nyúlhat be!

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2011.12.06. 11:25:46

El kell kerülni a vonatokat:

EGÉSZ ÚTON...

Egész úton hazafelé
Nem ugrottam vonat elé,
Mer ha beugróttam vóna
Hóttan feküdnék a vóna-
-t alatt.

Utamnak az első felén
Sem ugrottam elé be én,
Hátralevő útszakaszon
Sem ütött el a kis haszon-
-talan.

Közvetlenül Majland előtt
Gőzösvonat maj'nem lelőtt.
Leugrottam a sinekról,
Nem írt rólam senki nekról-
-ógot.

Egész úton visszafelé
Sem ugrottam vonat elé,
Így írtam meg ezt a levélt.
Ugye örülsz, hogy nem kímélt-
-elek?

illusztrálva:
fradyendre.blogspot.com/2011/12/egesz-uton.html
:)

Kerti Öröm 2011.12.06. 11:27:18

A Nyugatiban az alábbi módszer is divatos, főleg fülkés vagonok esetén: ablakon bekopog valaki információt kérve, miközben a folyosó felől a társa viszi az utas táskáját.

Természetesen itt is norvég heringhalászokból áll a banda.

TANULSÁGOK:
1. Pályaudvaron álló vonatban sosem szabad aludni, sőt éberen figyelni kell
2. A fülkében/kocsiszakaszban mindig legalább ketten legyünk
3. Pénztárcát, telefont és egyéb értéket felakasztott kabát zsebében, vagy csomagtartóra felrakott csomagban sosem szabad hagyni.

Aki a fenti szabályokból többet is figyelmen kívül hagy, azt rövid időn belül szinte biztosan meg fogják lopni.

TOLVAJOK FELISMERÉSE:
Napszemüveget visel, pedig nem süt a nap
Az átlag utasnál gyorsabban (szinte futólépésben) gyalogol a fonat folyosóján
A vonatok között sétálgat a peronnal ellentétes oldalon, és nem vasutas ruhában van

Mercel 2011.12.06. 11:29:25

@newtehen:

Oké, nem terjedt ki mindenre a hozzászólásom.
Igen, az előítéletek részben tapasztalatokra épülnek.
A *igányokkal kapcsolatban meg a legtöbb embernek rossz tapasztalatai vannak - ebből fakadóan előítéletesek lesznek.

Amitől egyébként "vicces" módon nagyon sokszor pont azok a *igányok szenvednek - ezt meg viszont látom én is - akik normális életet szeretnének élni.

Ez Kb. olyan mint amikor kimész külföldre és az ottaniak ferde szemmel néznek rád, ugyanis az előtted érkező Magyarok már jól elszúrták a renomédat.
A tiédet - előre.

Van alapja? Van.

Ez az egész helyzet amúgy szinte feloldhatatlan, és nagyon sok gondot fog még okozni Magyarországon.
Többet mint most, ha a politika nem változik.
És nem arra gondolok, hogy a jobbik egyszer választást nyer.

"Frigyes"

Void Bunkoid 2011.12.06. 11:32:36

@Exploiter: "Hatszámjegyű összeget keresett egy perces melóval"

Trollkodás, de - szerintem - ma normális munkaviszonyban levő ember nemigen járkál NÉGYszámjegyű összegnél több kápével a zsebében. A fizetések utalással érkeznek folyószámlára, és gyakorlatilag ma már - még igen kicsi városokban is (pl Tokajban ötezren sem laknak, mégis) olyan helyen, ami nem kisbót vagy kocsma, lehet kártyával fizetni.

Az említett két üzlettípus meglátogatásához meg általában sosincs szükség százezer forintokra.

Tehát, kedves Exploiter, elnézést ha nem így lenne, de keress munkát.

Ha meg lenne, akkor meg illendő lenne leszokni arról az idióta szokásról, ami még mindig dívik kis hazánkból, miszerint fizetésnapkor tömött sorok állnak az ATM-ek előtt, mert minden barom rohan, hogy kivegye az egész fizetését egy összegben.

borusistvan 2011.12.06. 11:50:07

Frigyes!
Senki sem festi az eget rózsaszínre! Fölösleges csúsztatni. Arról írtam, hogy óriási ostobaság és rettentő nagy debilség pusztán csak előítéletekre alapozottan fröcsögni egy kisebbségről. Az már megint bőven a csúsztatás kategória, hogy átlagember csak a segélyessel találkozik. Ez nem igaz! Az átlagember találkozik a roma orvossal, tanárral, rendőrrel, mentőssel, eladóval, pincérrel, sőt virtuálisan még roma komentelővel is, csak akkor nem fontos a származása mert akkor nem a bennetek mélyen meglévő és otthonról hozott előítéleteket igazolja. Majd amikor elkövet valami ostobaságot no akkor már fontos lesz a származása, mert akkor már lehet fröcsögni. Nem csak te fizeted Lakatos Rómeó tanulását hanem mindnyájan akik dolgozunk, ugyanúgy mint ahogyan én is fizetem az adómból a nemlakatosrómeók tanulását, esetenként azokét is akik citrixhez hasonló szellemi nyomorban nőnek fel és primitívségüket még nyilvánosan is hangoztatják. Nem ismerem a fehér roma kategóriát és nem is akarom. Már a kifejezés is sértő és kellően előítéletes. Annyira nevetséges már ez a fuxos roma, mercivel sztereotípia is, hogy ezzel már tényleg csak a retardált kurucinfósoknál lehet találkozni. Honnan tudod mit gondol rólad, ő sem tudja te mit gondolsz róla. Prejudikálsz, ami nagy butaság és csak azokra jellemző, akik nem látnak az előítéletüktől. Az előítéletek nyilvánvalóan gonoszak, de azért vannak mert egyeseknek szükségük van rá, hogy sivár,színtelen és elcseszett életükben a bűnbakok keresése adjon megnyugvást. Vannak bűnözők a romák között, ahogyan a nem romák között is, ezért fölösleges a bűnözés kapcsán - primitív módon - egy egész népcsoportot megbélyegezni.

123456789123456789 2011.12.06. 11:50:09

@borusistvan: ez egy mszp/lmp/szdsz gyulesen meg elmegy,mashol kinevetnek

123456789123456789 2011.12.06. 11:53:14

@borusistvan: "Az átlagember találkozik a roma orvossal, tanárral, rendőrrel, mentőssel, eladóval, "
Ahahahahaah hahaha hahahaha
megegyszer,nem eloitelet,hanem TAPASZTALAT

Void Bunkoid 2011.12.06. 11:53:31

@borusistvan: te meg egy tipikus agymosott libbant vagy. Konkrét példákat követelve habzol, aztán te is homályos mendemondákat emlegetsz, konkrétumok nélkül. Én amúgy a "másik oldalhoz" sem tartozom, tehát szélsőjobboldali sem vagyok, de a te meséidre is csak ugyanazt tudom mondani - majd akkor hiszem el, ha dátummal, időponttal, tanúval vagy fotóval igazolod.

titan 2011.12.06. 11:57:16

@Titus_sb: én egyszer a gitárom felejtettem egy Nyugatiba érkező hajnali járaton egy koncert után, és az aluljáróban vettem észre, simán visszakaptam, még segítettek is, szóval nem utaznak az ottfelejtett dolgokra.

Anti Anyag (törölt) 2011.12.06. 12:07:30

@borusistvan: Tipikus libsi vagy.

1. jelentesz. Ezt már kommunista korodban megszoktad
2. Nem a valóságban élsz.

Miért is tennéd, az ilyet mindig a többiek tartották el, miközben szerinte hülyére dolgozza magát.

kennyking 2011.12.06. 12:16:03

Tőlem Prága és Pozsony között lopták el a kamerámat és a fényképezőgépemet.Egyszer pedig a Keletiben, az Avalán loptak meg egy családot, minden bizonnyal ukránok voltak, mert nagyon sietve távoztak, majd fellöktek minket a folyosón és ukránul beszéltek.Megtanultam, hogy a pénzemet egy nyakbaakasztós pénztárcába teszem, vagy belföldön, egyszerüen csak egy cipzáros zsebbe.A pénztárca alapból hülyeség, azt lopják el először.A balkáni utazásokra vettem egy derékra csatolható, testre feszülő tárcát, még ott semmim sem tünt el.Az a tapasztalatom, hogy a balkánon jobb a közbiztonság, mint nálunk, és ott éjjel van rendőri szolgálat a vonatokon.

THLM 2011.12.06. 12:20:27

Szerintem svéd atomfizikusok a zsebtolvajok...

Adani 2011.12.06. 12:23:16

@Void Bunkoid:

Na ja, aki lyenekt ír tuti valahol Budán laki ka Rózsadombon vagy valami más elit helyen és C-t is max. a Megasztárban látott. Az ilyenek szokták mondani ,hogy tessék leköltözni csak egy hétre pl. Csenyétére, Gyöngyöspatára, vagy akár egy tetszőleges szabolcsi vagy borsodi faluba, ahol ők vannak többségben ,aztán majd meglátjuk mit fog gondolni.

Ugye, aki már megégette magát az óvatos a tűzzel és ez nem elő hanem utóitélet.

Jelentgethet ahová csak akar, de azért javaslom előbb megnézni az általam belinkelt videót, ahol Lakatos Attila mondja el a véleményét azokról ,amiket leírtunk, és ő csak tudja, hiszen mint vajda nyilván van fogalma róla.

citrix 2011.12.06. 12:28:23

@Snake: Tömött járatokon a gk.vezető csak kinyitja (jó esetben) a csomagteret,az utasok kiveszik a poggyászukat.Pl. Dunaújv.-Székesfehérvár vonalon igecsak megszaporodtak a bőröndlopások,de lebuktatták a perkátai (peru-i)hölgyikét.Kicserélte a csomagokat és angolosan távozott...

Anti Anyag (törölt) 2011.12.06. 12:36:31

@kennyking: Persze, mert a balkánon a rendőrök nem szarakodnak a tolvaj svédekkel. Nincsenek benne az európai únióban, ezért meg is tudják védeni állampolgáraikat.

Anti Anyag (törölt) 2011.12.06. 12:37:04

Érdekes, a "tolvaj svédek", azt már átengedte:)))))

Tapmancs 2011.12.06. 12:40:48

@borusistvan:

"Az átlagember találkozik a roma orvossal, tanárral, rendőrrel, mentőssel, eladóval, pincérrel"

Hát akkor jelentkezzen az aki már találkozott a fent említettek valamelyikével, mert nekem 30 év alatt még nem sikerült.

kennyking 2011.12.06. 12:48:41

@Anti Anyag: Lehet, hogy ez az oka, nem tudom.De az biztos, hogy meglepő dolgokat tudnék leírni, hogy milyen jó a közbiztonság Montenegróban, Albániában vagy Horvátországban, de felesleges, mert a mi magyar viszonyainkhoz képest , ezek hihetetlen történetek lennének.Nem ide tartozik, de a Montenegróiak és a szerbek nagyon az unijóhoz akarnak tartozni ( a horvátok már nem annyira), és amikor mesélem ottani ismerőseimnek, barátaimnak, hogy mivel jár a tagság, nem hiszik el.Úgy gondolják, hogy a tagsággal dől a lé, jókedv és kacagás, nem hiszik el, hogy annyi a fizetésünk, mint nekik, csak a közüzemi számlák jóval magasabbak nálunk.Legutóbb már láttam Budván egy MCDonaldsot.Megindultak a lejtőn lefelé...

kennyking 2011.12.06. 12:52:07

@Tapmancs: Én roma pincért már láttam, igaz az még a nyolcvanas években volt.Az a baj a liberálisokkal ( és itt most nem pejoratív értelemben értem a liberálist- mert egyébként abban szoktam-), hogy a vágyálmaikat vetítik ki a valóságnak, majd a realitásokban élő embereknek meg akarják magyarázni, hogy ne a szemüknek higyjenek, hanem nekik.És aki nem hisz nekik, az bizony náci.Ritka kártékony eszme.

citrix 2011.12.06. 12:53:11

@borusistvan: Bocsánat,de a szellemi nyomorban felnevelkedést (amit látatlanban állítasz) visszautasítom.Nagyon is művelt családban nőttem fel,egy közepes könyvtár csak szeretné ha annyi szépirodalmi,művészeti könyve és lexikona lenne mint a szüleimnek.Igyekeztem én is olvasni minél többet.Nem tudom miért lennék rasszista.Nem üldözöm,ki se rekesztem sehonnan a kisebbséget (svábok,székelyek,sokacok,rácok,bunyevácok,ruszinok,tótok,romák,és még lehetne sorolni.Ez az ország eleve,történelmi adottságai miatt is népek keverékéből áll,kizárt a "színtiszta" magyar vér.A romák miért érdemelték ki a megkülönböztetést?Az életmódjuk,viselkedésük,habitusuk miatt.Egy egészséges gyanakvást tanúsít irányukba az ember,miután megtörténtek az első negatív találkozás velük.Ez leggyakrabban arról szól,hogy meglopnak,kötözködnek,erőszakosak és gusztustalanok.Kevés a kivétel,sajnos ők isszák meg a levét a nagy többségük visszataszító viselkedésének.Ezen egy módon lehet változtatni,és ezt csakis az ő társadalmuk teheti meg:megváltoznak jó irányban.Helyettük ezt senki nem teheti meg.

Pipas 2011.12.06. 13:10:57

@Void Bunkoid: "Trollkodás, de - szerintem - ma normális munkaviszonyban levő ember nemigen járkál NÉGYszámjegyű összegnél több kápével a zsebében."

Keveset keresel, ne magadból indulj ki!

Az ember nem hord nagyobb összeget a zsebében egy olyan országban, ahol mindenütt elfogadják a bankkártyát. Magyarországon sajnos még mindig a kp. az elterjedt.

titan 2011.12.06. 13:12:38

@Mad Mind: nem is rossz ötlet, az 5 milliárdot nem kifizetni kéne, hanem részvényt venni a dolgozóknak, így a motiváció is nőne.

Void Bunkoid 2011.12.06. 13:28:15

@Pipas: én pont nem ezt vettem észre.

Általában a sok kápés emberkéken benzinkutaknál szoktam röhögni. Megáll a csillivilli vagány autó, audi, vagy akármi, és a tulajdonosa készpénzzel fizet mindig, hatalmas bukszából, amiből mindig hivalkodóan villan elő vagy két-háromszázezer forintnyi húszezres. Általában ilyenkor kajánul vigyorogva konstatálom, hogy az a két-háromszázezer forint, ami a rendkívül menőnek tűnő gyereknél van, az valószínűleg az ÖSSZES pénze, mégpedig a következőkből:

- készpénzzel fizet a benzinkútnál, nem kártyával (MINDEN benzinkútnál van ma már POS)
- és az összeg, amit kifizet, az általában egy kétezer forintos tankolás, és még esetleg egy ezerötszáz forintos vodás feltöltőkártya (persze ájfónja van hozzá...).

Az, akinek van munkája, az kártyával fizet benzinkútnál.
Az, aki gazdag, és a 2-300 forint neki aprópénz, nem tankol kétezerért.

Pipas 2011.12.06. 13:37:02

@Void Bunkoid: Aki igazán gazdag, annál maximum egy svájci bankkártya van. :)

És mondjuk az is szempont, hogy az emberek nem bíznak a bankokban. Ráadásul vannak sokan, akik nem szeretnék, hogy az APEH lássa a pénzmozgást. :)

Meg az is vicces, amikor az indomagyarok fényképezik magukat a kiterített pár százezer forinttal. Szépen elrendezve, hogy soknak tűnjék... :)

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2011.12.06. 13:51:16

@borusistvan:
Na, gratulálok, most aztán megmondtad a "tutit".
Tudod az a bosszantó ebben, hogy a hozzád hasonló "tolerancia vitézek" mérnöki pontossággal állapítják meg, ki a náci, szélsőjobbos, uszító...stb.

Ha vannak is roma orvosok, hentesek, pincérek, csillagászok...stb. Ők akkor sem fognak 3-4 fős bandákba verődve a járműveken rabolni. A baj tudjuk jól hogy kikkel van és ezek a valakik büszkék is a származásukra. Ha bérmi JOGOS kritika éri őket, akkor pedig a "rasszizmus" varázsszóval takaróznak.

Amúgy nem is lenne ekkora romaellenesség az országban, ha szigorúbb törvények, keményebb büntetések lennének. És engem nem érdekelnek a hülye mondvacsinált emberi és kisebbségi jogok, amíg a becsületesen élő társadalom személyes és vagyoni biztonsághoz való joga nincs rendesen biztosítva!
Pl.: Ha motozás lenne a vasútnál a peronkapuk előtt, még azt is megérteném, ha az mindenkire érvényesen, jól működne.

killermoney 2011.12.06. 15:31:35

@borusistvan: Igen pont ez a hozzáállás az ami miatt egy tapottat sem mozdul előre ez az etnikai probléma évtizedek óta. Dugdd csak a homokba a fejed attól majd jobb lesz

@Réka ‎: Tanulni? Miért nekem kell ebből tanulnom??? Miért nem lehet azt hogyha elalszom a vonatom vagy otthagyom valahol a kocsimat ne azt kelljen lesnem hogy ki mikor hol akar meglopni megtámadni stb. A rohadt MÁV vagy a rendőrség nem tud tanulni belőle és tenni ellene vmit?? Mert neki van rá jogalapja nekem az egyetlen jogom hogy befoghatom a pofám.

Azúrkék égbolt (törölt) 2011.12.06. 16:09:15

Aki nem hajlandó beilleszkedni a társadalomba, azt nem börtönbe, hanem ÖNFENNTARTÓ táborokba kell zárni. Liberális amerikai barátainknál remekül működő módszer: rezervátumnak hívják. (Más kérdés, hogy azok a szemetek a leigázott őslakosok kordában tartására használják).
Származásra és fajra való tekintet nélkül, mielőtt a primitív "borusistván"-félék rikácsolni kezdenének.

borusistvan 2011.12.06. 18:13:33

Kedveseim, én dolgozom és nem a knesszet-től kapom a fizetésem, mint általában a kurucok. Rövidke időmben megpróbálok néhány megélhetési kuruc hazafinak válaszolni.

123456789: a tapasztalatból kizárólag akkor lesz előítélet, ha kellően primitív vagy, ami esetedben nem elképzelhetetlen. Néhány esetből viszont nem lehet általános érvényű következtetést levonni.

void bunkoid: a primitívséged tényleg határtalan. Küldj egy e-mail címet és elküldöm neked néhány ismerősöm fotóját a foglalkozásukkal együtt. Egyébként ki kellene már mozdulnod a faluból és akkor feltehetően több valódi tapasztalatod lenne a világról....

Adani: akkor költözz egy hétvégére családostul Lakatos vajda bácsihoz és utána beszéljünk, aranyom. Megnézném ahhoz lenne -e kedved vagy csak a szád nagy. Szimpatikus neked a primitív Lakatos mert igazolja az előítéleteidet. De mit beszélek, lehet, hogy jól kijönnétek, mert ahogy mondani szokták: primitívnek primitív a párja, igaz, adani?

Csapapoayne: éceszgéber, hol írtam a nácit vagy nyilast? Egyébként "akinek nem inge nem veszi magára..." Nem verődik minden roma csapatba, ahogy a nem romák többsége sem rabol bankot, vagy sikkaszt el több milliárdot forintot. .... de nem tudom minek fárasztom magam, mert ezt a hozzád hasonló értelmetlenségiek úgysem értik. Sajnos, 20 év alatt a primitívek száma megtriplázódott....

Na és a citrix: attól, hogy a szüleidnek volt néhány lexikonja már úgy gondolod, hogy te magad is értelmiséginek számítasz? Elképesztő! Svábok, tótok, ruszinok. Hát igen, drága. Azokon nem látod a különbséget, a román viszont látod így könnyű beazonosítani, könnyű megbélyegezni és megkülönböztetni őket. Ez adja a kiemelt figyelmet ennek a népcsoportnak De nem biztos, hogy érted azt amit írok. A mami lexikonjait alaposabban kellett volna forgatni és nem ártott volna az általános után még egy kicsit tanulni, kedves....

názmin (törölt) 2011.12.06. 18:27:48

@borusistvan: Jó estét kivánok!Szeretnék érdeklödni hogy nem e teszik szenvedni egy feltünési viszketegség nevü betegségben?

Adani 2011.12.06. 18:29:50

@názmin:

Részemről Don't feed the troll elvet követve a vitát lezárom. Csak még egy idézet a linkelt videóból: "ha 18 betörésből 18-at c_gány követett el, akkor azt milyen bűnözésnek nevezzük? Arab?"

Darkosia 2011.12.06. 18:33:03

@borusistvan:
Végig azzal jössz, hogy ugyanúgy a romák és a nem romák között is vannak szar alakok, ahogy jó emberek is. Ez igaz. De nem ugyanolyan arányban. És akárhogy is szépíted, az ideírogatóknak (sőt, még az általad oly nagyon lenézett kurucosoknak is) nem véletlenül van bajuk a romákkal. Nem azért, mert épp nincs jobb dolguk.
Ahogy írod: "akinek nem inge nem veszi magára...". Akkor a rendes romák se vegyék magukra a *igányozást. Öngól.
Írod továbbá: "Az előítéletek nyilvánvalóan gonoszak". Tévedés. Egy csomó pozitív előítélet is van, akár különféle népcsoportokról, akár szakmákról van szó. Sőt, még a *igányokról is vannak pozitív előítéletek is, főleg pl. a muzikalitásukkal kapcsolatban. Gondolom ez nem zavar téged annyira. De mindegy is, mert az előítélet nem bűn. Alapvető túlélési ösztön. Ha a *igányok nagyrésze akivel találkozol (mármint nem csak annyit hogy elmegy melletted az utcán, hanem minimum kommunikációra kerül sor) valamilyen módon árt neked, akkor teljesen természetes, hogy próbálod minimálisra csökkenteni velük a kapcsolatodat, és nem könyörögsz a pofonért.
A gyereknek is igen nehéz egy idő után megmagyarázni, hogy a nem napon lebarnult gyerekek miért verik a többieket, veszik el a zsebpénzüket, stb. De biztos azért van, mert olyan kis rasszistának született a lelkem.

názmin (törölt) 2011.12.06. 19:27:29

@Adani: Egyébként isnered ezt az egyént aki leszolt téged?

Adani 2011.12.06. 19:29:32

Honnan ismerném, sosem láthattuk eddig ezen a blogon. Ráadásul ha jobban megnézed egy nullkm-es nick.

názmin (törölt) 2011.12.06. 19:57:48

@Adani: Akkor tényleg nem értem milyen alapon mondja rád hogy primitiv vagy felettébb bátor tudod mint a czigány lova.

Adani 2011.12.06. 21:04:01

@názmin:

Ne törődj vele, egy troll csak, erre játszik, hogy indulatokat gerjesszen. Ignoráld szépen ,ahogy én teszem ha nem etetik a trollt akkor odébb fog állni.

kanálwarrior 2011.12.06. 22:14:44

@Tapmancs: tanár, pincér, eladó megvolt. A többi foglalkozással szerencsére nekem még nem volt dolgom. De egyébként a rendőrök közt valószínűleg sok ciigány van, mert rendőrnek a legaluliskolázottabb suttyó cigáyn is elmehet sajnos.

kanálwarrior 2011.12.06. 22:23:38

Egyébként én vidéki vagyok, de tőlem (pontosabban az a szüleim pénze volt) még csak egy tetvesmocskos irodalomtanárnő lopott. Remélem hamar megdöglik. Az az igazság hogy a magyaroknak a tanulatlanabb rétege (igen, az általános iskolai tanárok többsége nagyon tanulatlan paraszt) pont olyan hiperpigmentáltan viselkedik mint akármelyik gettótöltelék. És lehet mondani hogy ezek az emberek keményen dolgoznak, és ezért tiszteletet érdemelnek, de ez nem lesz igaz. Aki lop az maximum egy arconköpést érdemel. Meg lehet nézni hogy kik lopnak például egy iskolában: a legtöbbször a takarírók, aztán a diákok, végül a tanárok. A legtahóbb lopja a legtöbbet, ez mindenhol így van, csak sajnos a fene nagy liberalizmusban divat lett azt hazudni hogy mindenki ugyanolyan értékes. Pedig ha valaki hajlandó dolgozni, akkor eleve nem "melós" lesz belőle.

Mercel 2011.12.07. 00:51:01

@borusistvan:

Nincs kedvem vitázni veled, megtehetném hogy elküldelek a picsába a vádaskodásod miatt, de inkább azt sem teszem.

A te minden megmagyarázós dumádnál, csak a szittya főmagyarkodók rosszabbak - azoktól is felfordul a gyomrom - tőled is.

Egyszerűen tudomásul kell venni, hogy társadalmilag piszokul megdolgozott a c*gányság azért, hogy ma már mindenkinek a legrosszabb reflexei ugranak be a ha róluk van szó.
Ezen lehet javítani, lehet ellene tenni, de nem az ilyen kirohanásokkal.

És maradjunk annyiban, hogy egyelőre igenis kb. az adózók 95%-a fizeti annak a durván egymillió embernek a segélyét, a börtönét, az egyébként utánuk nem eredő rendőröket is.
Sajnálom ha nem tetszik, de akkor is ez a helyzet.

Ja és tudod mit ha már itt tartunk akkor elmondanám neked azt is, hogy a magyar c*gányoknak köszönhetően Kanada jövőre durván megszigorítja a Kanadai letelepedési engedélyek kiadását.
Ugyanis több ezer c*gány vándorolt ki hipihopi Kanadába - üldöztetésre hivatkozva.
Csak az a gond, hogy kint sem akarnak dolgozni viszont a Kanadaiaknak meg feltűnt a jövés menés.

Megköszönhetem neked mint szószólójuknak, hogy a világon egyel több hely van ahol a Magyar az odapofátlakodó c*gányok miatt persona non grata?

Ezt normális esetben nem vágom a fejedhez, de egy ilyen álszent kirohanás után ez a minimum.

"Frigyes"

Mercel 2011.12.07. 00:53:47

Ráadásul még igaz is, nem fogok neked linkelgetni, de üsd be bátran, hogy kanada c*gányok / romák ahogy tetszik
szűkítsd le a találatokat egy évre visszamenőleg és olvasgass kedvedre.
Ha beszélsz angolul akkor ajánlom figyelmedbe a külföldi honlapokat is.
Még mielőtt azzal jössz, hogy ezt csak Magyarországon..

"Frigyes"

názmin (törölt) 2011.12.07. 04:58:24

@Adani: Tök igazad van,szerintem abban leli örömét hogy itt izgassa a kommentelöket.Tudod hogy van más élvezet nem jut neki.

Vittore. 2011.12.07. 10:19:12

@DePassant: @lyken: @Kierkegaard Akciócsoport: @Adani: A hozzászólásotokat bejelentés alapján, a blog.hu szabályzata alapján törölnöm kellett. A bejelentő szerint: "alkalmas arra, hogy uszítson, gyűlöletet keltsen illetve a társadalmi nyugalmat zavarja meg, ennélfogva alkalmas arra, hogy egy etnikai kisebbség ellen - pusztán előítéletekre alapozottan - fokozott indulatokat keltsen illetve gerjesszen". Ez van.

Sokatutazó 2011.12.07. 10:33:24

Én úgy vélem, hogy nem a vasút hibája az, hogy milyen emberek utaznak a vonaton. Akkor miért nem kérnek rendőrt? - jogosan tehetnétek fel a kérdést. Szerintem a rendőrök is félnek, a másik: meg van kötve a kezük. Nem tehetnek semmit.

Másik:
Nem értem, hogy miért mindenki a vasutasokat túráztatja? A hülyébbnél hülyébb viccekkel. (Rendőr, postás, vasutas)
Szóval, akkor rajtuk kívül mindenki okos. Továbbá azért érdemes lenne mostmár a nagyokosoknak megjegyzezni, hogy a vasúton nem csak általános iskolát végzettek dolgoznak. (Nem, nem vagyok vasutas, mielőtt a fejemhez vágná valaki.) Ismerek több személyt is, aki diplomával rendelkezik.

Sztrájkolnak persze. Hány és hány ember megy ki külföldre, mert nem fizetik meg őket? Orvosok, mérnökök...stb.
Szerintetek havi 60-70-80 ezerből, hogy lehet megélni?
Néhány embernél azt veszem észre, hogy az orránál tovább nem lát, továbbá a hülyeségeit szajkózza egyfolytában.

Off: az egészségügyet miért nem szídja senki? Nálunk vidéken szar a helyzet. Egy példa: múltkor nagyon fájt a fogam. Elmentem a dokihoz. Azt mondja: vagy kiülöm a sort, vagy kérek időpontot. Nos, ez az időpont 1 hónap lett volna. Ebből kifolyólag reggel 8-tól 12:30-ig ott ültem. Off

Darkosia 2011.12.07. 11:22:59

Azért van valami megmosolyogtató abban, hogy a liberálisok az elsők, akik érvelés helyett betiltanának minden más véleményt. Pedig a tények makacs dolgok.
(Vittore, ez nem neked szól, hanem a jelentgető barátunknak.)

názmin (törölt) 2011.12.07. 12:10:36

@Adani: Azért ez a boruspisti elég gyökér itt jelenget és akkor tiltják a hozzászolásokat.Most biztos DERÜS a kis kincsem azért szivesen beszélgetnék vele.Szerintem ezen a néven nem lessz pofája ide vissza jönni,ezért figyelni kell majd milyen új név jelenik meg majd itt mert hogy benéz az biztos tudod most élvezett egyet hogy neki mekkora szava van.FUJJJJJJJJJJJJ!

kanálwarrior 2011.12.07. 19:05:11

Senki nem válaszolt nekem. Tehát én nyertem.

kanálwarrior 2011.12.07. 19:08:24

Azért örülök hogy ilyen jól illusztráltátok a mondanivalómat. Az emberek 90%-a egyszerűen unintelligens szar, aki nem tud mit kezdeni egy értelmesen megírt hsz-szel. Legfeljebb lájkolja ha egyetért vele.

lyken 2011.12.07. 22:46:01

@Vittore.: "A hozzászólásotokat bejelentés alapján, a blog.hu szabályzata alapján törölnöm kellett."

LOL?
// Vittore ez nem neked.

Emlékeim annyit írtam a c*gányozásra, hogy nem ők lopnak, hanem az állami gondozottak akik a váci nevelőintézetből lépnek meg. Ill. leírtam, hogy nyomják fel a környéken a hétvégi házakat és okoznak százezres károkat.
Gondolom a fenti borusistvan nicknevű kolléga állt neki feljelentgetni. Szánom-bánom. Elnézést, hogy a nemc*gányozásom kiverte a biztosítékot(Bár nem értem, hogy a feljelentgető kolléga számára miért gyűlöletkeltésre alkalmas az, hogy nem roma polgártársaink lopnak a váci vonalon). Legközelebb majd jobban igyekszem.

@Sokatutazó: "Akkor miért nem kérnek rendőrt?"
Mert a megyei kapitányság nem ad. Mert kevés a rendőr. És mert nincs semmi értelme. A tolvajok az említett vonalon inézeti kis- és fiatalkorúak. Másfelől ha felnőtt lenne, akkor sincs semmi ráhatása, mivel a törvény ezerféleképpen korlátozza. Bohóckodni meg nem állítják oda őket, mivel van annál jobb dolguk is.

@Darkosia: "Azért van valami megmosolyogtató abban, hogy a liberálisok az elsők, akik érvelés helyett betiltanának minden más véleményt."
Kb ugyanez merült fel bennem is. Én régen liberálisnak gondoltam magam. Mindenesetre az amit a liberalizmus címén művelnek, egyre konzervatívabbá tesz.

@názmin: "Szerintem ezen a néven nem lessz pofája ide vissza jönni..."
Ne legyél benne biztos. Van akinek ez a havi sikerélmény. Hogy végre TETT valamit. Ha meglátja, majd marha jó embernek hiszi magát. Ettől egyébként a busaröcsögei roma tolvaj tovább fogja dézsmálni az utasok tárcáit minden nap. Csak mostmár nem lehet róla beszélni.

Akkor két sztori, ami így hirtelen beugrott:

autozz.blog.hu/2010/11/29/okollel_torte_be_a_szelvedomet
Polgártárs nemrég szabadult, segélyen él(érted, sittes szocsegélyen), veri be a szélvédőket, rendőrök nem tudnak vele mit tenni, sőt megbüntették őket, amiért foglalkoztak az ügyel.

autozz.blog.hu/2010/06/24/rendor_elott_kente_el_a_szamat_karambol_utan
Polgártárs elsőbbséget meg nem adva kocsit tör, majd a rendőr előtt veri szájba azt, akibe beleszállt. Büntetlenül veri szájba, megjegyzem. Rendőr mellett 1 méterre. Más ezért bilincset kapna garázdaságért.

De természetesen aki ki meri ejteni, hogy c*gány, az mind rasszista mocsok, akitől a tényszerűség olyan távol áll, mint Pistikétől a konzervatívizmus. Jó volna nem csövön át szemlélni a világot.

názmin (törölt) 2011.12.08. 08:05:44

@lyken: Azért ez már durva te már "egy-két" napja aktiv kommentelöje vagy az oldalnak de ilyen szerintem még nem történt veled hogy egy nap két üzeneted is bejelentés alapján töröljenek egy ilyen "kedves aranyos nem spicli ember miatt"!

lyken 2011.12.08. 11:57:24

@názmin: De. Egyszer appleblogpontblogponthu-n rá mertem kérdezni, hogy ez meg ez miért így van és miért nem ésszerűen(arról volt szó, hogy miért nyom ki az apple évente brutálárban új os-t és szivatja azokat, akik nem frissítenek rögtön). Mikor nem voltam hajlandó elfogadni a dolgot és logikus formában észérvekkel alátámasztva visszakérdeztem harmadszor is, rövid úton letiltottak(mondjuk komoly probléma volt, hogy még 6 másik user is észbekapott és jé tényleg jelleggel bcsatlakoztak ők is az addig higgadt vitába). Mondjuk ezt megértettem. Fanboy szempontból a logikus érveim ugye... Hol is az idézet? "alkalmas arra, hogy uszítson, gyűlöletet keltsen illetve a társadalmi nyugalmat zavarja meg, ennélfogva alkalmas arra, hogy egy etnikai kisebbség ellen - pusztán előítéletekre alapozottan - fokozott indulatokat keltsen illetve gerjesszen" Szóval ez tökéletesen megáll, ha fanboyékat etnikumnak tekintem. Szóval elfogadom, hogy igazuk volt.
Borusistvannak csak itt csak most: csókoltatom ezuton is a roma és nemroma apple és nemapple usereket.

Adani 2011.12.08. 12:55:45

@lyken:

Én is kérdeztem már több fanatikus Apple hívőtől, hogy miért is nem lehet pl. az Ipod-ra úgy zenét másolni ,hogy meghajtóként látom a gépben és Total Commanderrel áthúzom, miért csak az instabil, memóriazabáló, folyton lefagyogató ITunes-al lehet ezt megcsinálni? Kb. ott is ilyen érvek voltak, hogy hülye vagy, ez ilyen és kész, és mindig is ilyen volt, meg különben is jó ez így.

lyken 2011.12.08. 13:19:46

@Adani: Nem nagyon tudok mit hozzátenni. Egy olyan rasszról beszélünk, ahol a remegve sorbanállás a másnap hajnalban nyitó bolt előtt az életérzés része.

dika10 2011.12.11. 13:46:32

@zati: Baromarcú any@d!!! Maradtál te már azért ébren a vonaton mert láttad, hogy az alvó embert kinézte magának az etnikum? Mert én már igen!!! Úgy hogy elhúzhatsz!!!

iSten 2011.12.20. 13:29:13

@newtehen: a közszférában dolgozók a fizetésüket nem közvetlenül az államtól kapják, hanem az állam által dotált intézményektől, szervezetektől. Ezeknek az intézményeknek a költségvetéséhez az állami pénzek mellett (van ahol elég nagy mértékben) a saját gazdasági tevékenységükből származó bevételek is hozzájárulnak (pl. egy egyetem esetén ilyen a külsős cégeknek végzett mérések, kísérletek, labortesztek, külföldi diákoknak végzett fizetős oktatás, ill. fizetős mester, vagy PG képzések, létesítmények bérlése, könyvkiadás, stb.) Az ezekből származó profit a dolgozók bérébe vagy közvetlenül épül be, vagy fizetés-kiegészítésként jut el, mindkettő vastagon és kikerülhetetlenül adóköteles.
Másik oldalról megközelítve a kérdést, a gazdasági szféra szereplőinek adója a munkaadónál jelentkező profitból származik, ami pedig az előállított termék, vagy szolgáltatás eladásából jön. Ezeknek a termékeknek, vagy szolgáltatásoknak a közvetlen fogyasztói között szép számmal adódnak közalkalmazottak, vagy állami cégek. De a többi fogyasztó elköltött pénze is továbbvihető következő szinten ezen gondolat mentén előbb utóbb a gazdasági növekedés többletét leszámítva minden elköltött, vagy adóként kifizetett forint közvetve visszavezethető az államig. A gazdasági növekedés mértéke az utóbbi időben különösen csekélyke. És akkor még nem beszéltünk arról, hogy a gazdasági szférában dolgozók hány százaléka él vígan minimálbérre, vagy bérének töredékére bejelentve.

Persze ennek a folyamatnak az átlátásához az általad említett 70-nél már jócskán magasabb IQ-re van szükség, így megbocsátható, hogy te ezzel nem rendelkezel, az viszont nem, hogy tudatlanságod mögé bújva trollkodsz.

VJVMan 2011.12.23. 23:11:49

Pár napja szolgálatban épp vettem át a vonatot, mikor egy fülkében megláttam ezt a tetves zsebest.
Felszólítottam a vonat és az állomás területének elhagyására. Azzal fenyegetett, hogy ezért el lesz vágva a torkom, meg fogok dögleni, de szépen eltakarodott.
Mikor elódalgott, több utas is jött, hogy köszönik, hogy elzavartam, mert be ment hozzájuk és alig tudták elküldeni,, egyfolytában meg akart nézni valamit a csomagja mellett, hogy ott hagyott valamit.

Bemenetem abba a fülkébe ahol rá találtam, láttam, hogy egy 30-a emberke ül bent. Szóltam, hogy nézze át a gy eltűnt valami.
Erre mondta, hogy ne aggódjak, ő rendőr, és tudja, hogy ez egy bűnöző.
Mikor megkérdeztem, hogy akkor miért nem zavarta el a tetvest, azt mondta, hogy azért, mert amíg ott van vele, addig sem lop...

Ennyi...
süti beállítások módosítása