MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Menj ki korábban!

2011. december 03. - Vittore.

Olvasónk a gyorsbeküldővel küldte be a panaszát, amelyhez hasonló több is érkezik, folyamatosan. A sok helyen szinte állandósult késés oda vezet, hogy van, akinek az állása került veszélybe, van aki már másik állást keres is, és persze ezt az iskolában sem tolerálják.

A jó magyar felfogás megint győzedelmeskedik, mert ugye ha késik a vonat/nem jön a vonat, akkor az a megoldás, hogy az utas álljon ki a sokszor nyílt pálya mellé szakadó hóesésben, vagy negyven fokban és várjon, mert úgyis ráér - az, hogy inkább pontosan közlekedtessük a vonatot, az senkinek sem fordul meg a fejében...

Kíváncsian várjuk, mikor tart ott az ország, hogy ezekért a késésekért is kártérítést lehessen követelni, külföldön ugyanis már rájöttek, hogy minden elvesztegetett órának értéke van, a sok utas, pedig jó sok órát elpocsékol naponta a felesleges várakozás közben.

De át is adjuk a szót a beküldőnek:

Sziasztok,

A gyerekeim járnak vonattal suliba már amikor tudnak...Fótújfaluról. És lehetőleg késés nélkül :)

Tegnap az utasok kb. 10%-a fért fel a 7:05-ös vonatra, a többi csak integetett utána. Ma kb. időben érkezett, aztán ahogy jött, úgy el is viharzott! Átment az állomáson megállás nélkül!!

Gyerek felhív, tudjam már meg, mikor jön a következő... Flegma ügyintéző közli, kb. 20 perc, de ez még a kettővel ezelőtti lesz! Ja, hát ez engem nem boldogít! A vonat pedig biztos azért nem állt meg az állomáson, mert gyorsított járat volt, aminek ott nem kell megállnia. Felvilágosítottam, hogy DE IGEN, meg kellett volna állnia!!

Ez a szitu előfordul úgy hetente 2*, jó esetben Nagypapa riasztva, kocsival száguldás, hogy a suliba beérjen a gyerek. Késés esetén a gyerek fejéhez pedig hozzávágják, hogy miért nem jön eggyel korábbival, akkor talán beér...

De kérdem én, melyik korábbival? 1 órával álljon ki hamarabb az állomásra? Még az sem biztos, hogy összejön... Vártak már 2,5 órát is járatkimaradások miatt hóban-fagyban, melegedő nincs. Na ekkor hazaparancsoltam a gyereket, aznap nem ment suliba.

Mi is köszi MÁV! De azért a bérletet megvegyük, ugye?

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr583434646

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

trellla 2011.12.03. 18:51:52

A Veresegyház - Nyugati vonal a legkorszerűtlenebb az országban! Naponta szenvedek rajta én is. Nyáron a sikló mászik be a biztosítóberendezésbe és az leáll, télen befagy a válót Fóton de elég ha esik az eső máris késés. A több mint húsz éves kocsik állapota siralmas ha nem a pályával van gond akkor a szerelvény robban le. De olvasva a fenti példát a Mávnak ideje lenne észrevenni, hogy talán még két kocsit kellene pluszba csatolni minden jelenlegi szerelvényekhez és lenne hely. Ma már kicsit többen járnak a vonalon naponta mint húsz éve! ÉBRESZTŐ MÁV!

názmin (törölt) 2011.12.03. 18:54:32

Azért az jó dolog ha valakinek olyan gyereke van aki a száguldo vonatrol meg tudja állapitani hogy ENNEK A VONATNAK OTT MEG KELLETT VOLNA ÁLLNIA!Csak azért érdekes mert ön irta hogy mindig késnek a vonatok arra és az informácio is azt mondta hogy jön majd a vonat csak az a kettövel elöbbi lessz és az ön által emlitett vonat pedig pontosan jött volna.Ezt az egészet nem komolyan gondolta ugye?

karosszékely 2011.12.03. 19:17:56

Alapszabály: ott kell dolgozni, iskolába járni, ahol lakik az ember. És persze ez egyenlő azzal (mielőtt valamelyik gyengeelméjű belekötne), hogy ott kell lakni, ahol az iskola/munkahely van.

Alensha 2011.12.03. 19:31:08

a menetrendek.hu szerint tízpercenként megy busz Fótról Pestre. én mindig úgy gondoltam, hogy aki vonattal megy oda, ahova busz is megy, az szándékosan mazochista...

Nagymoli 2011.12.03. 19:37:24

@karosszékely: Ott dolgoznék, ahol lakom! Csak itt nincs munkalehetőség, ezért utazok napi 50 km-t. Igaz, vasút sincs itt. :-D És utazok 50 km-t, hogy mikulásvonatot fotózzak. De kocsival, nem vonattal, annyira nem érek rá! :-D
más:
Apró jeleket is látok a fejlődésben. 40km/h helyett 58km/h vel ment pár napja egy BZmot. (Egom-Komárom közt) Kicsit elkezdték rendbekalapálni a pályát. Régen, vonalbezárás előtt is ennyivel ment. Azelőtt mértem már 70-et is, na ezt vajon illegálba tolták, vagy tényleg mehetett ennyivel? Néha ránézek, ha eléri a 75-öt, vagy az átlagsebesség a 60km/h-t, majd veszek MÁVSTART kártyát. Addig marad a kocsi, gyors, és olcsó a vonathoz képest.

karosszékely 2011.12.03. 20:35:49

@Nagymoli: Direkt írtam ezt is: ott kell lakni, ahol a munka van.

savrola 2011.12.03. 20:39:12

@názmin: Te mit okoskodsz? Már megint az utas a hülye, mi? A gyerek nem a száguldó vonat alapján állapította meg, hogy annak meg kell állnia, hanem a szülő állapította meg a menetrend alapján. És ha megnézed a menetrendet, akkor ott láthatod, hogy mind a személynek, mind a gyorsítottnak, tehát az összes vonatnak meg kell állnia Fótújfalun, akár a kettővel azelőtti, akár éppen az aktuális az. Valami rendszeresen kvára nincs rendben azon a vonalon, nehogy már még az utas legyen a szemét, hogy reklamálni mer. Legközelebb majd akkor szólj hozzá, ha LESZ egy kis eszed is.

dika10 2011.12.03. 22:27:34

@savrola: Jelen esetben tartok tőle, hogy igen, most az utas volt a hülye. A mozdonyvezetők csak úgy robognak át az állomásokon, mikor meg kéne nekik állni, ki hiszi ezt el?

Adani 2011.12.03. 23:14:26

@dika10:

Lehet, hogy eleve borult a menetrend és abban az időpontban az utasok azt a vonatot várták, aminek akkor kéne jönnie. De nem az volt hanem egy jóval korábbi ,ami ott áthalad. Ilyenkor viszont használni kéne a hangost ha van és bemondani ,hogy ez nem az a vonat.

Ahol rendszeresen baj van ott pedig csinálni kéne valamit és nem az utast ekézni ha szólni mer érte. Fótújfalu 16 km-re van a Nyugatitól, kritikán aluli ,hogy 2 óráig tart egy 16 km-es út, mert nem jön a vonat.

@karosszékely:

Okos ötleteid vannak, költözzön csak be mindenki a fővárosba, legyen még ennél is élhetetlenebb hely, a vidék meg had néptelenedjen el. Nem volna egyszerűbb ha a vasút szolgáltatna és nem késnének a vonatok állandóan, akkor nem lenne baj abból, hogy a hülye utas Fóton merészel lakni és Bp-re jár suliba.

kanálwarrior 2011.12.03. 23:16:06

@dika10: Bárki aki utazott már mávval/bkvval/valamivel ami nem személygépjármű.

Adani 2011.12.03. 23:22:41

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Meg ugye a Volán is megéri a pénzét, a busz is késik, csak ott nem váltófagyásra meg hóra meg műszaki okokra fogják ,hanem a forgalomra. Megaztán a busz lehet nem is jó neki, mert azzal még tovább tart az út.

Meg ugye a buszon is sokszor standard dolog, hogy heringezés van, még jó ha te állhatsz más lábán és nem tieden állnak. Megtettem párszor anno Kecskemét-Békéscsaba távot busszal 3 óra tömegnyomorban, ha le tudsz ülni akkor is kínszenvedés. Előtte 4 évig jártam busszal suliba a szomszédos városba (Békéscsaba). Ott is megvan minden, amire a vonatnál panaszkodnak. Utaslemaradás, fűtés hiánya, állva utazás, kekeckedő ellenőr, aki az élő fába is beleköt pl. a diák mellé ellenőrző könyvet is kérte holott egy büdös szóval nem írják sehol, hogy az is kell. Késés is rendszeres,lerobbanás is volt párszor, mikor is közlik, hogy majd egyszer talán jön mentesítő busz, miután az utasok közül valaki adott mobilt a sofőrnek, hogy tudjon hívni, de aki siet inkább induljon el gyalog (5 km még legalább).

názmin (törölt) 2011.12.04. 00:06:31

@savrola: Igazad van ezért bocsánatot kérek töled,de azért szerintem normálisan is el lehetett volna mondani nem le hülyézni a másikat.

Nagymoli 2011.12.04. 09:28:36

@karosszékely: Tudom! Én meg hogy szívesen nézem a vonatokat... Vagy fotózom. De utazni rajta drága, lassú, macerás... :)

Pretoryan 2011.12.04. 11:16:59

Nálam fizikai képtelenség hogy akár csak az egyel előbbivel menjek. Gyerekeket az oviba kell vinnem indulás előtt, pont úgy érek az állomásra hogy jön a vonat, ha a későbbivel megyek akkor túl sokat kések. Az hogy menjek ki az állomásra előbb nem megoldás!

lyken 2011.12.04. 11:29:34

"Kíváncsian várjuk, mikor tart ott az ország, hogy ezekért a késésekért is kártérítést lehessen követelni, külföldön ugyanis már rájöttek, hogy minden elvesztegetett órának értéke van, a sok utas, pedig jó sok órát elpocsékol naponta a felesleges várakozás közben."
Valamikor cikkezett róla az index, hogy EU norma szerint jár a kártérítés késésre, de a MÁV kisírta, hogy a lassú modernizáció miatt még talán 10 évig ez a szabály rájuk ne vonatkozzon.

@názmin: "Azért az jó dolog ha valakinek olyan gyereke van aki a száguldo vonatrol meg tudja állapitani"
Gondolom fájdalmas lenne elismerni, hogy jogos igény, hogy amennyiben 8:03 van a menetrendben, legyen ott a vonat 8:03 _körül_. 1-2 percért nem fog sírni senki. Esetleg ezt a kitételt teljesítse az esetek 80%-ban. Utána lehet gúnyolódni az ember gyerekén.

"Igazad van ezért bocsánatot kérek töled,de azért szerintem normálisan is el lehetett volna mondani nem le hülyézni a másikat."
Te olvasod magadat? Mióta kommentelsz, nagyjából _mindig_ az jön le mindenhol, hogy az utas rosszul tudja/mondja/csinálja és hogy alapvetően nem a vasút/vasutas/állam a hibás. Téged olvasni leginkább olyan érzést kelt, mint mikor azt látom, hogy Rogán Tóni 120 milliót fizet egy cégnek, hogy blogokon népszerűsítse az állami intézményeket.

@karosszékely: "Alapszabály: ott kell dolgozni, iskolába járni, ahol lakik az ember."
jab.hu
Meg tudnád nekünk mutatni ezt az alapjogszabályt? A hatályos ingyenes, úgyhogy nem lesz gond. Remek jól szofisztikált keresőmotor van a fenti adatbázis alatt, úgyhogy akkor is jól teljesít, ha nem vagy jogász.

Edömér 2011.12.04. 11:53:19

@názmin: A stílus olyan volt, amilyenek a te hozzászólásaid általában.

@karosszékely: Elég érdekes lenne, ha mindenki a fővárosban, meg a megyeszékhelyeken lakna. :D
Én inkább megfordítanám a dolgot: a munkalehetőséget kell oda vinni, ahol laknak az emberek. Manapság már nem lenne muszáj Budapesten működni minden közintézménynek, a háttérben dolgozóknak főleg nem. A MÁK-nál vannak erre próbálkozások, Cegléd, Vác stb.

názmin (törölt) 2011.12.04. 12:27:35

@lyken: @Edömér: Valami rosszul jön akkor le én általában azokat a dolgokat szoktam véleményezni amiben biztos vagyok felelötlen voltam hogy számomra ismeretlen részen közlekedö vonatrol véleményt mondtam ezért elnézést kérek az érintettektöl.A zsufoltság iskolaidöben meg tényt közöltem hogy nincs olyan vonat amit a panaszos irt ez miért rossz?Egyébként nem védem a vasutat söt gondolom azt is olvastátok hogy azt ki kellene rugni aki ezt a sok halberstadti szemetet ide hozta.

názmin (törölt) 2011.12.04. 12:49:18

@lyken: @Edömér: Még annyit had mondjak hogy én nekem a menetrendkönyv olyan mint másnak egy jó regény ha tudom állandóan azt olvasgatom(utazgatok) ezért a munkahelyemen is valaki utazik engem kérdez meg hogy miként tegye.Ezért már ne haragudjatok menetrendi dolgokkal sok újat itt mondani nem nagyon tudnak azt is bevallom hogy a 71 vonalat nem ismerem és ezért bele is buktam én is olyan hülye voltam hogy amit a máv-direkt mondott az utasnak az alapján alkottam véleményt.Pedig tudom hogy akik ott dolgoznak azoknak nem igen lehet hinni!

lyken 2011.12.04. 13:16:12

@názmin: Nem ideologizálásképpen mondtam. A MÁVTI-ban nőttem fel, gyerekként a vasúti terveket meg a menetrendet bújtam, plusz az arcképesnek köszönhetően annyit utaztam amennyi belefért a suli mellett. És bár rendkívül szerettem a vasutat és remélem, hogy egyszer jobb lesz, jelen pillanatban azt gondolom, hogy csak az értelmetlenséggel szemben megfogalmazott kritika amit az ügy érdekében lehet tenni. Az -szvsz- nem vezet sehova, ha minden helyzetben úgy kommentel az ember, hogy az utas a hibás/gyengeelméjű/béna/stb. Az aki így kommentel, az ne csodálkozzon, ha ezt egy idő után felróják neki.

názmin (törölt) 2011.12.04. 15:58:56

@lyken: Ez egy korrekt válasz volt látszik hogy te egy komoly értelmes ember vagy és értesz a dolgokhoz aki ha úgy adódik meghallgatja a másik fél véleményét is,ne haragudj ha valamikor is bunkó voltam veled!Azért bízom benn hogy abban egyetértünk vannak itt olyanok is akik nem ilyen szakértök mint te és hülyeséget írnak.

Sir Gombóc 2011.12.04. 18:08:02

@Alensha:

Ugye azt is megnézted, melyiknek mennyi a menetideje?

Alensha 2011.12.04. 19:07:01

@Sir Gombóc: Meg. Vonattal Fót–Nyugati 28 perc + az átlagos késések, busszal Fót-Újpest 25 perc + onnan némi metrózás a Nyugatiig (tegyük fel, hogy arrafelé van a gyerek sulija), ami úgy 10 perc körül lehet. Az a 10 perc, amit rádob a metró, gyakran kevesebb lesz, mint amennyit a vonat késik, de legalábbis kiszámítható. Nyilván ehhez kell egy Budapest-bérlet, de annyival is csökken a volános utazás ára is.

dzzsoni 2011.12.04. 20:03:13

@trellla: "Veresegyház - Nyugati vonal a legkorszerűtlenebb az országban!"

Ha tudnád mennyivel rosszabbak vannak. valahol örülnek, ha 30-40km/h-val mennek....

pbence 2011.12.04. 22:20:19

@karosszékely:
Teljesen irreális elvárás, hogy mindenki lakjon ott, ahol dolgozik vagy iskolába jár. Több okból sem, de ebbe most ne menjünk bele. Mindenesetre érdekesnek tartom, hogy valaki ezt alapszabálynak tekinti.
Amúgy meg biztos nem nagyon kell magyaráznom, de a vasút törzsutasai az ingázók, azok az emberek, akik rendszeresen munkába illetve iskolába járnak be otthonról. A MÁV-START nemrég büszkén újságolta, hogy bizonyos elővárosi járatokon az elmúlt évek csökkenő tendenciája után az előző évben nőtt az utasforgalom.

Egyébként pedig a fentiektől függetlenül: nem tudom felfogni, hogy miért ez a válasz a felvetett problémára. Az utas utazni szeretne, és senkinek nem áll jogában megkérdőjelezni azt, hogy miért, merre, hogyan teszi ezt. Ha én Debrecenből akarok minden nap Budapestre feljárni, akkor ehhez jogom van. Szerintem ha bemegyek a zöldségeshez, krumplit akarok venni, de rohadtnak találom, akkor sem azt a választ kapom, hogy termeljen már meg otthon. Ha igen, akkor oda nem megyek többet. Ja, ezt a vasúttal nehéz eljátszani, ott kénytelen vagyok eltűrni az ilyen "jótanácsokat".
És bizony elég nagy probléma, hogy az ember elkésik mindenhonnan. Majdnem 6 éve ingázom napi szinten, és biztos nem kell mondanom, hogy rendszeresek a késések (és állítólag a mi vonalunk csak középmezőnyben van). Amíg középiskolás voltam, még jó buli volt, ha kimaradt a vonat, igazoltan hiányozhattam. Mióta egyetemre járok, vagy mondjuk egy egyeztetett találkozóra megyek, ezt már egyáltalán nem tartom viccesnek, és felháborítónak tartom, hogy ilyen tanácsokat kapok, hogy induljak el korábban. Hát köszönöm, így is elég korán indulok.
Tudom, ezt a vasutasok soha nem fogják átérezni. A vasutasok, akiknek pl. a nemzetközi vonatok külön megállnak Újszászon, hogy nehogy sokat kelljen várniuk a váltással. A vasutasok, akik nagyobb késésnél olyan egyszerűen váltanak műszakot, hogy X leszáll a vonatról, átveszi Y-tól a piros sapkát, Y felszáll a vonatra, X pedig továbbindítja a vonatot.

ZBR 2011.12.05. 00:09:54

@pbence:
"Tudom, ezt a vasutasok soha nem fogják átérezni."
Nem, amikor mennének haza munka után és késik a vonatuk, vagy mozdonyvezetőként későn végeznek. Vagy egy késés miatt nincs idejük rendesen enni, inni, szarni. Biztos életük a késés. Imádják.

pbence 2011.12.05. 01:54:10

@ZBR: Nyilván ők is átérzik valamennyire. De mondjuk nem hiszem, hogy nekik a munkájuk forog kockán, vagy bármit veszítenek, ha vonatkésés miatt késve érnek be dolgozni. Amiket írtam, azok is igazak, sokkal egyszerűbb az életük, ha késik a vonat, mint egy átlagos halandónak. Amúgy meg sok késésről konkrétan a vasutasok tehetnek.

záporjózsi 2011.12.05. 06:00:30

"Teljesen irreális elvárás, hogy mindenki lakjon ott, ahol dolgozik vagy iskolába jár."
Érdekes, ez pár száz évig így működött (nem, nem a középkorban, hanem már az ipar fejlődése alatt), illetve a világ jelentős részében most is teljesen természetes. Vannak másfajta társadalmi vonzatai, de megoldható.

"Amúgy meg sok késésről konkrétan a vasutasok tehetnek."
Valószínűleg a vasutasok nem tudták megmondani, hogy melyik állomás melyik vágánya legyen felújítva. Pl. Szajoltól Nyíregyházáig felújítják a pályát 160-ra és 120-nál többel nem fognak menni a vonatok akkor sem. De pár tízmilliárdot el lehet rá költeni (és abból persze jut is, marad is). Az adott vonalon Rákospalota-Újpestet és Vácot újítják majd fel, a többi marad ugyanolyan pudva, mint most. (@lyken: "A MÁVTI-ban nőttem fel" - ott termelik az ilyen projekteket, de azért látom, van még remény, hogy egyszer elszakadjanak a kőbaltától.)

ZBR 2011.12.05. 11:37:35

@pbence:
"De mondjuk nem hiszem, hogy nekik a munkájuk forog kockán, vagy bármit veszítenek, ha vonatkésés miatt késve érnek be dolgozni."
1. Munkájuk tényleg nem forog kockán, mert akit váltanak bentmarad egy kicsit tovább. Vagy, aki még ott van, átveszi a munkájukat. Legközelebb meg nekik kell. De, ha 12 óra és éjszakázás után fáradt vagy, netán fáj valamid, akkor pont az a plusz - mondjuk - fél óra, igen szarul eshet. Valamint ez következik a munka jellegéből is. Sokaknak a szolgálati lakása odébb van, vagy elképzelhető, hogy valakit kirendelnek egy, a lakóhelyétől távolabbi állomásra dolgozni. De egyébként van olyan, hogy csak neccesen érne oda az adott vonattal váltani, így előbbivel megy és ott ücsörög majd egy órát szerencsétlen a szabadidejéből. Persze, te ezt utasként nem látod.
2. Vagy bármit veszítenek. Ugye a vasutasnak és családjának van szabadjegye, azt használja is. Ha be kell menniük a városba bármi miatt, időpontra, akkor ugyanúgy vagy nekik is el kell indulni előbb és ott ücsörögni, vagy esélyes, hogy elkésnek. Orvos, hivatal, satöbbi, ilyen helyekre a vasutasok és családjuk is jár, tájékoztatnálak. A feleséget is kirúghatják a munkahelyéről a késések miatt, ugyebár...

"Amiket írtam, azok is igazak, sokkal egyszerűbb az életük, ha késik a vonat, mint egy átlagos halandónak."
Amit meg én írok már második hozzászóláson keresztül, az meg pont arról szól, hogy nem igazán egyszerűbb az életük. Még egyszer. Késés van, akkor nekik sietve kell dolgozni, nincs idő enni, inni, szarni sem. Lehet persze, hogy amikor nincs késés akkor sincs (kör IC) ezekre idejük, de ettől még nem érzik magukat jobban.

"Amúgy meg sok késésről konkrétan a vasutasok tehetnek."
Igen. Mint megbeszéltük már, életük a késés, imádják. Szándékosan csinálják.

@záporjózsi:
"Az adott vonalon Rákospalota-Újpestet és Vácot újítják majd fel, a többi marad ugyanolyan pudva, mint most."
Palota azért lendíteni fog a késés helyzeten, pozitív irányba. Mert annyira szar, hogy képes eléggé határozottan hatást gyakorolni az egész vonal forgalmára. Ja és volt valami nedves álom Rákosrendező kapcsán is, hogy ugye áthelyezik a felüljáró alá és akkor majd nagyon felújítják azt is.

záporjózsi 2011.12.05. 13:12:31

@ZBR: Palotát el fogják rontani (ennél jobban nehéz, de sok pénzzel ez is menni fog), Rákosrendező áthelyezése pedig nem úgy, nem oda, de igaz.

karosszékely 2011.12.05. 16:39:43

@pbence: Persze, mindenki onnan jár be, ahonnan akar (vö. "mindenki úgy rontja el az életét, ahogy akarja"). Mindenesetre nem túl egészséges naponta 2x1,5-2 órát (munkába) utazni.

lyken 2011.12.05. 19:17:18

@karosszékely: "Mindenesetre nem túl egészséges naponta 2x1,5-2 órát (munkába) utazni."
Pontosan milyen testrészt, szervet, szervrendszert károsít? (Csak hogy szólhassunk róla az agglomerációból bejáró százezreknek akik eddig sötétségben éltek.)

Ismerek olyan embert Írországban aki napi 6 órát utazik melóba meg haza, immár 12 éve. USA-ban detto. Ismereteim szerint a nyugati "civilizáció" velejárója, hogy az emberek külvárosba, agglomerációba költöznek. Ugyanezen illetékes városoknak a vezetői pedig nyomatékosan kampányolnak érte, hogy az emberek tömegközlekedéssel járjanak be autó helyett, így csökkentve az utak és a levegő terhelését. És mily hihetetlen, ki is szolgálják a tömegközlekedési igényt, különben a polgár átül a nagyobb kényelmet jelentő egyéni közlekedési eszközbe.
Azt olvastam, hogy az ötvenes években voltak utoljára Magyarországon olyanok, akik meg akarták mondani, hogy ki hol lakjon és telepítgették is őket, ha tudták. Érdekes látni, hogy az eszme tovább öröklődött. Gratulálok, csak így tovább.

pbence 2011.12.05. 19:18:24

@ZBR:
Szerintem kár ezen vitázni, én elismertem, hogy a vasutasoknak sem jó, ha késés van, de nyilvánvalóan nekik azért egy fokkal jobb.
Azt sem állítottam, hogy szándékosan csinálják a késést, de sokszor ők maguk tehetnek róla.

@karosszékely:
Ez igaz, de még kevésbé egészséges, ha még erre pluszban késés is van. Szerintem rossz megközelítés, hogy a posztban feszegetett témára az lenne a megoldás, hogy inkább ne utazzanak az emberek.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.12.06. 07:55:31

@karosszékely: Kedves Piszológus és Nagyonszakértő Bácsi!
Bocsánat, hogy fényességes tekintetű Padisahot zavarni merészelem okvetetlenkedésemmel, de kérdezni szeretnék valamit. Én Dél-Pesten dolgozom, a nejem Észak-Budán. Tessék mondani, ez már válóok? Igaz, ez már akkor így volt, amikor megismerkedtünk, és mi balgák ennek ellenére összeházasodtunk. Azt hittük, hogy a XXI. század elején a termelőrendszerek fejlettsége elérte már azt a szintet, hogy az ember nem csak a saját falujában kereshet párt magának. És ha mégis válás lesz a vége, akkor kinek a hibájából fogják kimondani a válást? A feleségem, az én, a BKV, vagy a MÁV hibájából?

karosszékely 2011.12.06. 09:21:53

@lyken: Elsősorban az agyat/idegeket károsítja (mint az oly sokakon látni is). Fárasztó ezt hosszú távon csinálni, az ember előbb-utóbb kikészül, belefárad.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.12.06. 09:57:00

@karosszékely: Kulturált körülmények közt egyáltalán nem az. Az ember felszáll a vonatra, előveszi a laptopját, és dolgozik. Ha nincs elúszva, akkor meg olvas. Lehet, hogy perverz vagyok, de én agyon szeretem. Csak ha rendszeresen, de legalább kiszámíthatatlanul meghosszabbítják némi toporgással, meg fagyoskodással, akkor készül ki az agya/idegei. Meg amikor mennék a gyerekért, a vonat meg késik/kimarad, a nyomorultat meg felülteti a taki néni a szekrény tetejére, hogy fel tudjon mosni. Mert olyan marha vagyok, hogy a lakóhelyemen járatom iskolába, és nem hurcolom napi X órát kocsiban, keresztül a városon.

pbence 2011.12.06. 20:36:28

@karosszékely:
Igaz, MÁV-val tényleg fárasztó, hiszen napi szinten késések, zsúfoltság, kosz, nyáron klíma, télen fűtés nélküli kocsik boldogítják az utasokat, ráadásul emellé a legtöbb helyen a vonat sebessége legfeljebb a biciklivel vetekszik. Tulajdonképpen ennek egy apró szeletéről szól ez a poszt is. Erre szerinted komolyan csak az az egyetlen megoldás, hogy mindenki költözzön a munkahelye tövébe? Vagy mondjuk szóba jöhet esetleg egy olyan megoldás is, amiben a fent felsorolt "pozitívumok" nem szerepelnek?

Snake 2011.12.07. 15:39:39

A Bezzegvasúton nem fordulhat elő véletlen áthaladás... Vagy mégis?: regionalbahn.blogspot.com/2011/12/svacjban-is-elneztek.html

Felhívnám a figyelmet az alábbi mondatokra:
"A szóvivő hozzátette: nem rendkívüli az eset, két-három naponta bizony megtörténik az ilyesmi az SBB hálózatán is. Egyszerűen a nagy számok törvénye alapján is belefér, hogy a napi 170 ezer vasúti megállás közül egyik-másik valamiért kimarad. A szóvivő azt is megemlítette, hogy a munkája során mindegyik mozdonyvezetővel megtörténik az ilyesmi."
süti beállítások módosítása