MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Zsúfoltság iskolaidőben

2011. december 01. - Vittore.

Attila küldte be az alábbi panaszt, melyben arról ír, hogy a Zalaegerszegtől Budapestre tartó gyorsvonat Győrben annyira megtelik, hogy utána már csak komoly harc árán lehet bárkinek is felszállnia.

Ez a hering-jelenség ismeretes, főleg a diákokkal zsúfolt csúcsidőben, vasárnap délután, illetve péntek este érdemes lenne a MÁV-nál is észrevenni, hogy bőven elkelnének a plusz kocsik a szerelvényeken. Aztán szakértő hozzászólóink majd megmondják, hogy vannak -e még egyáltalán plusz kocsik, vagy ezek hiánya okozza a zsúfoltságot..

Íme a panasz:

Sziasztok,

Most én is beállok abba sorba, ahol "az eddig csak olvastam, de most már nem bírom megállni" emberek vannak.

Lassan másfél éve legalább kéthetente megjárom a Budapest-Győr- Budapest utat. Ezt jellemzően hétvégén teszem, úgy, hogy a visszaút vasárnap délután történik. Egészen pontosan a 17:31-kor induló gyors vonattal. Ez az a vonat, amelyik Zalaegerszegről indul, aztán Szombathelyen hozzácsapnak még egypár kocsit, aztán Győrön keresztül megy Budapestre a Keletibe.

A gond az, hogy Győrben hogyan, hogyan se egyszer csak tele lesz utasokkal. Mégpedig annak ellenére, hogy szinte egy időben van még egy vonat, egy railjet is. Persze kellő felár ellenében.

A fent nevezett gyorsvonat viszont olyannyira tele van már Győrben, hogy az utána következő állomásokon már csak némi közelharc árán lehet felszállni. Itt jegyzem meg, hogy én Győrben szállok fel és így kellően távol tudok keveredni az ajtóktól.

Legutóbb az egyik utastárs fel is vetette a kalauznak a kérdést, miszerint nem lenne-e lehetőség még egy kocsit hozzácsapni a vonathoz Győrben. A kalauz részéről a zavart mosoly és verbális karszéttárás volt. Nyilván nem kell tudnia, de azt gondolom, hogy érdemes lenne az iskola kezdéshez kapcsolódó menetrend változás során figyelembe venni azt az apró tényt is, hogy szeptemberben nem csak az általános iskolába jár több gyerek, hanem a főiskolákra és egyetemekre is többen mennek. Mint tudjuk Budapesten pedig több is található ilyenekből.

Csak remélni tudom, hogy majd egyszer csak lesz valaki, aki észreveszi, hogy túlzsúfoltság van egyes vonatokon és változtatnak, hogy nem kelljen a nem éppen olcsó jegyért állóhelyen utazni. csak csendben jegyzem meg, hogy vannak helyek, ahol az állóhely olcsóbb.

Attila

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr1003428777

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mit várhatunk 2012-ben 2011.12.02. 11:01:40

Éhen halunk 2012-ben? Az Internetes munka is egy nagy ámítás? A 2012-es év jelmondata: „Ember küzdj és bízva bízzál”???

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.12.01. 20:52:53

Egyébként busz közlekedés, főleg az országban kereszt irányú, még nagyobb katasztrófa. Péntek délután az állóhelyért is harcolni kell, ha bonyolultabb átszállásokra van szükség, akkor pedig ez komoly esélyt jelent egy 3. városban éjszakázásra.

@phaszfej:
Totál igazad van. De a szülők is tehetnek róla, mert elvárják, hogy minden hétvégén otthon legyen a gyerekük, hogy anyuci főztjét egye, hogy kimossák a szennyesét, stb. Én amúgy egyetemistaként(2005-2011) átlag olyan 3 hetente mentem haza, ezzel pedig a rekorderek között voltam, mert 90% hetente ment haza. 30-40 éve meg átlag havonta mentek haza az akkori egyetemisták. Akkor is, ha amúgy anyagilag, közlekedésileg megtehették volna gyakrabban is.

Figyel Castro 2011.12.01. 21:10:39

Ha ennyi utas van, mitől veszteséges a MÁV-Start? A kitalicskázott pénzektől lehet.

Nagymoli 2011.12.01. 21:13:10

Szedje már össze magát a vasút, és szolgáltasson! Mi adónkból tartják fent, akár nyereséges, akár veszteséges! És mi, utasok vesszük a jegyet is rá! Ja, és aki nem utazik, annak a pénzét is a vasútra költik, mint adót! Milliárdokról van szó, nem alamizsnáról! A szolgáltatás valahogy vicc szintű! És nem a fizikai dolgozók fejében van a hiba, hanem feljebb. Ahol a hal is büdösödik! :) Ahová kell, szedjnek össze némi tartalékot... Van, ami még tud gurulni... Csak kerítésként funkcionál, mert úgy kényelmesebb...

Astronomy Domine 2011.12.01. 21:15:17

@ZBR:

" Amúgy meg a vasút nem úgy működik, hogy most gondolunk egyet és teszünk rá plusz kocsit... "

Nyilván... ELŐRE kellene gondolkodni, csakhogy ahhoz nem ilyen értelmi fogyatékos szerencsétlenek kellenének.....

" Egyébként így, hogy ő még felfér, nem értem, hogy mi oka az elégedetlenségre... "

Na pl. ezért vagy reménytelenül hülye.

aha, persze 2011.12.01. 21:21:14

100a délután.

NA, AZ A KABARÉ!

Nyugatiból Ceglédre - tömegnyomor, nincs ülőhely, 6 kocsi.
(Köki-Monor között nem áll meg)

5 perccel később:

Nyugatiból Monorra - üres kocsik, max 20 utas, 6 kocsi.
És ez a szerelvényt (már nem vonat, már csak szerelvény!) üresen áthúzzák Ceglédre (Szolnokra).

Ezért az összes vasutast orrba kéne vágni, mert egymásra tudnak mutogatni, igazából a kalauzhelyettes-segéd is tehet erről.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.12.01. 21:25:14

(Bakker! Miért van két kommentezési lehetőség? Tök zavaró!)

fakezű1991 2011.12.01. 21:29:48

@phaszfej:
Arról nem is beszélve, hogy ha neked ennyire derogál ha valaki az eszéből akar megélni, hát sajnállak.
Én speciel csütörtökönként járok haza minden héten, mert csak itthon kaptam munkát. Jól hallottad, az uraskodó cselédgyerek heti kétszer nyolc órát melózik Tescoban, pénteken és szombaton, hogy legalább enni tudjon a kollégiumban. Őszintén sajnálom, nem vagyok elég ügyes, hogy asztalos vagy lakatos, esetleg kőműves legyen belőlem. Ez van!

savrola 2011.12.01. 21:37:14

@Zabalint: Nem feltétlenül azért megy haza a gyerek, mert a szülő elvárja. Nem elképzelhető, hogy otthon is közösségi életet él? És most nem feltétlen a kocsmára gondolok.

butthole 2011.12.01. 21:38:51

@phaszfej: menjél szépen köszönd meg annak a phaszfej apádnak, hogy beleverte a farkát abba a jó ***** anyádba és így lehetővé tette egy ilyen genetikai hulladéknak, hogy emberinek tűnő életet élhessen...

SdKfz234 2011.12.01. 21:50:20

@fakezű1991:
Az a baj, hogy lassan mar mindenki az eszebol akar megelni, ipari mennyisegben gyartjak bufe-ruhatar szakon a diplomasokat.
Osztan mikor egy __jo__ szakember kellene, mondjuk egy burkolo vagy
autoszerelo vagy akarmi mas, akkor lampassal kell keresni.
Mert kokanyolo meg akad, de jo szakmunkas igen keves...

Adani 2011.12.01. 21:53:01

@aha, persze:

A szerelvénymenetet pláne ilyenkor tényleg meg kéne szüntetni ill. minimalizálni kéne. A vonat ha már megy akkor szállítson utast, akkor keres pénzt. Csúcsidőben üresen ne vonszoljanak már vonatot, ha már megy lehessen felszállni rá.

laci_52 2011.12.01. 22:02:41

Mitől lenne ez másképp, amikor remek kormányunk csak önti a pénzt a MÁV-ba, de nem követeli meg tőle, hogy normális szolgáltatást nyújtson. A vezetők felmarkolják a nagy lóvét és szarnak az egészre.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.12.01. 22:18:56

@savrola:
Én nem tudom ez mennyire jellemző, de mikor egyetemista voltam, pont akik minden hétvégén hazamentek, az év egyetemi rendezvénye idején sem maradtak(ami egyben a tavaszi szünet szokott lenni, hétfőn még tanítással, és régebben 2 évente volt). Nekem meg elvárták volna szüleim, hogy hetente hazamenjek, de nem tettem így, egyébként 3 hetente az otthoni barátaimmal is találkoztam. És ezzel az elvárással nem voltam egyedül, csak másokkal szemben nekem volt olyan hobbim is, amit leginkább hétvégén tudtam űzni, így indokom is volt maradni.

mellékvágány 2011.12.01. 22:20:53

A sok ingyenes kedvezményt, pl. a nyugdíjasokét, lehetne időben korlátozni, kizárva a csúcsidőket. Ez nem ördögtől való, úgy tudom más országokban bevett gyakorlat. A szolnoki magasfogadón és még sok helyen bontásra váró selejtezett kocsik állnak.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.12.01. 22:21:59

@SdKfz234:
Ha kihívok egy szerelőt, fél óra munkáért többet tesz zsebre(az anyagköltségen túl), mint én informatikusként egy egész nap. Ha mást hívok, az sem vállalja olcsóbban, és egyik sem marad munka nélkül, mert kevesen vannak, én meg nem tudom hogy kell megjavítani a bojlert/gázkonvektort/stb., tehát kénytelen vagyok elfogadni a helyzetet. Eközben tele van az ország diplomás munkanélküliekkel...

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.12.01. 22:23:48

@mellékvágány:
Emellett szerintem a sávos munkaidő és iskola kezdés sem lenne rossz.

lurkó 2011.12.01. 22:25:49

@Adani: "ha már megy lehessen felszállni rá" Ezt tavaly december óta mondom Kaposvár és Dombóvár között élőként! Ha már minden második órában megy csak egy vonat akkor az mi okból gyors? Főleg ha utána Kaposváron ácsorog!

kanálwarrior 2011.12.01. 22:27:45

@SdKfz234: Fejlődésnek hívják. Légy erős, néhány száz év múlva mikor a fizikai munkát már mindenhol gépek végzik, MINDENKI diplomás lesz. Vagy éhenhal.

EIdk (törölt) 2011.12.01. 22:28:38

@savrola: mennyire gyökér vagy... a saját anyja és apja adózik annyit, hogy sokszor a számlákat sem tudják kifizetni, erre azt mered mondani, a gyerek nem engedheti meg magának, hogy 2-3 hetente féláron hazamehessen kimosni a ruháit, meg kaját hozni, mert fent pesten nem tud venni minden nap, annyi pénze nincs?

@phaszfej: az ilyenek, mint te, csak golyót érdemelnek, ennyi...

Mellesleg a ... anyátok, ezzel jöttök elő, mikor az a téma, hogy egy csomó üres kocsi kóborol az országban, mert ahol kellene, oda nincs egy értelmes ember, aki vezényelnék? Pffff.

Pretoryan 2011.12.01. 22:29:49

@fakezű1991: Ahogy Adani megjegyezte nagyon elmésen:
"Dont feed the troll" Neki ettől csak jobb lesz (valószínűleg szexuális izgalom gyanánt)

A témához! A MÁV nem igazán igazítja ahhoz a vonatok mennyiségét és minőségét, hogy éppen milyen időszak van, pont nem érdekes a konklúzió szempontjából hogy mennyien mennek, csak a vagonok legyenek a meghatározott helyükön a többi nem számít. Példa:

Előre szólok hosszú lesz a felvezetés, aki ismeri a Bp. - Vác útvonalat az nyugodtan menjen az utolsó bekezdésre.

(csak Budapest vonzáskörzetéből, mert azt ismerem)

Tehát Bp. - Vác - Szob útvonal (itt most az első kettő lesz érdekes Szobra két járat megy, az egyik gyorsított a másik zónázó, de ha tévedek javítsatok ki elvirából néztem az adatokat)
Bp. - Vác indul minden óra :11 illetve :41-kor ez mindig személy. Fontosabb leszálló helyek, Dunakeszi, Dunakeszi - Gyártelep, Alsó - Göd, Felső - Göd (Vácig ezeken az állomásokon száll le az utazó közönség nagyjából fele talán több, Budapesten kívül még 3 megálló van a felsoroltakon kívül)
Indul két gyorsított járat, az egyik :07-kor ez zónázó, ergo Vácig nem áll meg, tehát a fent felsorolt településen élők nyilván nem fogják használni. A :28-as vonat az gyorsított azaz Bp és Vác között Dunakeszi - Gyártelep és Felső - Gödön áll meg, ami remek dolog.

Ez mind szép és jó lenne. DE látni kell a következőt ha valaki nem Vácra akar menni, mert előbb le akar szállni, annak három lehetősége van: mehet a :11-essel a :41-es személlyel és ha jó neki a gyorsított megállója a :28-assal. Óra :41 és köv óra :11 között 30 perc telik el.

És most jön az a rész amiért elkezdtem írni az egészet:
:28-kor egy hosszú vonat viszi az utasokat legalább 6-8 kocsi sosem számoltam ez a gyorsított (BDt de szokott lenni BMx kocsikból összerakott szerelvény is). :41-kor egy hosszú vonat (BDt) viszi el az utasokat ez a személy az előzőhöz képest 13 perc különbséggel. :11-kor (30 perccel az előző után) egy 4 szerelvényből álló BDv áll bent a pu.-n. No a 16:11-es, a 17:11-es, a 18:11-es és a 19:11-es a tömegnyomor mintaképe!

kanálwarrior 2011.12.01. 22:31:02

@Zabalint: Én meg pont azt tapasztaltam hogy aki az egyetemi rendezvényeken akítavan részt vesz, az a következő évben is ugyanott tart tanulmányokban mint előtte.. A legnagyobb koleszos arcoknak néha 6-7 próbálkozás is kellett egy tárgyhoz. Vagy esetleg simán kibuktak.

lurkó 2011.12.01. 22:31:41

@aha, persze:" igazából a kalauzhelyettes-segéd is tehet erről" Ezt légyszíves fejtsd ki bővebben! Milyen formában is tehet róla?

EIdk (törölt) 2011.12.01. 22:32:08

@Pretoryan: Pontosan... reggel 8-9.41 körül meg amikor mindenki befele jön Pestre, a Vác fele tartó vonat (üres) 8 kocsival robog...

EIdk (törölt) 2011.12.01. 22:34:05

@Zabalint: ha háromszor több szakmunkás lenne, akkor sem kerülne kevesebbe, hidd el - mint ahogy az informatikusok közt sincs paici harc túlzottan, pedig minden sarokra jut belőletek kettő...

azekezetnelkulitelseolvasom 2011.12.01. 22:35:15

Óránként két vonat megy Győrből Budapestre. Az egyik helyjegyköteles, a másik nem. A legfrekventáltabb vasárnap esti vonatok 19-20 óra között érkeznek a fővárosba. Az említett vonat is ide tartozik. Aki ebben az időszakban akar utazni, annak számolnia kell a zsúfoltsággal.

lyken 2011.12.01. 22:41:26

@ZBR: Egy korábbi postnál ki lett számolva, hogy nyugateurópában a bérekhez képest mennyi a vasút ára és nálunk mennyi. Az jött ki, hogy a MÁV drágább. 2-4-szeres a szorzó, aszerint, hogy ki szerint mennyi a nyugati átlagbér. A korábbi fűtetlen kocsi 21000-ért postnál, nem akartam megírni, hogy inkább megérné neki beruházni akár egy 15 éves kocsiba és bejárni azzal.
Akármennyire jól esik legalább részben rátolni a hibáztatást az utasokra, de az évtizedek óta a politikusok által máshova elköltött pénzről nem ők tehetnek. Most jönne az, hogy a MÁV se tehet róla. Ami igaz. De. A MÁV hozzáállása sok olyan esetben is egyenesen vérlázító, mikor nem az elöregedett technika a hibás. Aztán meg megy az anyázás, mert a hülye utas már megint csak panaszkodni tud.

Vastagbőrön olvastam nemrég:
"- 100 utasból 25 ingyen utazik.
- Nyolc év alatt három és félszeresére emelkedett a késett vonatok száma 37 387-ről 123 845-re.
- Az árbevétel nagyrészt a MÁV Cargo eladása miatt 38 százalékkal csökkent.
- Az anyagjellegű ráfordítások 24,5, a személyjellegűek pedig 30 százalékkal emelkedtek.
- A MÁV hosszú lejáratú kötelezettségei a 2002-es 12 milliárd forintról 239 milliárdra emelkedtek, nyolc év alatt csak kamatokra több mint 70 milliárd forintot költött a vállalat.
- 8 év alatt az állam 1500 milliárd forintot költött MÁV-ra."

Ha tényleg 1500 milliárd 8 év alatt, az igen durva számomra. 1.500.000.000.000 Ft? Évente 187.500.000.000 Ft?

2002 óta átlagosan évi 150 millió utas és évi 9155 millió utaskilométer volt(eddigi éveket összesítettem és leosztottam az évek számával).
Ez alapján egy utazást átlagosan 1250 Ft-al dotál az állam, azon felül amit jegyárként kifizet az utas.
Utaskilométert nézve az állami dotáció 20,48 Ft kilométerenként.
Tehát egy Esztergom-Budapest táv egyszer 1100 ft jegyár, plusz 1085,44 Ft állami dotáció.
Egy Cegléd-Budapest bejárás 1470 Ft+1495 Ft állami dotáció.
Ezt sokmindennek lehet hívni, de olcsónak nem.

Arról tud valaki valamit, hogy az osztrák, német, esetleg svájci vasút mennyi állami pénzt kap? Komolyan érdekelne, hogyan vethető össze a magyarral egy méretbeli arányosítás után...

@savrola: Felesleges, mindenhol ezt csinálja. Gyerekülés témában minap kinyilatkoztatta, hogy mindenki hülye aki ülést használ. Nagyjából mindenhol ebben a stílusban kommentel. Nyilvánvalóan valami szociológushallgató aki anyagot gyüjt.

Ilya 2011.12.01. 23:14:57

A MÁV azért alapvetően gondol ilyesmire, a Záhony-Budapest IC-kre néha szoktak a vasárnapi csúcsidőben pótkocsit csatolni. A múltkor jöttem rá erre, amikor a kedves jegyárus hölgy jelezte szombaton, hogy most ugyan nincs jegy, de vasárnap délelőtt jöjjek vissza, valószínűleg lesz, mert lesz pótkocsi. Volt is, úgyhogy gyanítom, arról van szó, hogy nincs elég kocsi.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.12.01. 23:50:01

@lyken:
"Arról tud valaki valamit, hogy az osztrák, német, esetleg svájci vasút mennyi állami pénzt kap? Komolyan érdekelne, hogyan vethető össze a magyarral egy méretbeli arányosítás után..."
Subvention für Betrieb, Substanzerhaltung und Bauinvestitionen (2007–2010): 5,88 Milliarden Franken.

de.wikipedia.org/wiki/Deutsche_Bahn
A DB évek óta pozitív eredménnyel zár.

ZBR 2011.12.01. 23:53:52

@Mojzes Pál:
Proli, nagyképű, demagóg, igen ez a te stílusod, kiváló a jellemzé. Cinikus, igen, vállalom, de csk a levélíró stílusára reagálva voltam az. Érv: közgazdaságtan, árrugalmasság. Na szevasz!

@genyamagyar:
Mert akkor olcsóért már jó a szar is. Értem én. Nincs ezzel baj, így működnek a Tesco gazdaságos termékek is.

Csak éppen, a helyzet az, hogy a szolgáltatás színvonala jottányit sem változik. Ugyanez a vonat megy csütörtök este is. Ugyanannyiba kerül, ugyanaz a szolgáltatás... Éppen ezért bátorkodom javasolni, ahogy tőlünk nyugatra is, sikeres országokban csinálják, hogy a csúcsidőben, tehát amikor sokan akarnak utazni, drágább a jegy. Ezzel a bevételek növelésén túl a színvonal is nő, hiszen kisebb lesz a tömeg.

@Astronomy Domine:
" Egyébként így, hogy ő még felfér, nem értem, hogy mi oka az elégedetlenségre... "
Na pl. ezért vagy reménytelenül hülye. "
Tényleg elmagyarázhatod, hogy miért annál "telik be a pohár", aki a vonatról kényelmesen nézi, ahogy nem férnek fel az emberek.

@lyken:
Azért jó ez a számítás, mert kizárólag azt veszi figyelembe, amit látni akarunk. Például, hogy minden jegy árának a 20%-át (majdnem a negyede!) rögvest elfelejtheted, az ÁFA miatt.

Folytassuk ott, hogy amikor a MÁV-val az egész éves működés finanszírozására felvetetnek 60 milliárd hitelt, akkor belátható, hogy annak lesz némi kamatterhe. A kamatterheket a MÁV nem nagyon fogja tudni kigazdálkodni. Ki fizeti tehát a hitel árát, azaz a kamatot? Naná, hogy az állam. Az, hogy az állam képtelen elkötelezni magát arra, hogy hosszútávon, folyamatosan, adekvát mértékben támogassa azt, amit és ahogy megrendel, részben az vezet a szar szolgáltatáshoz tkp..

És ha ez mind nem volt elég, akkor tovább. Nem a bérekhez kell mérni. Az áraknak nullszaldó eléréséhez is fedeznie kell a kiadásokat, ugye. Nade milyen kiadásai vannak a MÁV-nak? Leginkább személyi jellegűek. Azért, mert olyan brutálisan magasak az adóterhek a munkavállalókon. Ez sincs másutt!

Aztán a konklúziódban ("Egy Cegléd-Budapest bejárás 1470 Ft+1495 Ft állami dotáció.") Elegánsan kihagyod, hogy ez igazából nem is ennyi, a 100-ból 25 ingyen utazik tétel miatt.

dzzsoni 2011.12.02. 00:02:09

@savrola: Nem a személyszállítás hozza a pénzt. A teherszállító részleget sikeresen eladták, mivel ott volt pénz. Így még veszteségesebb lett a MÁV. Itt a vezetők, nem a dolgozók a hibásak. Szerinted, hogy a vonat hány kocsit továbbit, egy kallernak van beleszólási joga? Egyszer igen, rögtön az utcán találná magát.

szigusievich 2011.12.02. 00:03:00

@ZBR: Olcsó?

Azzal egyetértek, hogy ha senki sem fizet a szolgáltatásért, akkor ne is várjunk színvonalat (BKV tipikus esete) de jelen esetben mit nevezünk szolgáltatásnak?

Hulladék vonatok, röhejes menetidők és ehhez képest is GIGANTIKUS többórás késések, nem működő klíma, fos fűtés, undorító mellékhelyiség. Ezzez képest egy
Budapest - Nyíregyháza IC 4700 forintba kerül. Mióta van kocsim, azzal járok... Mindig van utitárs, ha négyen megyünk ki lehet hozni ~3000 forintból autópálya díjjal együtt, kénylemesen, csendben, késés nélkül.

dzzsoni 2011.12.02. 00:09:47

@Cnere: Hát, ha vasutas vezetné a MÁV-ot, lehet, hogy másképpen működne. De amíg kertész, bányászmérnök, stb(ugye ezek idevágó szakmák)irányítják, addig vajmi kevés esélyt látok. Na meg nem lenne ötmilliárd darabban. Start, trakció, stb. Szándékosan szedik szét. Nézd meg a csatlakozásokat. Kétóránkénti ütemes menetrendél, 1óra 57 percet biztosítanak átszállásra. -->Ez szerinted nem szándékos???
Utána meg megszüntetik a mellékvonalat, mert "nincs utas". Ezt hívják profi leépítésnek!

dzzsoni 2011.12.02. 00:25:10

@Figyel Castro: Az, hogy sok az utas, az nem biztos, hogy mind fizet.Elvileg ez úgy működne, hogy semmilyen kedvezmény nem járna. Tehát mindenki 100%-ot fizetne. Állambácsi viszont kötelezi, hogy adjon, majd ő kifizeti. Ezt szokták állami támogatásnak hívni, csakhogy nem adják oda az össze pénzt évek óta. Regisztrációs jegyet is ezért vezették be. Állambácsi azt mondta, hogy nem utazik ennyi nyugdíjas, mikor az orra alá tették a tényeket, gyorsan elfordultak. Ráadásul jönnek a külföldiek is. Sajnos mi fizetjük az osztrák, német, szlovák, stb nyugdíjast, tanulót, stb is, mert eu polgárok. Bezzeg, ha mi mennénk át???

Netuddki. 2011.12.02. 00:31:22

Rendőr, postás, vasutas...

dzzsoni 2011.12.02. 00:40:22

@szigusievich: "undorító mellékhelyiség"

Azért sok utast se kell félteni. Mert a rumlit nem a kaller csinálja. 10-ből 1 ilyen utas van, már vége. Hiába jön ki a rendőr , azt se csinál semmit.:(

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.12.02. 01:09:16

@dzzsoni: Az EU minden egyes államában az EU polgárait ugyanazok a kedvezmények illetik. ha ez nem tetszik, akor lehet csatlakozni Mozambikhoz, Burkina Fasohoz, esetleg a Közép Afrikai köztársasághoz.

dzzsoni 2011.12.02. 01:16:56

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Magyaroknak miért nem jár az, ami a pl:osztrákoknak?
Ez a eu egy nagy szopatás.

hmmmovo 2011.12.02. 02:03:10

8 éve járok ugyanezen a vonalon, akkoriban már Pápán elfogyott az ülőhely, és tényleg előfordult hogy felszállni alig lehetett pénteken/vasárnap. Az utasok meg versenyeztek felszálláskor. A menetidő pedig minimum 20 perccel nőtt azóta. Szóval kurvára ne okoskodj ZBR! :)

Kopi3.14 2011.12.02. 02:44:06

@dzzsoni: Ausztriában EU állampolgár megkapja az összes sógoréknak járó kedvezményt.

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: mit cargo, vagy ohne cargo?

Kopi3.14 2011.12.02. 02:45:34

Nem tudom mi az újdonság, a megboldogult Muntenia nemzetközi gyorsvonattal rendszeresen utaztam a kocsi ajtajában ülve a Bp-Bcs. viszonylaton, úgy, hogy jobb esetben Gyoma után tudtam volna normális ülőhelyre ülni.

Kopi3.14 2011.12.02. 02:46:27

@Kopi3.14: ja, DB-hez kiegészítés- ahol nem muszáj, ott nem vonattal hurcibálják a napi három nyugdíjas seggét, simán visszabontják a vonalakat, ha az nekik jobb.

aha, persze 2011.12.02. 07:29:47

@lurkó: Ha MINDEGYIK jelezné, MINDEN alkalommal, hogy ezzel a problémával találkozott ismét, lenne változás, mert egy idő után a töke ki lenne azoknak, akik a kocsikat szervezik (nem látok bele, kik és hogyan intézik ezt).
Nem csak akkor kellene határozottnak lenni, mikor az egy napja lejárt bérletű, munkából haza tartó nőt leszállítja télen szerda este 10 órakkor az állomás nélküli Hosszúberek-Péteri megállóban, párszáz forint miatt.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.12.02. 07:41:12

@Kopi3.14: Vannak táblázatok, nem böngésztem végig, csak az eredmény sort futottam át.

Kivlov 2011.12.02. 08:06:22

Ezek sztenderd álllapotok péntek és vasárnap délután is, buszon, vasúton egyaránt.
Első lépésben meg kéne szüntetni a nyugik ingyenes utazgatását.

eplethy 2011.12.02. 08:10:40

Én 2003-2006 között jártam Gödöllőre, már akkor is heringjáratok voltak, nem hiszem hogy 8 év óta nem vették észre a MÁV-nál ezt a jelenséget. Nincs elég erőforrás, ez a baj.

Mi lenne, ha közmunka programmal újítanának fel vasúti kocsikat? Akkor olcsón vehetnénk más országoktól használtat, és még munkahely is lenne.

aha, persze 2011.12.02. 08:11:34

@Kivlov:

"Első lépésben meg kéne szüntetni a nyugik ingyenes utazgatását."

Nagyon nem.

Első lépésben ÁTGONDOLTAN KÉNE MEGSZERVEZNI a vonatokat (tudod, ezért kapják a fizetésüket egyesek, ez a munkájuk).
És HA így sem működik, akkor mek kell nézni, hogy egyátalán meg kell-e szüntetni a nyugdíjasok (nem nyugik, te sem dolgi vagy, hanem dolgozó) ingyenes utazását.

Kivlov 2011.12.02. 08:26:13

@aha, persze:
nagyon de! nincs ingyen ebéd! Ne furikázzon, fizessen!
Emellett persze át kéne gondolni és racionálisan szervezni a vagonokat.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.12.02. 08:30:35

@Kivlov: Így van! Fizessen! De kapja is meg a nyugdíjat, amiből ki tudja fizetni!

Tudod minden éremnek két oldala van, és elég nevetséges dolog, hogy egy átlagnyugdíjból nem lehet hetente elmenni vonattal a gyerekekhez, mert az már akár a nyugdíj fele.

R.Ivan · http://www.rettegettivan.co.cc/ 2011.12.02. 08:36:11

A MÁV baszki nem az utasokért van, tessék már megtanulni!
Politikai pénzmosóhely, ahol évi 50-60 milliárdot el lehet tüntetni! Ennyi!!!

aha, persze 2011.12.02. 09:10:42

@Kivlov: Ez a "Nincsen ingyen ebéd" az egyik legnagyobb f*szság (párdon), ami valaha "érvként" elhangzott.
Remélem, nem állami támogatással szerezted a diplomádat, mert akkor most azonnal fizesd vissza a teljes költségedet, mert nincs ingyen ebéd!

kerecsen2010 2011.12.02. 09:26:44

@phaszfej: Adekvát nicket választottál.

Kivlov 2011.12.02. 09:31:52

@aha, persze:
Nem- a legnygobb f*szság a világon, az ingyenes utazás bevezetése volt, a segélyhegyek mellett. Plusz antall "tetszettek volna alibidumája."
Amúgy fizetem vissza: dolgozom és adózok. ennyi.

belekotyogok 2011.12.02. 09:33:56

@Kivlov: esetleg támogassad az aktív eutanáziát, 60 év felett legyen kötelező....(Vissza kell fognom magam, hogy ne írjak rád nézve nem túl hízelgő kifejezést.)

Nem tudom, hogy mi ez a nagy "nyugger-" és kismamagyűlölet mostanában...

karosszékely 2011.12.02. 09:37:23

@Kivlov: Az adóval nem azt fizeted vissza, az elmegy minden másra, amit igénybeveszel.

Egyébként annyira jó, hogy ez az írás kikerült az indexre, az összes idióta idetalált.

belekotyogok 2011.12.02. 09:39:22

@Kivlov: Az én szüleim is dolgoztak, adóztak: viszont nem tanultak ingyen a főiskolán. Hadd utazzanak már évente 4x ingyen...

aha, persze 2011.12.02. 09:41:23

@Kivlov: Kopogtattál az Országház ajtaján, hogy melyik számlaszámra utalhatod a teljes összeget? Nem? Akkor bizony ingyen ebéddel szerezted a diplomádat.

papugaja 2011.12.02. 09:55:57

@szoszaty:
Ez már 20 éve is így volt a BP-Miskolc vonalon is: Gödöllőnél már nem volt ülőhely, álló is csak kevés. Ezért sokan előbb bevonatoztak Gödöllőről a Keletibe, és ott szálltak fel, amikor a szerelvényt betolták.

Meg kellene vonni a diákkedvezményt, csak macera van vele.

belekotyogok 2011.12.02. 09:57:22

@dzzsoni: "Kétóránkénti ütemes menetrendél, 1óra 57 percet biztosítanak átszállásra."
Az a durva, hogy időnként még így sem biztos, hogy az átszállás sikeres lesz....:S

savrola 2011.12.02. 10:02:46

@SEMPI: Hol írtam ilyet, te tudatlan? :D @dzzsoni: Senki nem mondta, hogy a kallernak van beleszólási joga, hogy melyik kocsi hová megy. @Pretoryan: Az a baj, hogy a :28-kor induló vonatok sem mindig hosszú vonatok. Én rendszeresen a 17:28-sal jártam, és az mindig rövid volt (nagy ritkán tettek be hosszabbat), és pénteket leszámítva mindig nyomorogtunk, pláne ha kimaradt az előző, 17:11-es személy, ami egyébként rendszerint hosszú volt, néha azt is sikerült elkapnom, és azt tapasztaltam, hogy annak a kihasználtsága jó, ha 50%-os volt.

Adani 2011.12.02. 10:42:04

@belekotyogok:

Ingyen ne, kedvezménnyel igen. Ingyen jegy ne legyen nyugdíjasnak mégiscsak van jövedelme, kedvezményes jegyet kaphatnak ,mert valóban nem sok.

belekotyogok 2011.12.02. 10:53:06

@Adani: a habzó szájjal nyuggerezőknek az sem lenne elég...

Kivlov 2011.12.02. 11:27:14

@aha, persze:
Én nem kopogtattam, de a munkléáltatóm kopogtat minden hó 12-én, hogy hova utalja, amit tőlem levon. te f*sz.

Kivlov 2011.12.02. 11:43:53

@karosszékely:
Lesz*rom milyen másra megy, C-knek vagy ingyenes furikázásra. rég visszafizettem, azzal, hogy nem húztam el külhonba.

Kivlov 2011.12.02. 11:44:57

@belekotyogok:
utazzanak. csak akkor fizesd te, ne én. én majd fizetem a sajátjaimét. még jó, hogy nekik telik autóra. :D

aha, persze 2011.12.02. 12:59:54

@Kivlov: Te f*sz, azt amúgy is fizetné és fizetnéd, ahogy fizetem én is, és mindenki más. De a diplomádat is mi fizettük, pedig azt böfögöd, hogy nincs ingyen ebéd. Csak neked van, te ingyenélő f*sz.

Kivlov 2011.12.02. 13:41:45

@aha, persze:
nekem nincs te farokszendvics. nem értesz magyarul.
amúgy kéne egy pár %-os szolidaritási adó, ami tényleg önkéntes lenne, nyilatkozni róla, mint annó az adójóváírásról, hogy akarod-e fizetni. és akkor az ilyen hozzád hasonló pampogó, empátis bajnokok csengethetnének pluszban a saját nettójuk terhére. na, amit erre befizetnének az emberek azt lehetne szétsoztogatbni ingyenes furikázásra, közgyógy sz*rra, meg hasonló elmebeteg juttatásokra.

ezért sem kéne ingyenes utazgatás:
"Mint arról korábban a Szivatós blog is beszámolt, gyakori jelenség, hogy távolsági buszokra menekülnek jéghideg otthonaikból a kisnyugdíjasok, akiknek ingyenes az utazás ezeken a közösségi közlekedés járatain. Egy buszsofőr elmondta, hogy a hidegben egyre több regisztrációs jegyet ad ki, gyakori, hogy a közlékeny beszélgetni vágyó öregek el is panaszolják neki, hogy "jobb a buszon ülni melegben, mint a hideg lakásban". "

aha, persze 2011.12.02. 15:07:50

@Kivlov: Az anyám fizette a diplomádat, úgyhogy kussolsz.

dzzsoni 2011.12.02. 18:00:21

@szoszaty:

" Akkor olcsón vehetnénk más országoktól használtat,"

Németek már így is idehordják a szemetet, újat kell venni. Lehet most elég drága, de hosszú távon megtérülne.

dzzsoni 2011.12.02. 18:02:06

@aha, persze: Részben igaza van. A pék se adja ingyen a kenyeret a nyugdíjasoknak.

dzzsoni 2011.12.02. 18:06:17

@Kivlov: A vicc az, hogy pont annak kell 100%-át kifizetnie a jegynek, aki dolgozik. Tudod, azt a lovat ütik, amelyik húz!.

dzzsoni 2011.12.02. 18:18:36

@belekotyogok: Azért ennyire nem durva a helyzet, de nem rózsás ez tény. Kiskőrös- Kalocsa vonalat is így zárták be. 3 perccel korábban ment el üresen a kis piros, mihelyt megérkezett a pesti gyors. Csodálkozol, hogy nem akarnak vonattal menni? 4 órás útból a fele csatlakozásra várással telik. Ha megvárta volna a gyorsvonatot, már felére csökkent volna a menetidő és utas is lenne.Utána könnyű mutogatni a tévében, hogy nincs utas.

A másik a csodás menetrend! Újranyitott vonalon 10:30-kor indul az első vonat!!! Normálisak ezek? Azt hiszik, az emberek délre járnak dolgozni? Ezért mondom, ez profi leépítés.

Vasárnap kevesebb vonat van, mint hétköznap. Este ugye rengeteg diák megy vissza koleszba, stb. Ilyenkor a hétköznap közlekedő kocsikat hozzá lehetne csapni, vagy rosszul gondolom?

Kivlov 2011.12.03. 12:14:23

@dzzsoni:
Nem sokáig húz már. A fiatalok szemmel láthatóan nem partnerek ahhoz, hogy leadózzák a gatyájukat a semmiért cserébe. Elegük van éhbérekből. És ha nagyobb tömegekben elmennek az országból, akkor a csőd 5 éven belül jön. Amúgy meg 10 éven belül. ha nem változtatunk azon, hogy az inaktívakat ilyen mértékben pénzeljük állandóan, az aktív dolgozók terhére.

lurkó 2011.12.03. 13:41:54

@aha, persze: Sajna ez lenne az optimális eset. A tapasztalatom inkább az hogy tojnak rá mert ha az utasoknak ez megfelel (1000-ből 1 ír panaszt náluk ez azt jelenti) akkor a jv mit okoskodik! Konkrét esetet is tudnék írni csak félek a big brother is olvassa és nem biztos hogy dicséretet kapok érte! Úgyhogy feleslegesnek tűnik!
A másik esetről pedig: A hölgy fizette volna ki a jegye árát hogy szabályosan utazzon. Mert hibázhat mindenki de azt be is kell ismerni nem másokra hárítani a felelősséget.

názmin (törölt) 2011.12.03. 13:42:17

Kedves Attila!Ez valami fantom vonat lehet az biztos mert ilyen vonat nem létezik ami ezen az utvonalon közlekedne legközelebb nézzen utána mielött megirja az észrevételét!

názmin (törölt) 2011.12.03. 13:47:46

@Figyel Castro: CSAK a tisztánlátás miatt zalaegerszegröl körülbelül naponta körülbelül hat darab vonat indul budapestre bobán keresztül és ez a legrövidebb út,nem értem az ön problémáját!

názmin (törölt) 2011.12.03. 13:52:11

@ColT: Ha nézted volna az új menetrendet akkor láthattad volna hogy pécs-zalaszentiván között több vonat fog közlekedni(mert ugye olyan vonat nincs hogy pécs-zalaegerszeg) szám szerint napi négy pár vonat.

aha, persze 2011.12.03. 14:02:09

@dzzsoni: És ha a nyugdíjas építette a pékséget, akkor van arca a péknek pénzt kérni?

aha, persze 2011.12.03. 14:07:02

@lurkó: A második esethez: Az a hölgy mindig fizetett az utazásért, rugalmasan eltűrte a napi 20-30 perces késést, a fűtetlen kocsikat (tendencia: a kb 100km-es úton 20 km után kapcsolják be a fűtést, 30km-nél félig felmelegszik a kocsi, aztán 65 km-nél lekapcsolják, az út végére teljesen kihűl).
JárNA cserébe egy kis rugalmasság. Főként télen, éjszaka, hétköznap, munkából hazafelé.

dzzsoni 2011.12.03. 14:12:06

@aha, persze: Nyilván nem ingyen csinálta, tehát igen. Fizetni kell érte!

dzzsoni 2011.12.03. 14:14:57

@aha, persze: itt a legnagyobb baj a az országgal van. Régebben, ha rongálták a kocsikat, akkor a rend/csend-őrök laposra verték. Ma kiröhögik a rendőröket. Sajnos ma a rongálónak van joga.:(

aha, persze 2011.12.03. 14:17:53

@dzzsoni: Próbálj meg párhuzamot vonni :) Ingyen építette: az ő pénzéből építette az állam a vasutat ( = pékséget).

Figyel Castro 2011.12.03. 14:35:16

@názmin: Akkor mire a panasz? Nem ismerhetek minden vonalat, de akkor poszt toló miért nem azzal jár? Illetve minek fenntartani a kerülő utat?

lurkó 2011.12.03. 14:41:36

@aha, persze: A fűtés késés problémakör persze érthető de megoldása egy jegyvizsgáló számára lehetetlen. Ha írt már panaszt és az hatástalan volt akkor javaslom valamelyik felügyeleti szervhez fordulni: fogyasztóvédelem, NKH stb. A jegyvizsgálót a rugalmasságért ellenben sajnos fegyelmi illetve anyagi felelősség terheli. Lebukás esetén garantált a büntetés!

aha, persze 2011.12.03. 14:45:32

@lurkó: Este 10kor nincs lebukás veszélye. Ez merő rosszindulat és maximális rugalmatlanság a szolgáltató részéről a szolgáltatás - sorozatosan - embertelen minőségét eltűrő emberrel szemben.

názmin (törölt) 2011.12.03. 15:29:11

@Figyel Castro: Az adott vonat azért arra megy hogy a györben tanulo egyetemisták közvetlenül eltudjanak jutni az egyik helyröl a másikba.A posztolo pedig azért utazik ezzel a vonattal mert ö györböl utazik pestre igaz hogy azt nem tudja hogy olyan vonat nincs ami zalaegerszegböl szombathelyen át közlekedik györ felé!

názmin (törölt) 2011.12.03. 15:43:47

@dzzsoni: Igazad van hogy hozzá lehetNE csapni a hétvégén nem közlekedö kocsikat csak itt felénk vidéken vasárnap után hétfö jön és az már hétköznap a kocsik meg pesten vannak akkor mi közlekedjen.Mindössze ennyi a probléma nem több.

názmin (törölt) 2011.12.03. 15:58:58

Egyébként itt a kommentelök között ha valaki tud olyan közvetlen vonatot ami zalaegerszegröl szombathelyen át budapestre közlekedik annak fizetem a vonatjegyét plussz adok 20000 forint készpénzt!

lurkó 2011.12.03. 19:11:35

@aha, persze: Hát ha valaki elvégzi az előírt munkáját nem nevezném rugalmatlannak pláne rosszindulatúnak nem. A rendszer az már lehet hogy az sőt...

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.12.04. 10:28:10

@szMáté:
Ez nem feltétlenül igaz. Van pár olyan ismerősöm, aki minden egyetemi rendezvényen matarészergre itta magát, mikor meg jöttek a ZH-k majd a vizsgák, ezerrel tanult. Ők PHD-ztek is, és mellette máshol is dolgoztak közben, de akkor is ugyanúgy meg lehetett találni őket a legnagyobb egyetemi rendezvényeken. A züllés sosem függött össze a tanulmányi eredménnyel, a gamerség és az internet függőség annál inkább...

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.12.04. 10:28:54

@SEMPI:
Az informatikusok között és a szakmunkások között is baromi nagy a verseny. Ugyanis használható informatikusból is hiány van, végzettből persze sok.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.12.04. 10:33:55

Vagyis úgy értem a verseny mindenütt ott van, és ha sok lenne jó informatikusból vagy jó szakmunkásból, igen keveset keresnének. A végzett informatikusoknak viszont a 70-80%-a alkalmatlan bármilyen informatikai munkára, jó persze emellett van még egy réteg, aki nem végzett, és ez nem érdekli sem őt, sem a munkáltatót, mert szakmailag jó.

De egyébként a túlduzzasztott felsőoktatás dolog is becsapós a kimenet szempontjából. Ahol most végzek, évente kb. 200 elsőst vesznek a 3 informatika szak egyikére, és évente 40 végez, ebből egyébként talán 5-6 aki időben, nem csúszva. De a mérnök szakok ennél sokkal szórósabbak, anno informatikus vegyész szakosok mondták, akik mindkét karon tanultak, hogy a műszaki informatika az olyan büfé a fiúknak, mint az ifor a lányoknak...

lyken 2011.12.04. 11:03:40

@Zabalint: Magyarországon teljesen használhatatlan az egyetemi képzés. Leginkább arról szól, hogy szivassák a népet, annak érdekében, hogy minnél több pénzt hagyjon ott pótdíjak és egyéb befizetések formájában. Vagy ha meghúzzák, akkor még egy félévet finanszíroz utána az állam. Elvétve akad csak normális oktató, de őket is gúzsbaköti a nyomorék rosszul szabályozott állami tanterv(vagy inkább tantervezetlenség).

Soha nem fogom elfelejteni azt az esetet, mikor egy prog vizsgára együtt mentem egy barátommal. Kivágták azzal, hogy a 200 soros kódja nem fog működni, úgyhogy menjen és fizesse be a csekket, aztán vizsgázzon újra. Visszakérdésre a tanár nem volt hajlandó indokolni, hogy mi nem működik rajta. A compiler beforgatta, aztán lefutott. A srác egyébként akkor már 3 éve vezető fejlesztő volt a Budapest Banknál. A tanár meg akkor már 28 éve szivatta a diákokat. Egyénileg lehet tippelgetni, hogy az oktatás szeretete hajtotta-e?
Duke egyetemen 45.000 USD volt egy szemeszter, de ott szemeszterenként több szakmai tudást kap az ember, mint Magyarországon 5 év alatt. Arról nem is beszélve, hogy teljesen más az oktatói hozzáállás.

Adani 2011.12.04. 11:46:03

@lyken:

Ez ismerős nálunk is volt ,aki olyanokba kötött bele, hogy nincs struktúrálva a kód, meg nem az órán tanult változóneveket használta (pl .a ciklusváltozónak nem i-t, mindenki i-t használ szinte, de nem kőbe vésett szabály.

Azt az örökzöld vitát fel se hozom ,hogy goto-t szabad-e használni vagy sem, mert ezzel még szakmai körökben is késhegyre menő vitákat lehet generálni. Magam részéről úgy vagyok vele, hogy ha meg lehet vele oldani egyszerűen akkor miért ne része a nyelvnek mint utasítás, semmi ok nincs rá ,hogy ne használjam ha az a legegyszerűbb megoldása a dolgoknak.

lyken 2011.12.04. 13:25:49

@Adani: Ez részletkérdés és hitvita egyébként is. A hangsúly azon van, hogy 5 termékeny év elpazarlásáért semmit nem kap az ember cserébe és a munkahelyén kénytelen megtanulni a dolgokat.

Adani 2011.12.04. 13:39:31

@lyken:

Ez igaz ráadásul, még körbe is röhögtek anno, hogy mit csinálsz mikor a C++ programban void-ra tettem a main függvényt. A GAMF-on így tanítják, de amúgy nem szokás sehol inkább int-re szokás rakni.

Meg persze a hulladék Ms féle Visual C környezetben kellett dolgozni, az meg sok dolgot elnézett, amire egy tisztességes fordító min. warningot ad.
süti beállítások módosítása