A Vasas Szakszervezeti Szövetség szerint megbonthatja a formálódó szakszervezeti egységet, hogy a vasutasok ötmilliárd forintot kapnak a MÁV-Cargo privatizációs bevételéből.
A Vasas Szakszervezeti Szövetség üdvözli, hogy a vasutasok részesülnek a MÁV-Cargo privatizációjából befolyt bevételből, ugyanakkor a kormány eddigi, a szakszervezetekkel kialakított kapcsolataiból adódóan önkéntelenül is több kérdés fogalmazódik meg – mondta Balogh Béla, a szakszervezeti tömörülés elnöke.
A szakszervezeti vezető ezek között említette: „vajon pozitív irányba változik a kormány többi szakszervezethez való viszonya is, amelynek a vasutasok számára biztosított pénz a kezdeti lépését jelenti?”
A vasasok felvetették: „lehetséges, hogy ezzel a lépéssel a kormány a szakszervezetek erejét akarja megosztani, látva a lassan kibontakozó egységet, illetve a munkavállalókat akarja egymás ellen hangolni, mivel érezhetően egyre többen kezdenek hasonlóan gondolkodni és egyre nagyobb egység van kialakulóban a kormány intézkedései ellen?”
A Vasas Szakszervezeti Szövetség működési területén levő számos privatizáció esetében ugyanilyen kormányzati álláspontot szeretne látni, mert minden kisebb és nagyobb vállalkozás korábban állami tulajdonú volt, mint például a telefongyár, a Ganz Mávag, a Csepel Művek, a December 4. Drótművek, a Lehel Hűtőgépgyár, a Dunai Vasmű – emlékeztetett Balogh Béla.
Forrás: MTI